Gå til innhold

Hvordan kjøpe konsertbilletter på finn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare å trykke på "Kjøp", også ordner resten seg?

Eller må man sende selger en melding først og avtale diverse ting?

 

Annonsen er litt ufullstendig, det står hverken oppgitt selgers telefonnummer eller om billetten kan sendes i posten. Har heller ikke fått svar fra selger via meldingsfunksjonen til Finn.



Anonymous poster hash: 55e93...c92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hver gang jeg skal kjøpe noe på finn, så sender jeg bare en melding og sier at jeg er interessert i å kjøpe, og spør om det fortsatt er til salgs.



Anonymous poster hash: 1a3bb...557
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi avtaler alt over melding forresten.



Anonymous poster hash: 1a3bb...557
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billetter ville jeg vært forsiktig med å kjøpe på finn.

Anonymous poster hash: dcf88...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, har som sagt prøvd å sende melding, men ingen respons. Hva skjer om jeg trykker på "Kjøp"? Er selger forpliktet til å selge den til meg? Og er det mange selgere som har annonsen oppe selv om produktet er solgt?

Er klar over at man burde være forsiktig på finn, men velger å prøve allikevel, siden de har finn betalingsgaranti. -TS



Anonymous poster hash: 55e93...c92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor ser du "Kjøp"? Det ser ikke jeg noe sted. Handel foregår ved at du blir enig med selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ser du "Kjøp"? Det ser ikke jeg noe sted. Handel foregår ved at du blir enig med selger.

Det er en knapp der det står "Kjøp sikkert - frys betaling til du mottar varen." Og når man klikker på den tar den deg videre til å fylle ut navn, gatenummer osv.

Anonymous poster hash: 55e93...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er for å opprette Payex-konto og for å betale varen via betalingsgarantien. Du må først bli enig med selger om pris for varen og at du skal kjøpe den.

 

Selger er ikke forpliktet til å selge til deg dersom du bruker denne funksjonen uten å ha avtalt et kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er for å opprette Payex-konto og for å betale varen via betalingsgarantien. Du må først bli enig med selger om pris for varen og at du skal kjøpe den.

 

Selger er ikke forpliktet til å selge til deg dersom du bruker denne funksjonen uten å ha avtalt et kjøp.

Okei, takk for svar. Hvis selger ikke svarer på den eneste måten man kan kontakte på, er det å antas at billetten allerede er solgt? 

Anonymous poster hash: 55e93...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er for å opprette Payex-konto og for å betale varen via betalingsgarantien. Du må først bli enig med selger om pris for varen og at du skal kjøpe den.

 

Selger er ikke forpliktet til å selge til deg dersom du bruker denne funksjonen uten å ha avtalt et kjøp.

Siterer igjen i tilfelle du ikke har sett det.

Anonymous poster hash: 55e93...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, først tenk litt over at folk ikke sitter limt foran skjermen og å konstant bumpe tråden gjør at de fleste ikke gidder å svare.

 

Hvis selger ikke svarer så er det mulig billetten er solgt, ja. Det er også mulig at selger ikke har sett meldingen ennå (det er ikke alle som bor på internett og svarer innen fem minutter). Hvis du har sendt samme selger flere meldinger med kort tidsrom mellom så kan du gå ut fra at du blir aktivt ignorert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, først tenk litt over at folk ikke sitter limt foran skjermen og å konstant bumpe tråden gjør at de fleste ikke gidder å svare.

 

Hvis selger ikke svarer så er det mulig billetten er solgt, ja. Det er også mulig at selger ikke har sett meldingen ennå (det er ikke alle som bor på internett og svarer innen fem minutter). Hvis du har sendt samme selger flere meldinger med kort tidsrom mellom så kan du gå ut fra at du blir aktivt ignorert.

Følte et lite stikk inni meg da jeg leste dette........... Trenger ikke at "de fleste" svarer, så lenge én med litt peiling svarer. Ser heller ikke noe galt i å bumpe tråden så lenge jeg gjør det med et generøst tidsmellomrom. Ville bare ha et svar. Har bare sendt selgerene melding én gang, selvfølgelig. Regner med at det holder. 

Anonymous poster hash: 55e93...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...