Gå til innhold

Fadderuke BI


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Dwight

Bare noe jeg har hørt, men må man ikke betale flere tusen for fadderuken på BI? Eller er det inkludert i semesteravgiften?

Anonymous poster hash: ef713...42f

De aller fleste opplegg koster en del, alt fra 150-900kr. Det er svindyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I min faddergruppe var det veldig fokus på drikking og lite på de aktivitetene der man ikke hadde alkohol innabords. Men om du vil være med på et rusfritt alternativ, så har du jo fadderullan pluss: https://www.facebook.com/pages/Fadderullan-PLUSS/744110432330158?fref=ts 

Ja, har sett at de har Faderullan Pluss, noe som virker som et fint opplegg, men er redd det ikke vil være så mange med på de arrangementene, men håper jeg tar feil :)

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare noe jeg har hørt, men må man ikke betale flere tusen for fadderuken på BI? Eller er det inkludert i semesteravgiften?

Anonymous poster hash: ef713...42f

 

 

 

Det samme lurer jeg også på...

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

 

 

 

Hæ? Det er isåfall uaktuelt for min del.. Det koster nok fra før.

Anonymous poster hash: c6d49...3c1

 

 

 

Enig.. :( Tror diverse aktiviteter osv på dagtid slik som grilling, stranda osv. er gratis (minus alkohol, mat selvfølgelig), mens konserter og slikt koster.. Og det er dyrt utifra det jeg har hørt.. 

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

 

 

Da jeg var fadderbarn i 2009 kosta de "dyre" tingene 200-300. Trenger ikke være med på alt :) 

Anonymous poster hash: 75eb2...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da jeg var fadderbarn i 2009 kosta de "dyre" tingene 200-300. Trenger ikke være med på alt :)

Anonymous poster hash: 75eb2...5ca

 

Har lest/hørt at de det de siste årene har blitt langt dyrere, men får håpe jeg tar feil :)

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, har sett at de har Faderullan Pluss, noe som virker som et fint opplegg, men er redd det ikke vil være så mange med på de arrangementene, men håper jeg tar feil :)

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

 

Etter det jeg har forstått, er det mest aktiviteter som skjer på dagtid der. Typ når folk ellers vorser. I fjor hadde de f.eks. grilling i Frognerparken osv. mens vi andre var på vors. Siden fadderullan pluss, er en diger faddergruppe, tror jeg faktisk det er en god del der :)

 

Har lest/hørt at de det de siste årene har blitt langt dyrere, men får håpe jeg tar feil :)

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

 

Du kan jo ta en titt på fjorårets program her med priser: 

http://fadderullan.no/program-2014/

Eneste som ikke står oppgitt, er prisen på linjedagen.

 

Man behøver ikke å være med på alt heller. Personlig synes jeg at sail challenge, neon splash og linjedagen var best :) 

Endret av Fashionistaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har forstått, er det mest aktiviteter som skjer på dagtid der. Typ når folk ellers vorser. I fjor hadde de f.eks. grilling i Frognerparken osv. mens vi andre var på vors. Siden fadderullan pluss, er en diger faddergruppe, tror jeg faktisk det er en god del der :)

Du kan jo ta en titt på fjorårets program her med priser: 

http://fadderullan.no/program-2014/

Eneste som ikke står oppgitt, er prisen på linjedagen.

 

Man behøver ikke å være med på alt heller. Personlig synes jeg at sail challenge, neon splash og linjedagen var best :)

Hm, det var jo faktisk ikke så ille.. blir jo litt om man er med på absolutt alt, men prisene var ikke like stive som jeg forventet :P 

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg er med på fadderuken nå, og jeg er overasket og synes det er helt vilt hvor mye drikking og festing det faktisk er. Men nå er det jo BI jeg har begynt på da, og de har jo ganske populær fadderuke..

Første faddergruppa sa til fadderne når vi ble inndelt var "okei, da stikker vi rett på polet og så på vors til meg" Fikk ikke omvisning eller noe. 
Synes det er litt sykt.

Jeg er helt utslitt og har vært med på alt og drukket hver dag, men skal ta pause idag. Det er liksom ikke helt meg å holde på sånn her. Det holdt med russetiden.. Synes det er litt kjipt å få en sånn start for at man tydeligvis skal kunne få seg venner. 



Anonymous poster hash: 632d9...24f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på fadderuken nå, og jeg er overasket og synes det er helt vilt hvor mye drikking og festing det faktisk er. Men nå er det jo BI jeg har begynt på da, og de har jo ganske populær fadderuke..

Første faddergruppa sa til fadderne når vi ble inndelt var "okei, da stikker vi rett på polet og så på vors til meg" Fikk ikke omvisning eller noe.

Synes det er litt sykt.

Jeg er helt utslitt og har vært med på alt og drukket hver dag, men skal ta pause idag. Det er liksom ikke helt meg å holde på sånn her. Det holdt med russetiden.. Synes det er litt kjipt å få en sånn start for at man tydeligvis skal kunne få seg venner.

Anonymous poster hash: 632d9...24f

Som om jeg skulle skrevet det selv.. går der jeg også og jeg er helt ferdig, to dager inn i fadderuken! Faddergruppene begynner med vors før undervisningen/"skoledagen" er over.. Det er egentlig festing 24/7, med et par timers opphold for å sove litt. Blir helt kvalm og føler at jeg ikke kommer til å bli "inkludert" hvis jeg først melder meg litt ut av fadderuken. Hvilken linje går du?

Anonymous poster hash: 095ba...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med samme inntrykk som dere; jeg er fortsatt utslitt etter første dagen. Fadderne mine holder på hele dagen/kvelden med unntak av et par timer med søvn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med samme inntrykk som dere; jeg er fortsatt utslitt etter første dagen. Fadderne mine holder på hele dagen/kvelden med unntak av et par timer med søvn.

Samme her.. jeg tror jeg hadde blitt utbrent eller noe om jeg skulle holdt på sånn som dem, men jeg er litt eldre også da og har andre plikter i hverdagen.. skulle ønske noen av oss som er litt lei av fjortisfylla kunne samles :)

Anonymous poster hash: 095ba...46d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her.. jeg tror jeg hadde blitt utbrent eller noe om jeg skulle holdt på sånn som dem, men jeg er litt eldre også da og har andre plikter i hverdagen.. skulle ønske noen av oss som er litt lei av fjortisfylla kunne samles :)

Anonymous poster hash: 095ba...46d

Jeg er lei fjortisfylla haha, selv om jeg er 19.. drikker egentlig ikke, og er ikke interessert i vill festing haha :) Dessuten jobber jeg ved siden av også.. Skulle ønske det var mulig å bli kjent på andre måter.. 

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her med siste år av videregående igjen. Hadde håpet sånn på at folk hadde vokst opp til de begynte å studere.. 



Anonymous poster hash: cac1e...904
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Sitter her med siste år av videregående igjen. Hadde håpet sånn på at folk hadde vokst opp til de begynte å studere.. 

Anonymous poster hash: cac1e...904

 

Ikke alle dessverre.. ikke på BI i alle fall haha..men altså vi er alle forskjellige, får vel bare respektere at andre er anderledes.. man finner forhåpentligvis sine likesinnede :) 

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken linje er det dere går på?

Jeg går økonomi og administrasjon :) Jeg er hun 19-åringen haha :) 

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noe syting... Drit i å være med om dere ikke vil da.

Anonymous poster hash: 5500b...93f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Ikke alle dessverre.. ikke på BI i alle fall haha..men altså vi er alle forskjellige, får vel bare respektere at andre er anderledes.. man finner forhåpentligvis sine likesinnede :)

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

 

Forhåptenligvis :) Har bestnadig brukt svært lang tid på å bli kjent med folk fordi jeg rett ogslett er noe "for meg selv". Når jeg skal studere har jeg planer om å melde meg inn i for eksempel Røde Kors og turistforeningen. Har vært medlem i begge gruppene før, men så meldt meg ut pga lite aktivitet. Har også planer om å se etter grupper som omhandler dyrevelferd og gjerne vegetarisk livsstil.

Har noen erfaringer med å få venner på denne måten? 

Anonymous poster hash: cac1e...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg går økonomi og administrasjon :) Jeg er hun 19-åringen haha :)

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

 

Er du klar over hva sivøkene kaller dere?

Anonymous poster hash: cfe0a...966

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noe syting... Drit i å være med om dere ikke vil da.

Anonymous poster hash: 5500b...93f

Drit i å kommentere om du ikke liker det da.. 

Anonymous poster hash: 3cfb1...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noe syting... Drit i å være med om dere ikke vil da.

Anonymous poster hash: 5500b...93f

Ikke noe syting fra min side hvertfall. Syntes det er ganske moro å se hvor langt de (fadderne) klarer å dra den ut. 

 

Men jeg er ganske sikker på at det blir bedre etter fadderuken. Man kan bli bedre kjent i seminargruppene og fellesoppgavene. Det er bare å ta kontakt med den du sitter ved siden av i forelesningen  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...