ReMalaka Skrevet 22. august 2015 #961 Skrevet 22. august 2015 Når du har blitt opplyst om konsekvensene ved å handle falske merkevarer og velger å aktivt ignorere det, da syns jeg ikke det er drøyt å si at du støtter krig og terror. Tenkt på det neste gang du leser om flyktningestrømmen fra Syria. Anonymous poster hash: 80af4...d6b Når du har blitt opplyst om hvordan dyr pines før de endelig dør slik at du kan få kjøttet du vil spise, så er det vel ikke drøyt å si at du støtter opp om mer dyremisshandling heller? Hele poenget er at man ikke kan drive å kalle folk det ene og det andre fordi at de gjør noe som du er uenig i. Fake produkter er lovlig i Norge hvis det er til eget bruk. Akkurat som at kjøtt også er lovlig i Norge. Jeg elsker lammekjøtt (spesielt pinnekjøtt). Men da jeg var i Hellas å så hvordan de la ut hele lammet med hode å alt i disken, så ble jeg kvalm ved tanken på å spise lammekjøtt. Når jeg derimot kom hjem fra ferie å så lammekotlettene i frysa på butikken her, så var det ok å tenke seg å spise lammekjøtt igjen
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #962 Skrevet 22. august 2015 Har du vært på et norsk slakteri og sett? Det har jeg, og jeg spiser kjøtt med god samvittighet. Ikke sammenlign barnearbeid med norske dyr.Anonymous poster hash: 211e1...41f 14
ReMalaka Skrevet 22. august 2015 #963 Skrevet 22. august 2015 (endret) . Endret 23. august 2015 av ReMalaka
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #964 Skrevet 22. august 2015 Når du har blitt opplyst om hvordan dyr pines før de endelig dør slik at du kan få kjøttet du vil spise, så er det vel ikke drøyt å si at du støtter opp om mer dyremisshandling heller? Hele poenget er at man ikke kan drive å kalle folk det ene og det andre fordi at de gjør noe som du er uenig i. Fake produkter er lovlig i Norge hvis det er til eget bruk. Akkurat som at kjøtt også er lovlig i Norge. Jeg elsker lammekjøtt (spesielt pinnekjøtt). Men da jeg var i Hellas å så hvordan de la ut hele lammet med hode å alt i disken, så ble jeg kvalm ved tanken på å spise lammekjøtt. Når jeg derimot kom hjem fra ferie å så lammekotlettene i frysa på butikken her, så var det ok å tenke seg å spise lammekjøtt igjen Se noen dokumentarer som ikke er skremselspropaganda du, så skal du nok få se at mange dyr har ganske gode liv før de blir avlivet på en mest mulig human måte. Anonymous poster hash: 8034e...1f7 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #965 Skrevet 22. august 2015 Du har vert på ETT Norsk slakteri å sett, så derfor må jo det bety at det er akkurat likt overalt? Å en annen ting, er det ok at et dyr skal miste livet for at du skal få nyte kjøttet av det? Har ikke dyrene like mye rett på et liv som deg å meg? Argumentene mine kommer fra ei som er vegetarianer. Jeg er ikke enig i dem, men det var akkurat de argumentene hun brukte mot meg da vi diskuterte dette. Ved å bruke strøm i boligen sin er hun med på å forrurense kloden. Ved å bo i et hus har hun vært med på ågrave ut fjell og kappe ned skog, der utallige smådyr og insekter har måttet bøte med livet. Hvorfor skal hun ha noen rett til at disse dyrene/insektene må dø bare fordi hun vil ha det behagelig? For at hun skal spise vegetarmat må det settes til side slik at dyrene ikke kan spise der. Hvis hun er så glad i dyr, hvorfor spiser hun maten deres? Anonymous poster hash: 8034e...1f7 6
ReMalaka Skrevet 22. august 2015 #966 Skrevet 22. august 2015 (endret) . Endret 23. august 2015 av ReMalaka
ReMalaka Skrevet 22. august 2015 #967 Skrevet 22. august 2015 Se noen dokumentarer som ikke er skremselspropaganda du, så skal du nok få se at mange dyr har ganske gode liv før de blir avlivet på en mest mulig human måte. Anonymous poster hash: 8034e...1f7 Mange, men du kan ikke si alle? Nei seføleglig kan du ikke det, for det ville vert å lyve det. Men nå er det jo slik også at det ikke er BARE barnearbeidere som sitter å lager fake produkter. Så det kan jo godt tenkes at den fake vesken jeg kjøpte ble laget av ei voksen dame eller?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #968 Skrevet 22. august 2015 Hva skjedde med denne tråden? Anonymous poster hash: f3e3e...8ee 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #969 Skrevet 22. august 2015 Så jeg synes det blir drøyt å si at man STØTTER terror å gudene vet hva. Det er ikke det at man støtter det, man velger bare å ha skyggelapper forran øynene, for man VET at en person alene ikke kan stoppe verdens elendigheter Tenk om bare alle i verden hadde tenkt slik, da hadde vi fått det bra dere! Anonymous poster hash: 3103c...ee2 15
ReMalaka Skrevet 22. august 2015 #970 Skrevet 22. august 2015 (endret) . Endret 23. august 2015 av ReMalaka
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #971 Skrevet 22. august 2015 Mange, men du kan ikke si alle? Nei seføleglig kan du ikke det, for det ville vert å lyve det. Men nå er det jo slik også at det ikke er BARE barnearbeidere som sitter å lager fake produkter. Så det kan jo godt tenkes at den fake vesken jeg kjøpte ble laget av ei voksen dame eller? Ja, som de brukte til tvangsarbeid Anonymous poster hash: 99125...8bd 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #972 Skrevet 22. august 2015 Mange, men du kan ikke si alle? Nei seføleglig kan du ikke det, for det ville vert å lyve det. Men nå er det jo slik også at det ikke er BARE barnearbeidere som sitter å lager fake produkter. Så det kan jo godt tenkes at den fake vesken jeg kjøpte ble laget av ei voksen dame eller? Nei, som du selv sider så kan jeg ikke si alle, fordi det ville ikke være sant. Det som derimot er sant er at man kan kjøpe kjøttet sitt fra leverandører som blir jevnlig kontrollert og har strenge etiske krav til kjøttproduksjon, derved er sjangsen <1% for at dyret skal ha blitt misshandlet, en sjangse som er god nok for meg (dyret hadde hatt betydelig større sjanse for å lide eller ha en ulykke fritt). Nå har ikke jeg argumentert mot falske merkevarer tidligere i tråden og har ærlig talt ikke stort i mot de. MEN det er viktig å tenke på hva som kan ligge bak, at sjangsen er stor for at arbeidere med forferdelige forhold og/eller barnearbeidere har produsert varen. Folk får kjøpe hva de vil, jeg bare fatter ikke at du og andre har et så sterkt forhold til merkevarer at det bare MÅ være det merket og så driter dere jo egentlig i merket, bare andre tror at det er "riktig" merke? Anonymous poster hash: 8034e...1f7 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #973 Skrevet 22. august 2015 Der ser du. Man kan vri i alle tenkelige rettninger for å forsvare noe man selv gjør. Å derfor er det viktig med respekt for andres meninger. Barnearbeid er faktisk helt nødvendig i enkelte land for at familien skal overleve. Oldemoren min på 90 år måtte jobbe fra hun var 10 år gammel (HER I NORGE), å pengene måtte hun bringe hjem til familien for at de skulle ha mat i huset. Neida, hun var så klart ikke den eneste som jobbet, hele familien jobbet bortsett fra moren som var hjemme å tok vare på huset. Å min oldemor sier at hun aldri hadde vondt av å jobbe som 10 åring, tvert imot så lærte hun veldig mye av det. Det er så mye fattigdom i verden at barnearbeid er faktisk helt nødvendig noen plasser, så da er det vel bedre å jobbe for gode arbeidsforhold. Når barna i kina jobber så tjener de en slant med penger slik at de/familien kan spise. Hadde barnearbeid vert helt utryddet så hadde kanskje barnet dødd av sult istede. Jeg er imot barnearbeid, missforstå meg rett. Men jeg vet også at situasjonen til barna kanskje hadde vert 100 ganger verre uten arbeid også. Verden er en jævelig plass å leve på. Man må bare gjøre det beste ut av det. Å nummer 1 prio for at verden skal være en bedre plass å leve er å lære seg å respektere andre som ikke deler de samme tankene som deg selv Du mener det er ok med barnearbeid? Synes du også det er greit når barn blir låst inne i en fabrikk og må jobbe i 16 timer/dag med nesten ingen lønn/mat? Synes du skal våkne opp litt her. Det ligger masse dokumentasjon på internet. Det er bare å søke det opp. Anonymous poster hash: 99125...8bd 7
daemonia Skrevet 22. august 2015 #974 Skrevet 22. august 2015 Hva skjedde med denne tråden? Anonymous poster hash: f3e3e...8ee ADMIN fra gruppa registrerte bruker her og skulle "infiltrere" oss og avsløre hvem vi var inne på gruppa siden vi var ondskapsfulle mobbere som påpekte galskapen i det hele. Og så ble det krig en natt mellom KG-folket og gruppemedlemmene. Eller rettere sagt: Ebay-folket gikk til krig, vi andre holdt på å le oss i hjel av idiotien og den totale mangelen på forståelse for hva denne tråden i utgangspunktet handlet om 15
Gjest Skrevet 22. august 2015 #975 Skrevet 22. august 2015 Hva skjedde med denne tråden?Anonymous poster hash: f3e3e...8ee Det lurer jeg på også Det gikk fra å være en ganske morsom tråd med en lett stemning, til å bli en kverrulant tråd mellom 2 personer 1
ReMalaka Skrevet 22. august 2015 #976 Skrevet 22. august 2015 (endret) . Endret 23. august 2015 av ReMalaka
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #977 Skrevet 22. august 2015 Jeg blir faktisk litt overgitt over dere som tror alt rungler perfekt her i Norge. Jeg har blandt annet ETT eksempel på en fabrikk her i Norge som behandler sine ansatte som slaver. De vet at de kan behandle sine ansatte som de vil, fordi at de ansatte ikke tørr å trå imot av frykt for å stå uten arbeid neste dag. For denne fabrikken gir ikke faste kontrakter, bare tilkallingsvakt kontrakter (til tross for at arbeiderne allikevel jobber 100%). Noe å tenke over neste gang du har fiskeboller til middag Å dette er bare et eksempel... Greit at det ikke er barnearbeid, men dårlig behandling er vel dårlig behandling uansett eller? Du gjør dine valg, så får andre gjøre sine valg. Også må vi huske å respektere hverandres valg. Kan man ikke respektere hverandres valg, så er man vel en av de som er med på å skape krig i verden. For det er jo nettopp derfor det ER krig i verden, MANGEL PÅ RESPEKT!! Når du vet om dette, hvorfor varsler du ikke Arbeidstilsynet...? Anonymous poster hash: 99125...8bd 19
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #978 Skrevet 22. august 2015 Ta deg litt tid å lese posten min ordentlig en gang til. For tydeligvis så leser du noe som ikke jeg ser Ehm? Les under: Barnearbeid er faktisk helt nødvendig i enkelte land for at familien skal overleve. Oldemoren min på 90 år måtte jobbe fra hun var 10 år gammel (HER I NORGE), å pengene måtte hun bringe hjem til familien for at de skulle ha mat i huset. Neida, hun var så klart ikke den eneste som jobbet, hele familien jobbet bortsett fra moren som var hjemme å tok vare på huset. Å min oldemor sier at hun aldri hadde vondt av å jobbe som 10 åring, tvert imot så lærte hun veldig mye av det. Det er så mye fattigdom i verden at barnearbeid er faktisk helt nødvendig noen plasser, så da er det vel bedre å jobbe for gode arbeidsforhold. Når barna i kina jobber så tjener de en slant med penger slik at de/familien kan spise. Hadde barnearbeid vert helt utryddet så hadde kanskje barnet dødd av sult istede. Anonymous poster hash: 3103c...ee2
ReMalaka Skrevet 22. august 2015 #979 Skrevet 22. august 2015 (endret) . Endret 23. august 2015 av ReMalaka
ReMalaka Skrevet 22. august 2015 #980 Skrevet 22. august 2015 (endret) . Endret 23. august 2015 av ReMalaka
Fremhevede innlegg