Gå til innhold

Min brors nye kone splitter familien...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=+tante&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&bokmaal=+&ordbok=bokmaal

tante : fars eller mors søster ( eller svigerinne), faster eller moster; grandtante

http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=onkel&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&bokmaal=+&ordbok=bokmaal

onkel : fars eller mors bror; fars eller mors svoger; (eldre) mannlig slektning

Anonymous poster hash: 5ef48...b54

En eks er ikke lenger svoger eller svigerinne

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En eks er ikke lenger svoger eller svigerinne

Nei, det har jeg ikke sagt heller, men hans kone er. Poenget var egentlig at det er ikke bare bror/søster til foreldre som er tante og onkel.

Anonymous poster hash: 5ef48...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde hatt en tante i mange år (inngift), og det hadde blitt brudd og ny kone på onkelen, så hadde jeg fortsatt sett på eksen som mer tante enn den nye. Men jeg hadde blitt rimelig paff om hun ville nekte den "nye" konen å komme i et selskap hun selv var invitert i.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men poenget med tråden er ikke hvem som er mest tante til TS sine barn, men at TS heller vil invitere brorens eks over svigerinnen. Selv om svigerinnen har vært i familien i 8 år!

 

Hvor har du blitt av TS? Jeg er litt spent på svarene dine...



Anonymous poster hash: be8f3...29b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart er det din brors nye kone som skal komme. Det er hun som er en del av familen nå, ikke eksen hans.

Dette er ingen familiebegivenhet: ttådstarter fyller år. Da er det bare å invitere dem man har lyst til skal komme. Vil noen heller sitte hjemme, fordi de ikke orker være i samme rom som visse andre, så er det deres valg. Barnslig av dem, men en kan ikke hente dem med politimakt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

TS her:

Jeg har som sagt ikke noe imot min brors nye kone, hun er hyggelig nok.

Svar på spm: han var gift i 14 år med sin eks. Nå har han vært sammen med den nye i åtte år.

Anonymous poster hash: 5cbbc...422

 

Hun "nye" kona fortjener en himla svær pokal for å holde ut med det sirkuset av en familie så lenge, tenker jeg. "Den nye"...åtte år...jeg er helt sjokkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ingen familiebegivenhet: ttådstarter fyller år. Da er det bare å invitere dem man har lyst til skal komme. Vil noen heller sitte hjemme, fordi de ikke orker være i samme rom som visse andre, så er det deres valg. Barnslig av dem, men en kan ikke hente dem med politimakt heller.

Dem? Du har heller ikke fått med deg st eneste grunnen til at vroren ikke ville komme var fordi ts ba han holde konen hjemme.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem? Du har heller ikke fått med deg st eneste grunnen til at vroren ikke ville komme var fordi ts ba han holde konen hjemme.

Forstår du virkelig ikke at det er trådstarter som inviterer, og som bestemmer hvem som skal få lov å komme? Til invitasjonene svares det ja eller nei. Ikke verre enn det. Om noen ikke vil komme, enten det nå er fordi noen er bedt eller fordi noen ikke er bedt - det er opp til dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår du virkelig ikke at det er trådstarter som inviterer, og som bestemmer hvem som skal få lov å komme? Til invitasjonene svares det ja eller nei. Ikke verre enn det. Om noen ikke vil komme, enten det nå er fordi noen er bedt eller fordi noen ikke er bedt - det er opp til dem.

Men allerede i barneårene lærer man at det er stygt å holde noen utenfor. Ts har sikkert invitert andre familiemedlemmer i par og da ville det være utrolig sårende for svigerinnen å være den eneste som ikke fikk komme fordi ts mye heller vil ha brorrns eks der. Det går an å i det minste late som at du har empati.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår du virkelig ikke at det er trådstarter som inviterer, og som bestemmer hvem som skal få lov å komme? Til invitasjonene svares det ja eller nei. Ikke verre enn det. Om noen ikke vil komme, enten det nå er fordi noen er bedt eller fordi noen ikke er bedt - det er opp til dem.

I dette tilfellet var det jo i praksis eksen som bestemte da, ved å si at hvis den "nye" kona kom så kom ikke hun. At ts da faktisk vurderer å invitere eksen isteden for sin egen bror og hans kone, ja...forstår godt at det føles sårende for det er både frekt og uhøflig. Faktisk.

Anonymous poster hash: 4335c...959

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som skal inviteres, får nesten bli opp til hovedpersonen? Som sagt ville jeg ha invitert alle som jeg ville ha, og ikke tatt hensyn til utpressingstaktikk hverken den ene eller andre veien. Jeg ville heller ikke nødvendigvis invitert begge i et par. De er så mye sammen ellers, at de burde klare å være fra hverandre en kveld hvert 10. år (mine runde tall). Men det er meg; trådstarter får vurdere sitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som skal inviteres, får nesten bli opp til hovedpersonen? Som sagt ville jeg ha invitert alle som jeg ville ha, og ikke tatt hensyn til utpressingstaktikk hverken den ene eller andre veien. Jeg ville heller ikke nødvendigvis invitert begge i et par. De er så mye sammen ellers, at de burde klare å være fra hverandre en kveld hvert 10. år (mine runde tall). Men det er meg; trådstarter får vurdere sitt tilfelle.

Slem du er. Går an å tenke på andre enn seg selv og

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som skal inviteres, får nesten bli opp til hovedpersonen? Som sagt ville jeg ha invitert alle som jeg ville ha, og ikke tatt hensyn til utpressingstaktikk hverken den ene eller andre veien. Jeg ville heller ikke nødvendigvis invitert begge i et par. De er så mye sammen ellers, at de burde klare å være fra hverandre en kveld hvert 10. år (mine runde tall). Men det er meg; trådstarter får vurdere sitt tilfelle.

Så i ditt 30, 40, 50, 60-årslag (stryk det som ikke passer) inviterer du ikke din brors kone fordi de er sammen så mye til vanlig? :klo:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem som skal inviteres, får nesten bli opp til hovedpersonen? Som sagt ville jeg ha invitert alle som jeg ville ha, og ikke tatt hensyn til utpressingstaktikk hverken den ene eller andre veien. Jeg ville heller ikke nødvendigvis invitert begge i et par. De er så mye sammen ellers, at de burde klare å være fra hverandre en kveld hvert 10. år (mine runde tall). Men det er meg; trådstarter får vurdere sitt tilfelle.

Men da har vel og broren til ts rett til å bli hjemme uten konen skal bli beskyldt for å splitte familien? For han vet jo grunnen til at søsteren ikke inviterer konen.

Anonymous poster hash: 4335c...0ec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Men da har vel og broren til ts rett til å bli hjemme uten konen skal bli beskyldt for å splitte familien? For han vet jo grunnen til at søsteren ikke inviterer konen.

Anonymous poster hash: 4335c...0ec

Forhåpentligvis vet de andre også hvorfor broren blir hjemme.

Hvor blir det av trådstarter forresten?

Liker hun ikke tilbakemeldingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Hvem som skal inviteres, får nesten bli opp til hovedpersonen? Som sagt ville jeg ha invitert alle som jeg ville ha, og ikke tatt hensyn til utpressingstaktikk hverken den ene eller andre veien. Jeg ville heller ikke nødvendigvis invitert begge i et par. De er så mye sammen ellers, at de burde klare å være fra hverandre en kveld hvert 10. år (mine runde tall). Men det er meg; trådstarter får vurdere sitt tilfelle.

Da lager du unødvendig drama som vil ødelegge familieforhold.

Alle vil se på deg som tidenes drittsekk.

Noe som ikke er feil i en slik setting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS her.

Ser at noen i tråden etterlyser meg og at de tror jeg ikke liker svarene.

Jeg ser at mange ikke er enige med meg og det er greit. For meg er det likevel slik at det er vanskelig at min brors nye kone skal gå foran en dame jeg har kjent i snart 30 år og som jeg har god kontakt med. Jeg har ikke på langt nær den samme kontakten med den "nye", som er en helt annen type. Som jeg skrev tidligere så er hun hyggelig nok, men vi er ganske ulike og hun er helt forskjellig fra min brors eks. Vi forstår vel ikke helt hva han ser i den nye, for å si det slik.

Det var også trist at barna sa i bryllupet at mor ikke ville komme fordi fars nye kone var der.

Men kanskje man ikke trenger å inviterer i par, som noen over forslo. Da løser det seg jo.

Anonymous poster hash: 5cbbc...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Ser at noen i tråden etterlyser meg og at de tror jeg ikke liker svarene.

Jeg ser at mange ikke er enige med meg og det er greit. For meg er det likevel slik at det er vanskelig at min brors nye kone skal gå foran en dame jeg har kjent i snart 30 år og som jeg har god kontakt med. Jeg har ikke på langt nær den samme kontakten med den "nye", som er en helt annen type. Som jeg skrev tidligere så er hun hyggelig nok, men vi er ganske ulike og hun er helt forskjellig fra min brors eks. Vi forstår vel ikke helt hva han ser i den nye, for å si det slik.

Det var også trist at barna sa i bryllupet at mor ikke ville komme fordi fars nye kone var der.

Men kanskje man ikke trenger å inviterer i par, som noen over forslo. Da løser det seg jo.

Anonymous poster hash: 5cbbc...422

 

Skjønner jeg godt, du skal ikke behøve å velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det spørs litt på hvor lenge exen og broren din var gift, jeg.

Var de f.eks gift i 20 år, og exen var regnet som tante under hele oppveksten til barna (og fortsatt ER tante) synes jeg det er helt feil å kutte henne ut på den måten.

Du synes det er helt feil å invitere brors kone i familieselskap?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

TS her.

Ser at noen i tråden etterlyser meg og at de tror jeg ikke liker svarene.

Jeg ser at mange ikke er enige med meg og det er greit. For meg er det likevel slik at det er vanskelig at min brors nye kone skal gå foran en dame jeg har kjent i snart 30 år og som jeg har god kontakt med. Jeg har ikke på langt nær den samme kontakten med den "nye", som er en helt annen type. Som jeg skrev tidligere så er hun hyggelig nok, men vi er ganske ulike og hun er helt forskjellig fra min brors eks. Vi forstår vel ikke helt hva han ser i den nye, for å si det slik.

Det var også trist at barna sa i bryllupet at mor ikke ville komme fordi fars nye kone var der.

Men kanskje man ikke trenger å inviterer i par, som noen over forslo. Da løser det seg jo.

Anonymous poster hash: 5cbbc...422

 

Men din bror har valgt å være sammen med konen sin, og ser tydeligvis mye godt i henne.

Selv om du liker bedre ekskonen, betyr ikke det at hun er bedre enn hans nåværende kone.

Dere burde være glade på din bror vegne, så lenge han har det fint.

Om du liker det eller ei, er hans nåværende kone en del av familien.

 

Her er det ekskonen som lager unødvendig drama.

Hun skal ikke diktere hvem som skal komme eller ikke.

Om hun er så umoden og egen, får hun bare la være å komme.

Det er ikke den nye konen som splitter familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...