Gå til innhold

Blir gal snart!!


Brudulja

Anbefalte innlegg

Nå har jeg gått nesten en mnd over tida, men mensen kommer ikke. Skikkelig frustrert. Var nesten sikker på at jeg hadde el for litt over 2 uker siden. Tok derfor en test idag tidlig - selvfølgelig negativ. Nå har jeg tørket tårene :cry: - og tårene er erstattet med :sinna:

Har sett på snart gravid forumet at enkelte går i månedsvis uten mensen(både pga pco og etter at de har slutta med p-piller). Tenk hvis jeg må gå så lenge uten engang en sjanse til å bli gravid :-( Trodde prøvingen skulle bli en koselig tid, men til nå syns jeg det bare har vært elendighet.

Måtte bare få ut litt frustrasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Hei "tvilling"! :vinke:

Ville bare gi deg en :trøste:

Mensen kommer nok snart. Går det fryktelig lang tid, kan du jo gå til legen. Mener at det finnes tbl som setter i gang en menslignende blødning, som kan gi kroppen en kick til å komme i gang igjen.

Ønsker deg lykke til med prøvingen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva du mener!

Jeg skulle hatt mensen onsdag, men den er ikke kommet. Jeg var ganske sikker på at jeg har hatt EL denne måneden. Men nå vet jeg ikke lenger.... :-?

Jeg tok en test i går, men den var selvfølgelig negativ! :evil:

Jeg har en unge fra før. Og etter amming og sånn så har syklusen min vært helt på bærtur. Det er nå 7 uker siden sist jeg hadde mensen.

Jeg føler også at vi ikke har noen mulighet så lenge syklusen er så på trynet.

Jeg ringer legen min til mandag. Man kan få hjelp til å få igang systemet.

Klem fra Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som at Dong Quai kanskje er noe for deg!

Etter at jeg sluttet på pillene, ble jeg kjempeglad da de to første syklusene var regelmessige. Trodde jeg var heldig...

De var hver på 31 dager,

men tredje ble 48,

og fjerde ble 76...

Da leste jeg om Dong Quai på SnartGravid, og tok vel 2-3 kapsler 14 dager inn i neste syklus. Denne femte syklusen ble på 37 dager! Tok vel litt DQ ibegynnelsen av den sjette syklusen også, og denne ble på 34 eller noe. Etter dette har jeg hatt regelmessige sykluser.

"Dong quai har vært brukt av kineserne i mer enn 5000 år og er kjent for å virke balanserende og fremme normal menstruasjon."

Det er også "kvinnenes ginseng", da det kan gi ekstra energi og overskudd.

Dong Quai skal ikke taes etter eggløsning, fordi den ikke skal taes av gravide. Dette er viktig.

Kapslene bør heller ikke taes på de første mens-dagene, eller sammen med blodfortynnende medisin, da det kan være litt blodfortynnende.

De kroppene som har behov for DQ, har selvsagt effekt, men de som ikke har behovet, kan bli uvel av kapslene. Da er det vel bare å slutte :wink:

Jeg skjønner at du snart blir gal! :trøste:

Øsnker deg lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om Dong Quai, men kan ikke begynne med de ettersom jeg jo ikke aner om jeg har hatt EL. Kommer til å kjøpe de etter jeg har fått tilbake mensen :)

Mamma hadde snakket med onkelen min som er lege idag. Og han sa at ettersom jeg har brukt diane p-piller så kan det ta lenger tid å få tilbake EL. Dette fordi de er så innmari sterke. Han rådet meg i alle fall ikke til å begynne med piller for å få systemet igang igjen før det har gått lengre tid, best å tukle minst mulig. Og så den standarddfrasen med ta det med ro, ikke stress, kos deg og nyt livet som nygift... Det er så lett for andre å si!!!

Ellers takk for trøsteklemmer, trengte det idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å starte med temp.måling f.eks. ved hjelp av pc-programmet Ovusoft?

Da vil du finne ut om du har eggløsning, og når du har eggløsning.

Veldig greit, og ikke på langt nær så styrete som det kan virke.

Man velger seg et tidspunkt på morgenkvisten (f.eks. kl 7,) og måler tempen hver dag før man går ut av sengen med et digitalt termometer.

Denne temperaturen legger man inn på pcen, og så vil programmet regne og ordne for deg, slik at du får en perfekt oversikt over hvordan kroppen din fungerer.

Du kan prøve det gratis i noen uker, og hvis man vil kjøpe det, koster det rundt 400kr.

Anbefales på det varmeste, både til å unngå å bli gravid, og til å bli gravid.

http://www.ovusoft.com/

Gratisversjonen ligger nede til høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller gratis på www.fertilityfriend.com

Dette hjelper deg ikke med å korte ned syklus, men det kan i det minste fortelle deg når du har el, slik at du etterhvert vet når mensen kommer.

Jeg tror forresten det er vanlig at syklusene blir regelmessige etter 2-3-4 sykluser...hvis det er noen trøst! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd :)

Jeg vurderer nå å legge babylaginga helt på is til jeg har fått orden på sakene igjen - heller bruke ikke-hormonell prevensjon frem til den tid. Får det liksom helt på hjernen og tenker på det hele tiden. Og jeg er lei av å ha dårlig samvittighet for å ta et glass vin (eller tre). Vi får nå se hva det blir til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri dårlig samvittighet for et glass vin eller to...selv ikke mellom eggløsning og mens, når det er en liten sjans for at jeg er gravid.

Vi prøvere må ikke være for hysteriske! :-) Vi må leve! :-)

Så lenge du ikke har testet positivt, synes jeg du kan drikke alkohol...

Og hvis du orker temping i neste syklus, kan du jo følge med på charten, og se om du har hatt eggløsning eller ikke.

Men det beste er kanskje å "droppe prøvingen", men ikke bruke beskyttelse!? :ler: Og plutselig er du gravid! :wink:

Du må ikke begynne med prevensjon bare fordi mensen ikke har kommet ennå. Se det an noen måneder kanskje?

Lykke til ihvertfall!

Been there done that :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det beste er kanskje å "droppe prøvingen", men ikke bruke beskyttelse!? :ler:

:ler:

Og her sitter jeg med et glass rødvin på en mandag :oops:

Og pga innlegget ditt droppa jeg den dårlige samvittigheten, så tusen takk :klem2:

Mannen min vil ikke at vi skal begynne med annen prevensjon (er litt usikker på grunnen til denne motstanden mot det men :ler: ), så det blir vel kanskje som du så fint sa: "droppe prøvingen", men ikke bruke beskyttelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...