Gå til innhold

Ekstra kostnad kjøkken etter bestilling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ny her på Kvinneguiden, håper jeg satte denne tråden i riktig emne.

 

Jeg og min samboer holder på å renovere en leilighet. Nå har vi fått problemer med kjøkkenleverandøren. For ca to måneder siden bestilte (og betalte) vi hele kjøkkenet med montering. I forrige uke ble både kjøkken og hvitevarer levert som avtalt, for kjøkkenet skal monteres nå til uken. 

 

Rett før helgen fikk vi mail av kjøkkenleverandøren om at de hadde gått igjennom ordren til vårt kjøkkken, og noen av skrogene/skuffeskapene ikke var tatt med i prisen. De skylder på at det har skjedd en feil i overføringen mellom tegneprogrammet og salgssystemet. Nå vil de at vi skal betale for dette, 18 000 kroner! Kjøkkenet blir altså 18 000 kr dyrere plutselig. 

 

Er dette holdbart?

 

 



Anonymous poster hash: 2ad43...a82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du skal vel betale for hva dere har bestilt? gikk dere ikke igjennom regningen og sjekket den mot bestillingen?



Anonymous poster hash: 0f6ad...53d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke holdbart. Rn avtale er en avtale, satt sammen av leverandøren. Det er ikke dere som har gjort en feil her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her er det forhandleren som har gjort feil og dere kan ike belastes for det.

Vi hadde nesten samme situasjonen da vi bygde for et par år siden. Vi hadde bestil vinduer med gjennomgående sprosser og fått en pris på det. Men forhandleren hadde glemt å opplyse det til produsenten og vinduene ble da vesentlig dyrere enn det de hadde regnet seg frem til og som vi hadde fått tilbud på.

Detble litt diskusjon, men vi haddevårt på det tørre og slapp å betale mellomlegget. Og det var en ganske stor sum så det sved nok littfor butikken, men det var ikke vårt problem.

Anonymous poster hash: e2601...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solavskjerming

Kommer litt ann på hva som står i papirene dere fikk da dere betalt kjøkkenet. Dersom det her tydelig kommer frem at alt ikke er med kan selger kreve dette.

Men som selger burde de holdt seg for god til å ta betalt for dette i ettertid. Siden dere har bestilt med montering regner jeg med det er en "skikkelig" kjøkkenleverandør dere har bestilt fra. Sikkert fordi dere ville ha minst mulig ansvar for det? Tenker som så at vi skal kjøpe kjøkken en plass der vi ikke trenger å tenke på at vi får alt med og heller betale den prisen det koster for slik service. Dersom vi vil ha et billigere kjøkken er ikea et alternativ, men der å hi også gjøre hele jobben selv, noe jo ikke gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På min arbeidsplass hadde vi ikke belastet kunden for dette.  

 

Det er vårt ansvar å gå gjennom tilbudet og sjekke at alt er tatt med før vi sender det til kunden.  Hos oss er vi nøye på å gå gjennom pga at det kan være glipper i tegneprogrammet og det hender også at vi "jukser" litt når vi tegner (særlig når vi sitter med kunden tilstede) og må rette opp ting før vi gir tilbud.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...