Gå til innhold

Sjanse for å få tilbake eks?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Disse tankene må du legge fra deg. Det du sier her er jo at du er villig til å sette livet ditt på vent i håp om at han kanskje skal ombestemme seg. Ser du at det er en dårlig idé for din del?

 

Ja, innser at det er en dårlig ide, men det er det eneste jeg er i stand til. Kan ikke bli noen annen enn ham, uansett om det betyr at jeg må leve resten av livet alene eller ikke.

Anonymous poster hash: 1e490...0e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, innser at det er en dårlig ide, men det er det eneste jeg er i stand til. Kan ikke bli noen annen enn ham, uansett om det betyr at jeg må leve resten av livet alene eller ikke. Anonymous poster hash: 1e490...0e3

Jo, det kan det. Det er disse tankene du må jobbe med, ikke tanker om at han kanskje vil ha deg tilbake om 10 år. Du har gitt ham kontrollen over ditt liv og din lykke. Det er ikke bra. Du fortjener bedre. Og du er den som bør ha kontrollen i ditt liv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på følelsen at denne tråden kommer til å bli lang og frustrerende.

Ts gå videre med livet ditt nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Selv om eksen din er drømmemannen her og nå så betyr det, kanskje aldri, at han vil gjengi følelsene til deg. Det å sette livet på vent løser dessverre ikke saken. Hvis det er fortsatt slik at du han er den eneste for deg om seks måneder, så ville jeg nok ha tatt kontakt med fastlegen å tatt en alvorsprat. I den tilstanden du er nå i, så ødelegger den din livskvalitet og det er på ingen måte bra for din psyke.

 

Om det passer seg, så anbefaler jeg at du snakker med dine beste venner om tema. De kan hjelpe deg til å innse situasjoen samt at de kjenner deg mye bedre enn oss her på KG.

 

Lykke til! :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Selv om eksen din er drømmemannen her og nå så betyr det, kanskje aldri, at han vil gjengi følelsene til deg. Det å sette livet på vent løser dessverre ikke saken. Hvis det er fortsatt slik at du han er den eneste for deg om seks måneder, så ville jeg nok ha tatt kontakt med fastlegen å tatt en alvorsprat. I den tilstanden du er nå i, så ødelegger den din livskvalitet og det er på ingen måte bra for din psyke.

 

Om det passer seg, så anbefaler jeg at du snakker med dine beste venner om tema. De kan hjelpe deg til å innse situasjoen samt at de kjenner deg mye bedre enn oss her på KG.

 

Lykke til! :-)

 

Joda, men det var ikke først og fremst slike svar jeg er/var ute etter i denne tråden. Om du ser på tråden hvor noen spør om man ville tatt tilbake eksen om han/hun har hatt sex med andre i mellomtiden, så er jo svarene helt annerledes - og faktisk ganske innholdsrike og saklige.

Jeg lurer også på noe av det samme - med en annen vinkling: Når noen først er blitt samboere, er da forholdet nødvendigvis ugjenkallelig livslangt, eller er det slik at mange blir samboere i dag uten at det nødvendigvis betyr at forholdet betyr at man gifter seg og forblir et par i årevis/for resten av livet?

Det finnes jo statistikk for skilsmisser, men hva med samboerskap?

 

Og, igjen, hva sier det om forholdet at den ene parten fremdeles har en full profil på et datingnettsted? Er det normalt?

 

Anonymous poster hash: 1e490...0e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når noen blir samboere så er det jo gjerne fordi at de vil ta forholdet til et mer alvorlig nivå enn bare kjærester. Så ja, da er det alvorlig.

Når det kommer til datingprofilen så kan det godt være at han har helt glemt at han hadde den. Så ingen vits i å henge seg opp i at den finnes enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen så fikk jeg Mail fra en datingsside jeg hadde registrert meg på i mine single dager, var inne på en gammel Mail og kom på at den sikkert var stående. Slettet den nå. Håper ikke eksen min tror at det var et hint til han at den fremdeles lå ute...

Haha, men ærlig talt TS. Dette kommer bare til å bli verre og verre for deg, hvordan blir det når de får barn? Eller om de gifter seg? Skal du bare sitte å glo på livet deres utenfra og fore deg med håpet om at 50% skiller seg? Er ikke slik at disse 50% automatisk går tilbake til sitt forrige forhold. Hvordan blir det om han velger nok en ny jente fremfor deg?

Du må klare dette, har vært der selv. Dette er ikke ment frekt mot deg i det hele tatt, jeg vet hvor vondt det gjør. Om du trenger å snakke med noen kan du pm. :) sender en klem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke normalt at partner har fulldating profil på nettet, men når han ikke har vært aktiv kan saken vinkles til noe annet som, a) han har glemt å slette den b) se a. 

 

Det jeg lurer på TS, har du møtt han etter bruddet? Bodde dere sammen? Uansett ville jeg bedt deg om å gi opp. Dersom kjæresten får nyss om dette, og han ikke snakker negativt om deg in the first place, så er det stor sjangs for at det kan skje dersom du begynner å blande deg inn (ikke at du har tenkt til dette?) 

 

Om dere bodde sammen, har du såfall fjernet tingene dine hos han? Om ikke, hvorfor? Det du gjør er jo bare å utsette hele prosessen. For noen er det greit at de er venner med eksene sine, men da gjelder det å holde seg på rett bane og ikke gi utslipp for de følelsene (teoretisk, hadde det faktisk vært deg) man forsatt har over eksen. 

 

Ellers, kom deg videre i livet. Vil du virkelig bli sammen med noen som mistet følelsene for deg, som kan skje igjen, og da vil det heller ikke være like sterke følelser til å begynne med. Du fortjener bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Joda, men det var ikke først og fremst slike svar jeg er/var ute etter i denne tråden. Om du ser på tråden hvor noen spør om man ville tatt tilbake eksen om han/hun har hatt sex med andre i mellomtiden, så er jo svarene helt annerledes - og faktisk ganske innholdsrike og saklige.

Jeg lurer også på noe av det samme - med en annen vinkling: Når noen først er blitt samboere, er da forholdet nødvendigvis ugjenkallelig livslangt, eller er det slik at mange blir samboere i dag uten at det nødvendigvis betyr at forholdet betyr at man gifter seg og forblir et par i årevis/for resten av livet?

Det finnes jo statistikk for skilsmisser, men hva med samboerskap?

 

Og, igjen, hva sier det om forholdet at den ene parten fremdeles har en full profil på et datingnettsted? Er det normalt?

 

Anonymous poster hash: 1e490...0e3

 

Vel, for det første så vet ikke vi på KG hvorfor det ble slutt mellom dere i første omgang. DET er vesentlig informasjon spør du meg. 

 

I tillegg så må du selv finne ut av hva du ønsker her i livet. Uten å ha mer informasjon så tviler jeg på at han er den ENESTE for deg i livet ditt. Det finnes mange andre fisk i havet som har lignende kvaliteter enn han.

 

Det er helt opp til deg hva du ønsker å gjøre fremover.

 

For å svare på det med samboere/giftemål så er jo dette grunnen til at man gjør det. To personer ønsker å knyttes mer sammen og et giftemål bekrefter dette med ring.

 

For profil på datingnettsted så kan det være så uskyldig at han har glemt å slette den. Kun spekulerer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ser det er noen tråder om ekser her inne, så da er det kanskje greit at jeg lager en også -med litt annen vinkling og innhold.

 

Jeg er en av de patetiske og svake som ikke klarer å "komme over" eksen, gråter fremdeles og savner ham. Er gått ett år. Han og den nye kjæresten er blitt samboere.

 

Har lite erfaring med samboerskap selv, og lurer på: Når et forhold først er blitt til et samboerforhold, er det da "set in stone" som det heter -altså virkelig seriøst, små sjanser for brudd? Vet at skilsmissestatistikken viser at ca. 50% av alle par skiller seg, men hva med samboere?

 

Ingen barn involvert.

 

En ting som sikkert er en meningsløs detalj, men som jeg klamrer meg til som et halmstrå av håp: Vi møttes på nettet, på et nettsted hvor vi begge fremdeles har profil. Hans er ikke aktiv, men heller ikke slettet/fjernet/inaktiv. Kanskje han bare har glemt det, men hva ville du/dere sagt om samboeren hadde profil på et datingnettsted (ikke aktiv profil, men likevel altså en registrert profil med tekst og info)?

Anonymous poster hash: 1e490...0e3

 

Tenker at en som allerede har flyttet inn med kjæresten i løpet av et år er ganske lykkelig og forelsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at en som allerede har flyttet inn med kjæresten i løpet av et år er ganske lykkelig og forelsket.

 

Ja, men er det ikke slik at om man flytter sammen for tidlig, i forelskelsens rus, så er sjansen der for at forholdet sprekker når hverdagen etter hvert kommer?

Anonymous poster hash: 1e490...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, for det første så vet ikke vi på KG hvorfor det ble slutt mellom dere i første omgang. DET er vesentlig informasjon spør du meg. 

 

I tillegg så må du selv finne ut av hva du ønsker her i livet. Uten å ha mer informasjon så tviler jeg på at han er den ENESTE for deg i livet ditt. Det finnes mange andre fisk i havet som har lignende kvaliteter enn han.

 

Det er helt opp til deg hva du ønsker å gjøre fremover.

 

For å svare på det med samboere/giftemål så er jo dette grunnen til at man gjør det. To personer ønsker å knyttes mer sammen og et giftemål bekrefter dette med ring.

 

For profil på datingnettsted så kan det være så uskyldig at han har glemt å slette den. Kun spekulerer her.

 

Takk. Det tok slutt fordi han ikke hadde følelser for meg, som han sa. Vet ikke når de tok slutt jeg, merket i alle fall ingenting før det plutselig var slutt fordi han hadde møtt en annen.

 

Litt av grunnen til at jeg lurer på det med profilen på datingnettstedet, er fordi det var der vi først kom i kontakt med hverandre. Da hadde han hatt profil der i noen år, også mens han var i et forhold (forholdet før meg), men da som nå var han ikke aktiv på nettstedet i den perioden. Kanskje det er hans back up, vet ikke, at han kan fortsette å være aktiv der om/når forholdet tar slutt.

Anonymous poster hash: 1e490...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du plager deg selv og bør slutte med det.

 

Om det bare var så enkelt....

Anonymous poster hash: 1e490...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, men er det ikke slik at om man flytter sammen for tidlig, i forelskelsens rus, så er sjansen der for at forholdet sprekker når hverdagen etter hvert kommer?

Anonymous poster hash: 1e490...0e3

 

 

Hvor lenge har de bodd sammen da? Fult mulig de har brukt tid på datingen vet du og ikke kastet seg inn i et samboerskap uten videre. 

 

Hvor gamle er dere egentlig? og hvor lenge var dere sammen? 

Endret av dillyduzit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Takk. Det tok slutt fordi han ikke hadde følelser for meg, som han sa. Vet ikke når de tok slutt jeg, merket i alle fall ingenting før det plutselig var slutt fordi han hadde møtt en annen.

 

Litt av grunnen til at jeg lurer på det med profilen på datingnettstedet, er fordi det var der vi først kom i kontakt med hverandre. Da hadde han hatt profil der i noen år, også mens han var i et forhold (forholdet før meg), men da som nå var han ikke aktiv på nettstedet i den perioden. Kanskje det er hans back up, vet ikke, at han kan fortsette å være aktiv der om/når forholdet tar slutt.

Anonymous poster hash: 1e490...0e3

 

Ingen årsak. Jøss, virket som det gikk litt fort i svingene for han da.

 

Ok, mulig det er hans plan B.

 

Vel, du kjenner han jo mye bedre enn oss her, så egentlig tror jeg det beste er å vurdere situasjonen selv. Allikevel, som nevnt tidligere, så håper jeg at du ikke lar han uvitende "styre" livet ditt. Det å ha full fokus på én person som du ikke lengre er sammen med kan være skadelig for deg selv. Tror fortsatt at det er bedre å finne en måte å "glemme" han på. En slags distraksjon kanskje? Gjerne begynn med en ny hobby eller gjør noe som kan få deg vekk fra din konstante fokus på han.

 

Håper mine amatør råd hjelper deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men er det ikke slik at om man flytter sammen for tidlig, i forelskelsens rus, så er sjansen der for at forholdet sprekker når hverdagen etter hvert kommer?

Anonymous poster hash: 1e490...0e3

Det er ikke bestandig nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt kvinne. Kom deg videre i livet. Jeg forstår godt hvorfor han har gått videre hvertfall



Anonymous poster hash: 6a475...302
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...