Gå til innhold

Greit å sitte mye på mobilen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS her

Jeg kjenner jeg blir glad av å lese svarene på denne tråden :) Det tyder på at det fortsatt finnes håp for sosialt liv og folkeskikk :)

Anonymous poster hash: be82c...c96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rose11

Det er ikke greit. Jeg synes det er skikkelig irriterende når folk bare sitter på mobilen og ikke er sosial. Men folk er jo så avhengig av sosiale medier i dag.

De må sjekke ting hele tiden, legge ut bilder på snap, svarer på meldinger osv. Det er direkte uhøflig!

Ah ting var så mye bedre før alt av av sosiale medier kom på banen :(

Endret av Rose11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit. Jeg synes det er skikkelig irriterende når folk bare sitter på mobilen og ikke er sosial. Men folk er jo så avhengig av sosiale medier i dag.

De må sjekke ting hele tiden, legge ut bilder på snap, svarer på meldinger osv. Det er direkte uhøflig!

Ah ting var så mye bedre før alt av av sosiale medier kom på banen :(

 

Det synes kanskje du...men tiden er nok overmoden for å ønske den nye, sosiale hverdagen velkommen.

 

Det er tross alt flertallet som bestemmer hva som er "det normale" og som vi ser er nå det normale at 8 av 10 bruker mobilen slik de gjør.

 

Så vi kan anta at snart er det 9 av 10 og deretter 10 av 10 som gjør dette. Dette pga at det er ingenting som ser ut til at dette skal snu med det første. Snarere omvendt.

 

Heldigvis kan folk gjøre som de vil.

Anonymous poster hash: 94683...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11

Nemlig! i 2015 burde folk innse at ikke alle er villige til å kommunisere på steinaldermåten når vi kan gjøre det på mye mer effektive måter som f.eks gjennom facebook, og da med flere på en gang. Først kommuniserte menneskene med enkle lyder, så med muntlige ord, og nå har 80% gått videre til facebook og snap kjat. Men en liten gruppe ,som f.eks vår kjære TS, nekter å følge med utviklingen. Hvem er de? Huleboere?

Kommunisere på steinaldermåten? Huleboere? Ærlig talt. Her er det snakk om folk som bare sitter med mobilen når de er med andre. Synes du det er koselig at de du er sammen med bare sitter med mobilen og ikke er sosial med deg? Eller du er sikkert en av de som gjør det og er "sosial" med folk via tryneboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11

Det synes kanskje du...men tiden er nok overmoden for å ønske den nye, sosiale hverdagen velkommen. Det er tross alt flertallet som bestemmer hva som er "det normale" og som vi ser er nå det normale at 8 av 10 bruker mobilen slik de gjør. Så vi kan anta at snart er det 9 av 10 og deretter 10 av 10 som gjør dette. Dette pga at det er ingenting som ser ut til at dette skal snu med det første. Snarere omvendt. Heldigvis kan folk gjøre som de vil. Anonymous poster hash: 94683...d71

Jaja. Jeg bryr meg ikke om hva flertallet mener. Jeg synes ting var bedre før.

Endret av Rose11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Jeg bryr meg ikke om hva flertallet mener. Jeg synes ting var bedre før.

 

Tenker du sånn om en evn avstemming også?

 

Ikke så demokratisk anlagt, du da...

Anonymous poster hash: 94683...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest EspenAskeladd
 

 

De er sikkert ikke huleboere



Anonymous poster hash: 94683...d71

 

Hvilket grunnlag har du til å påstå det?

 

Kommunisere på steinaldermåten? Huleboere? Ærlig talt. Her er det snakk om folk som bare sitter med mobilen når de er med andre. Synes du det er koselig at de du er sammen med bare sitter med mobilen og ikke er sosial med deg? Eller du er sikkert en av de som gjør det og er "sosial" med folk via tryneboka.

Koselig? Ikke vær så kliss klass a'

Vi er jo sosiale. Når jeg har besøk så sittere vi alle og snakker med hverandre på facebook i stedet. Da slipper man f.eks å dette ut av samtalen om man går på do, fordi man kan delta på do, eller lese seg opp igjen når man er tilbake. Invitere andre til samtalen kan vi og

Hvorfor sitter du her? Gå ut med DNT, i lag med de andre særingene, og se på steiner eller noe. Vi resten lever ikke i 2008 liksom. Halloo! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må få lov til å være så mye de vil på tlf, men synes det er en uting når man er på besøk/har besøk, på cafe osv. Klarer man ikke å vente en time med å sjekke FB, så har man et problem vil jeg si.

Anonymous poster hash: 68a90...c01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 
 

Hvilket grunnlag har du til å påstå det?

 

Koselig? Ikke vær så kliss klass a'

Vi er jo sosiale. Når jeg har besøk så sittere vi alle og snakker med hverandre på facebook i stedet. Da slipper man f.eks å dette ut av samtalen om man går på do, fordi man kan delta på do, eller lese seg opp igjen når man er tilbake. Invitere andre til samtalen kan vi og

Hvorfor sitter du her? Gå ut med DNT, i lag med de andre særingene, og se på steiner eller noe. Vi resten lever ikke i 2008 liksom. Halloo! 

 

 

Som du ser av setningen min, PÅSTÅR jeg ikke at de ikke er huleboere.

 

Jeg antar det, pga at jeg ikke har hørt om noen som bor i huler i dette landet pr i dag. Om så det gjorde det, ville det uansett ikke være noen representativ prosentandel av befolkningen.

 

Derfor vil det av deg være rimelig idiotisk av deg å anta at de er huleboere, når sannsynligheten for at de bare ikke likte å sitte på mobilen er mye større enn at de bor i huler. Og til sist:

 

Hvorfor skulle ikke huleboere like å sitte på mobilen? Bare fordi de bor i huler? Den blir for tynn.

Det ville i så fall være ren diskriminering av huleboere.

 

Du er herved rapportert for brudd på reglene ihh diskriminering.

Anonymous poster hash: 94683...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så gammel at jeg ikke syns det er greit. Men nå har det jo blitt sånn at det er viktigere å fortelle andre at man har venner, enn det er å være sammen med dem. 



Anonymous poster hash: 2284b...360
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som foretrekker sosiale medier fremfor å bruke blikket, kroppsspråket og munnen/ørene til å kommunisere med vennene deres. Hvorfor gidder dere å treffe dem fysisk da? Hvorfor ikke bare bli hjemme?

 

Og hvorfor skryte av at dere har det kjempekoselig med den og den, når den og den ikke får kontakt med deg fordi du er opptatt med å skryte over ditt sosiale liv til noen helt andre?



Anonymous poster hash: 2a7b9...284
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11

Tenker du sånn om en evn avstemming også? Ikke så demokratisk anlagt, du da... Anonymous poster hash: 94683...d71

Ikke du heller AnonymBruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva andre tenker om dette fordi jeg legger merke til at det har blitt veldig vanlig å sitte på mobilen selv om man er med andre.

Anonymous poster hash: be82c...c96

Man kan jo få litt vondt i ræva av å sitte på mobilen hele dagen. Forstår ikke helt vitsen med det. Mobilen er til og prate i, ikke sitte på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke du heller AnonymBruker

 

Neivel? Vennligst forklar hvorfor.

Anonymous poster hash: 94683...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er med venner så svarer jeg på meldinger men det kan ta tid før folk får svar for sjekker ikke tlf ofte. sender sjelden ut sms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser noen henger seg opp i 8 av 10 eksempelet jeg laget. Det er et TENKT eksempel, IKKE et statistisk tall. Det kunne like gjerne vært halvparten. Si at 50% sitter på mobilen da? Er det fortsatt greit? Hvis 2 av 10 personer lukker seg ute av samtalen og sitter på mobilen mens resten prater? Er det fortsatt flertallet som har rett? Skal de 2 da legge vekk mobilen fordi de demokratisk sett er i mindretall? Jeg bare lurer...

TS

Anonymous poster hash: be82c...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest chisandra

Vet nesten ingenting som kan gi meg et bråfall (heldigvis kortvarig) i selvtilliten som når noen midt under en samtale med meg fisker opp mobilen uten at den har gitt lyd fra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser noen henger seg opp i 8 av 10 eksempelet jeg laget. Det er et TENKT eksempel, IKKE et statistisk tall. Det kunne like gjerne vært halvparten. Si at 50% sitter på mobilen da? Er det fortsatt greit? Hvis 2 av 10 personer lukker seg ute av samtalen og sitter på mobilen mens resten prater? Er det fortsatt flertallet som har rett? Skal de 2 da legge vekk mobilen fordi de demokratisk sett er i mindretall? Jeg bare lurer...

TS

Anonymous poster hash: be82c...c96

 

Ettersom mennesket er flokkdyr, ville vel dette vært det mest sosialt intelligente.

 

Jeg tror derimot ikke at de 2 på mobil hadde gnålt på et nettforum om hvor uhøflige de andre 8 var, som ikke lot det 2 andre i fred med skravlingen sin...

Anonymous poster hash: 94683...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EspenAskeladd

 

Som du ser av setningen min, PÅSTÅR jeg ikke at de ikke er huleboere.

 

Jeg antar det, pga at jeg ikke har hørt om noen som bor i huler i dette landet pr i dag. Om så det gjorde det, ville det uansett ikke være noen representativ prosentandel av befolkningen.

 

Derfor vil det av deg være rimelig idiotisk av deg å anta at de er huleboere, når sannsynligheten for at de bare ikke likte å sitte på mobilen er mye større enn at de bor i huler. Og til sist:

 

Hvorfor skulle ikke huleboere like å sitte på mobilen? Bare fordi de bor i huler? Den blir for tynn.

Det ville i så fall være ren diskriminering av huleboere.

 

Du er herved rapportert for brudd på reglene ihh diskriminering.

Anonymous poster hash: 94683...d71

 

 

Jo det er mange som er huleboere i Norge, men du er unnskyldt for å ikke vite det siden du selvfølgelig har viktigere ting gående for deg på snap kjat og F B for tiden. Jeg fikk vite det på insta. De i natur og undom er f.eks huleboere. Og Pappa er huleboer.  Er ikke de representative og signifikante ? Du har et forkastelig menneskesyn. Du er herved rapportert for brudd på diskriminering ihh reglene, og til sist:

 

Har du noen gang sett en huleboer som liker å sitte på mobilen? Har du noen gang sett en aktiv mobilbruker som er huleboer? Trodde ikke det nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er mange som er huleboere i Norge, men du er unnskyldt for å ikke vite det siden du selvfølgelig har viktigere ting gående for deg på snap kjat og F B for tiden. Jeg fikk vite det på insta. De i natur og undom er f.eks huleboere. Og Pappa er huleboer.  Er ikke de representative og signifikante ? Du har et forkastelig menneskesyn. Du er herved rapportert for brudd på diskriminering ihh reglene, og til sist:

 

Har du noen gang sett en huleboer som liker å sitte på mobilen? Har du noen gang sett en aktiv mobilbruker som er huleboer? Trodde ikke det nei.

 

Her går du på faktafeil så det smeller:

 

Først påstår du at det er mange i Norge som er huleboere, uten å underbygge påstanden din.

Deretter linker du til en artikkel om ETT menneske som er huleboer, mens du selv skal hause det opp til at ALLE i Natur og ungdom er det ved å skrive: "De i natur og ungdom er f.eks huleboere".

 

Dett er stygg fordreining av fakta, ved å prøve å få det til å virke som at mange flere er huleboere enn hva det egentlig er.

 

Selv om dette nevnte huleboermennesket og din far er det, er de ikke representative statistisk sett. Signifikante, ja, men ikke representative.

 

Og til sist: Dine spørsmål om jeg har sett huleboere med telefon? Nei. Dette underbygger igjen rundt det at det ikke er et representativt utvalg av mobilkyndige huleboere eller huleboere generelt sett.

Anonymous poster hash: 94683...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...