Gå til innhold

Antrekk på fjelltur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tusen takk for flere forslag! Jeg har ikke kommet meg på sportsbutikk enda, så noterer flittig:-)

HI

Anonymous poster hash: a566c...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer også litt an på hva slags fjell. Og med det mener jeg lokalt klima og terreng. Der jeg vanligvis går tur er det helt uaktuelt å ha på seg tights eller joggebukse, vi må ha respekt for naturen. Det betyr skikkelige sko og klær, stav (kjekt å ha når man må over eller forbi hindringer), nødproviant og ellers det man trenger for å klare seg litt lenger enn man hadde tenkt. 

 

Jeg har et par veldig lette softshellbukser med stretch, de holder helt fint til en godværsdag og en relativt kort tur. Noen litt mer stødige bukser har jeg til dager med dårligere vær, hvis det er snakk om lang tur, eller hvis jeg skal gå i veldig vanskelig terreng. 

 

Jeg grøsser bare ved tanken på å gå gjennom visse typer vegetasjon med bare tights på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer også litt an på hva slags fjell. Og med det mener jeg lokalt klima og terreng. Der jeg vanligvis går tur er det helt uaktuelt å ha på seg tights eller joggebukse, vi må ha respekt for naturen. Det betyr skikkelige sko og klær, stav (kjekt å ha når man må over eller forbi hindringer), nødproviant og ellers det man trenger for å klare seg litt lenger enn man hadde tenkt. 

 

Jeg har et par veldig lette softshellbukser med stretch, de holder helt fint til en godværsdag og en relativt kort tur. Noen litt mer stødige bukser har jeg til dager med dårligere vær, hvis det er snakk om lang tur, eller hvis jeg skal gå i veldig vanskelig terreng. 

 

Jeg grøsser bare ved tanken på å gå gjennom visse typer vegetasjon med bare tights på. ;)

Hva legger du i "litt mer stødige bukser"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, bukser som ikke er stretchy softshell. Det som kanskje kan betegnes som vanlige fjellbukser av typen Fjällreven og denslags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker litt bodycontact turbukser(tror min er fra stormberg) som sitter veldig godt rundt beina, men liekvel er langt ifra en tights. Bruker så ullsokker(i tilfelle jeg blir våt på beina) eller sokker man får i sportsbutikk i bomull/polyester. På beina bruker jeg fjellsko eller "fjelljoggesko", føler at de gir bedre støtte rundt ankelen enn vanlige joggesko. På overkropp bruker jeg enten sports t-skjorte eller "superundertøy" dersom det er varmt ute. Topper det med en vindtett fjellanorakk og eventuelt buff/hansker/pannebånd/lue.



Anonymous poster hash: 15b25...13c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...