Gå til innhold

Prøvetråd for oss som nettopp har mistet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Hvilken syklusdag er dere på nå? Noen tegn til EL?

 

Jeg er nå på cd 16. Inten tegn til EL. Kan så vidt se teststreken på testene. Ser ut til at EL blir forsinket. Pleier å få det på cd 17-19.

Anonymous poster hash: 34bb3...e93

 

 

Syklusdag 39 (!) og ingen tegn til EL :( Men hcg var 16 på mandag, så da bør det være håp i sikte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Hvilken syklusdag er dere på nå? Noen tegn til EL?

 

Jeg er nå på cd 16. Inten tegn til EL. Kan så vidt se teststreken på testene. Ser ut til at EL blir forsinket. Pleier å få det på cd 17-19.

Anonymous poster hash: 34bb3...e93

 

Syklusdag 32 nå, om jeg ikke tar helt feil. Så, om jeg ikke er gravid nå, så kommer mensen om ti dager. 

 

Er blitt forkjølet, i tillegg er kroppen i ulage. Tror det har noe med den late sommeren jeg har hatt, og stress med masteroppgaven. Har sure oppstøt, til tider kvalm og svimmel. Har også treig mage. Hurra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å skrike hurra om her. Er på dag 9 om jeg regner første blødningsdag som syklusdag 1. Blør ikke lengre, sluttet for et par dager siden, men spottet bittelitt på formiddagen. Gitt seg nå. Håper ikke det betyr at eggløsning lar vente på seg. Vil gjerne ha den som om jeg aldri var gravid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det høres ut som en fæl opplevelse med ex.u, Marimba:( Måtte du fjerne egglederen eller klarte de å berge den?

Jeg har stor forståelse for at du synes det er vanskelig å prestere på topp på jobb. Kanskje du kan senke kravene til deg selv i denne tiden? Og være fornøyd med at du gjør så godt du kan tatt situasjonen i betraktning.

Har hatt "uproblematiske" SA sånn rent fysisk selv (selv om den siste nå er litt vel langdryg), men kjenner det tar på psykisk, ja. Å miste en graviditet FÆLT, og det må være lov å sørge og å være lei seg, redd og frustrert.

Har følt meg mislykket og til og med litt "dum" etter mine SA fordi jeg hadde turt å håpe at det skulle gå bra, og begynt å tenke på navn, barnerom, vogn, fødsel osv. osv.

Det var nok i det egglederen sprakk at jeg ble dårlig, så den var det bare å fjerne.

I dag har jeg skikkelige kramper i magen, akkurat sånn som når jeg tidligere har fått mensen, bare kraftigere og ikke noe blødning. Snakket med lege på telefon og skulle ta kontakt med en gang dersom noe forverret seg, ellers kunne det være hormoner som drev på.

Lurer på når jeg får mensen igjen. Tok en graviditetstest i går og den var hvertfall helt negativ.

Hva skal jeg telle som første dag i syklusen min nå tro? Dagen jeg ble operert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått mensen, jeg. Tror jeg i hvert fall. Har "ordentlig" blødning i stedet for all den  spottingen jeg har hatt i evigheter. Hadde ikke eggløsning forrige syklus. Er litt lettet nå, og jeg håper mensen betyr at jeg starter på en ny mer normal syklus :)

 

hcg var 16 på mandag, men jeg ser fortsatt en svak skygge på g-tester. Så hcg har gått saaakte ned (var  bare 193 på sitt høyeste for 6 uker siden).

 

Ønsker dere andre lykke til :) gynekologen sa til meg at rest-hcg ofte gjorde at man ble raskt gravid etter SA.

Endret av N85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Jeg er på cd 19 og endelig fikk jeg noe sterkere EL-test. Har bittelitt el-slim og kjenner at noe skjer i magen. Etter min tidligere erfaring, så vil jeg få en positiv positiv el-test om ca 2 dager. Satser på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde SA i midten av juni. Uke 6.

Ny syklus regnet fra første blødningsdag av Sa, ble på 33 dager.

Nå det er 2 mens jeg har etter dette (3 med spontanabort) og det som er veldig merkelig i mitt tilfelle er at jeg som alltid har blødd lite i 3-4 dager nå blør mye og lenge.

I dag er jeg på dag 8 med mens.. Blør ikke mye, men får fortsatt blod på toalettpapiret. Så noe har skjedd i forbindelse med SA føler jeg. Har sjekket hos gyn at alt ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde SA i midten av juni. Uke 6.

Ny syklus regnet fra første blødningsdag av Sa, ble på 33 dager.

Nå det er 2 mens jeg har etter dette (3 med spontanabort) og det som er veldig merkelig i mitt tilfelle er at jeg som alltid har blødd lite i 3-4 dager nå blør mye og lenge.

I dag er jeg på dag 8 med mens.. Blør ikke mye, men får fortsatt blod på toalettpapiret. Så noe har skjedd i forbindelse med SA føler jeg. Har sjekket hos gyn at alt ser bra ut.

 

Hm.. Hvis du brukte hormonprevensjon før prøvinga (?) så er det helt vanlig at mensen uten hormoner er annerledes. Ellers så kan det dessverre ta tid å komme i "normal gjenge" igjen selv etter tidliig SA. :( Er du sikker på at du har hatt el? "mensen" uten el vil også være annerledes enn vanlig mensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakk mensen 3 ganger i perioden mellom p-piller og graviditet, og da var det 3-4 dager. Som det også var før jeg begynte på p-piller. Jeg gikk på cerazette og hadde aldri blødninger da.

Men jeg er jo ikke 100 prosent sikker på at jeg har hatt EL. Har riktignok målt LH stigning med smilefjes fra clearblue. Men ikke dermed sagt EL faktisk har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med dere alle, etter forholdene..

 

Selv var jeg 11+1 på tirsdag, da fikk jeg litt blødninger og noe smerter, og fikk derfor tid på sykehuset på onsdag. PÅ UL kunne de se at det ikke var noen hjertelyd, og at fosteret ikke var større enn ca 7 uker. Vi skulle vurdere situasjonen igjen neste dag, og siden jeg fikk kraftige blødninger da jeg kom hjem og i løpet av natten, så trodde jeg (håpet jeg..) at kroppen min hadde klart det hele selv. Men på sykehuset på torsdag, på en ny UL, mente legen at det var lite sannsynlig at det hele ville gå over av seg selv, og jeg fikk derfor en kirurgisk abort senere samme dag.

 

Det hele føles så tomt og bortkastet, og særlig det at man har gått rundt med et foster som ikke er levende I flere uker.. jeg er 37 og har ingen barn fra før, så nå er jeg redd for at det aldri vil lykkes!

Er på jobb igjen idag, men kjenner det er tungt og vanskelig å konsentrere seg. Vi skulle ha vært til UL på sykehuset idag, så det er litt ekstra vanskelig å tenke på (men jeg er glad for at vi fant ut av det før idag!).

Dersom det blir en ny graviditet, skal jeg ihvertfall ha en tidlig UL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Håper det går bra med dere alle, etter forholdene..

 

Selv var jeg 11+1 på tirsdag, da fikk jeg litt blødninger og noe smerter, og fikk derfor tid på sykehuset på onsdag. PÅ UL kunne de se at det ikke var noen hjertelyd, og at fosteret ikke var større enn ca 7 uker. Vi skulle vurdere situasjonen igjen neste dag, og siden jeg fikk kraftige blødninger da jeg kom hjem og i løpet av natten, så trodde jeg (håpet jeg..) at kroppen min hadde klart det hele selv. Men på sykehuset på torsdag, på en ny UL, mente legen at det var lite sannsynlig at det hele ville gå over av seg selv, og jeg fikk derfor en kirurgisk abort senere samme dag.

 

Det hele føles så tomt og bortkastet, og særlig det at man har gått rundt med et foster som ikke er levende I flere uker.. jeg er 37 og har ingen barn fra før, så nå er jeg redd for at det aldri vil lykkes!

Er på jobb igjen idag, men kjenner det er tungt og vanskelig å konsentrere seg. Vi skulle ha vært til UL på sykehuset idag, så det er litt ekstra vanskelig å tenke på (men jeg er glad for at vi fant ut av det før idag!).

Dersom det blir en ny graviditet, skal jeg ihvertfall ha en tidlig UL!!

Tanken om at det er grusomt å gå gravid uten å vite at man egentlig ikke er gravid lenger (foster dør tidligere) har jeg hørt tidligere. Ja, synd når kroppen ikke sier ifra.

Vi får håpe at sannsynligheten for SA etter SA er liten og prøve videre.

 

 

Jeg hadde EL på syklusdag 20-21. Egentlig ikke så galt siden vanligvis er det på cd 17-19. Får bare satse at "man er ekstra fruktbar etter SA" gjelder også oss som er langtidsprøvere og ikke bare de vanlige som blir gravide fort ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg skulle holde meg for god for et klage-innlegg, men tydeligvis ikke. Er snart 2 siden jeg fant ut i 8+3 at jeg hadde blighted ovum(tom fostersekk). Begynte på jobb igjen i dag, etter en liten sykemelding. Herreguuuud så bitter jeg er!! Overalt blir folk gravide som det er den enkleste tingen i hele verden. Jeg har fra tidligere en SA og en sønn. Trodde jeg var ganske sikra mot noe mer drit denne gangen, men neida.

Og nå må jeg vente til denne blødningen er ferdig(måtte ta medisinsk abort) før jeg igjen skal vente på en mensen til. Tør ikke prøve igjen med én gang.

Poenget med denne posten er vel.. Ingenting.. Andre enn meg som er bitre og hvordan får dere stoppet tankegangen? Jeg vet så alt for vel at det gjør ingen forskjell, men nå renner det over av gravide folk over alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg skulle holde meg for god for et klage-innlegg, men tydeligvis ikke. Er snart 2 siden jeg fant ut i 8+3 at jeg hadde blighted ovum(tom fostersekk). Begynte på jobb igjen i dag, etter en liten sykemelding. Herreguuuud så bitter jeg er!! Overalt blir folk gravide som det er den enkleste tingen i hele verden. Jeg har fra tidligere en SA og en sønn. Trodde jeg var ganske sikra mot noe mer drit denne gangen, men neida.

Og nå må jeg vente til denne blødningen er ferdig(måtte ta medisinsk abort) før jeg igjen skal vente på en mensen til. Tør ikke prøve igjen med én gang.

Poenget med denne posten er vel.. Ingenting.. Andre enn meg som er bitre og hvordan får dere stoppet tankegangen? Jeg vet så alt for vel at det gjør ingen forskjell, men nå renner det over av gravide folk over alt..

Tiden hjalp meg. Det ble noe bedre etter 2 uker, enda lettere etter 3. Hjalp også å gå tilbake til jobb og vanlig hverdag. Vi bestemte oss å starte prøving med en gang, så det kan hende det også hjalp på humøret. Selv om jeg ikke håper så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiden hjalp meg. Det ble noe bedre etter 2 uker, enda lettere etter 3. Hjalp også å gå tilbake til jobb og vanlig hverdag. Vi bestemte oss å starte prøving med en gang, så det kan hende det også hjalp på humøret. Selv om jeg ikke håper så mye.

Ja man må liksom bare ta tiden til hjelp.. Den kunne gått litt fortere syns jeg :) veldig kjedelig å vente på å kunne prøve igjen altså.. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man må liksom bare ta tiden til hjelp.. Den kunne gått litt fortere syns jeg :) veldig kjedelig å vente på å kunne prøve igjen altså.. !

Hva er grunnen til at dere venter til etter en mens? Gynekologen min mente at det er bare for at de skal enklere finne ut hvor langt man er på vei. Ingen andre grunnen.

Selv var jeg i uke 8 når jeg mistet og regnet da SA dagen som første syklusdag. Fikk EL et par dager senere enn vanlig, så kroppen kom seg fort inn i rytmen igjen. Noe jeg er veldig lykkelig over, selv om jeg forstår at det er fortsatt 25% sjanse for at det klaffer denne syklusen.

Legen også sa at man er mer fertil de første 1-3 månedene etter SA, så jeg vil ikke kaste bort disse forsøksmulighetene, selv om jeg ikke forstår på hvilken måte kroppen kan være annerledes nå enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bli med her?

 

Hadde en MA/SA i april, da var jeg 11 uker på vei (men fosteret hadde dødd et par uker tidligere). Første måneden spottet jeg hele tiden, og det var nok en rest igjen i livmoren som kom ut ved neste mens (sorry detaljer). Så da var jeg nok ikke fruktbar. Men det har ikke skjedd noe etter det heller... begynner å bli litt utålmodig nå.

 

Har to barn fra før som satt omtrent på første forsøk, men det er noen år siden. Kanskje jeg begynner å bli gammel? :vetikke:

 

Rart å tenke på at vi skulle blitt foreldre igjen i november, gruer meg til den tid kommer... Ellers tenker jeg ikke så ofte på det. Kanskje fordi vi har barn fra før. En venninne av meg har vært ufrivillig barnløs i mange år og nettopp mistet for ørtende gang, det setter min situasjon litt i perspektiv. Men, det er klart tanken på hva som skulle ha vært streifer meg av og til, og jeg håper vi får det til snart. Venter på mensen om en ukes tid, krysser fingrene for at den ikke kommer!

 

Lykke til, til alle dere andre. Håper det kommer mange positive tester her inne snart! :)

 

- mia



Anonymous poster hash: 7fc4f...ecb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er grunnen til at dere venter til etter en mens? Gynekologen min mente at det er bare for at de skal enklere finne ut hvor langt man er på vei. Ingen andre grunnen.

Selv var jeg i uke 8 når jeg mistet og regnet da SA dagen som første syklusdag. Fikk EL et par dager senere enn vanlig, så kroppen kom seg fort inn i rytmen igjen. Noe jeg er veldig lykkelig over, selv om jeg forstår at det er fortsatt 25% sjanse for at det klaffer denne syklusen.

Legen også sa at man er mer fertil de første 1-3 månedene etter SA, så jeg vil ikke kaste bort disse forsøksmulighetene, selv om jeg ikke forstår på hvilken måte kroppen kan være annerledes nå enn før.

Du det lurer egentlig jeg også på.. Jordmoren jeg snakka med på sykehuset sa jeg burde vente en mens, men ikke hvorfor. Tenkte ikke på å spørre heller, tanken på en ny graviditet var ganske langt unna da..

Men nå er jeg utålmodig, og syns det er sabla lenge å vente til oktober/november(alt avhengig av hvor fort kroppen kommer seg igjen) med å bli gravid igjen... Tør jeg prøve allerede nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du det lurer egentlig jeg også på.. Jordmoren jeg snakka med på sykehuset sa jeg burde vente en mens, men ikke hvorfor. Tenkte ikke på å spørre heller, tanken på en ny graviditet var ganske langt unna da..

Men nå er jeg utålmodig, og syns det er sabla lenge å vente til oktober/november(alt avhengig av hvor fort kroppen kommer seg igjen) med å bli gravid igjen... Tør jeg prøve allerede nå??

Jeg vil tro at kroppen kommer seg igjen fortere enn vi tror.

Det er vel mest mentalt man må forberede seg til prøving, mulighet for å ikke bli gravid fort osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed på sykehuset om at de som hadde SA vanligvis kunne prøve igjen med en gang, mens jeg som hadde xu skulle vente litt ekstra. Men nå er jeg på syklus dag 1,så da kan jeg jo prøve om ikke så alt for lenge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ingen beskjed i noen som helst retning, egentlig. De ba oss ikke vente, men sa heller ikke at fruktbarheten var forhøyet. Tror den eneste beskjeden jeg fikk var at det var økt infeksjonsfare en stund, og det burde vi ta hensyn til.

 

Men som sagt var systemet i ulage hele den første måneden pga rester, så jeg småblødde hele tiden og da var sex ganske uaktuelt.

 

- mia



Anonymous poster hash: 7fc4f...ecb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...