Gå til innhold

Folk har det så mye verre enn meg, og jeg klager.


Gjest Fotballen

Anbefalte innlegg

Gjest Walden

De som virkelig har det vondt og har hatt det vondt har rett til å klage.

 

Hvem bestemmer og rangerer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mocchhaa

Det er jo alltids noen som har det værre, men det er ikke dermed sakt man ikke har lov å "klage". Det er jo forskjell på virkelige problemer, og bagateller. Men at du sliter pyskisk er da ikke en bagatell heller, hvertfall ikke om det påvirker livet ditt så mye. Selvom noen har det værre, så må man jo få lov å ha det vondt selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som klager over alt mulig småtteri, andre mennesker, og klager for at de ikke får viljen sin, men ellers har de det godt. De har faen meg ingenting å klage for, men likevel må de klage og syte.

 

Igjen, hvem er du til å bestemme hvem som har rett på å klage eller ikke? Og, hva er det som ikke er tillat å klage på? Kom med konkrete eksempler på hva som er galt og ikke galt i dine øyne.

Anonymous poster hash: cfe04...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fotballen

Hvem bestemmer og rangerer det?

Hvorfor i pokker skal de som har det godt klage? For de aldri blir fornøyd? Jeg kan ikke fordra folk som har det godt, men må klage og forventer å få alt på gull fat servert til de.

Endret av Fotballen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i pokker skal de som har det godt klage? For de aldri blir fornøyd? 

 

Hvem er du til å klage? Barna sulter, de dør av underernæring, og mangel på sykehus. Hvem har gitt deg retten til å klage? Barn bor på gataen og må klatre opp i søppelbøtter for å få seg en liten matbit mens de selger seg selv til eldre mennesker. Du er har det jævlig godt i forhold til 90 % av mennesker på denne kloden. Du har mat på bordet, tak over hodet, underholdning, livreddende behandling som er gratis. Blir du aldri fornøyd?

Anonymous poster hash: cfe04...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i pokker skal de som har det godt klage? For de aldri blir fornøyd? Jeg kan ikke fordra folk som har det godt, men må klage og forventer å få alt på gull fat servert til de.

 

Du er jo verdensmester i å klage selv, så da får du leve etter din egen regel her. Slutt å klag. 

Anonymous poster hash: b98df...7c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fotballen

 

Hvem er du til å klage? Barna sulter, de dør av underernæring, og mangel på sykehus. Hvem har gitt deg retten til å klage? Barn bor på gataen og må klatre opp i søppelbøtter for å få seg en liten matbit mens de selger seg selv til eldre mennesker. Du er har det jævlig godt i forhold til 90 % av mennesker på denne kloden. Du har mat på bordet, tak over hodet, underholdning, livreddende behandling som er gratis. Blir du aldri fornøyd?

Anonymous poster hash: cfe04...bc2

 

Nettopp. Enda verre når folk som har det godt, men aldri blir fornøyd klager. De tenker kun på seg selv at de skal ha mer og mer. Forbanna selvdiggere kaller jeg sånne. 

 

 

Du er jo verdensmester i å klage selv, så da får du leve etter din egen regel her. Slutt å klag. 

Anonymous poster hash: b98df...7c2

 

Ser du ikke hva jeg skrev i hovedinnlegget? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Enda verre når folk som har det godt, men aldri blir fornøyd klager. De tenker kun på seg selv at de skal ha mer og mer. Forbanna selvdiggere kaller jeg sånne. 

 

Så du er en forbanna selvdigger? Fint å vite :) 

Anonymous poster hash: cfe04...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fotballen

 

Så du er en forbanna selvdigger? Fint å vite :)

Anonymous poster hash: cfe04...bc2

 

Jeg har det ikke godt, men tusenvis har det verre enn meg. Eller kanskje rusproblemer, og vond oppvekst er å ha det godt, men blir aldri fornøyd? Mennesker sier de har det jævlig vondt bare for de ikke får viljen sin nå for tiden. Klager og atter klager. Klager over sin egen partner til og med! 

Endret av Fotballen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det ikke godt, men tusenvis har det verre enn meg. 

 

Så hvorfor klager du? Hvorfor er du så spesiell at det er akseptert at du klager, men ingen andre? Er det akseptert at du klager fordi at du ikke har det bra med deg selv? Skal du konstant skylde på sykdommen din? Hvordan vet du at andre ikke er syke og det er derfor de klager? Du er rett og slett som alle andre, så gå ned fra din høye hest, kom deg ut døra og lev livet.  :blomst: Og vær glad du har det. Bare tenk på de som mistet livet på Utøya, som ikke fikk lov til å bli 18 år en gang. Så slutt og klag, i det minste så lever du! 

Anonymous poster hash: cfe04...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det ikke godt, men tusenvis har det verre enn meg. Eller kanskje rusproblemer, og vond oppvekst er å ha det godt, men blir aldri fornøyd? Mennesker sier de har det jævlig vondt bare for de ikke får viljen sin nå for tiden. Klager og atter klager. Klager over sin egen partner til og med! 

 

 

Du sitter og klager over at andre klager. Oh the irony...

Anonymous poster hash: b98df...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fotballen

 

Så hvorfor klager du? Hvorfor er du så spesiell at det er akseptert at du klager, men ingen andre? Er det akseptert at du klager fordi at du ikke har det bra med deg selv? Skal du konstant skylde på sykdommen din? Hvordan vet du at andre ikke er syke og det er derfor de klager? Du er rett og slett som alle andre, så gå ned fra din høye hest, kom deg ut døra og lev livet.  :blomst: Og vær glad du har det. Bare tenk på de som mistet livet på Utøya, som ikke fikk lov til å bli 18 år en gang. Så slutt og klag, i det minste så lever du! 

Anonymous poster hash: cfe04...bc2

 

Som jeg skrev i HI. "det var en som hadde så sterk historie at jeg gråt meg selv i søvn den natten. Det er så sterkt at jeg vil ikke dele det her, en ting var at han så moren dø som 9 åring. Mer vil jeg ikke si. Får tårer i øynene av å tenke på det. Likevel har jeg klaget over den minste ting."  

 

Det gjør at jeg får vondt inni meg av tanken på at jeg har klaget over den minste ting. 

 

 

Du sitter og klager over at andre klager. Oh the irony...

Anonymous poster hash: b98df...7c2

 

Hvordan skal folk ellers få vite at de klager og syter for alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som virkelig har det vondt og har hatt det vondt har rett til å klage.

Men de aller fleste mennesker opplever da å ha der vondt en eller annen gang i livet?!

Selv om vi er veldig heldige og bor i et av verdens rikeste land, så betyr jo ikke det at man ikke har det vaskelig!

Det kan være en kreft-diagnose, et familiemedlem som omkommer eller rusavhengighet -alle disse tingene skjer i de beste familier, og når det skjer hjelper det lite å tenke at noen har det værre..

Helt enig i at man ikke skal klage over småting, men dette blir jo noe helt annet!

Jeg er selv heldig og har god helse, grei økonomi, en saboer jeg elsker og hele den pakka, men jeg opplevde likevel at verdnen min raste sammen da broren min omkom i en trafikkulykke! Jeg var heldig og hadde familie og en psykolog som hjalp meg å komme tilbake til en normal hverdag, og jeg er evig takknemlig for det kanskje nettopp fordi jeg vet at det ikke er en selvfølge. Men der og da hadde jeg behov for å klage og synes synd på meg selv og de rundt meg..

Anonymous poster hash: 68b87...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fotballen

Men de aller fleste mennesker opplever da å ha der vondt en eller annen gang i livet?!

Selv om vi er veldig heldige og bor i et av verdens rikeste land, så betyr jo ikke det at man ikke har det vaskelig!

Det kan være en kreft-diagnose, et familiemedlem som omkommer eller rusavhengighet -alle disse tingene skjer i de beste familier, og når det skjer hjelper det lite å tenke at noen har det værre..

Helt enig i at man ikke skal klage over småting, men dette blir jo noe helt annet!

Jeg er selv heldig og har god helse, grei økonomi, en saboer jeg elsker og hele den pakka, men jeg opplevde likevel at verdnen min raste sammen da broren min omkom i en trafikkulykke! Jeg var heldig og hadde familie og en psykolog som hjalp meg å komme tilbake til en normal hverdag, og jeg er evig takknemlig for det kanskje nettopp fordi jeg vet at det ikke er en selvfølge. Men der og da hadde jeg behov for å klage og synes synd på meg selv og de rundt meg..

Anonymous poster hash: 68b87...19f

Å miste de man er glad i er jo helt for jævlig. Men å aldri bli fornøyd i livet enda de har det godt er ikke for jævlig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg regner med at når folk klager, så klager de TIL noen.Hva er det som gir noen rett til å bruke av andres tid på den måten? Ja man må godta at noen klager av og til, men når det blir en uvane så går det jo utover dem man klager til, man bruker av deres energi på en negativ måte.

Anonymous poster hash: cbfc6...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...