Kollontaj Skrevet 6. desember 2015 #261 Del Skrevet 6. desember 2015 15000, ja, nesten en hel Celineveske. Bedre enn ingenting, men det blir vel som om jeg skulle gitt 1000 kr (sammenligner med prisen på vesker jeg har) og det synes jeg ikke var noe å skrive hjem om. For all del; bra tiltak, men du blir ikke filantrop riktig ennå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayoo Skrevet 6. desember 2015 #262 Del Skrevet 6. desember 2015 Jeg skjønner hva du mener -men hva med barnas sosialisering, lek og læring i barnehagen da? Må jo være kjekt for dem å få venner på en annen arena enn hjemme også vel? Og for alt vi vet, så kan det jo hende barna er hjemme hver dag bortsett fra 1 dag eller 2? Det vil ikke jeg spekulere i. Hun kan jo ha egne prosjekter på gang som krever mye tid og planlegging?Høres for meg ut som det er aupairen du har problemer med? Eller misforstår jeg? Joda, for all del barna har utbytte av å gå i barnehagen. Fra en viss alder iallfall. Jeg vet heller ikke hvor ofte barna går i barnehage og det har jeg heller ikke uttalt meg om, men jeg reagerer på at Kristine blir kalt en hjemmeværende mor når barna går i barnehagen og au pairen står klar når de kommer hjem. Jeg er uenig i det at hun ikke får avlastning når mannen er på reise, for slik som jeg ser det så er barnehagen en god avlastning når en har mulighet til å gå hjemme hele dagen. Jeg har heller ingen problem med au pairen, så der har du misforstått ja. Jeg stiller meg heller bare litt kritisk til visse uttalelser her i tråden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest L´issi Skrevet 6. desember 2015 #263 Del Skrevet 6. desember 2015 Joda, for all del barna har utbytte av å gå i barnehagen. Fra en viss alder iallfall. Jeg vet heller ikke hvor ofte barna går i barnehage og det har jeg heller ikke uttalt meg om, men jeg reagerer på at Kristine blir kalt en hjemmeværende mor når barna går i barnehagen og au pairen står klar når de kommer hjem. Jeg er uenig i det at hun ikke får avlastning når mannen er på reise, for slik som jeg ser det så er barnehagen en god avlastning når en har mulighet til å gå hjemme hele dagen. Jeg har heller ingen problem med au pairen, så der har du misforstått ja. Jeg stiller meg heller bare litt kritisk til visse uttalelser her i tråden.Er helt enig i at barnehagen er en god avlastning - men for alt jeg/vi vet, så kan hun jo ha haugevis av prosjekter på gang, uten at hun nevner det? At hun er hjemmeværende er vel ikke ensbetydende med at en ligger hjemme på sofaen og ser ut i luften? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayoo Skrevet 6. desember 2015 #264 Del Skrevet 6. desember 2015 Er helt enig i at barnehagen er en god avlastning - men for alt jeg/vi vet, så kan hun jo ha haugevis av prosjekter på gang, uten at hun nevner det? At hun er hjemmeværende er vel ikke ensbetydende med at en ligger hjemme på sofaen og ser ut i luften? Det har jeg heller ikke sagt at hun gjør. For meg så blir det bare et litt tynt argument at hun trengte avlastning da mannen er ute på reiser, da jeg vil se på barnehagen som en stor avlastning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 6. desember 2015 #265 Del Skrevet 6. desember 2015 Joda, for all del barna har utbytte av å gå i barnehagen. Fra en viss alder iallfall. Jeg vet heller ikke hvor ofte barna går i barnehage og det har jeg heller ikke uttalt meg om, men jeg reagerer på at Kristine blir kalt en hjemmeværende mor når barna går i barnehagen og au pairen står klar når de kommer hjem. Jeg er uenig i det at hun ikke får avlastning når mannen er på reise, for slik som jeg ser det så er barnehagen en god avlastning når en har mulighet til å gå hjemme hele dagen. Jeg har heller ingen problem med au pairen, så der har du misforstått ja. Jeg stiller meg heller bare litt kritisk til visse uttalelser her i tråden.visse uttalelser her i tråden? Du leser jo det du vil lese og vrir og vrenger på det som blir skrevet. Du vet ingrnting om hjemmesituasjonen dems, eller hvordan de har det på privaten. Da blir det drøyt å ha så bastante meninger om at en person ikke kan være mer jordnær enn andre med samme midler. Sier forøvrig mer om deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayoo Skrevet 6. desember 2015 #266 Del Skrevet 6. desember 2015 visse uttalelser her i tråden? Du leser jo det du vil lese og vrir og vrenger på det som blir skrevet. Du vet ingrnting om hjemmesituasjonen dems, eller hvordan de har det på privaten. Da blir det drøyt å ha så bastante meninger om at en person ikke kan være mer jordnær enn andre med samme midler. Sier forøvrig mer om deg.Hva er det jeg har vridd og vendt på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest L´issi Skrevet 6. desember 2015 #267 Del Skrevet 6. desember 2015 Det har jeg heller ikke sagt at hun gjør. For meg så blir det bare et litt tynt argument at hun trengte avlastning da mannen er ute på reiser, da jeg vil se på barnehagen som en stor avlastning. Synes ikke det er et tynt argument overhode.. Hun har hele familien sin på Vestlandet, de bor på Østlandet -familien hans har gårder og "egne liv".. Ergo, vil si det er relativt legitimt å anskaffe seg en som kan hjelpe til når mannen reiser så mye i jobbsammenheng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayoo Skrevet 6. desember 2015 #268 Del Skrevet 6. desember 2015 Synes ikke det er et tynt argument overhode.. Hun har hele familien sin på Vestlandet, de bor på Østlandet -familien hans har gårder og "egne liv".. Ergo, vil si det er relativt legitimt å anskaffe seg en som kan hjelpe til når mannen reiser så mye i jobbsammenheng.Men hun får jo hjelp når hun sender barna i barnehagen. Hvor mye hjelp trenger en egentlig da? Jeg mener, hun har to barn, ikke ti. Ikke har hun en krevende fulltidsjobb heller. Jeg fatter det bare ikke. Så igjen, for meg blir det et veldig tynt argument. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 6. desember 2015 #269 Del Skrevet 6. desember 2015 Skal de gi 15000kr hver til disse familiene? Eller skal de dele de 15000 på de 10 familiene? Jeg vet ikke om det er så lurt av hun å gå ut med at dem skal gi bort en slik sum og at de må sende Mail. For hun kommer til å få ekstremt mange Mail fra folk som bare vil ha penger, så smører de på tykt for å få de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 6. desember 2015 #270 Del Skrevet 6. desember 2015 Synes ikke det er et tynt argument overhode.. Hun har hele familien sin på Vestlandet, de bor på Østlandet -familien hans har gårder og "egne liv".. Ergo, vil si det er relativt legitimt å anskaffe seg en som kan hjelpe til når mannen reiser så mye i jobbsammenheng.Enig, hele familien er fullt opptatt, da blir det ikke bare bare å sende dem bortover for bestemorhelg eller de kan komme hos dem å være barnevakt sånn uten videre. Au pair er en god løsning her og Janice ser ut til å storkose seg hos Dag og Kristine og med ungene, så da er jo alle lykkelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 6. desember 2015 #271 Del Skrevet 6. desember 2015 Skal de gi 15000kr hver til disse familiene? Eller skal de dele de 15000 på de 10 familiene? Jeg vet ikke om det er så lurt av hun å gå ut med at dem skal gi bort en slik sum og at de må sende Mail. For hun kommer til å få ekstremt mange Mail fra folk som bare vil ha penger, så smører de på tykt for å få de.Folk som er generøse av natur har lært seg å sile ut brukere tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 6. desember 2015 #272 Del Skrevet 6. desember 2015 Folk som er generøse av natur har lært seg å sile ut brukere tidlig. poenget mitt er at det er synd om pengene går til noen som har servert en tårevåt historie og som egentlig ikke trenger det. Det er jo risken med å legge ut noe sånt. For hvordan skal man skille hvem som sliter mest. Og skal hun dele de 15000 eller skal hun gi 15000 til hver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Franke Ann Skrevet 6. desember 2015 #273 Del Skrevet 6. desember 2015 Pass dere for å gjøre gode gjerninger for øynene på folk, for å bli sett av dem. Da får dere ingen lønn hos deres Far i himmelen. 2 Når du gir en gave til de fattige, skal du ikke utbasunere det, slik hyklerne gjør i synagogene og på gatene for å bli æret av mennesker. Sannelig, jeg sier dere: De har alt fått sin lønn. 3 Når du gir en slik gave, skal ikke den venstre hånden vite hva den høyre gjør, 4 for at det kan være en gave i det skjulte. Og din Far, som ser i det skjulte, skal lønne deg.http://www.bibel.no/sok?s=hyklere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 6. desember 2015 #274 Del Skrevet 6. desember 2015 poenget mitt er at det er synd om pengene går til noen som har servert en tårevåt historie og som egentlig ikke trenger det. Det er jo risken med å legge ut noe sånt. For hvordan skal man skille hvem som sliter mest. Og skal hun dele de 15000 eller skal hun gi 15000 til hver?Tror nok de treffer folk og ser de an før de får pengene på kontoen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 6. desember 2015 #275 Del Skrevet 6. desember 2015 Pass dere for å gjøre gode gjerninger for øynene på folk, for å bli sett av dem. Da får dere ingen lønn hos deres Far i himmelen. 2 Når du gir en gave til de fattige, skal du ikke utbasunere det, slik hyklerne gjør i synagogene og på gatene for å bli æret av mennesker. Sannelig, jeg sier dere: De har alt fått sin lønn. 3 Når du gir en slik gave, skal ikke den venstre hånden vite hva den høyre gjør, 4 for at det kan være en gave i det skjulte. Og din Far, som ser i det skjulte, skal lønne deg.http://www.bibel.no/sok?s=hyklereherregud, ta hjernevasken din et annet sted... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinkerbell Skrevet 9. desember 2015 #276 Del Skrevet 9. desember 2015 Kristine har slengt seg på svigerinnen sin, og har jo nå endret overskriften. Så hun mener det nok ikke på den måten som det tolkes av mange. Maria har ikke endret noe overskrift, at Kristine alikevel gjør det vitner om at hun er sympatisk syns nå jeg . Hun sier hun skal hjelpe asylbarna senere Forøvrig syns jeg det er en uting å sette to slike saker opp mot hverandre, som det opprinnelige blogginnlegget gjør. For min del fremstår man da som uvitende og lite seriøs. Men det funker jo på et vis, mange som deler og er enig. Selvsagt gjør hun ikke det fordi hun er sympatisk, hun gjør det fordi hun har fått enormt mye pepper for det, og gjerne vil fremstå som sympatisk. Dessuten vil hun selvsagt unngå å miste lesere (penger). Jeg har kun lest denne bloggen en eneste gang, og det blir med denne gangen, for denne dama ønsker jeg ikke å være med på å sponse. Mine tanker etter å ha lest bloggen:Jeg er veldig glad for at hun har begge barna i barnehage og i tillegg en au pair til å ta seg av dem, så får de kanskje noen sunne impulser og verdier med seg her i livet.Jeg tviler sterkt på at hun hadde giddi å se to ganger på den rike gamle mannen om han hadde vært bussjåfør og bodd i en rekkehusleilighet i Fredrikstad. Eller jeg tviler ikke, jeg er faktisk helt sikker. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinkerbell Skrevet 9. desember 2015 #277 Del Skrevet 9. desember 2015 herregud, ta hjernevasken din et annet sted...Franke Ann har jo helt rett. Folk som gir av ren godhet har ikke behov for å annonsere for hele verden at de gir. De som har andre hensikter, derimot.. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. desember 2015 #278 Del Skrevet 9. desember 2015 (endret) Selvsagt gjør hun ikke det fordi hun er sympatisk, hun gjør det fordi hun har fått enormt mye pepper for det, og gjerne vil fremstå som sympatisk. Dessuten vil hun selvsagt unngå å miste lesere (penger). Jeg har kun lest denne bloggen en eneste gang, og det blir med denne gangen, for denne dama ønsker jeg ikke å være med på å sponse. Mine tanker etter å ha lest bloggen:Jeg er veldig glad for at hun har begge barna i barnehage og i tillegg en au pair til å ta seg av dem, så får de kanskje noen sunne impulser og verdier med seg her i livet.Jeg tviler sterkt på at hun hadde giddi å se to ganger på den rike gamle mannen om han hadde vært bussjåfør og bodd i en rekkehusleilighet i Fredrikstad. Eller jeg tviler ikke, jeg er faktisk helt sikker.Samme inntrykk hadde jeg helt til jeg leste bloggen gjennom lengre tid og hadde kommunikasjon med henne her og i bloggen, hun er veldig imøtekommende og hyggelig til folk og gjengjelder ikke ondt med ondt. Synes Kristine virker bare helt herlig. Fått godt inntrykk av mannen hennes også. Du må huske på at Kristine og Dag er i sin fulle rett til å tviholde på pengesekken sin, men istedet så velger de å dele ut av overfloden til folk hvor jula er en økonomisk belastning. Synd at du tolker det i verste mening. Endret 9. desember 2015 av O.G. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayoo Skrevet 9. desember 2015 #279 Del Skrevet 9. desember 2015 Franke Ann har jo helt rett. Folk som gir av ren godhet har ikke behov for å annonsere for hele verden at de gir. De som har andre hensikter, derimot.. Veldig enig med deg. Det at hun kjøpte flere bloggshouts for å fremme dette innlegget gjorde meg enda mer skeptisk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. desember 2015 #280 Del Skrevet 9. desember 2015 Veldig enig med deg. Det at hun kjøpte flere bloggshouts for å fremme dette innlegget gjorde meg enda mer skeptisk. Kjøpte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg