Gå til innhold

Hvorfor skal det være så mange bomringer inni oslo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har bil i Oslo, ja hat i vei.. Men har ganske lang vei hjemmefra til jobb. Jobber i holmenkollen. Tror du ikke det er bomring på veien? Det gjør at jeg bare kan bruke bilen til jobb et par dager i uken :-( Heldigvis er det bare på tilbakeveien men hvorfor???? hvorfor er det bomringer INNAD i oslo????

Anonymous poster hash: e1c8b...679
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For at Siv skal kunne flå oss med Siv-avgiftene sine.

Anonymous poster hash: 0ac3b...71c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bajs... Prøver forgjeves på google maps å finne ut om jeg kan kjøre en omvei for å slippe.. Neida. :(

For at Siv skal kunne flå oss med Siv-avgiftene sine.

Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nevnte bomringen fra vest kom nok før Siv kom til makta i pengesekken. På en måte både rett og rimelig at de som kommer fra den kanten, som kjører bil men som like gjerne kunne brukt kollektivtransport på en måte blir straffet for at de kjører egen bil, i tillegg til den "ordinære" bomringen rundt Oslo.

Men skjønner det er leit for din del, som jobber oppi der :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nevnte bomringen fra vest kom nok før Siv kom til makta i pengesekken.

Men hun kunne ha fjernet disse bomringene fra første dag. Det har hun ikke gjort, hun er trass alt glad i å flå folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nevnte bomringen fra vest kom nok før Siv kom til makta i pengesekken. På en måte både rett og rimelig at de som kommer fra den kanten, som kjører bil men som like gjerne kunne brukt kollektivtransport på en måte blir straffet for at de kjører egen bil, i tillegg til den "ordinære" bomringen rundt Oslo.

Men skjønner det er leit for din del, som jobber oppi der :)

Ja, ser jo den men.. Jeg må opp så tidlig og kollektivt for meg tar det langt til jobb. Skulle gjerne hatt en jobb nærmere men neimen ikke lett å få det. Forstår bare ikke hvorfor det er bomringer inni oslo i det hele tatt. Ut og inn forstår jeg men..

TS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hun kunne ha fjernet disse bomringene fra første dag. Det har hun ikke gjort, hun er trass alt glad i å flå folk.

Jepp...hun som alle andre. Valgflesk kalles det :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser jo den men.. Jeg må opp så tidlig og kollektivt for meg tar det langt til jobb. Skulle gjerne hatt en jobb nærmere men neimen ikke lett å få det. Forstår bare ikke hvorfor det er bomringer inni oslo i det hele tatt. Ut og inn forstår jeg men..

TS 

Det skal vi nok ikke forstå, til syvende og sist handler kun om å få inn mest mulig kronasje for å søle bort på andre ting. Det var det en politiker som sto foran kamera og sa i klartekst. Dvs til alle som lønnes rett fra statskassa!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bil i Oslo, ja hat i vei.. Men har ganske lang vei hjemmefra til jobb. Jobber i holmenkollen. Tror du ikke det er bomring på veien? Det gjør at jeg bare kan bruke bilen til jobb et par dager i uken :-( Heldigvis er det bare på tilbakeveien men hvorfor???? hvorfor er det bomringer INNAD i oslo????

Har du bare råd til å kjøre gjennom bomringen to dager i uka? Vurdert å selge bilen?

Anonymous poster hash: bf2df...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kunne hun ikke. Hadde FrP fått godt over 30 % så kanskje hun kunne greid det. Men nå er Frp betydlig mindre enn dette samtidig som de sitter i en mindretallsregjering. Da er det faktisk begrenset inflytelse man har.

Anonymous poster hash: 68e0d...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bare råd til å kjøre gjennom bomringen to dager i uka? Vurdert å selge bilen?

Joda, i utgangspunktet kunne jeg kjørt hver dag- men jeg sparer penger til jeg begynner med studier neste år. Prøver unngå bomringer og lignende. Og jeg har fått bilen, så nei den selges ikke :D betaler gledelig for parkering, årsavgift, høye bensinpriser, veiavgift, service på bilen osv. Men mener fortsatt at bomring er så unødvendig kostnad. Føles så meningsløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, i utgangspunktet kunne jeg kjørt hver dag- men jeg sparer penger til jeg begynner med studier neste år. Prøver unngå bomringer og lignende. Og jeg har fått bilen, så nei den selges ikke :D betaler gledelig for parkering, årsavgift, høye bensinpriser, veiavgift, service på bilen osv. Men mener fortsatt at bomring er så unødvendig kostnad. Føles så meningsløst.

Tusenvis i året er ok, men litt småpenger er feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kunne hun ikke. Hadde FrP fått godt over 30 % så kanskje hun kunne greid det. Men nå er Frp betydlig mindre enn dette samtidig som de sitter i en mindretallsregjering. Da er det faktisk begrenset inflytelse man har.

Anonymous poster hash: 68e0d...a4b

Jo, det kunne hun ha gjort. Hvis hun ikke får gjennomført det hun mener er FrP-politikk så burde hun heller ikke stå for en politikk hun er uenig i. Når hun står for den politikken som blir ført fra Stortinget så går hun også god for at hun suger avgifter ut av folket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nåja, bompengene er definitivt tusenvis i året. La oss være litt runde i kantene og si 600 kroner i måneden for Oslobomringen ved én passering hver arbeidsdag. 11 måneder i året, og det blir 6600 kroner. Jeg vil ikke nødvendigvis kalle det småpenger, det er til slutt dobbelt så mye som årsavgiften. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh kverulant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...