Gå til innhold

Hvorfor vil de til Norge?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det ville tiltrukket en helt annen gruppe med innvandrere, type dem som reiser til USA. Der vet de at de er nødt til å jobbe, og får svært lite gratis.

Det er ikke tilfellet i Norge. Vi tiltrekker oss i liten grad ambisiøse og arbeidsflinke folk.

Personlig er jo for velferdstaten, men jeg mener også at den har en begrensning. Man kan si det er dobbeltmoralsk å være for streng innvandring og være liberalist, men det er også dobbeltmoralsk å ønske mer innvandring og en rik velferdstat. Innvandringen vi har her hjemme er en av grunnene til at vi på sikt trolig blir nødt til å bygge den ned. Her er jeg redd at norske velgere vil velge partier som ikke vil det beste for landet på lang sikt og tviholde på ting man ikke har råd til, akkurat som grekerne, som går til Syriza i en sånn krise. Dessverre er det store deler av befolkningen som tenker kun "jeg, jeg, jeg", og stemmer f.eks. AP, for "da får jeg mer penger".

Og ja, disse vil til Norge for ryktene går fort. Norge er attraktivt, både på grunn av at vi er trygt, men mest av alt fordi det er økonomisk lønnsomt. Hadde jeg vært flyktning, vil jeg trolig også hatt Norge på toppen av lista over ønskede mottakerland.

Ja, det er økonomi det går på - og Norge får de lateste, de som kommer hit fordi de vet de får penger for å gjøre null og niks. Det du skriver om USA stemmer til en viss grad, med unntak av områder som tradisjonelt har vært bebodd og bygd opp av nordeuropeere og tyskere, f.eks. Minnesota og Wisconsin. Disse statene har hatt noe bedre velferdsordninger enn andre stater, og joda, typisk nok så har disse blitt invadert av tusenvis av muslimske somaliere(med tilhørende rasistisk motiverte voldtekter mot hvite jenter, trygdesvindel etc.). Totalt meningsløst og støtende, det gir kun mening når man vet at de kommer dit for å få penger og utnytte (og på sikt ødelegge) et system bygd opp av "vantro" og latterlig naive nordeuropeere.

Anonymous poster hash: 4758a...75e

• Liker 1
Skrevet

Jeg leste nettopp saken her; http://www.abcnyheter.no/nyheter/2015/08/09/194503040/rapport-fra-asylsokeres-togreise-i-ungarn-vi-vil-til-norge-eller-tyskland

"

De har egentlig fått beskjed om å bli plassert i en flyktningeleir øst i landet, i Debrecen.

Men de vil noe annet:

– Vi vil ikke til flyktningeleiren. Vi vil ikke bli i Ungarn. Vi vil videre, til Norge, sier en 19-årig syrisk kvinne som reiser sammen med sin familie."

Da dukker opp spørsmålet i hodet mitt; Hvorfor? Hvorfor vil de til Norge? Hva var grunnen til at de, eller denne 19 årige kvinnen vil til Norge?

Hvorfor nevner ikke artikkelen om hvorfor de vil hit? Eller var det ingen som spurte denne kvinnen om hvorfor, siden svaret kanskje er åpenbart?

Er Norge "berømt" for å være snille mot flyktninger? Blir dette landet sett som ett paradis for flyktninger? Jeg lurer virkelig på hva slags "rykte" Norge har på seg... Det finnes da andre land som det ikke er krig i, som de kan bosette seg i, så hvorfor akkurat Norge? :klo:

Anonymous poster hash: 9bde8...091

Norge er verdenskjent for å være "flinkest" til å behandle negativ innvandring (med dette menes innvandring hvor personene lever på skattebetalere og medfører en kostnad for de eksisterende beboerne). Det innebærer de høyeste utbetalingene av økonomisk støtte samt lavest krav for å motta slike ordninger. 

Enkelte andre land har andre måter å behandle innvandring. Eksempelvis ved å la folk komme men at de enten må klare seg selv og/eller få frivillig hjelp fra andre. Slik innvandring er positiv. 

Skrevet

Ja jøss. Jeg er helt sikker på at flyktninger ikke ønsker å komme til et relativt fredelig land selv om de ikke får noen penger, når alternativet er elendighet i hjemlandet.

:sarkasme:

Anonymous poster hash: 285c9...030

De ville iallefall sluppet å krysse flere fredelige land på vei hit. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...