Gå til innhold

Kan jeg bruke joggebukse når jeg jobber i bhg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg skal i en jobb en gang, så går jeg i hva pokker jeg vil. Spør ikke andre om det. Sparker de meg på grunn av klær så får de bare sparke meg. Da er ikke jobben verdt noe for meg. En joggebukse må folk tåle. Hvis de går halvnakne på jobb og viser mye hud så skjønner jeg. Det passer ikke på en jobb, for det er ikke en strippeklubb. 

Lykke til i arbeidslivet  :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes absolutt ikke dasseklær er greit å gå med på jobb i barnehagen. Jeg har i løpet av 10 år i barnehage aldri blitt spydd på, men jeg ønsker at barnehagen skal bli tatt mer seriøst.

 

Det er ikke en dasse og kose plass som fungerer som en forlengelse av hjemmet hvor vi tasser rundt i tøfler og hygger oss og kaller hverandre 'tante', det er en pedagogisk virksomhet, og noe som bør bli tatt mer seriøst.

 

Joggebukse er vel ikke nødvengigvis synonymt med dass, tante og koseplass?

Om du skal tusle litt rundt, sitte ved bordet og perle eller tegne er det vel ypperlig med jeans og slike ting. Men om man liker å være i aktivitet, og være på samme nivå som barna er det viktig med komfortable klær som det går an å bevege aktivt i gjennom hele dagen.

Det går ikke en enste dag hvor jeg ikke kommer hjem med møkk, snørr, glitter, lim og sikkel over hele meg,og en gang i blandt både oppkast, diare og blod. Det er ikke en institusjon vi jobber på, eller ett kontorlandskap.

Endret av peanut_juice
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes absolutt ikke dasseklær er greit å gå med på jobb i barnehagen. Jeg har i løpet av 10 år i barnehage aldri blitt spydd på, men jeg ønsker at barnehagen skal bli tatt mer seriøst.

Det er ikke en dasse og kose plass som fungerer som en forlengelse av hjemmet hvor vi tasser rundt i tøfler og hygger oss og kaller hverandre 'tante', det er en pedagogisk virksomhet, og noe som bør bli tatt mer seriøst.

Aldri sagt det er useriøst eller at det er en koseplass. Men jeg sliter med magen, og får vondt med en gang det legges litt press på magen. Skal jeg gå rundt med kraftig mageknip hele dagen jeg da eller? Ser ikke for meg at jeg kan gå i kjole heller. Vil ikke få gulp på alle kjolene mine. Ville selvfølgelig ikke stilt opp i en stygg og utslitt joggebukse, men en som er litt fin med en fin genser eller topp til.

Ts

Anonymous poster hash: fcb97...445

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Hadde gått med joggebukse hvis jeg hadde jobbet på kontor også. Sleng på deg ei adidas fille. Hadde jeg gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggebukse er vel ikke nødvengigvis synonymt med dass, tante og koseplass?

Om du skal tusle litt rundt, sitte ved bordet og perle eller tegne er det vel ypperlig med jeans og slike ting. Men om man liker å være i aktivitet, og være på samme nivå som barna er det viktig med komfortable klær som det går an å bevege aktivt i gjennom hele dagen.

Det går ikke en enste dag hvor jeg ikke kommer hjem med møkk, snørr, glitter, lim og sikkel over hele meg,og en gang i blandt både oppkast, diare og blod. Det er ikke en institusjon vi jobber på, eller ett kontorlandskap.

bare det at vi i denne tråden i dag blir kalt for 'barnehagetanter' sier at vi må bidra til å vise at vi har et seriøst yrke.

Vi bidrar ikke akkurat til det ved å kle oss i joggebukse - det ultimate fritidsplagget, på jobb!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Jeg har jobbet i barnehage i over 20 år, og har aldri gått i joggebukse. Jeg bruker fritidsbukser a la Fjellreven o.l på tur eller utedager, men ellers går jeg i jeans. Jeg har en del yngre kolleger som går i joggebukse eller treningstights på jobb, og jeg synes det ser litt for slaskete ut, rett og slett. Vi har ingen kleskode i barnehagen, annet enn at man ikke skal gå utfordrende kledd, men jeg foretrekker likevel å framstå som profesjonell, og da utgår joggebukse for min del. Kan du ikke heller bruke noen fine tights med en kul skjorte eller topp til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobbet i barnehage i over 20 år, og har aldri gått i joggebukse. Jeg bruker fritidsbukser a la Fjellreven o.l på tur eller utedager, men ellers går jeg i jeans. Jeg har en del yngre kolleger som går i joggebukse eller treningstights på jobb, og jeg synes det ser litt for slaskete ut, rett og slett. Vi har ingen kleskode i barnehagen, annet enn at man ikke skal gå utfordrende kledd, men jeg foretrekker likevel å framstå som profesjonell, og da utgår joggebukse for min del. Kan du ikke heller bruke noen fine tights med en kul skjorte eller topp til?

hurra!
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare det at vi i denne tråden i dag blir kalt for 'barnehagetanter' sier at vi må bidra til å vise at vi har et seriøst yrke.

Vi bidrar ikke akkurat til det ved å kle oss i joggebukse - det ultimate fritidsplagget, på jobb!

 

Jeg er helt enig med deg i at barnehageansatte ikke er "tanter". Og i at det er en seriøs pedagogisk plattform. Jeg blir også oppgitt over foreldre/andre som ikke tar barnehagen seriøst. Men jeg synes heller ikke at man skal glemme det menneskelige oppi det hele. Og jeg synes også at barna skal se at vi er alle forskjellige i barnehagen. Vi ser forskjellige ut, og vi har alle forskjellig personligheter, forskjellige egenskaper og vi kler oss forskjellig.

Foreldrene der jeg jobber vet at jeg er en aktiv person, og at jeg kler meg deretter.

Det er jo helt klart at det er mye bedre å ha på seg noe elstiskt og eller romslig når man er ute på tur hele dagen, går opp lange bratte bakker, for så å skli ned igjen, klatrer på bergene, kanskje litt i trærene til og med, så skal vi spille fotball, så har vi hvilestund med litt yoga/mindfullnes osv osv. Da er det greit å ha pratiske klær.

Har man en fin relasjon med foreldrene, og de kjenner deg så ser de ikke hva du har på deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppdratt av min førskolelærermor til at joggebukse kun brukes hjemme. Det er et dasseplagg som ikke egner seg i profesjonell setting. TS bør kjøpe seg noen hverdagskosekjoler og bruke tights til.



Anonymous poster hash: c0f63...93a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggebukse på jobb er ikke greit

Anonymous poster hash: 6a4d4...e2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan gå i joggebukse! Det finnes mange forskjellige joggebukser, og i en barnehage er det jo kjempeviktig å kunne delta i barnas hverdag, og dermed er bevegelige klær supert!

Anonymous poster hash: a5fd6...61e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan gå i joggebukse! Det finnes mange forskjellige joggebukser, og i en barnehage er det jo kjempeviktig å kunne delta i barnas hverdag, og dermed er bevegelige klær supert! Anonymous poster hash: a5fd6...61e

i barnehagen jeg jobber i er det ikke klart at man kan gå i joggebukse.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare det at vi i denne tråden i dag blir kalt for 'barnehagetanter' sier at vi må bidra til å vise at vi har et seriøst yrke.

Jeg er den eneste som har nevnt noe om "barnehagetanter" i denne tråden. Var ikke ment så seriøst som det virker som du tok det - og legg gjerne merke til gåseøynene - igjen.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er den eneste som har nevnt noe om "barnehagetanter" i denne tråden. Var ikke ment så seriøst som det virker som du tok det - og legg gjerne merke til gåseøynene - igjen.

jeg merket meg gåseøynene som du ser, hvor seriøst du mente det vet jeg ikke, men at det blir nevnt sier litt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg merket meg gåseøynene som du ser, hvor seriøst du mente det vet jeg ikke, men at det blir nevnt sier litt

Nei, guri nå må du gi deg - jeg skrev jo at jeg ikke mente det seriøst. Ikke legg mer i det.
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, guri nå må du gi deg - jeg skrev jo at jeg ikke mente det seriøst. Ikke legg mer i det.

hva må jeg gi meg på?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommer til å gå i joggebukse jeg. Har de noe imot det har jeg fått andre jobbtilbud. :)

TS

Anonymous poster hash: fcb97...445

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å gå i joggebukse jeg. Har de noe imot det har jeg fått andre jobbtilbud. :)

TS

Anonymous poster hash: fcb97...445

Ville jeg gjort og 😊 dessuten kan du jo nevne at du må ha slike bukser pga magen om det skulle bli noe problem ☺tror egentlig ikke noen kommer til å si noe på det 😊

Anonymous poster hash: a5fd6...61e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere barnehager har faktisk kleskode-ingen joggebukse. Noe jeg forsåvidt synes er helt greit, av grunnene som er nevnt over.

Det finnes da andre behagelige bukser og plagg som IKKE er joggebukse

Endret av RompeRusk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...