Gå til innhold

Fadderuke BI


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Er du klar over hva sivøkene kaller dere?

Anonymous poster hash: cfe0a...966

 

Er du klar over at jeg ikke bryr meg? 

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Forhåptenligvis :) Har bestnadig brukt svært lang tid på å bli kjent med folk fordi jeg rett ogslett er noe "for meg selv". Når jeg skal studere har jeg planer om å melde meg inn i for eksempel Røde Kors og turistforeningen. Har vært medlem i begge gruppene før, men så meldt meg ut pga lite aktivitet. Har også planer om å se etter grupper som omhandler dyrevelferd og gjerne vegetarisk livsstil.

Har noen erfaringer med å få venner på denne måten? 

Anonymous poster hash: cac1e...904

 

Det høres kjempefint ut! Har ikke noe erfaring med dette ettersom jeg selv nettopp har begynt å studere, men foreleserne har trukket frem at det å være med i verv/foreninger enten på skolen eller utenfor er en flott måte å engasjere seg på å møte mennesker som er opptatt av det samme som deg! Så jeg ville satset på dette om jeg var deg ja :) 

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg går økonomi og administrasjon :) Jeg er hun 19-åringen haha :)

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

 

Oja!  Jeg har hørt at dere er ganske mange? Rundt 600 elever? Har dere kun forelesninger i Finn Øien da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oja!  Jeg har hørt at dere er ganske mange? Rundt 600 elever? Har dere kun forelesninger i Finn Øien da?

Ja, vi er veldig mange, på immatrikuleringen var vel hele Finn Øien nærmest fullt, så det vil nok si rundt 650 elever ja.. Men på de andre dagene nå har det vært noen tomme seter, haha.. Ja, vi er bare på Finn Øien, det er vel eneste auditorium som har kapasiteten nok.. Men så sies det jo at mengden bli halvert etter 1. året ettersom mange dropper ut fordi de tok for lett på det.. Vi får nå se :) Hva går du?

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, vi er veldig mange, på immatrikuleringen var vel hele Finn Øien nærmest fullt, så det vil nok si rundt 650 elever ja.. Men på de andre dagene nå har det vært noen tomme seter, haha.. Ja, vi er bare på Finn Øien, det er vel eneste auditorium som har kapasiteten nok.. Men så sies det jo at mengden bli halvert etter 1. året ettersom mange dropper ut fordi de tok for lett på det.. Vi får nå se :) Hva går du?

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

 

Haha, så demotiverende! 

Jeg går siv.øk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så demotiverende! 

Jeg går siv.øk :)

Haha, neida, skal nok gå fint :) Hvor mange er dere? Kjenner et par der.. 

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Haha, neida, skal nok gå fint :) Hvor mange er dere? Kjenner et par der.. 

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

 

Vi er "bare" 290 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er "bare" 290 :)

Bare og bare, haha :) Er rimelig mange det også..

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du klar over hva sivøkene kaller dere?

Anonymous poster hash: cfe0a...966

Hva kaller sivøkene dem? 🙈

Anonymous poster hash: 14381...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kaller sivøkene dem? 🙈

Anonymous poster hash: 14381...697

Hadde vært morsommere å vite hva de på NHH kaller siv.økene på BI ;) hehe neida.. Jeg går på den minste linja på BI, men føler jo litt at man blir litt begrenset til å fokusere på de i faddergruppa.. Men blir kanskje annerledes etterhvert.

Anonymous poster hash: 095ba...46d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fadderen fra UiO fra første side! 

 

Så trist at dere får et så dårlig inntrykk av fadderne på BI. Jeg vet det er stort fokus på alkohol der, men det er trist å lese at det er SÅ ille. 

 

Ta med dere noen av de andre i faddergruppa på Sognsvann på egenhånd, med griller, baller og håndklær, og slapp av sammen! :) 



Anonymous poster hash: 02914...ee0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært morsommere å vite hva de på NHH kaller siv.økene på BI ;) hehe neida.. Jeg går på den minste linja på BI, men føler jo litt at man blir litt begrenset til å fokusere på de i faddergruppa.. Men blir kanskje annerledes etterhvert.

Anonymous poster hash: 095ba...46d

Haha, ja det hadde vært noe ;) Ja, føler absolutt man blir begrenset, spesielt om man ikke klikker med noen der og ingen er din "type" om jeg skal si det slik.. Det blir en form for "tvangssosialisering" der noen bare bestemmer at "her er de fremtidige vennene dine" liksom.. Så kan man jo være kjempeheldig med faddergruppa også, men for min del var det ingen jeg klikket noe særlig med.. Derfor har jeg valgt å droppe den mer eller mindre.. Jeg mener det går fint an å få venner på andre måter.. 

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg er fadderen fra UiO fra første side! 

 

Så trist at dere får et så dårlig inntrykk av fadderne på BI. Jeg vet det er stort fokus på alkohol der, men det er trist å lese at det er SÅ ille. 

 

Ta med dere noen av de andre i faddergruppa på Sognsvann på egenhånd, med griller, baller og håndklær, og slapp av sammen! :)

Anonymous poster hash: 02914...ee0

 

Det finnes sikkert faddere som fokuserer mindre på dette med alkohol (eller ikke), men mitt inntrykk er at det bare er fest og fyll.. det skal liksom vorses kl. 12 på formiddagen (da det har vært forelesninger på skolen).. Altså det første mange faddere sa da man ble delt inn i grupper var at "nå skal vi dra å vorse, hvem trenger å dra på polet" liksom, fikk ikke omvisning av skolen eller noe.. Men nå er vi alle ulike selvfølgelig, men skulle ønske det var et program som ikke ekskluderte de som ikke er så opptatt av fest og fyll.. 

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes sikkert faddere som fokuserer mindre på dette med alkohol (eller ikke), men mitt inntrykk er at det bare er fest og fyll.. det skal liksom vorses kl. 12 på formiddagen (da det har vært forelesninger på skolen).. Altså det første mange faddere sa da man ble delt inn i grupper var at "nå skal vi dra å vorse, hvem trenger å dra på polet" liksom, fikk ikke omvisning av skolen eller noe.. Men nå er vi alle ulike selvfølgelig, men skulle ønske det var et program som ikke ekskluderte de som ikke er så opptatt av fest og fyll..

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

Helt enig. Vi hadde jo forelesninger fra dag 1 av, men nei det skulle heller festes. Husker flere synes jeg var merkelig som valgte å prioritere undervisning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Vi hadde jo forelesninger fra dag 1 av, men nei det skulle heller festes. Husker flere synes jeg var merkelig som valgte å prioritere undervisning

Ja, samme her, vi har jo hatt forelesninger fra dag 1, selv om disse ikke var de vanlige fagene.. De starter nå på mandag, men fadderuken fortsetter likevel.. BI er en skole som koster mye, og jeg synes det blir for dumt å skulle kaste bort tid på å feste når det er forelesninger og det forventes at man skal ha lest og forberedt seg.. Men så er det bare meg, så får folk se merkelig på meg, men jeg begynte der for å studere, ikke for russetiden x2  :fnise:  Går fint an å gjøre andre ting å få venner på andre måter..

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Det finnes sikkert faddere som fokuserer mindre på dette med alkohol (eller ikke), men mitt inntrykk er at det bare er fest og fyll.. det skal liksom vorses kl. 12 på formiddagen (da det har vært forelesninger på skolen).. Altså det første mange faddere sa da man ble delt inn i grupper var at "nå skal vi dra å vorse, hvem trenger å dra på polet" liksom, fikk ikke omvisning av skolen eller noe.. Men nå er vi alle ulike selvfølgelig, men skulle ønske det var et program som ikke ekskluderte de som ikke er så opptatt av fest og fyll.. 

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

 

Når du legger til (eller ikke), så syns jeg holdningen din kommer tydelig frem, og du virker veldig negativ? 

 

Selvfølgelig finnes det faddere som har mindre fokus på drikking og drikkepress. Min faddergruppe er en av dem. BI er kjent for å være ganske ekstreme på fadderuka si, men det er jo heller ingen hemmelighet. Da må man bare ta saken i egne hender, finne andre som kunne trengt en pause, laste ned et kart over Oslo, og sjekke ut byen på egenhånd, uten fadderne. 

 

Det er jo ikke riktig at det skal være mindre fokus på undervisning, men man blir jo ikke et offer av den grunn, for alt er jo frivillig. Ja, det er skummelt å bli kastet inn i en helt ny utdanningssituasjon, men dersom fadderne er elendige/ikke slik du vil, vel, da er det ikke så mye å gjøre med det. 

 

Derfor kommer jeg med forslag til hva du selv kan gjøre, i en liten gruppe. :)

Anonymous poster hash: 02914...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når du legger til (eller ikke), så syns jeg holdningen din kommer tydelig frem, og du virker veldig negativ? 

 

Selvfølgelig finnes det faddere som har mindre fokus på drikking og drikkepress. Min faddergruppe er en av dem. BI er kjent for å være ganske ekstreme på fadderuka si, men det er jo heller ingen hemmelighet. Da må man bare ta saken i egne hender, finne andre som kunne trengt en pause, laste ned et kart over Oslo, og sjekke ut byen på egenhånd, uten fadderne. 

 

Det er jo ikke riktig at det skal være mindre fokus på undervisning, men man blir jo ikke et offer av den grunn, for alt er jo frivillig. Ja, det er skummelt å bli kastet inn i en helt ny utdanningssituasjon, men dersom fadderne er elendige/ikke slik du vil, vel, da er det ikke så mye å gjøre med det. 

 

Derfor kommer jeg med forslag til hva du selv kan gjøre, i en liten gruppe. :)

Anonymous poster hash: 02914...ee0

 

Absolutt ikke meningen å komme frem som negativ, det var utilsiktet :) Ja, alt er absolutt frivillig, men det har ofte blitt sagt "hvor viktig" det er å være med på ting for ikke å havne utenfor. Det er det jeg synes blir litt dumt, at man skal føle et press for å være med.. Men som du sier, man kan absolutt finne på andre ting :)

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om jeg skulle skrevet det selv.. går der jeg også og jeg er helt ferdig, to dager inn i fadderuken! Faddergruppene begynner med vors før undervisningen/"skoledagen" er over.. Det er egentlig festing 24/7, med et par timers opphold for å sove litt. Blir helt kvalm og føler at jeg ikke kommer til å bli "inkludert" hvis jeg først melder meg litt ut av fadderuken. Hvilken linje går du?

Anonymous poster hash: 095ba...46d

 

Jeg går økonomi & administrasjon :) du da?

Anonymous poster hash: 632d9...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, samme her, vi har jo hatt forelesninger fra dag 1, selv om disse ikke var de vanlige fagene.. De starter nå på mandag, men fadderuken fortsetter likevel.. BI er en skole som koster mye, og jeg synes det blir for dumt å skulle kaste bort tid på å feste når det er forelesninger og det forventes at man skal ha lest og forberedt seg.. Men så er det bare meg, så får folk se merkelig på meg, men jeg begynte der for å studere, ikke for russetiden x2  :fnise:  Går fint an å gjøre andre ting å få venner på andre måter..

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

 

 

Jeg skulle gjerne hatt tips til andre måter å bli kjent på, føler at jeg ødelegger for meg selv fordi jeg ikke får deltatt på all festingen, men jeg kan rett og slett ikke og jeg orker ikke heller..  har tenkt på linjeforening, men finner ikke noen oversikt over alle sammen.. seminargruppene kan jo bli interessant, når de består av faddergruppen din, som har festet sammen i to uker og blitt godt kjent på mange ulike måter :P 

Anonymous poster hash: 095ba...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...