Gå til innhold

Narkotikasmuglet tatt ved Oslo Lufthavn - Jeg blir så deperimert at jeg mister lysten til å leve.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...Fordi de vet at dette er grensen for hva som regnes som eget forbruk. Det er stor forskjell på strafferammene om du blir tatt med mer enn dette.  

 

Straffen for khat reflekterer hvor svak virkegrad stoffet har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alkohol er mer avhengighetsskapende og farlig enn de fleste rusmidler.

 

Nå har jeg ikke sett en oversikt over hvor avhengighetsskapende ulike stoffer er, men alkohol gir ingen intens "godfølelse" slik mange narkotiske stoffer gjør, og dessuten får man gjerne bakrusen dagen derpå. Alkohol er ikke et spesielt behagelig rusmiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bla bla bla.

Enda en av de som vil legalisere fordi et annet rusmiddel ikke er bra. Har til gode å høre en eneste diskusjon rundt dette hvor alkohol ikke blir nevnt.

Anonymous poster hash: 7a09e...136

Voksent av deg.

 

Selvfølgelig blir alkohol nevnt. Selv om et argument er blitt gjentatt til det kjedsommelige, betyr det ikke at det ikke er legitimt, snarere tvert i mot. En klisje er ikke blitt en klisje uten grunn, som de sier. 

 

Våre holdninger til alkohol kontra andre mindre skadelige rusmidler er og blir et stort paradoks. 

Anonymous poster hash: 0af24...c99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke sett en oversikt over hvor avhengighetsskapende ulike stoffer er, men alkohol gir ingen intens "godfølelse" slik mange narkotiske stoffer gjør, og dessuten får man gjerne bakrusen dagen derpå. Alkohol er ikke et spesielt behagelig rusmiddel.

Så fordi man får bakrus, anser du det som et mindre farlig rusmiddel? Kan love deg at man får bakrus (kalt nedtur) av noen av de ulovlige rusmidlene også, så ifølge din logikk er kanskje ikke f.eks amfetamin så farlig heller? 

 

Er ellers veldig enig med deg i at alkohol er et ubehagelig rusmiddel. 

Anonymous poster hash: 0af24...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I tillegg så kan man aldri helt vite hva slags dritt de greiene som blir kjøpt / solgt gatelangs egentlig består av. Disse greiene blir jo fraktet over veldig lange  avstander, for eksempel fra Afghanistan eller lignende. Dermed går disse greiene gjennom veldig mange ledd før dem faktisk kommer helt frem til de endelige kjøperne i Europa. Dermed blir disse greiene blandet ut litt etter litt for hvert eneste ledd før den faktisk  kommer frem til kjøperne. 

 

Anonymous poster hash: af368...06a

 

 

Høres ut som et kjempegodt argument for å få det under statlig regulering. Slik som vinmonopolet. Så slipper vi at de kriminelle skal styre hva stoffene inneholder.

Anonymous poster hash: 9340d...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khat blir sett på som en grønnsak i land som Somalia og Yemen.

Samme som French Fries i USA? :fnise:

Anonymous poster hash: 46c7b...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg ikke sett en oversikt over hvor avhengighetsskapende ulike stoffer er, men alkohol gir ingen intens "godfølelse" slik mange narkotiske stoffer gjør, og dessuten får man gjerne bakrusen dagen derpå. Alkohol er ikke et spesielt behagelig rusmiddel.

 

Alkohol ligger vel rett under kokain og et stykke foran cannabis når det gjelder risiko for avhengighet. Jeg tror man grovt regner med at  3 av 4 heroinbrukere, 6 av 7 alkoholbrukere, og 9 av 10 cannabisbrukere klarer å benytte seg av rusmidlet uten at det oppstår slik problembruk.

Anonymous poster hash: 47ee6...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksent av deg.

Selvfølgelig blir alkohol nevnt. Selv om et argument er blitt gjentatt til det kjedsommelige, betyr det ikke at det ikke er legitimt, snarere tvert i mot. En klisje er ikke blitt en klisje uten grunn, som de sier.

Våre holdninger til alkohol kontra andre mindre skadelige rusmidler er og blir et stort paradoks.

Anonymous poster hash: 0af24...c99

Et paradoks, ok.

Men man kan ikke bruke at noe er et paradoks som et reelt argument for noe annet.

På hvilken måte blir narkotika bedre av at alkohol ikke er bra det heller?

Anonymous poster hash: 7a09e...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khat blir sett på som en grønnsak i land som Somalia og Yemen.

Khat er vel like skadelig som kaffe. At man reagerer og ønsker straff av uskyldige mennesker, forteller oss litt om kunnskapsbeholdningen mange nordmenn har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke nederlender. Han er somalisk bosatt i Nederland. Bombe.

Anonymous poster hash: 8ed23...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khat er vel like skadelig som kaffe. At man reagerer og ønsker straff av uskyldige mennesker, forteller oss litt om kunnskapsbeholdningen mange nordmenn har.

Abstinenssymptomene etter langvarig bruk av khat er slapphet, skjelving, tiltaksløshet, depresjon og mareritt. Psykose utløst av khat behandles med antipsykotiske legemidler.

Khat kan gi avhengighet.​​

Kilde: helsenorge.

Er vel kunnskapsbeholdningen din som trenger påfyll..

Anonymous poster hash: 7a09e...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abstinenssymptomene etter langvarig bruk av khat er slapphet, skjelving, tiltaksløshet, depresjon og mareritt. Psykose utløst av khat behandles med antipsykotiske legemidler.

Khat kan gi avhengighet.​​

Kilde: helsenorge.

Er vel kunnskapsbeholdningen din som trenger påfyll..

Anonymous poster hash: 7a09e...136

Psykose kan diskuteres. Abstinenser på Khat og cannabis er svært milde og går fort over. Det er langt mer alvorlig ved tobakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khat er et mildt stimulerende stoff, og den eneste grunnen til at det sidestilles med narkotika, er at det er "de andres" milde stimulerende stoff. Jeg kan ikke se noen fornuftige grunner til at det er forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Abstinenssymptomene etter langvarig bruk av khat er slapphet, skjelving, tiltaksløshet, depresjon og mareritt. Psykose utløst av khat behandles med antipsykotiske legemidler.

Khat kan gi avhengighet.​​

Kilde: helsenorge.

Er vel kunnskapsbeholdningen din som trenger påfyll..

Anonymous poster hash: 7a09e...136

Høres nesten ut som meg da jeg sluttet å røyke. Og jeg fikk også søvnproblemer, konsentrasjonsvansker og nervøsitet som abstinenssymptomer. Heldigvis ingen psykose, men bortsett fra det var det ganske ille.

Langt mer interessant i denne sammenhengen er det vel hvilke symptomer khat kan forårsake når man fortsetter å bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khat er et mildt stimulerende stoff, og den eneste grunnen til at det sidestilles med narkotika, er at det er "de andres" milde stimulerende stoff. Jeg kan ikke se noen fornuftige grunner til at det er forbudt.

Det er vel strengt talt ikke fornuft i noen forbud på ulike rusmidler. Om man kan sin historie, så vet man at det handler mye om politikk og ikke minst rasepolitikk. Uten at jeg skal dra i gang en slik debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khat er et mildt stimulerende stoff, og den eneste grunnen til at det sidestilles med narkotika, er at det er "de andres" milde stimulerende stoff. Jeg kan ikke se noen fornuftige grunner til at det er forbudt.

Mener du og det er greit å feks kjøre bil eller ha aleneomsorg for barn etter 4-5 timer kontinuerlig Khat-tygging?

Anonymous poster hash: 7a09e...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mener du og det er greit å feks kjøre bil eller ha aleneomsorg for barn etter 4-5 timer kontinuerlig Khat-tygging?

Anonymous poster hash: 7a09e...136

Jeg skjønner ikke på hvilken måte det er relevant.

Generelt er det forbudt å kjøre bil under påvirkning av stoffer som påvirker dømmekraft og reaksjonsevne negativt.

Rusede personer bør ikke ha ansvaret for barn etter min mening, men det er det samme for meg om de er rusa på khat, Extacy eller budweiser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke på hvilken måte det er relevant.

Generelt er det forbudt å kjøre bil under påvirkning av stoffer som påvirker dømmekraft og reaksjonsevne negativt.

Rusede personer bør ikke ha ansvaret for barn etter min mening, men det er det samme for meg om de er rusa på khat, Extacy eller budweiser.

Khat gir en rus som differensierer seg fra alkohol. Skadevirkningene er annerledes enn alkohol. Måten å innta rusen på et annerledes enn alkohol.

Om man tygger så lite Khat at den tilsvarende rusen er mindre enn 0.2 promille. Bør man da kjøre bil?

Sitte bak rattet en varm sommerdag og småtygge litt Khat?

Anonymous poster hash: 7a09e...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khat gir en rus som differensierer seg fra alkohol. Skadevirkningene er annerledes enn alkohol. Måten å innta rusen på et annerledes enn alkohol.

Om man tygger så lite Khat at den tilsvarende rusen er mindre enn 0.2 promille. Bør man da kjøre bil?

Sitte bak rattet en varm sommerdag og småtygge litt Khat?

Anonymous poster hash: 7a09e...136

Det kan ikke sammenlignes, og generelt tror jeg det er langt bedre å ha nulltoleranse for rusmidler og bilkjøring. Jeg er glad for at politiet nå har fått verktøyet de trenger for å sjekke for narkotika så vel som alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...