Gå til innhold

Dere med lang utdanning - hvor gammel når dere var ferdig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg driver nå og sterkt vurderer om jeg skal ta enda tre år med studier etter bachelor, altså at jeg har master + ett ekstra år. Dette pga at kun bachelor gir en relativt dårlig lønn, og at jeg har veldig lyst til å jobbe med det masteren gir meg. Jeg blir da lektor med opprykk. Jeg vil da være ferdig å studere når jeg er 28, og driver å tenker på at det er så gammelt... 

 

Eller tar jeg feil? Hvor gamle er/blir/var dere når dere er/var ferdige? 

 

Må nevne at jeg er kvinne, så det er også en sånn der tikkende biologisk klokke som sitter litt fast på hjernen.

 

 



Anonymous poster hash: 6924f...b0b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir ferdig det året jeg fyller 28 (7 års utdannelse, 2 årsstudier først, så en bachelor+master), alderen stresser meg ikke i det hele tatt, lånet derimot, det hender det jeg blir stresset av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 15 år siden ville du kanskje vært " gammelstudent " 

 

Men i dag er vel gjennomsnittsalderen for studenter nærmere 30 enn 20.

Folk har bedre helse enn tidligere, lever lenger og forventes å stå i arbeid lenger enn før.

 

Om du er ferdig utdannet når du er 28 år, har du fortsatt MANGE år igjen av arbeidslivet fremfor deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver nå og sterkt vurderer om jeg skal ta enda tre år med studier etter bachelor, altså at jeg har master + ett ekstra år. Dette pga at kun bachelor gir en relativt dårlig lønn, og at jeg har veldig lyst til å jobbe med det masteren gir meg. Jeg blir da lektor med opprykk. Jeg vil da være ferdig å studere når jeg er 28, og driver å tenker på at det er så gammelt...

Eller tar jeg feil? Hvor gamle er/blir/var dere når dere er/var ferdige?

Må nevne at jeg er kvinne, så det er også en sånn der tikkende biologisk klokke som sitter litt fast på hjernen.

Anonymous poster hash: 6924f...b0b

Jeg vil være 24 år, men det er skjeldent st man finner folk som blir 24 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 27, etter folkehøgskole og 6 års universitetsutdannelse (cand.mag + master).

Anonymous poster hash: ef9b2...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å være 40 når jeg er ferdig med min lange utdanning. 



Anonymous poster hash: b0c9f...349
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte på min masterutdanning da jeg var 28 år. Jeg forstår ikke hva det er man skal være for gammel til?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt bachelor på deltid og fullfører i år master med et års permisjon i, vil være ferdig neste år når jeg blir 31. Har da to barn, et født før og et etter at jeg begynte å studere. 

Føler meg overhodet ikke gammel da jeg var yngst i kullet mitt under bacheloren, og enda ikke er eldst nå som jeg er på master. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ulvepopcorn

Jeg var ferdig med masteren da jeg var 24, men i mitt kull var majoriteten nærmere 30, og mange eldre enn det også. Så null stress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ferdig rett etter at jeg fylte 28 år. Hadde da 4 år med lærerhøgskole, samt et bachelor- og masterstudie (4 år) bak meg.

 

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på min masterutdanning da jeg var 28 år. Jeg forstår ikke hva det er man skal være for gammel til?

Som du så at jeg skrev, så er det andre ting i livet jeg er redd for å gå glipp av. Bli for gammel for å få barn feks. Dette er jo ikke en personlig debatt, men såvidt jeg har skjønt så ønsker ikke du barn Tabris? Så da er det kanskje et ikke-spørsmål for deg, men et stort et for meg. 

 

Men så er det er jo akkurat det jeg spør om, om det å nærme seg 30 når man ender studiene er noe andre ville tenkt/tenker på. :) 

 

Anonymous poster hash: 6924f...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Som du så at jeg skrev, så er det andre ting i livet jeg er redd for å gå glipp av. Bli for gammel for å få barn feks. Dette er jo ikke en personlig debatt, men såvidt jeg har skjønt så ønsker ikke du barn Tabris? Så da er det kanskje et ikke-spørsmål for deg, men et stort et for meg. 

 

Men så er det er jo akkurat det jeg spør om, om det å nærme seg 30 når man ender studiene er noe andre ville tenkt/tenker på. :)

 

Anonymous poster hash: 6924f...b0b

 

Du må lære deg å slappe av haha

 

Gå hele veien i utdannelsen din, det er en bra ting. 

Men som de aller fleste på din alder, så glemmer du hva livet vil gi deg mens du utdanner deg. Du forandrer deg, tenker annerledes og en haug med mennesker kommer til å ha en stor innflytelse på livet ditt.

Du vil være annerledes når du er ferdig utdannet, og kommer nok le godt av denne tråden:)

Ikke kommer du til å være for gammel for barn, men faktisk mer moden for det. Du har en utdannelse, og kanskje en jobb som passer og du trives i. Og hvem vet, kanskje gift allerede?

 

Livet forandrer seg, så bare slapp helt av, og sats på denne utdannelsen, det kan jeg love deg er det sikreste kort en ung kvinne kan satse på, så kommer alt det andre til deg når det skal uansett.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27 og har 1 år igjen på min siste bachelor, jeg har altså en fra før. Disse to vil gi meg relativt god lønn, men jeg kjenner mye både på den biologiske klokken og på lånet. Jeg kommer jo knapt ut i arbeidslivet før jeg er nødt til å få ut fingeren om jeg skal ha barn. Er vel ved 35 at sjangen for at barnet er sykt begynner å øke så mye?

 

Pluss at jeg har jo "rotet bort" 3 år. Jeg måtte bruke ett år på å ta opp et fag på vgs og jobbet ved siden av. Etter den første bacheloren måtte jeg bare reise hjem for begge foreldrene mine lå på det siste. Da de døde så ble jeg akkurat for sen til å søke skole det påfølgende året og dermed ble det bare til at jeg jobbet det året også. Så jeg føler også jeg har kastet bort mye tid:\ Dette er noe jeg ligger å tenker på om natta så jeg ikke får sove:P



Anonymous poster hash: cb149...9a7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må lære deg å slappe av haha

 

Gå hele veien i utdannelsen din, det er en bra ting. 

Men som de aller fleste på din alder, så glemmer du hva livet vil gi deg mens du utdanner deg. Du forandrer deg, tenker annerledes og en haug med mennesker kommer til å ha en stor innflytelse på livet ditt.

Du vil være annerledes når du er ferdig utdannet, og kommer nok le godt av denne tråden:)

Ikke kommer du til å være for gammel for barn, men faktisk mer moden for det. Du har en utdannelse, og kanskje en jobb som passer og du trives i. Og hvem vet, kanskje gift allerede?

 

Livet forandrer seg, så bare slapp helt av, og sats på denne utdannelsen, det kan jeg love deg er det sikreste kort en ung kvinne kan satse på, så kommer alt det andre til deg når det skal uansett.

 

:)

 

 

Svarer deg med dette innlegget jeg: 

(nei det er ikke jeg som har skrevet det)

- TS

 

 

Jeg er 27 og har 1 år igjen på min siste bachelor, jeg har altså en fra før. Disse to vil gi meg relativt god lønn, men jeg kjenner mye både på den biologiske klokken og på lånet. Jeg kommer jo knapt ut i arbeidslivet før jeg er nødt til å få ut fingeren om jeg skal ha barn. Er vel ved 35 at sjangen for at barnet er sykt begynner å øke så mye?

 

Pluss at jeg har jo "rotet bort" 3 år. Jeg måtte bruke ett år på å ta opp et fag på vgs og jobbet ved siden av. Etter den første bacheloren måtte jeg bare reise hjem for begge foreldrene mine lå på det siste. Da de døde så ble jeg akkurat for sen til å søke skole det påfølgende året og dermed ble det bare til at jeg jobbet det året også. Så jeg føler også jeg har kastet bort mye tid:\ Dette er noe jeg ligger å tenker på om natta så jeg ikke får sove:P

Anonymous poster hash: cb149...9a7

 

 

Og til deg, AB - jeg føler også at jeg kastet bort flere år, da jeg tok noe som egentlig ikke i det stole og hele er relevant for utdanningen min. Jeg vokste jo mye på det jeg gjorde den gang, men føler på at jeg kunne faktisk ha vært 25 når jeg er ferdig, i stedet for 28.. (Hvis jeg ikke er enda eldre enn 28 når jeg endelig blir ferdig) Og ja, dette med hvor gammel man er når man får barn. Det ER viktig! Jeg er også den typen som bruker laang tid på å finne en jeg kan bli sammen med. Jeg klaffer med veldig få, sånn er jeg skapt.. Og så fokuserer jeg veldig mye på skole når jeg først studerer, så har liksom ikke tid til noe annet. Så tviler på jeg kommer til å finne meg noen før jeg får roet meg ned etter studier med kun jobb... Jeg som ville ha barn når jeg var 25.... 

Anonymous poster hash: 6924f...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lære deg å slappe av haha

 

Gå hele veien i utdannelsen din, det er en bra ting. 

Men som de aller fleste på din alder, så glemmer du hva livet vil gi deg mens du utdanner deg. Du forandrer deg, tenker annerledes og en haug med mennesker kommer til å ha en stor innflytelse på livet ditt.

Du vil være annerledes når du er ferdig utdannet, og kommer nok le godt av denne tråden:)

Ikke kommer du til å være for gammel for barn, men faktisk mer moden for det. Du har en utdannelse, og kanskje en jobb som passer og du trives i. Og hvem vet, kanskje gift allerede?

 

Livet forandrer seg, så bare slapp helt av, og sats på denne utdannelsen, det kan jeg love deg er det sikreste kort en ung kvinne kan satse på, så kommer alt det andre til deg når det skal uansett.

 

:)

 

Men ikke misforstå, takk for beroligende svar likevel.

Anonymous poster hash: 6924f...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26, to bachelorgrader og en master.



Anonymous poster hash: f47af...291
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 24 :) 3 år med bachelor + 2 år master. Begynte rett etter videregående, altså høsten jeg var 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...