Gå til innhold

Er det fordelaktig å få jentebarn i Norge?


Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Pluss at guttene oftere "forsvinner" litt fra familien i ungdommen/voksen alder. Jenter søker ofte hjem igjen når de selv får barn feks. Man blir mormor istedenfor farmor. Anonymous poster hash: 715bb...f76

 

Om dette har vært tilfellet tidligere, lurer jeg på om det skillet er i ferd med å forsvinne mer i takt med likestilling. Vet flere mener at mormor og morfar ofte vil få tettere kontakt med barnebarns enn de andre besteforeldrene, men i dag er jo ikke barna nærmest "mors eiendom", som tidligere. Når fedrene er mer involvert i egen barns liv, skulle man tro det ville ha noe å si for kontakten med farmor og farfar også. Jeg tror også det er flere andre ting som spiller inn, som forholdet mellom far og sine foreldre, forholdet mellom mor og svigerforeldre og hvor mye interesse besteforeldrene viser. Det er så mye snakk om kjønn i mange sammenhenger, og så syns jeg mange glemmer alle de andre faktorene, som ofte forklarer vel så mye.

 

Med tanke på at det blir mindre og mindre trygt å være jente her i landet (tenker på voldtekt og trakkasering) så er jeg ikke så sikker.

Men så er det jo samtidig sånn at gutter/menn i større grad er ofte for blind vold. Mener å ha lest at gutter er mer utsatt som ofre for noe kriminelt bare ved å gå på gata, altså hvis man sammenligner overfallsvoldtekt mot kvinner med blind vold mot menn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med tanke på befolkningsvekst, så burde det være mest fordelaktig å få jentebarn. Det gjør ingenting om det er et lite underskudd på menn, de kan saktens ta seg runden, og det gjør de vel også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter blir jo opphøyet og det er (veldig) mye fokus på det at jenter skal tas hensyn til, mye feminisme etc. Det virker som det å få jentebabyer er det store, hva tror du? Har jenter i Norge det lettest, og vil de få det lettest i fremtiden?

 

 

Nei, det har de ikke.  Barn i Norge har de beste levevilkårene i hele verden, uavhengig av kjønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du såpass gammel at du har synsproblemer og ikke har lest viser de ti siste årene? Det handler mye om noe som kan minne om "reperation", ikke bare i Norge, men kanskje spesielt i andre land rundt (England, Sverige). Men også i Norge. Jenter er best, ingen protest?

Tøys.

Jeg tror det er du som ikke forstår hva du leser, eller er ukritisk til kildene og tankene dine.

Anonymous poster hash: 87c11...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walden

Absolutt! 

Kvinner høster masse goder menn ikke får

 

Skolene er primært lagt opp fordelaktig for jenter (sitte stille, konsentrere seg om en ting, forholde seg til struktur og oppgaver)

 

Når de skal studere så blir de kvotert inn i gode utdannelser og deretter jobber og verv og styrer.

 

De slipper ta ansvar for hvordan de ter seg. Det er bare og gå halvnaken langs akerselva drita full midt på natta. Du kan også ha one night stand med en dust, beholde barnet og bli hyllet som ei heltinne fordi du tilfeldigvis endte opp med et barn. Collect masse velferdsgoder.

 

Skulle du være så uheldig å mishandle barnet ditt, så unskylder samfunnet deg fordi du er hormonell, sliten eller har angst/depresjon/postnataldepression

 

Du kommer til å sykemelde deg svært mye, og demonstrere fordi du som vernepleier ikke tjener like mye som en selvstendig næringsdrivende eiendomsmogul

Alt i alt, svært gode utsikter! Bare husk å stem sosialistisk! 

Endret av Walden
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste blir like glade om de får gutt eller jente. Synes heller ikke den ene har mer fordeler enn den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Matronella

Tja, hva skal jeg si som har fått to gutter og en jente og der alle tre har klart seg bra på skolen, kommet inn på de linjene de ønsket og hvor den som nå er i jobb fikk den jobben han ville ha.

 

Er alle gutter urolige rabbagaster som ikke klare å sitte stille? Det er ikke min erfaring, noen er urolige og andre ikke. Jeg tror det er vanskelig for alle som har uro i seg, enten det er jenter eller gutter, men det er mer akseptert at gutter er urolige enn at jenter er det.

 

Da jeg vokste opp var det sånn at gutter kunne være ute og herje mens jeg som var jente alltid måtte tenke om det var noe jeg måtte hjelpe til med hjemme før jeg gikk ut med venner. Og jeg som hatet husarbeid syntes dette var grusomt urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...