AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #1 Skrevet 9. august 2015 Jeg leste nettopp saken her; http://www.abcnyheter.no/nyheter/2015/08/09/194503040/rapport-fra-asylsokeres-togreise-i-ungarn-vi-vil-til-norge-eller-tyskland " De har egentlig fått beskjed om å bli plassert i en flyktningeleir øst i landet, i Debrecen. Men de vil noe annet: – Vi vil ikke til flyktningeleiren. Vi vil ikke bli i Ungarn. Vi vil videre, til Norge, sier en 19-årig syrisk kvinne som reiser sammen med sin familie." Da dukker opp spørsmålet i hodet mitt; Hvorfor? Hvorfor vil de til Norge? Hva var grunnen til at de, eller denne 19 årige kvinnen vil til Norge? Hvorfor nevner ikke artikkelen om hvorfor de vil hit? Eller var det ingen som spurte denne kvinnen om hvorfor, siden svaret kanskje er åpenbart? Er Norge "berømt" for å være snille mot flyktninger? Blir dette landet sett som ett paradis for flyktninger? Jeg lurer virkelig på hva slags "rykte" Norge har på seg... Det finnes da andre land som det ikke er krig i, som de kan bosette seg i, så hvorfor akkurat Norge? Anonymous poster hash: 9bde8...091
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #2 Skrevet 9. august 2015 Fordi vi øser ut penger til alt og alle. Anonymous poster hash: 42f9f...5a2 7
Drizzt Skrevet 9. august 2015 #3 Skrevet 9. august 2015 Fordi rykter sprer seg raskt og nå vet alle at Norge er et snillistisk og naivt land. Derfor. Selv om de får avslag, så kan de få noen hundre tusen kroner i gave for å returnere frivillig. Hvem takker nei til dette? 5
Gothminister Skrevet 9. august 2015 #4 Skrevet 9. august 2015 Fordi rykter sprer seg raskt og nå vet alle at Norge er et snillistisk og naivt land. Derfor. Selv om de får avslag, så kan de få noen hundre tusen kroner i gave for å returnere frivillig. Hvem takker nei til dette? Helt riktig det du her skriver. Derfor må dette synet endres. Hadde håpet og trodd at med FrP i regjering, ville vi fått endret på dette. Men dessverre, det har ennå ikke skjedd.
Drizzt Skrevet 9. august 2015 #5 Skrevet 9. august 2015 Helt riktig det du her skriver. Derfor må dette synet endres. Hadde håpet og trodd at med FrP i regjering, ville vi fått endret på dette. Men dessverre, det har ennå ikke skjedd. Jeg forventet ikke særlig mye med Frp i et mindretallsregjering. Jeg viste at de 2 motarbeidende partier som kaller seg for ''støttepartier'' vil svikte Norges interesser og de gjorde det.
Gothminister Skrevet 9. august 2015 #6 Skrevet 9. august 2015 Jeg forventet ikke særlig mye med Frp i et mindretallsregjering. Jeg viste at de 2 motarbeidende partier som kaller seg for ''støttepartier'' vil svikte Norges interesser og de gjorde det. Jeg var sterkt i mot at mitt parti siden 84 skulle gå i regjeringen når de fikk så liten oppslutning. Jeg ga dem 1 år. På den tiden ville jeg se at ting var i endring. Men nei. Derfor meldte jeg meg ut av partiet og er i dag uavhengig politisk. Jeg hadde forventet at liberale verdier hadde kommet tydeligere frem, rettferdighet her i samfunnet og mer til helse og omsorg. Samt at man ikke lot seg styre av føleri og hyling av PK eliten her i landet. Trodde FrP hadde litt mer baller en de til nå har vist. Statsrådene i FrP minner meg mer og mer om PK politikere og dem har vi nok av.
Drizzt Skrevet 9. august 2015 #7 Skrevet 9. august 2015 Jeg var sterkt i mot at mitt parti siden 84 skulle gå i regjeringen når de fikk så liten oppslutning. Jeg ga dem 1 år. På den tiden ville jeg se at ting var i endring. Men nei. Derfor meldte jeg meg ut av partiet og er i dag uavhengig politisk. Jeg hadde forventet at liberale verdier hadde kommet tydeligere frem, rettferdighet her i samfunnet og mer til helse og omsorg. Samt at man ikke lot seg styre av føleri og hyling av PK eliten her i landet. Trodde FrP hadde litt mer baller en de til nå har vist. Statsrådene i FrP minner meg mer og mer om PK politikere og dem har vi nok av. For min del er alt som forventet. I mindretallsregjering kan du ikke gjøre mye når ''alle'' andre er mot deg og prøver sitt beste å ødelegge det for deg. Jeg liker Anundsen og synes han gjør en strålende jobb tross sterk motvind. 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #8 Skrevet 9. august 2015 Kommer dem seg til Norge så kan dem sitte på rævva, og få penger inn på konto uten å behøve å gjøre ett ærlig dagsverk resten av livet.. Anonymous poster hash: d3d3a...b35
Apis Skrevet 9. august 2015 #9 Skrevet 9. august 2015 Jeg var sterkt i mot at mitt parti siden 84 skulle gå i regjeringen når de fikk så liten oppslutning. Jeg ga dem 1 år. På den tiden ville jeg se at ting var i endring. Men nei. Derfor meldte jeg meg ut av partiet og er i dag uavhengig politisk. Jeg hadde forventet at liberale verdier hadde kommet tydeligere frem, rettferdighet her i samfunnet og mer til helse og omsorg. Samt at man ikke lot seg styre av føleri og hyling av PK eliten her i landet. Trodde FrP hadde litt mer baller en de til nå har vist. Statsrådene i FrP minner meg mer og mer om PK politikere og dem har vi nok av. Hvordan er det mulig å snakke om liberale verdier samtidig som en vil regulere hvor folk skal reise?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #10 Skrevet 9. august 2015 Hvordan er det mulig å snakke om liberale verdier samtidig som en vil regulere hvor folk skal reise? Ja, dette er noe jeg til tider spør liberalister om. Når jeg påpeker at et helt liberalt samfunn også betyr fravær av alle mekanismer som regulerer innvandring og at man for så vidt risikerer fri innvandring uten begrensning så blir det fort stille gitt. Anonymous poster hash: 285c9...030 1
Apis Skrevet 9. august 2015 #11 Skrevet 9. august 2015 Kommer dem seg til Norge så kan dem sitte på rævva, og få penger inn på konto uten å behøve å gjøre ett ærlig dagsverk resten av livet.. Anonymous poster hash: d3d3a...b35 Sånn som 13,8% av frp velgerne: http://www.aftenposten.no/okonomi/innland/Frp-har-flest-trygdede-velgere-5013371.html 1
Gothminister Skrevet 9. august 2015 #12 Skrevet 9. august 2015 For min del er alt som forventet. I mindretallsregjering kan du ikke gjøre mye når ''alle'' andre er mot deg og prøver sitt beste å ødelegge det for deg. Jeg liker Anundsen og synes han gjør en strålende jobb tross sterk motvind. Anders gjør en flott jobb. Men dessverre blir han motarbeidet på fra alle kanter. Men han holder humøret oppe. Ikke så lenge siden jeg snakket med han. Ja det er som forventet. Derfor var jeg sterkt i mot å gå i regjering. Vi skulle ventet i 4 år. Kjørt på med gode argumenter i innvandringsdebatten spesielt. Det er tross alt de viktigste politiske saker de neste årene. Selv om helsepolitikk for meg er det viktigste område. Men islam og innvandring fra ikke vestlige land må vi ta alvor. Det handler om landets fremtid. 1
Gothminister Skrevet 9. august 2015 #13 Skrevet 9. august 2015 Hvordan er det mulig å snakke om liberale verdier samtidig som en vil regulere hvor folk skal reise? Her tror jeg du har postet feil. Ingen snakker om reise her.
Gothminister Skrevet 9. august 2015 #14 Skrevet 9. august 2015 Ja, dette er noe jeg til tider spør liberalister om. Når jeg påpeker at et helt liberalt samfunn også betyr fravær av alle mekanismer som regulerer innvandring og at man for så vidt risikerer fri innvandring uten begrensning så blir det fort stille gitt. Anonymous poster hash: 285c9...030 Som liberalist er jeg for fri innvandring. Det tror jeg de fleste liberale mennesker er. For min del kan dem som vil komme til Norge. Men de må selvsagt klare seg selv. Jobbe og slite som andre. Man kan ikke komme hit uten meget gode årsaker og leve på staten. Ingen liberalister vil si at det er greit.
Apis Skrevet 9. august 2015 #15 Skrevet 9. august 2015 Her tror jeg du har postet feil. Ingen snakker om reise her. Nei, tydelig vis ikke, bare TS
Gothminister Skrevet 9. august 2015 #16 Skrevet 9. august 2015 Nei, tydelig vis ikke, bare TS Jeg er ikke TS.
Apis Skrevet 9. august 2015 #17 Skrevet 9. august 2015 Som liberalist er jeg for fri innvandring. Det tror jeg de fleste liberale mennesker er. For min del kan dem som vil komme til Norge. Men de må selvsagt klare seg selv. Jobbe og slite som andre. Man kan ikke komme hit uten meget gode årsaker og leve på staten. Ingen liberalister vil si at det er greit. Se der ja, så vis de skaffer seg jobb og bidrar positivt til samfunnet så er det greit med en voldsom tilstrømning av muslimer?
Gothminister Skrevet 9. august 2015 #18 Skrevet 9. august 2015 Se der ja, så vis de skaffer seg jobb og bidrar positivt til samfunnet så er det greit med en voldsom tilstrømning av muslimer? Jeg har på ingen måte noe i mot muslimer eller andre. Hva slag privat ideologi et menneske har, har da ingen noe med. Men hold det for deg selv. Ikke forvent at et samfunn skal tilrettelegge for deg. Det er du som har å tilpasse deg samfunnet du velger å leve i. Religiøsitet er en privatsak.
Summers Skrevet 9. august 2015 #19 Skrevet 9. august 2015 Avvikl velferdsstaten og man har løst problemet. Selv er jeg ikke mer interessert i å betale for norske navere enn utenlandske.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #20 Skrevet 9. august 2015 Som liberalist er jeg for fri innvandring. Det tror jeg de fleste liberale mennesker er. For min del kan dem som vil komme til Norge. Men de må selvsagt klare seg selv. Jobbe og slite som andre. Man kan ikke komme hit uten meget gode årsaker og leve på staten. Ingen liberalister vil si at det er greit. Vel, da kan man ikke klager om det kommer millioner av folk som vil inn i Norge. Du forstår, selv uten en velferdsstat - som liberalister vil avskaffe - så vil Norge likevel fremstå som et bedre alternativ enn et krigsherjet land. Inntil det blir like ille her selvsagt. Og nei, det blir ikke mer til helse og omsorg slik du ønsker det med liberalisme i praksis. Det blir ingen velferdsstat overhodet, hverken for innvandrere eller de som allerede bor her. Anonymous poster hash: 285c9...030
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå