Gå til innhold

Planlagt keisersnitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde spinal og følte meg rusa ja, men kan også ha vært pga kvalmestillende som jeg fikk mens jeg lå der. Duppet av og følte meg fjern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 3 keisersnitt. Et i full narkose og to med spinal.

Siste gangen fikk jeg et kraftig blodtrykksfall før de fikk ut babyen og det var VELDIG ubehagelig, for å si det pent. Helt grusomt, men etter kort tid fikk jeg henne opp på brystet mittt (mens de sydde meg igjen) og da var alt glemt.

Jeg har vært i veldig god form etter snittene, kun hatt smerter når jeg skulle reise meg fra liggende stilling og også når jeg skulle rette meg opp i ryggen når jeg gikk. Det gikk over etter ca. 3 dager og etter det hadde jeg ingen smerter i det heletatt. Var oppe og gikk bare timer etter de to siste keisersnittene og tatt stell og slik fra dag 1.

Etter 3 snitt blir nok aldri magen den samme, siden de ved første måtte snitte vanvittig langt ut på sidene for å få han ut, men det gjør meg ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det å reise seg fra sengen er skikkelig vondt, og jeg syns det var ubehagelig/vondt å ha babyen til bryst- måtte amme liggende. Var kjapt oppe på beina (livredd for blodpropp), og når sårvondten gav seg etter tre-fire dager, tenkte jeg ikke så mye over at jeg hadde operert lengre. Syns kateteret var vondt å sette inn, og fikk smerter ved vannlating da det lå inne i dagevis etter siste KS. Har hatt to hastekeisersnitt, men kan kun dele selve KS-erfaringen fra første da jeg ble alvorlig syk andre gang, og måtte opereres flere ganger.

Jeg syns det var veldig trist at de tok storebror vekk så fort første gang og ba i fødselsbrevet om å få ha lillebror på brystet inne på operasjonssalen- det var veldig fint :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke lov til å ta opp babyen i 2 uker etter KS. Mamma tok permisjon og hjalp meg hjemme, spesielt å amme og bære.



Anonymous poster hash: f4ab4...649
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke lov til å ta opp babyen i 2 uker etter KS. Mamma tok permisjon og hjalp meg hjemme, spesielt å amme og bære.

Anonymous poster hash: f4ab4...649

Uffda, hva gikk galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...