Gå til innhold

Hvorfor ikke bare slanke seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dette er selvfølgelig kun min mening, men noe jeg oppfatter er vanlig i hvert fall i min vennekrets:

hvorfor slanker ikke overvektige kvinner seg? En kvinne kan gå fra direkte uattraktiv til et bombenedslag kun ved å slanke seg:

http://media.tumblr.com/tumblr_medevr4foy1qgeygd.jpg

http://media.tumblr.com/tumblr_med2emWQlD1qgeygd.jpg

Bilder er gjort om til link grunnet opphavsrett.

ninuska_, adm

Endret av ninuska_
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor innser ikke menn at ikke alle kvinner lever for deres blikk?

Anonymous poster hash: 22ea6...5f5
  • Liker 44
Skrevet

Sikkert pga dårlig viljestyrke, matavhengighet osv

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan folk ser ut er deres egen sak. At noen er overvektige plager meg ikke i seg selv. Det er kun plagsomt om de klager over mangel på oppmerksomhet på datingmarkedet eller hvor "heldige" andre er som er slanke.

For å svare - fordi det er enklere å skylde på andre faktorer. Det er enklere for en overvektige kvinne å finne årsaker til at vekten er utenfor hennes kontroll eller at menn er overfladiske enn å forandre seg. Akkurat som at det er lettere for sosialt inkompetente menn å hevde at alle kvinner er golddiggere, bitcher eller horer som bare er interessert i andre menn enn dem.

Det er menneskelig natur å ofte helle mot bortforklaring heller enn å ta ansvar.

Anonymous poster hash: db8a0...b28
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor innser ikke menn at ikke alle kvinner lever for deres blikk?

Anonymous poster hash: 22ea6...5f5

Alle liker positiv oppmerksomhet, samt vite at man er attraktiv for det motsatte kjønn. Dette gjelder både menn og kvinner. Så jeg kjøper ikke denne unnskyldningen opp man har gitt opp kjærlighetslivet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun var kjempe søt for hun gikk ned i vekt. Men svar meg på dette. Hvorfor oppdro ikke foreldrene dine deg godt nok?

Anonymous poster hash: 23d2e...bdb
  • Liker 23
Skrevet

Alle liker positiv oppmerksomhet, samt vite at man er attraktiv for det motsatte kjønn. Dette gjelder både menn og kvinner. Så jeg kjøper ikke denne unnskyldningen opp man har gitt opp kjærlighetslivet. 

Jeg er enig i at de fleste bryr seg om det. Men det er like fullt deres egen sak.

Om noen klager og klager så kan man si noe. Men hvis ikke er det jo kun de selv som lider konsekvensene, ved at ikke mange finner dem attraktive. Det er jo ikke noe å påpeke.

Jeg kjenner en rekke menn som kunne blitt mer attraktive om de enten fikk bedre stil, trente mer eller ble mer utadvendte. Men jeg plager dem ikke med disse tankene. De er som de er, og de har ikke bedt om min hjelp.

Det virker derimot som om en del menn synes det er greit å fortelle kvinner hva de skal foreta seg uten å ha blitt bedt om det.

• Liker 12
Skrevet

Hun var kjempe søt for hun gikk ned i vekt. Men svar meg på dette. Hvorfor oppdro ikke foreldrene dine deg godt nok?

Anonymous poster hash: 23d2e...bdb

Morsomt. Dama var en flodhest før og et bombenedslag etter. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig i at de fleste bryr seg om det. Men det er like fullt deres egen sak.

Om noen klager og klager så kan man si noe. Men hvis ikke er det jo kun de selv som lider konsekvensene, ved at ikke mange finner dem attraktive. Det er jo ikke noe å påpeke.

Jeg kjenner en rekke menn som kunne blitt mer attraktive om de enten fikk bedre stil, trente mer eller ble mer utadvendte. Men jeg plager dem ikke med disse tankene. De er som de er, og de har ikke bedt om min hjelp.

Det virker derimot som om en del menn synes det er greit å fortelle kvinner hva de skal foreta seg uten å ha blitt bedt om det.

Man leser jo her inne at mange kvinner klager på manglende oppmerksomhet fra menn de liker. Hadde de slanket seg, kan jeg garantere at de hadde opplevd mer suksess. 

• Liker 1
Skrevet

Man leser jo her inne at mange kvinner klager på manglende oppmerksomhet fra menn de liker.  

I slike tilfeller er det jo helt greit å spekulere. Jeg har selv spurt "er du overvektig?" i tråder der kvinner lurer på hvorfor menn ikke er interessert. Men dette er jo noe man kan ta opp der og da - det er jo ikke verdt en egen tråd.

Ellers tror jeg det er ganske velkjent at mange menn liker å snakke om dette og presse sine preferanser på kvinner uten at de er bedt om det. Mange jenter har opplevd kommentarer fra nesten ukjente menn ang. deres utseende. Som om det er gitt at deres mening teller. Kvinnelige kjendiser opplever også ofte harselering rundt utseende - selv om det ikke er dette de er kjent for. Det er enten for å utvise makt eller fordi mange rett og slett mener at de har "rett" til å kunne hvile blikket på noe attraktivt.

• Liker 4
Skrevet

Nå kan jeg ikke svare for overvektige kvinner, men kan prøve meg på vegne av tynne menn: Studiotrening er grisekjedelig. Det kan sikkert være jeg hadde blitt noe mer attraktiv for det motsatte kjønn med 5-10 mer muskelmasse, men det er rett og slett ikke innsatsen verd. Formen og helsa er det ikke noe å si på, og jeg har bedre ting å bruke tida mi på.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Man leser jo her inne at mange kvinner klager på manglende oppmerksomhet fra menn de liker. Hadde de slanket seg, kan jeg garantere at de hadde opplevd mer suksess. 

Garantere du liksom. Sikkert over halvparten av de kvinnene er nok slanke eller normal vektig så det der var ett dårlig argument. Bare fordi en er/blir slank betyr det ikke at man blir mer attraktiv eller at mennene er mer inntresert i deg.

Anonymous poster hash: d86dc...17b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bry seg? Å være så tynn som hun på bildet der gjør at man føler seg veldig skjør og svak i kroppen, ikke behagelig i det hele tatt. Immunforsvaret blir også mye dårligere når man ikke har noe fett på kroppen og forkjølelsene kommer på løpende bånd. Jeg skal vedde på at ei som trener og ser ut som hun første er mye sunnere hva helse angår enn hun tynne.

Anonymous poster hash: cdaff...c88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert pga dårlig viljestyrke, matavhengighet osv

ER DU GAL??

Det er da kun stoffskifte, hormoner og medisiner som gjør at folk blir overvektige??

Dette har jeg iallefall lest et sted...

Anonymous poster hash: 4e9e0...397

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det krever selvdisiplin og hardt arbeid. Noe de fleste mennesker på jord ikke klarer. 

Jeg er mann og jeg har en pondus. Men fy faen så hardt det er å ikke kjøpe cola, eller å gå på treningssenter.

Faktisk er det de som er artigst å dra med seg hjem. De spiser deg levende i senga, for kuk er noe de ikke får så ofte. De jobber knallhardt. 

Når kompiser spør meg hvorfor jeg alltid tar med meg stygge eller feite jenter, så sier jeg bare: "Noen må jo ta på seg den jobben med å holde de glade".

Anonymous poster hash: fbd1a...6cb
AnonymBruker
Skrevet

ER DU GAL?? Det er da kun stoffskifte, hormoner og medisiner som gjør at folk blir overvektige?? Dette har jeg iallefall lest et sted... Anonymous poster hash: 4e9e0...397

herremin så flåsete.

• Liker 2
Skrevet

Fordi fremmede mennesker som deg ikke har rett til å bestemme hvorvidt noen skal slanke seg eller ikke.

Har det slått deg at det finnes mange overvektige kvinner som trives med det, eller som ikke føler noe behov for å slanke seg?

Jeg føler det er mange her inne, og ellers på nettet som klager på overvektige mennesker. Og så er eksempelbildene på slanke kvinner, jævlig slanke kvinner - er mange som kan gå ned både 10 og 20 kg og fortsatt regnes som for tykke av samfunnet. Overvektige kvinner skal gå ned i vekt, men det er ikke bra nok før de er syltynne? Hvorfor er det sånn?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

herremin så flåsete.

Hahahaha. Men er det ikke slik??

At folk spiser for mye er da utenkelig?? Du skjønner, stoffskifteproblemer, hormoner og medisinbruk er noe som er kommet de siste 30 år, skjønner du.

Du skjønner, at det har med overspising og inaktivitet er helt feil. Skjønner du :laugh: .

Anonymous poster hash: 4e9e0...397

Skrevet

Nå kan jeg ikke svare for overvektige kvinner, men kan prøve meg på vegne av tynne menn: Studiotrening er grisekjedelig. Det kan sikkert være jeg hadde blitt noe mer attraktiv for det motsatte kjønn med 5-10 mer muskelmasse, men det er rett og slett ikke innsatsen verd. Formen og helsa er det ikke noe å si på, og jeg har bedre ting å bruke tida mi på.

Jeg er så enig. For meg skal livet leves, jeg vil nyte god mat og god drikke. Nå er jeg ikke i dårlig form, helsa er bra og blodtrykket der det skal, men veldig slank er jeg ikke. Men jeg er glad, og for meg er det det viktigste. Heller en glad Petra enn en slank Petra :)
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hahahaha. Men er det ikke slik?? At folk spiser for mye er da utenkelig?? Du skjønner, stoffskifteproblemer, hormoner og medisinbruk er noe som er kommet de siste 30 år, skjønner du. Du skjønner, at det har med overspising og inaktivitet er helt feil. Skjønner du :laugh: . Anonymous poster hash: 4e9e0...397

Har du ikke hørt om folk som er glad i å kose seg med mat? Trenger ikke være noe sykt over det, det er heller noe sykelig å være så opptatt av om andre er overvektige eller normalvektige.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...