Gå til innhold

Facebook-gruppen eBay for jenter / kvinner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var ikke bilde av henne, men hun spurte om noen hadde sett den kinikinien på ebay.

Det var da enda godt!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er litt informasjon som denne ebay-gruppen burde lest. Det dreier seg ikke bare om brudekjoler, men andre ting også

http://www.ebay.com/gds/Buyer-Beware-Ebay-Wedding-Dresses-Buy-Smart-/10000000001541164/g.html

Anonymous poster hash: 99125...8bd

God ide! Noen som er tøffe nok å poste denne på siden deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang denne Toms diskusjonen, så den først nå, men ser det er en som kommenterte: "om alle fokuserte mer på seg selv ville det ikke vært noe problem :/"

Er hun sarkastisk? Hun er ikke for å være medmenneskelig vartfall

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fordi at de velger å legge noe ut på en lukket gruppe med 40K personer, så gir det deg rett til å ta det videre til et forum for å henge ut enkeltpersoner? Makan for en tankegang!!

Men altså, når noen toppbloggers bilder blir spredt, som har noe av det samme antallet lesere, så kan man ikke forvente noe annet i den gruppa. Men man kan da la vær å legge ut lettkledde bilder. Nettvett!!

Anonymous poster hash: 81709...7f3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Dét applauderer jeg. Så lenge hver eneste kommentar som ikke er en gledehyllest til galskapen slettes, så vil jo medlemmene tro det er ok slik de driver.

Jeg gir en lang faen i alle dildoene deres. Men deres resonnement til hvorfor de fortjener falske tøysko på foten, er og blir meg en trist gåte.

Anonymous poster hash: b3762...3df

Falske sko? Jeg trodde sko var sko jeg. Regner med at du mener falske merkesko.

Beklager, kunne ikke la være  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble det egentlig så stas med fake?

Hvorfor kan det ikke være like stas med et nytt par sko, uavhengig av hva slags merke de skal forestille?

Jeg eier ikke en eneste merkeveske, men jeg har noen vesker jeg synes er kjempefine allikevel.

Hvorfor klarer ikke folk å føle glede ved de nye skoene sine, med mindre der står TOMS på dem? Ble den svarte PU-veska til 50 kroner plutselig eksklusiv og fin fordi noen har klistret plast-bokstaver på den?

Anonymous poster hash: 9c61d...1d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tror du vi får mørt kjøtt? Hvordan ser du for deg at de tar livet av dyrene? Kanskje du skulle vert med å sett på hvordan de masse slakter dyrene for at du skal kunne kose deg med kjjøtt? 

Jeg spiser kjøtt selv, og jeg har fått kommentarer før på at jeg støtter opp om dyremisshandling fordi at jeg spiser kjøtt. Men jeg vil ha meg frabedt fra å bli beskylt for å støtte dyremisshandling bare fordi at jeg spiser kjøttet som ligger rundt i diskene på samtlige av matvarebutikkene i Norge.

Jeg regner foresten også med at dette ble tatt opp som et dårlig eksempel fordi at prinsippet er det samme. Du vil spise kjøtt uten å bli kaldt dyremisshandler, og du ønsker å handle ting uten å bli beskylt for å støtte barnearbeid, terror osv.

Vi har lover som regulerer måten dyrene avlives på, som blant annet sier at dyrene skal bedøves/gjøres bevisstløse før de avlives. Det finnes også kjøtt som kommer fra mindre gårder der dyrene har et bedre liv før slaktning og opplever mindre stress i forbindelse med slakting. Det blir også jevnlig sjekket av Mattilsynet om reglene følges. Hvilke regler tror du fabrikkene i Kina følger? Hvem ivaretar de som jobber der sine rettigheter? For å få noen inntekt på å selge billige sko og klær så må produksjonskostnadene holdes nede, og da går det ut over fabrikkarbeiderne som får dårlig lønn, lange arbeidsdager, dårlige arbeidsforhold og få om noen rettigheter. Der er det jobb for lønna eller pell deg ut så noen andre mer desperate kan overta jobben.

Og nå ønsker du sikkert å påpeke at mange klær vi kjøper til dyrere pris i Norge også er laget i Kina, men klesbransjen her er så gjennomsiktig og mange er såpass opptatt av menneskerettigheter at kun de fabrikkene med akseptable forhold blir brukt. Med andre ord er det mye større sjanse for at man støtter mafia, terrorvirksomhet og elendige menneskerettigheter dersom man handler råbillige ting på Ebay enn om man kjøper klær i norske butikker eller nettbutikker fra kjente merker.

Jeg er ikke vegetarianer men spiser lite kjøtt av hensyn til både dyr og miljø. I tillegg følger jeg med på hvilke produsenter som har godt eller dårlig rykte på seg i forhold til dyrevelferd. Jeg prøver å gjøre så godt jeg kan, og hvis noen skulle påpeke at jeg støtter en produsent som driver dårlig dyrevelferd så tar jeg jo det til etterretning. Man kan ikke få ugjort det man har gjort men man kan lære av sine feil og ikke gjenta dem. Å bli fornærmet og be folk om å passe sine egne saker er lite fruktbart og vitner om liten vilje til forbedring og læring. Jeg dømmer ingen for å gjøre feil men jeg sliter med å respektere noens valg om å fortsette å støtte elendige menneskerettigheter (eller dyrerettigheter for den saks skyld) og i tillegg forsvarer det med nebb og klør.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blogger er åpent for HELE denne vide verden. Denne gruppen er en lukket gruppe!

En lukket gruppe... med 40000 mennesker... Da kan du ikke se på den som en koselig liten lukket klubb lenger...!! Og det er jo poenget vårt... som sagt... en deeeel ganger...

Anonymous poster hash: bd7ca...269

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falske sko? Jeg trodde sko var sko jeg. Regner med at du mener falske merkesko.

Beklager, kunne ikke la være  :fnise:

Du har så rett. Vet du, det var noe som skurret da jeg skrev det også. Klarte ikke helt å sette fingeren på det klokken to om natten, men her i dagslyset ser jeg sannelig at det var en merkelig setning :)

Anonymous poster hash: b3762...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og som en ekstraopplysning til dem som fortsetter å messe videre om at Ebaygruppa er så lukket og privat og forbudt å dele innhold fra, alt som deles i en gruppe blir ansett som offentlige ytringer allerede når gruppen bikker over 20 personer. Utrolig men sant.

http://www.nrk.no/ostfold/nett-troll-kan-ikke-gjemme-seg-i-lukkede-facebook-grupper-1.12506846

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 40k medlemmer? Like mange som leser en av toppliste bloggen.

Anonymous poster hash: 81709...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En pop-artist som har en "lukket" konsert hvor bare betalende får slippe inn, som trekker 40.000 betalende gjester kan ikke kalle konserten sin for "en konsert lukket for offentligheten".

Anonymous poster hash: 97148...148

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du ReMalaka, je har ett spørsmål. Vi som sitter her på KG å "hetser og kritiserer" dere, vi er forskjellige folk. Noen her er 20 år, noen 40 og andre midt på treet. Noen er i fast jobb, andre på NAV, andre studenter. Noen stemmer kanskje AP, SV eller kanskje Høyre. Sier det deg ikke noe at når så mange forskjellige folk "går mot deg" og sier du/dere tar feil?

Eller når dere må slette flere hundre folk fra gruppa fordi de også mot dere. Bør ikke dette være en tankevekker at kanskje tenke litt over hva så mange forskjellige folk forteller dere? Om nettvett, om faren ved å kjøpe falske merkevarer osv. Tenk litt over dette, før du svarer.

Endret av frksølekopp
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man forsvarer barnearbeid fordi man ønsker seg fake sko....... Det er helt ufattelig! Kommer ikke folk flest fra møblerte hjem?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...