Gå til innhold

Hvordan ordne ting praktisk med to tette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat frokost og gåing til barnehagen er jo grei, da har du tid til den minste i første tilfelle, og bruker vogn/sele i det andre. Tannpuss og klær tar jo maks fem minutter, da må minsten tåle å ligge alene.

Legging av sur småtass og ammende baby, nattevåk eller grining i tandem: du må ta det som det kommer. Ha babyen på fanget (med eller uten pupp) mens du legger eldste, prøve å unngå at skriking smitter så de vekker hverandre, i verste fall tilbringe et par nattetimer i stua mens du roer begge.

Merk: dette er bare min erfaring. Men for meg var det mye vanskeligere å tenke på det enn å faktisk gjøre det. Man finner lure løsninger underveis! :)

Takk for gode tips. Problemet her er vel at tannpuss og ikke klær ikke tar maks 5 minutter for tiden, pga trassen så kan det ta 20 minutter fordi han kaster seg av krakken, nekter å åpne munnen, kaster av seg skoene/forsøker å åpne lissene/borrelåsen igjen osv. Frokost/mat generelt er også et kapittel for seg selv. Spiser nesten ingenting hvis jeg ikke sitter der og lokker og lurer. Trassen som har kommet dukker opp i kles-,stell- og matsituasjoner. Forsøker å være konsekvent, men utrolig slitsomt, spesielt nå som jeg skal ha den lille på slep også.

Uansett, tusen takk for alle råd. Det får bare gå. I verste fall er vi ikke i barnehagen før 12 selv om eldste våkner 0530, og middagen blir noen tørre brødskiver som ungen kaster i bakken ;)

Anonymous poster hash: 6fc89...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...