Gå til innhold

Modern Family


Trampe

Anbefalte innlegg

Hvor lenge sover dere om morgenen? Her har mini nettopp sovna, men vi driver og prøver å snu døgnet, vekke han før 12... Så jeg får sove litt på dagtid, selv om jeg føler meg helt ødelagt av å ha denne døgnrytmen. Kan du hive ut mannen kanskje? Det har jeg gjort, han snorker så jeg faktisk hører det inn nå også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plan C funka. Funka kanskje bedre enn om jeg hadde lagt ham i senga egentlig. Han sovna 0200, jeg sovna på sofaen ved siden av vogga. Har våkna noen ganger i løpet av natta, men bare vugget vogga litt, så sovna han igjen. 0530 gikk vi og la oss i senga, for da var han sulten, og så sto vi opp 0700. Så det gikk greit da han først sovnet.

Porcelain - han sover ikke lenge på dagtid heller, så det er ingenting å snu. Nå er han akkurat våknet, og da er han våken en times tid før han blir trøtt og vil sove mer. Da sover han alt fra 30 min til halvannen time, og jeg sover sammen med ham. Resten av dagen har han små dupper jevnt fordelt. Ca 30 min i slengen. Nå har han sovet mer disse dagene etter han har hatt våkenperioder på natta, men det er på ettermiddagstid, rundt 1500. Da har han sovet to timer nesten. Meeeeen da har jeg to andre unger å ta meg av, så da blir det ikke noe søvn på meg.

Kan hive ut mannen når det er ille, ja. Selv om jeg slettes ikke liker å gjøre det er det høyst nødvendig når jeg får så lite søvn i utgangspunktet. Skulle egentlig ønske jeg visste hva det er som gjør at han sover søtt som en baby enkelte netter, og bråker som et sagbruk andre. :klo: Vel, etter denne natta har jeg vel funnet ut at jeg kanskje skal kaste ut meg selv og baby i stedet. Vogga ftw! Og jeg kan sove på sofaen jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slitsomt. Vet hvordan det er, jeg og blir skikkelig sint når trollet mitt ikke vil sove og jeg selv er i ferd med å sovne stående fordi jeg er så trøtt. Man blir jo regelrett desperat.

Her er også mannen kasta ut av soverommet. Ikke på grunn sv snorking, men fordi nettene fungerer så mye bedre for meg når jeg kan boltre meg i hele senga og slipper å ta hensyn. Mannen sover også mye bedre på gjesterommet og baby og jeg slipper og vekkes av vekkerklokka. Forhåpentligvis er det ikke alt for lenge til det blir mindre våkning på natta, slik at familien kan samles igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sove en liten time til. Så nå er det bare å hente frem urkreftene (haha) og starte på dagens gjøremål.

Jeg må bare fortelle, mannen var så herlig i går. Han var jo borte hele lørdag, og da han var ferdig om kvelden sendte han meg ei koselig melding. Jeg var trøtt og usannsynlig sur og misunnelig på ham som hadde fått kose seg ute blant mennesker som er eldre enn tre måneder, så han fikk et skikkelig surt svar tilbake. Søndags formiddag kom han med "jammen, jeg skrev jo elsker deg og hjerte og alt, og så fikk jeg det der tilbake..." :hoho: Så rett han hadde, altså. Surkjerring...!

Litt senere satt han med lillebror på fanget, og hvisket fornøyd til lillebror "vet du hva mamma og pappa skal gjøre i kveld? Vi skal bade. Pappa skal få se mamma naken!" :lol: Herlig mann jeg har. Så fornøyd med å få se meg naken at han bare må fortelle om det ;)

Skjønt, jeg unngår å se meg selv naken for tida. Blæh. Blir ikke komfortabel med meg selv. Men mannen er fornøyd, han. Mer enn fornøyd. Han forguder meg, og forteller meg det hver eneste dag. Bare så synd at det overhodet ikke funker på hodet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, mannen din er såå søt  :ler: 

Det er helt normalt å føle det slik etter en fødsel, Trampe. Du må bare tenke at det kommer til å komme seg, og du må gjøre deg bittelitt mer vant til ditt eget speilbilde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er en skjønning. :hjerte: Elsker han sånn, selv om han kommer til å få meg innlagt en dag med den snorkingen sin....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet mitt har dessverre vært sånn siden jeg var tenåring. Jeg greier å vri alle komplimenter negativt, og jeg greier ikke å være komfortabel med meg selv. For eksempel sa mannen til en av mine beste venninner at jeg har et utrolig vakkert ansikt. Det er jo fint sagt det, men det jeg hørte var "kroppen din ekke noe særlig ass". Jeg har ofte fått komplimenter for ansiktet mitt og håret mitt og huden min. Kroppen? Not so much. Fornuften i meg vet jo at man ikke går rundt og komplimenterer kroppene til folk, jeg vet jo det, men allikevel. Mammakropp er ikke kult. Så at det tar tid å venne seg til etter-fødsel-kroppen er ingen overraskelse. Det går opp og ned, det har det alltid gjort, og akkurat nå går det ned. Så jeg får bare være fornuftig og tenke at det da snart vil gå opp igjen.

Det hjelper ikke på når man får idiotiske kommentarer heller. Fikk ei mor i klassen på døra her om dagen, hun skulle levere takkekort for sønnens konfirmasjon. Jeg åpnet med sovende baby på skuldra, og står naturlig nok da med svai i ryggen for å fordele vekta litt og ikke få all vekt på armen. Og det første hun spør om?!!

"Åja, har du en til på vei?"

Kjerring. Mannen må forgude meg naken i minst et år før jeg greier å legge bort den kommentaren der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil så kan jeg komme å sminke henne stygt samtidig som vi feter henne opp med mcdonalds mat intravenøst. Men ja, absolutt unødvendig kommentar. Enkelte mennesker mangler antenner. Altså de stod ikke bakerst i køen, de ble ikke tenkt på engang. 

 

Jeg tror det er en veldig vanlig ting å vri komplimenter sånn. Jeg tolker veldig lett ting negativt jeg også. Jeg blir veldig ofte kalt "søt", men det jeg tenker på veldig ofte er at jeg sikkert er dritstygg og folk sier at jeg er søt sånn at jeg ikke legger merke til det selv  :ler: Heldigvis så har jeg en samboer som er flink til å si fine ting til meg. Vi er vel heldige sånn sett som har en mann som sier fine ting. Selv om de snorker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hærlig mannen din er da Trampe!   :icon_lol:

 

Jeg synes du skal høre på ham og ikke den slemme stemmen inni hodet, og du skal i alle fall ikke høre på hun som kom på døra. For et nek!!!  :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Du er så herlig, Saltsild!!! :blomst:

Sånn bare for å kommentere det: dama er et hode lavere enn meg og ihvertfall 20 kg tyngre. Og hun har ikke nettopp født, det er 15 år siden hun fødte sist. Så det så. :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampe : for det første, hahahahah.. Hæææ? Det går da ikke ANN å si sånt til folk? Det er det sykeste jeg har hørt på veldig lenge. Hun syns jeg du skal blåse en lang marsj i! Hør heller på mannen din du, han har valgt deg foran alle andre damer i verden, og han syns nok mammakroppen din er ekstra fin fordi den er mamma til hans baby.

Angående søvn : fra 2 til 7 er ikke mye, jeg føler med deg. Håper du kommer deg gjennom dagen og får sove greit neste natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså hallo?! Den dama er jo rett og slett dum i tillegg til uhøflig. Du står der med en tre mnd gammel baby og hun tror du er langt nok på vei til at det SYNS allerede? Ikke noen Einstein akkurat! :bond:

Nei, hør på den fantastiske mannen din istedenfor du! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Du er så herlig, Saltsild!!! :blomst:

Sånn bare for å kommentere det: dama er et hode lavere enn meg og ihvertfall 20 kg tyngre. Og hun har ikke nettopp født, det er 15 år siden hun fødte sist. Så det så. :jolie:

Vel, da kan hun jo bare holde kjeft egentlig. :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet for en dame, hun kan ikke ha vært særlig smart.

Og jeg skjønner sååå godt at du holder på å bli gal av lite søvn. Jeg har også vært helt ødelagt i det siste og blir ganske så gretten da. Stakkars barn og maNn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som du har kapret et godt eksemplar av en mann! :hjerte:

Sliter veldig med søvn selv for tiden. Her er det maks to timer sammenhengende søvn og det blir litt lite for meg i lengden merker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et svært godt eksemplar av arten :jepp:

Jeg er stuptrøtt selv. Er på tur i seng nå. Jeg har ikke sovet en hel natt siden begynnelsen av mai, og nå er jeg heldig om jeg får tre timer i strekk. Da han var nyfødt fikk jeg jo fem timers søvn, det er jo nesten en hel natts søvn det. Den siste uka har jeg fått max to timer, gjerne med baby tett inntil meg, og da sover jeg ikke tungt. Blir gjerne liggende i ei litt lite komfortabel stilling da, og våkner hvis jeg rører litt på meg. Er nok underbevisstheten som er redd for at jeg skal legge meg oppå lillebror. Og godt er det, at jeg har sånne instinkter, ellers hadde jeg aldri turt å samsove!

Jeg bor i pakkekaos, og trives forsåvidt med å planlegge og pakke litt og drømme litt. Går bare og venter på at uka skal gå, så jeg får nøkkelen i hånda. Svigermor har tatt helt av, hun kommer hit hver eneste dag for å hjelpe til. Snilt, for all del, men jeg ønsker meg en formiddag alene nå kjenner jeg. Nå trenger vi ikke pakke mer før vi faktisk kan få flyttet det vi har pakket. Det er ikke plass til flere esker her nå hvis vi skal ha det høvelig greit oppi alt her. Det er lite trivelig å bo i fullstendig kaos med tre unger, og slik det er akkurat nå ser det faktisk høvelig greit ut. Håper svigermor finner på noe annet i morgen, så jeg kan få bare slappe av hjemme, sove og gjøre ingenting før ungene kommer fra skolen. Jeg kan liksom ikke ligge og sove mens svigermor styrer rundt her, jeg må ha en viss kontroll på hva hun pakker og hva hun kaster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan si det til svigermor? "Tusen takk for all hjelp denne uken. Jeg tenkte å ta en rolig dag imorgen og sove og ikke pakke jeg, så du trenger ikke å hjelpe imorgen." Vet ikke hvor godt det blir mottatt jeg? Evt kan du hinte om at lider av søvnmangel nå og er nødt til å sove og at du heldigvis har pakket det som er nødvendig nå med god hjelp av henne. Det er det jeg hadde sagt til min svigermor, men hun er veldig forståelsesfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...