Gå til innhold

Hvem betaler på aller første date.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du fremstår paranoid med alle disse "teoriene" dine :herremann:

Syns heller du skal gi han et like utfyllende svar på hvorfor det er logisk at det kreves at mannen skal spandere på første date.;) Du har ingen logisk forklaring. Det er bare en gammel tradisjon, som mange tydeligvis sliter med å gi slipp på.;) Før jobbet menn, mens kvinner var hjemme, så da var det naturlig at menn spanderte. Det er det ikke i 2015..

Anonymous poster hash: 38b90...11e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og menn liker kvinner som gidder å anstrenge seg bittelitt for at de skal like dem, men det virker ikke som du bryr deg så mye om det. Hva bidrar du med på første date da? Hva gjør du for å "selge deg inn"...?

Anonymous poster hash: e88f9...394

Jeg anstrengte meg masse faktisk. Jeg er lyttende, spørrende, morsom og interessant. Jeg bruker lang tid på å forberede meg på en date, og ser mitt absolutt beste ut. Jeg anstrenger meg for at han skal like meg for jeg liker ikke å kaste bort noens tid.

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns heller du skal gi han et like utfyllende svar på hvorfor det er logisk at det kreves at mannen skal spandere på første date.;) Du har ingen logisk forklaring. Det er bare en gammel tradisjon, som mange tydeligvis sliter med å gi slipp på.;) Før jobbet menn, mens kvinner var hjemme, så da var det naturlig at menn spanderte. Det er det ikke i 2015..

Anonymous poster hash: 38b90...11e

Nei det er ingen logisk forklaring, men så er ikke alt i livet logisk mattematikk heller. Kjærlighet minst av alt.

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg null på. Hvorfor er du singel nå da?

Anonymous poster hash: 38b90...11e

Fordi jeg ikke har funnet den rette selvsagt, det er jo derfor de fleste er singel...?

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anstrengte meg masse faktisk. Jeg er lyttende, spørrende, morsom og interessant. Jeg bruker lang tid på å forberede meg på en date, og ser mitt absolutt beste ut. Jeg anstrenger meg for at han skal like meg for jeg liker ikke å kaste bort noens tid.

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

 

Akkurat som at han trolig er lyttende, spørrende, morsom og interessant. Han bruker også tid på å gjøre seg klar for en date og anstrenger seg for at du skal like han.

 

Spørsmålet var hva gjør du, som han ikke gjør, for at han skal måtte betale for deg for at du skal "like" han (eller like pengene hans)

Anonymous poster hash: 07166...272

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar alltid med meg penger slik at jeg er forberedt på å betale. Dersom han tilbyr seg er jo det flott. Jeg er i et forhold nå og det er alltid kjæresten min som betaler, rett og slett fordi han har mer penger enn meg, men jeg har alltid med meg litt slik at jeg er forberedt på at jeg kanskje skal betale min egen del eller splitte regninga :) I førsten av forholdet betalte jeg litt mer, da hadde jeg mest penger.

Endret av NorskTroll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Akkurat som at han trolig er lyttende, spørrende, morsom og interessant. Han bruker også tid på å gjøre seg klar for en date og anstrenger seg for at du skal like han.

 

Spørsmålet var hva gjør du, som han ikke gjør, for at han skal måtte betale for deg for at du skal "like" han (eller like pengene hans)

Anonymous poster hash: 07166...272

 

Han bruker i alle fall ikke så lang tid som meg på å gjøre meg klar det er helt sikekrt :P "like pengene hans" du får det til å høres ut som jeg dater millionærer som øser rundt seg med penger, hehe, jeg kan forsikkre deg om at så ikke er tilfelle...

 

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare lest HI, men det er selvsagt menn som betaler på første date ja. Helt enig med deg,TS.



Anonymous poster hash: 83880...1c9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har bare lest HI, men det er selvsagt menn som betaler på første date ja. Helt enig med deg,TS.

Anonymous poster hash: 83880...1c9

 

ja, alle oppegående mennekser skjønner jo det, men takk for støtten :)

 

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ja, alle oppegående mennekser skjønner jo det, men takk for støtten :)

 

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

 

 

Alle oppegående mennesker skjønner hva da? At du er en gjerrig gold digger?

Anonymous poster hash: 96cb8...aa1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Alle oppegående mennesker skjønner hva da? At du er en gjerrig gold digger?

Anonymous poster hash: 96cb8...aa1

 

Du har virkelig misforstått konseptet :murvegg:

 

TS

Anonymous poster hash: fc804...5d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville i utgangspunktet vært mest komfortabel med at vi delte regningen, så slapp jeg å føle at jeg skyldte noe.

 

Saken ville stilt seg annerledes dersom det var tydelig at han inviterte (eksempelvis om det var en jeg ikke kjent så godt) eller vi var veldig ulikt økonomisk stilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste gyldige grunnen for at mannen skal betale for daten er dersom han har enormt mye bedre økonomi, men dette gjelder da selvsagt også motsatt vei, der damen har betydelig bedre økonomi.



Anonymous poster hash: 07166...272
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Alle de mennene som ikke har tilbydt seg å betale på første date har vært en totalt taper, så det at de ikke betaler det er en fin screening test. De mennene som inviterer og betaler har alltid vist seg å være anstendige menn. Snedig og det setter opp en varseltrekant i panna på de mennene som ikke er gentlemen og betaler når de inviterer.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser nesten aldri på første date, så da er det ikke noe big deal om jeg tar hele regninga eller ikke (maks et par hundre for drinker).

Tar regninga uten å gjøre noe nummer ut av det, eller vi deler hvis hun tilbyr. Er hun f.eks student insisterer jeg kanskje på å ta regninga og så kan hun betale for en kaffe eller en is en annen gang.

Kan spandere en middag etter noen dater, men foretrekker å svinge opp en hjemmelaget treretters med god vin, hvis jeg har tid. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, som denne tråden har tatt av. Forstår det er mye sterke meninger i omløp. 

 

Selv er jeg jente, liker å spandere og tilbyr meg ofte å betale. De fleste vil helst spandere, eller kanskje dele regningen. Har aldri vært på en middagsdate ute faktisk, så stort er det ikke snakk om en stor sum, men noen øl. Da ender det ofte opp med de kanskje kjøper en øl mer enn meg, som de da betaler.



Anonymous poster hash: 05deb...081
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Godjente

Alle de mennene som ikke har tilbydt seg å betale på første date har vært en totalt taper, så det at de ikke betaler det er en fin screening test. De mennene som inviterer og betaler har alltid vist seg å være anstendige menn. Snedig og det setter opp en varseltrekant i panna på de mennene som ikke er gentlemen og betaler når de inviterer.

Nettopp :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp :)

 

Jaja, dere får vel bare fortsette å klappe hverandre på ryggen mens dere nikker støttende til hverandres nedlatende og diskriminerende holdninger. Vi oppegående og likestillte mannfolk er i hvertfall glad for at disse 1800-talls holdningene vises så tidlig som ved første date slik at vi enkelt kan si pass :)

Anonymous poster hash: 96cb8...aa1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

Jaja, dere får vel bare fortsette å klappe hverandre på ryggen mens dere nikker støttende til hverandres nedlatende og diskriminerende holdninger. Vi oppegående og likestillte mannfolk er i hvertfall glad for at disse 1800-talls holdningene vises så tidlig som ved første date slik at vi enkelt kan si pass :)

Anonymous poster hash: 96cb8...aa1

Ja, så kan vi som setter pris på en mann som spanderer også gå videre. Så enkelt er det faktisk. :) Det finnes nok noen for alle :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jaja, dere får vel bare fortsette å klappe hverandre på ryggen mens dere nikker støttende til hverandres nedlatende og diskriminerende holdninger. Vi oppegående og likestillte mannfolk er i hvertfall glad for at disse 1800-talls holdningene vises så tidlig som ved første date slik at vi enkelt kan si pass :)

Anonymous poster hash: 96cb8...aa1

 

 

Det er jo glitrende, så hvorfor klager du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...