Gå til innhold

Facebook-gruppen eBay for jenter / kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Miss Selfridge

Virker nesten som om det er en konkurranse der det er om å gjøre å bestille mest og få mest pakker i posten for å så ta bilde og skrive at nå er mannen dritlei, med en grinelattersmiley bak(😂) 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blåbæret.

"Sitter her og shopper som bare det. Etterpå teller jeg hvor mangen pakker jeg har bestilt.. Joda, 85 pakker. 85!!! Er rett før jeg åpner min egen AA-meetings for eBay-koholikere vi trenger serriøst hjelp!!!!"


JEPP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par ganger har jeg sett at noen vurderer å klage på et produkt og kreve pengene tilbake fordi de har sett noe annet de heller ville ha (nå sist var det snakk om en sekk, kjøperen hadde ramla over en hun likte bedre etter at den første var på vei i posten)

Sekken så helt fin ut på bildet hun la ut, i forhold til annonsebildet. Men hun vurderte faktisk å kreve penger tilbake "fordi den ikke svarte til forventningene" les: hun fant en hun likte bedre hos en annen selger.

Greit nok at denne jenta så ut til å være veldig ung, men hylekoret stemte i og var enig da forslaget kom. Heldigvis var det ei som var fornuftig og påpekte at slikt gir nordmenn dårlig rykte på ebay, som videre gjør at selgere rett og slett ikke vil sende hit.

Sekk-kjøperen til heldigvis til fornuft hun og.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par ganger har jeg sett at noen vurderer å klage på et produkt og kreve pengene tilbake fordi de har sett noe annet de heller ville ha (nå sist var det snakk om en sekk, kjøperen hadde ramla over en hun likte bedre etter at den første var på vei i posten)

Sekken så helt fin ut på bildet hun la ut, i forhold til annonsebildet. Men hun vurderte faktisk å kreve penger tilbake "fordi den ikke svarte til forventningene" les: hun fant en hun likte bedre hos en annen selger.

Greit nok at denne jenta så ut til å være veldig ung, men hylekoret stemte i og var enig da forslaget kom. Heldigvis var det ei som var fornuftig og påpekte at slikt gir nordmenn dårlig rykte på ebay, som videre gjør at selgere rett og slett ikke vil sende hit.

Sekk-kjøperen til heldigvis til fornuft hun og.

det er jo å stjele!  :sjokkert:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var stygg, FruBeist - håper ikke jenta faktisk gjør det. :sjokkert: 

 

---

 

Hvorfor skriver "alle" at gubben er kjempesur, blokkerer eBay på nettverket deres og tar fra de bankkortene, egentlig? Handler de for mannens penger, bruker så mye at det går utover de fellesutgiftene de har eller hva er dealen? Jeg handler en del på eBay selv, og samboeren har jo selvsagt lagt merke til det, men så lenge jeg betaler det jeg skal, det ikke går utover han og jeg bruker mine egne penger så har jo han selvsagt ingenting med hvor mye jeg handler - så lenge det ikke begynner å ligne på en sykdom så klart, da må det være lov å si noe.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var stygg, FruBeist - håper ikke jenta faktisk gjør det. :sjokkert:

---

Hvorfor skriver "alle" at gubben er kjempesur, blokkerer eBay på nettverket deres og tar fra de bankkortene, egentlig? Handler de for mannens penger, bruker så mye at det går utover de fellesutgiftene de har eller hva er dealen? Jeg handler en del på eBay selv, og samboeren har jo selvsagt lagt merke til det, men så lenge jeg betaler det jeg skal, det ikke går utover han og jeg bruker mine egne penger så har jo han selvsagt ingenting med hvor mye jeg handler - så lenge det ikke begynner å ligne på en sykdom så klart, da må det være lov å si noe.

Folk der venter jo på 60 pakker og mer er på vei i handlekurven. Om de koster ca. 100 kr hver er det jo en unødvendig utgift på 6000 kr bare der. Tror ikke akkurat at alle de som benytter seg flittig av fake MK og "adidos" drakt har så mye ekstra å rutte med i måneden.

Hadde samboeren min brukt så mye ekstra penger på "ingenting " hadde jeg også blitt sint.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ikke si noe angående kjøp, jeg har flere tusen kjøp bak meg på eBay, dog fordelt over mange år, og da jeg handlet to plagg i går var det ganske lang tid siden sist jeg handlet på eBay. Og i motsetning til disse damene så handler jeg aldri fake, og jeg handler mest bøker, cd'er, dvd'er og ekte merkevarer. Det betyr dog ikke at jeg ikke synes det er et overforbruk, men jeg har vel fått 40 pakker i posten en gang jeg også. Riktignok fordi det var julegaver, og kalendergaver. 

 

Det jeg ikke forstår er at de handler så mye at deres ektefeller/samboere/you name it reagerer på forbruket. Og jeg ikke skjønner er at de tør. At de tør å kjøpe SuckIt-sprayen, at de tør å være så "åpne", at de ikke ser hva de utleverer av seg selv?

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Hvordan går du frem for å forsikre deg om at merkevarene er ekte? Jeg handler litt på ebay innimellom, men jeg er litt usikker på hvordan jeg kan være sikker på at merkevarene er ekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går du frem for å forsikre deg om at merkevarene er ekte? Jeg handler litt på ebay innimellom, men jeg er litt usikker på hvordan jeg kan være sikker på at merkevarene er ekte.

 

Hvis jeg skal ha merkevarer (stort sett er det ikke dyre ting det er snakk om, det kan være en kjole fra Monsoon for å si det sånn, men jeg har handlet både MK-vesker, MK-klokker osv) så ber jeg først om kvittering. Deretter studerer jeg bildene nøye, og hvis jeg ikke er fornøyd med disse (dette gjelder stort sett dyre varer) ber jeg om flere bilder.

 

Jeg handler også konsekvent fra USA eller Storbritannia, men helst Storbritannia, da sjansen er stor, slik jeg ser det, at det er kopi hvis det sendes fra f.eks Kina. I tillegg ser man det gjerne på prisen (en vekse til 50 kr er neppe ekte vare, men man må selvsagt se det i sammenheng med mye annet). Ofte går jeg inn på ulike forum, f.eks purseblog.com for hjelp ift verifisering om en vare er ekte.

 

I tillegg sjekker jeg selgeren nøye. Jeg skaffer meg et overblikk over selgeren, ser sammenhengen mellom hva som selges og pris. Det sier ofte om noe er ekte eller ikke, selv om det er mange faktorer som spiller inn, og man kan jo bli lurt også her. Deretter sjekker jeg kommentarer fra kjøpere, hvor høy rating de har osv. 

 

Som regel holder jeg meg til de samme selgerne, man opparbeider seg et forhold til dem. Kjøper kanskje en liten ting, er jeg fornøyd og ser at varen er ekte (spør gjerne andre som også har greie på dette) kan det hende jeg kjøper mer og da kanskje også dyrere ting.

 

Jeg bruker ganske mye tid på research når det gjelder de dyrere tingene, og jeg bruker også magefølelsen. Hvis den sier at noe ikke stemmer, at sjansen er stor for at det er kopi, så lar jeg være å kjøpe. 

 

Når dette er sagt: man kan jo aldri være helt 100% sikker, dessverre, men jeg gjør ihvertfall alt i min makt for å prøve å skaffe ekte varer. Jeg tror dog at ved å holde seg til noen favorittkjøpere man opparbeider et forhold til så er sjansen større for å få tak i noe som er ekte.

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal ha merkevarer (stort sett er det ikke dyre ting det er snakk om, det kan være en kjole fra Monsoon for å si det sånn, men jeg har handlet både MK-vesker, MK-klokker osv) så ber jeg først om kvittering. Deretter studerer jeg bildene nøye, og hvis jeg ikke er fornøyd med disse (dette gjelder stort sett dyre varer) ber jeg om flere bilder.

 

Jeg handler også konsekvent fra USA eller Storbritannia, men helst Storbritannia, da sjansen er stor, slik jeg ser det, at det er kopi hvis det sendes fra f.eks Kina. I tillegg ser man det gjerne på prisen (en vekse til 50 kr er neppe ekte vare, men man må selvsagt se det i sammenheng med mye annet). Ofte går jeg inn på ulike forum, f.eks purseblog.com for hjelp ift verifisering om en vare er ekte.

 

I tillegg sjekker jeg selgeren nøye. Jeg skaffer meg et overblikk over selgeren, ser sammenhengen mellom hva som selges og pris. Det sier ofte om noe er ekte eller ikke, selv om det er mange faktorer som spiller inn, og man kan jo bli lurt også her. Deretter sjekker jeg kommentarer fra kjøpere, hvor høy rating de har osv. 

 

Som regel holder jeg meg til de samme selgerne, man opparbeider seg et forhold til dem. Kjøper kanskje en liten ting, er jeg fornøyd og ser at varen er ekte (spør gjerne andre som også har greie på dette) kan det hende jeg kjøper mer og da kanskje også dyrere ting.

 

Jeg bruker ganske mye tid på research når det gjelder de dyrere tingene, og jeg bruker også magefølelsen. Hvis den sier at noe ikke stemmer, at sjansen er stor for at det er kopi, så lar jeg være å kjøpe. 

 

Når dette er sagt: man kan jo aldri være helt 100% sikker, dessverre, men jeg gjør ihvertfall alt i min makt for å prøve å skaffe ekte varer. Jeg tror dog at ved å holde seg til noen favorittkjøpere man opparbeider et forhold til så er sjansen større for å få tak i noe som er ekte.

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Tusen takk. Jeg har planer om et Canon objektiv, men jeg skal passe på at jeg får bestilt fra en seriøs selger  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Jeg har planer om et Canon objektiv, men jeg skal passe på at jeg får bestilt fra en seriøs selger  :blomst:

 

Jeg forstår, du får ha lykke til! :) 

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De der inne må jo lide av ett eller annet, er jo rett og slett hårreisende å se alt som blir skrevet der inne :o

Tenk å bruke så mye penger, på ting man egentlig kanskje ikke trenger. Mye moro å lese på den gruppa der da :'D

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er grunnen til at det er medlemsstopp :P

Det er bare midlertidig Lise Det har vært så mye unødvendig dramatikk de siste ukene, at vi valgte å heller stoppe opp litt med å godta nye medlemmer. Ting har dessverre gått litt overhånd

Vi ønsker bare det beste for dere som allerede er her, og da hjelper det ikke å ha masse nye medlemmer når det er så mye uro som det er her

 

Det er for mange som har advart mot helseskadelige kjøp, og for mange som har undret seg over overforbruket med andre ord.

 

Så da vet vi det ;)

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å komme meg inn dørene rett før de stengte ser jeg. :fnise:

 

Jeg er selv en dreven ebay'er og har vært det i mange år (og har sikkert kjøpt mye ræl opp gjennom de årene). Men det som overrasker meg er at det faktisk finnes folk som er ute etter for eksempel slankepiller derfra, eller andre uhumskheter som man ikke aner hva inneholder. Det synes jeg rett og slett er skummelt! Heldigvis var det mange som protesterte på den slankepiller-posten der inne, så alle er ikke like galne heldigvis.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe annet som har overrasket meg der inne er hvor dårlige de er i norsk skriftlig og i engelsk. Min 3'er fra videregående i norsk skriftlig burde blitt  gjort om til en 6'er etter å ha sett nivået der inne.



Anonymous poster hash: 80af4...d6b
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønner seg nok å gå på nav, får betalt for å sitte på ebay å shoppe en hel haug med unødvendige ting hele dagen lang 👍 burde nesten spurt på gruppa der om det i det hele tatt er noen som jobber og ikke går på nav 😂

Anonymous poster hash: 473f1...6c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønner seg nok å gå på nav, får betalt for å sitte på ebay å shoppe en hel haug med unødvendige ting hele dagen lang 👍 burde nesten spurt på gruppa der om det i det hele tatt er noen som jobber og ikke går på nav 😂

Anonymous poster hash: 473f1...6c0

Håper du tuller

Jeg er ufør og har ikke råd til å kjøpe masse ræl på ebay

Anonymous poster hash: 380e7...b0c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat den kommentaren var vel heller som et svar på atferden som er i den gruppa.
Småbarnsmødre som ikke jobber, med arbeidsledige menn. De har hus, bil, barnehage, SFO, strøm, telefon, osv å betale akkurat som alle oss andre.
Men likevel har de råd til å kjøpe mye fjas til flere tusen kroner å drar kortet ukritisk. Og får tilsendt fake merkevarer som er en vits og en fornærmelse mot til og med fake merkevarer.

Det er jo mentaliteten i gruppa som blir diskutert her. Og man kan begynne å lure på hvor de tar pengene fra...


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ei som har lagt ut bilde av en bedøvende krem man kan bruke ved fisting. Jeg sitter klar med popcornet!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat den kommentaren var vel heller som et svar på atferden som er i den gruppa.

Småbarnsmødre som ikke jobber, med arbeidsledige menn. De har hus, bil, barnehage, SFO, strøm, telefon, osv å betale akkurat som alle oss andre.

Men likevel har de råd til å kjøpe mye fjas til flere tusen kroner å drar kortet ukritisk. Og får tilsendt fake merkevarer som er en vits og en fornærmelse mot til og med fake merkevarer.

Det er jo mentaliteten i gruppa som blir diskutert her. Og man kan begynne å lure på hvor de tar pengene fra...

Akkurat det poenget mitt er 👍 skjønner virkelig ikke hvordan folk som går på nav har råd til å bruke pengene sine på så mye tull og fjas, fake merkevarer osv. I mine øyne er det helt tullete!

Anonymous poster hash: 473f1...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...