Gå til innhold

Er det noen som forsatt står på venteliste etter suppleringsopptaket?


Oishi

Anbefalte innlegg

Får satse på å komme inn ila denne uken. Uff, det er skikkelig dritt dette her. Skal også forbedre noen fag om jeg ikke kommer inn. 

 

OG DA SKAL JEG KOMME INN NESTE ÅR!

I feel you. Lå selv på førsteplass på et studie i Bergen ved semsterstart, og var SÅ nervøs. Heldigvis kom jeg inn på det samme, men bare i Oslo, så det ordnet seg jo, jeg stortrives i Oslo :) Men jeg hadde leilighet og ALT i Bergen, så ja, var klar for å være der, for å si det sånn. Ingen god følelse. 

 

Det jeg fremdeles ikke forstår er hvordan det kan ha seg at jeg kom inn i Oslo og ikke Bergen, da det er et veldig populært studie, så snittet pleier å være høyere i hovedstaden, liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi jeg som sagt har skrevet kontrakt på ny leilighet, arrangert flytting, sagt opp jobben i byen jeg er i nå, osv.

Skolen jeg har takket ja til er en god skole, fagene er ikke de samme selvsagt, men vil lede til en lignende type jobb/mastergrad som jeg hadde tenkt meg.

Er interessert i arbeids og organisasjonspsykologi og kom altså akkurat ikke inn på psykologi bachelor, mens jeg nå har kommet inn på org. og ledelse. Har tatt et årsstudium i psykologi og søkte meg inn for å få innpasset til 2. året, og synes ikke dette året har vært så voldsomt spennende uansett :)

Tap og vinn med samme sinn, igrunn.

For å få innpass på bachelor i arb. org. psyk eller bachelor i psykologi? Eg skal gå årsstudium no i høst, med håp om å koma inn på arb. org. psyk., men eg er redd for at intern overgang ikkje vil gå grunna ingen ledige plassar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få innpass på bachelor i arb. org. psyk eller bachelor i psykologi? Eg skal gå årsstudium no i høst, med håp om å koma inn på arb. org. psyk., men eg er redd for at intern overgang ikkje vil gå grunna ingen ledige plassar.

Intern overgang praktiseres lite med mindre det er et sånt studie der de sliter med å få fylt opp plassene i utgangspunktet. Du søker som regel på linje med 1.årsstudentene/de andre som søker seg inn på førsteåret og så søker du om innpass etterpå. Du kan jo høre med din skole hvordan de pleier å gjøre det:)

Årsstudiumet har ikke arb.psyk. så det var snakk om å få innpasset de fagene som er relevante for bachelor i psykologi som jeg jo har tatt første året av, ja :)

Nå begynner jeg heller "på nytt" med organisasjon og ledelse og har heller et godt grunnlag i fht arbeidspsykologi (funksjonalismen og dens relevans i arbeidspsykologien kommer godt med f.eks, gestaltpsykologi, sosialpsykologi osv.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingelinling

Får satse på å komme inn ila denne uken. Uff, det er skikkelig dritt dette her. Skal også forbedre noen fag om jeg ikke kommer inn. 

 

OG DA SKAL JEG KOMME INN NESTE ÅR!

Hvordan gikk det til slutt? Kom du inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...