Gå til innhold

jævla dritt mat!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva med å drikke VANN.....

Anonymous poster hash: ca145...9de

Der ser du!!! akkurat det jeg sier. 

JEG LIKER IKKE VANN!!! Så da drikker jeg ikke vann. Hvorfor skal jeg drikke vann? Fordi DU sier det er sunt og godt?! Hvorfor skal DINE meninger over hva et "sunt og godt kostholder er" påvirke meg?! Hvorfor skal du bestemme hva jeg skal drikke? Fordi DU mener det er "bra for meg" og "sunt"? 

JEG liker ikke vann, så da velger jeg å IKKE drikke vann. 

Det er DET som er problemet. Du AB, familien min, legen og samfunnet går rundt og sier "gjør ditt, gjør datt", "ikke gjør det", "gjør det".. hvorfor skal andre bestemme hvordan JEG skal leve mitt eget liv? 

ts

Anonymous poster hash: 9936f...418

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEG valgte ikke å oppsøke legen, det var familien min som tvang meg til det. Legen (mer familien) truet med å legge meg inn om jeg ikke prøvde ut hennes ideer. Sa ja til EN uke med et helvete, og noen "små ting" her og der, som pepsi max i stedet for cola, poteter og ris i stedet for chips. Skal prøve det ut i 6 måneder. De nekter å høre på meg og mine ønsker!

Dette er ikke noe jeg ønsker. Som sagt, jeg vil heller leve til jeg er 40-50 og dø ung og få spise det jeg vil, se ut som jeg selv vil, i stedet for å leve et liv i helvete til jeg blir 80-90 år.

Ja jeg er feit, ja jeg er stygg, men det å være tynn og stygg gjør ikke livet bedre. Er fornøyd med å leve alene, fornøyd med å være feit. Har ikke diabetes, hjerteproblemer... ingen sykdommer på grunn av kosthold. Er bare feit.

Familien truet med å få meg innlagt, slik at jeg skal få "hjelp". Hjelp til hva? Å ødelegge livet mitt?

Jeg var tynn før, men livet var et mareritt. Det er bedre nå, bortsett fra maset fra familien.

De er selv feit, og gjør ikke en dritt med det. Men de forventer at jeg skal slanke meg.

Er 26 år med de behandler meg som en drittunge.

Synes samfunnet i dag er teit, det ødelegger livet til folk. Hvorfor må alle være tynn? Jeg ønsker ikke å være tynn!!! Det gjør ikke MITT liv bedre, det gjør det verre. Har prøvd det, og ønsker ikke å gå tilbake dit igjen. Verken familien eller legen nekter å høre på meg. Har litt over 4 måneder igjen før jeg er ferdig med prosjektet.

ts

Skjønner ikke hav du vil med dette emnet? Hvis du absolutt vil leve usunt så er det ingen som kan hindre deg i det. Fortell familien din at du er myndig (regner med du er det) og at du bestemmer over ditt eget liv. Spis all den drittmaten du vil da vel, hvis det er så viktig for deg

• Liker 3
Skrevet

Kan du prøve å finne en tidsoppslukende aktivitet som gjør at du glemmer å tenke så mye på mat? Det hadde vært bedre om du bare spiste (sunn) mat for å få i deg næring, og heller fokusere på andre ting resten av dagen. Det trenger ikke være noe spesielt.. Du kan begynne med fargelegging for voksne eller å lese en eviglang bokserie.

Anonymous poster hash: 592f4...28d

Skrevet

Tvangsinnleggelse på en voksen person? Da tror jeg nesten det må være noe du ikke forteller oss..

Hvor mye veier du da? Finnes jo personer som er så store at de bare ligger hjemme i sengen, uten at noen tvangsinnlegger de av den grunn..

Anonymous poster hash: 2eff7...00c

Skrevet

Du blir ikke tvangsinnlagt bare fordi du spiser og drikker usunt og er overvektig.

Anonymous poster hash: f118b...394
Skrevet

Der ser du!!! akkurat det jeg sier.

JEG LIKER IKKE VANN!!! Så da drikker jeg ikke vann. Hvorfor skal jeg drikke vann? Fordi DU sier det er sunt og godt?! Hvorfor skal DINE meninger over hva et "sunt og godt kostholder er" påvirke meg?! Hvorfor skal du bestemme hva jeg skal drikke? Fordi DU mener det er "bra for meg" og "sunt"?

JEG liker ikke vann, så da velger jeg å IKKE drikke vann.

Det er DET som er problemet. Du AB, familien min, legen og samfunnet går rundt og sier "gjør ditt, gjør datt", "ikke gjør det", "gjør det".. hvorfor skal andre bestemme hvordan JEG skal leve mitt eget liv?

ts

Jeg sa ikke vann fordi det er sunt, herregud. Jeg sa vann fordi det er et GRATIS alternativ og jeg virkelig ikke skjønner poenget med å bruke så mye penger på brus man IKKE liker...

Skrevet

Skjønner ikke hav du vil med dette emnet? Hvis du absolutt vil leve usunt så er det ingen som kan hindre deg i det. Fortell familien din at du er myndig (regner med du er det) og at du bestemmer over ditt eget liv. Spis all den drittmaten du vil da vel, hvis det er så viktig for deg

Det er jo det som er problemet. Hodet mitt vil spise 4 pizzaer, men de rundt meg roper "det er ikke sunt!! spis en gulerot i stedet!". 

Det er jo det som gjør det til et problem. Det er ikke sosialt akseptabelt å være feit og ønsker å være feit. Man må være tynn, sunn og tynn. 

Tvangsinnleggelse på en voksen person? Da tror jeg nesten det må være noe du ikke forteller oss..

Hvor mye veier du da? Finnes jo personer som er så store at de bare ligger hjemme i sengen, uten at noen tvangsinnlegger de av den grunn..

Står i hovedinnlegget, 120 kg ca, varierer mellom 120 og 122. 

De mener det ikke er normalt å ønske å være feit, å ikke bry seg om man er feit eller ei. Jeg klarer å gå en tur på to timer uten å kollapse, jeg klarer meg i hverdagen. Men samfunnet nå til dags er så forbaska opphengt i kalorier og kg. 

Dersom det var akseptabelt å være slik som man selv ønsker, feit eller tynn, så hadde jeg ikke hatt noen problemer i det hele tatt! 

ts

Skrevet

Hvorfor går du til legen i det hele tatt da? Hun er jo faktisk pliktig til å gi deg råd, når du faktisk oppsøker henne da.

Familie bryr seg om deg, og mange opplever litt gnål om ett eller annet fra familien sin, uten at de blir helt psyko og paranoide sånn som du virker..

Kos deg med maten din du, dersom det er det du ønsker. Du er voksen (og egentlig heldig som har folk rundt deg som bryr seg). Men for all del, det er bare å kutte kontakten.

Du høres ut som en trassig 14åring for å være ærlig. Lev livet ditt som du ønsker da vel.

• Liker 2
Skrevet

Jeg sa ikke vann fordi det er sunt, herregud. Jeg sa vann fordi det er et GRATIS alternativ og jeg virkelig ikke skjønner poenget med å bruke så mye penger på brus man IKKE liker...

hva har du med hva jeg bruker mine penger på? 

Jeg skal gå tilbake til coca cola når prosjektet er over. Legen har lovet å ikke plage meg med vekt og kosthold spørsmål før jeg selv ønsker det, noe som aldri kommer til å skje. 

Etter å ha gått opp og ned i vekt hele mitt liv, så vet jeg nå hvor jeg trives best, nemlig opp. 

ts

Skrevet

Folk rundt deg?? Bor du fortsatt hjemme eller noe?

Skrevet

Folk rundt deg?? Bor du fortsatt hjemme eller noe?

nei, bor alene. de ser det på meg at jeg har gått opp i vekt. 

ts

Skrevet

Ikke møt de så ofte da, det virker jo som du syns de er hele problemet ditt.

Skrevet

for en sutreunge du er

Anonymous poster hash: 7cedd...201
  • Liker 3
Skrevet

Tråden blir sikkert stengt allikevel, så jeg kan vel bare si det. Du virker utrolig vanskelig og krevende. Herregud, du er 26 år gammel, voks opp! Om du ønsker å bøtte nedpå med drittmat så er det ingen som kan hindre deg i det. Foreldrene dine kan ikke få deg innlagt på det grunnlaget av at du er tykk, da ligger det mer bak. 

Og med den livsstilen du beskriver er det ikke sikkert du blir 40 en gang. Og diabetes er ikke noe gøy. 

Anonymous poster hash: fa758...738
  • Liker 5
Skrevet

Hvis du ønsker å være tykk og spise usunt, så er det ditt valg. Bare ha i bakhodet at det vil antagelig ikke være snakk om at du er i god fysisk form og føler deg vel frem til du er 50, også faller du plutselig bare død om. Og at det eneste alternativet som finnes er å tvinge i deg gulrøtter og ha det jævlig til du er 90. 

Hvis du fortsetter som du gjør nå, så er sjansen stor for at livsstilsykdommer vil begynne å komme. Problemer med kne og ledd, diabetes, kan begynne å få problemer med å bevege deg osv. Formen din vil gå gradvis nedover og uansett om du dør når du er 50 eller 80, så vil de siste årene dine som overvektig på ingen som helst måte være gode.

Jeg skriver ikke dette for at du skal endre mening, men for at du skal være klar over konsekvensene av ditt valg. Jeg for min del sier "Ja takk, begge deler" og holder vektnen - og går sakte nedover - samtidig som jeg koser meg med øl, vin, sjokolade og hamburger. Det finnes en mellomting mellom å spise seg i hjel av overvekt og å leve på vann og gulrøtter.

Anonymous poster hash: f118b...394
  • Liker 4
Skrevet

Herlighet så agressiv du virker, ts. Hvorfor laget du tråden når du ikke ønsker å lytte til de rådene du får?

Anonymous poster hash: 94e03...d9a
  • Liker 1
Skrevet

Depresjonen kommer ikke fra vekten. Det har ingenting med hverandre å gjøre. Depresjonen kom før alt annet, og matvanene har ikke forandret seg etter depresjonen kom. 

Det å bli tynn fjerner ikke problemene mine, var tynn før og jeg var ikke noe bedre psykisk. Jeg knasket gullrøtter for alle mente jeg burde gjøre det, jeg spiste det andre ba meg om å spise. Jeg endte opp med å spise alt for lite og for sjeldent. Veide 61 kg på mitt letteste (gikk ned fra 103 eller noe, var over 100 ihvertfall) men ble ikke noe gladere, depresjonen forsvant ikke. 

Jeg hatet livet mer av å ikke få spise det JEG følte for. Det å pakke i meg mat jeg ikke liker gjorde alt verre. 

ts

Sa jeg at depresjonen kom fra vekten? Datteren til venninnen er en av de peneste jentene jeg har sett. Hun har en helt normal vekt, men lider av samme ting som deg.

Anonymous poster hash: 491b9...acd

Skrevet

Hva er utfordringen din utenom mat? Du er deprimert? Har du vært det lenge? Har du opplevd noe vondt?

Har dette med mat opptatt deg så lenge du kan huske, når begynte det evt?

Her er det mye bakenforliggende som ikke blir opplyst. Jeg kjøper ikke at alt handler om mat.

Hvordan fungerer du i hverdagen? Jobber el studerer du? Hvis ikke, hvorfor?

• Liker 2
Skrevet

Det er bare et par endringer du trenger å gjøre for å gå ned i vekt, og du trenger ikke spise vond mat.

En slags Lavkarbo kunne vært noe for deg, kutt ut brød, pasta og ris. Spis alt det gode istedet, pålegget, sausen, kjøttet.

- Tving deg selv til å spise frokost hver dag, gjerne stor frokost. F.eks omelett eller egg og bacon. Eller stek noen pølsebiter.

- Drikk gjerne lettbrus hvis du ikke liker vann.

- Hvis du liker pasta bolognese, spis kun pastasausen og kjøttdeigen. 

- Kjøp tabletter på apoteket som skal være apetittdempende ved stor magesekk, f.eks allevo eller xl-s medical.

- Når du blir fysen på noe godt, spis nøtter, bær eller mørk sjokolade.

- Ikke forvent raske resultater over natten. Begynn å gå en liten tur hver dag, forleng tiden etter hvert.

Anonymous poster hash: 53da1...21a
Skrevet

Overspising er også en spiseforstyrrelse. Du kan gå til legen og be om henvisning til en overvektsklinikk. Der kan du gå på kurs og få psykologhjelp. Jeg skjønner du har det vondt, jeg har hatt det på samme måte.

Nå har jeg tatt gastric sleeve da, men før operasjon veide jeg 121 kg og er 160 cm høy. Har ikke holdt på helt slik som deg, men det er klart jeg har fått i meg for mye kalorier. Men jeg har hatt mange problemer etter operasjon, så jeg personlig vil ikke anbefale deg det. MEN jeg vil anbefale deg å oppsøke hjelp. Du har i aller høyeste grad en spiseforstyrrelse og du fortjener hjelp, du som alle andre.

Anonymous poster hash: 5bcfd...9c3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...