Gå til innhold

jævla dritt mat!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Overspising er også en spiseforstyrrelse. Du kan gå til legen og be om henvisning til en overvektsklinikk. Der kan du gå på kurs og få psykologhjelp. Jeg skjønner du har det vondt, jeg har hatt det på samme måte.

Nå har jeg tatt gastric sleeve da, men før operasjon veide jeg 121 kg og er 160 cm høy. Har ikke holdt på helt slik som deg, men det er klart jeg har fått i meg for mye kalorier. Men jeg har hatt mange problemer etter operasjon, så jeg personlig vil ikke anbefale deg det. MEN jeg vil anbefale deg å oppsøke hjelp. Du har i aller høyeste grad en spiseforstyrrelse og du fortjener hjelp, du som alle andre.

Anonymous poster hash: 5bcfd...9c3

Familien min maser om at jeg må starte med prosessen for å ta en slankeoperasjon. Det funker kanskje for noen, men personlig så synes ikke jeg at bivirkningene er verdt det. Livet mitt blir jo ikke noe bedre av den grunn. 

Om jeg hadde virkelig prøvd å gå ned i vekt, og ikke klart det, da hadde det vært en mulighet. Jeg har aldri prøvd å gå ned i vekt, og komme meg til en spesifikk vekt. 

De gangene jeg har gått ned i vekt så har det vært tilfeldig. 

ts

Anonymous poster hash: 9936f...418

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Familien min maser om at jeg må starte med prosessen for å ta en slankeoperasjon. Det funker kanskje for noen, men personlig så synes ikke jeg at bivirkningene er verdt det. Livet mitt blir jo ikke noe bedre av den grunn. Om jeg hadde virkelig prøvd å gå ned i vekt, og ikke klart det, da hadde det vært en mulighet. Jeg har aldri prøvd å gå ned i vekt, og komme meg til en spesifikk vekt. De gangene jeg har gått ned i vekt så har det vært tilfeldig.  ts Anonymous poster hash: 9936f...418

Slankeopperasjon kan du egentlig bare glemme. Du er ikke villig til å endre på en dritt, så om noen år er du tilbake på 120kg. Unødvendig å bruke ressurser på noe som ikke er noe for deg.

Anonymous poster hash: fa758...738

Skrevet

Det er bare et par endringer du trenger å gjøre for å gå ned i vekt, og du trenger ikke spise vond mat.

En slags Lavkarbo kunne vært noe for deg, kutt ut brød, pasta og ris. Spis alt det gode istedet, pålegget, sausen, kjøttet.

- Tving deg selv til å spise frokost hver dag, gjerne stor frokost. F.eks omelett eller egg og bacon. Eller stek noen pølsebiter.

- Drikk gjerne lettbrus hvis du ikke liker vann.

- Hvis du liker pasta bolognese, spis kun pastasausen og kjøttdeigen. 

- Kjøp tabletter på apoteket som skal være apetittdempende ved stor magesekk, f.eks allevo eller xl-s medical.

- Når du blir fysen på noe godt, spis nøtter, bær eller mørk sjokolade.

- Ikke forvent raske resultater over natten. Begynn å gå en liten tur hver dag, forleng tiden etter hvert.

Anonymous poster hash: 53da1...21a

Nøtter inneholder enormt med kalorier, så det tror jeg ikke er så lurt

Anonymous poster hash: 94e03...d9a

Skrevet

Der ser du!!! akkurat det jeg sier.  JEG LIKER IKKE VANN!!! Så da drikker jeg ikke vann. Hvorfor skal jeg drikke vann? Fordi DU sier det er sunt og godt?! Hvorfor skal DINE meninger over hva et "sunt og godt kostholder er" påvirke meg?! Hvorfor skal du bestemme hva jeg skal drikke? Fordi DU mener det er "bra for meg" og "sunt"?  JEG liker ikke vann, så da velger jeg å IKKE drikke vann.  Det er DET som er problemet. Du AB, familien min, legen og samfunnet går rundt og sier "gjør ditt, gjør datt", "ikke gjør det", "gjør det".. hvorfor skal andre bestemme hvordan JEG skal leve mitt eget liv?  ts Anonymous poster hash: 9936f...418

Tåler du ikke å bli stilt krav til, og stiller heller ikke krav til deg selv?

Man trenger ikke å trene så mye for å gå ned i vekt (men det høres jo ikke ut som du ønsker det uansett). Det er kostholdet som er viktigst. Spise mye grønnsaker og rent kjøtt eller fisk, kutte ned på poteter, ris, hvott brød og sukker. Så enkelt er det faktisk. Har gått ned 20 kg selv bare ved å være bevisst på hva jeg spiser. Og man kan fint bli mett og likevel gå ned i vekt.

Anonymous poster hash: bcc55...569

Skrevet

Kjære Trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser.  De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver.

Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her.

Håper du får hjelp til å bil frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Mvh Yvonne (mod)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...