Gjest chiki Skrevet 2. august 2015 #41 Skrevet 2. august 2015 Så trist at folk synes ferien med barna er så slitsom Jeg har en toåring selv hjemme i 5 uker og jeg nyter hvert minutt. Selvfølig er det litt stahet og noen kamper, men det hører jo med. Vi finner på masse kult i sammen og jeg gruer meg litt til bhg starter igjen. Kanskje heller prøve å endre holdning? Det kan ha mye å si for hvordan barnet oppfører seg også Anonymous poster hash: 89157...972 Helt enig. Er tragisk at folk blir så slitne av å være sammen med barns. Hvorfor få barn om hverdagene er best, de dagene man bare ser barna sine i 2-3 timer iløpet av dagen. Her har vi tatt ut eldste fra barnehagen i 2 måneder i sommer, og utsatt barnehagestart på yngste som er 14mnd til 1 september. Selvfølgelig litt slitsomt til tider, men definitivt mest koselige og fine dager! Nå gleder eldste seg til å starte i barnehagen igjen snart. Men først har mannen tatt de med seg på tur i 2 uker alene, selv om de allerede har vært hjemme sammen siden 10. Juni
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #42 Skrevet 2. august 2015 Helt enig. Er tragisk at folk blir så slitne av å være sammen med barns. Hvorfor få barn om hverdagene er best, de dagene man bare ser barna sine i 2-3 timer iløpet av dagen. Her har vi tatt ut eldste fra barnehagen i 2 måneder i sommer, og utsatt barnehagestart på yngste som er 14mnd til 1 september. Selvfølgelig litt slitsomt til tider, men definitivt mest koselige og fine dager! Nå gleder eldste seg til å starte i barnehagen igjen snart. Men først har mannen tatt de med seg på tur i 2 uker alene, selv om de allerede har vært hjemme sammen siden 10. Juni Du starter innlegget med å si at det er tragisk at folk blir slitne av egne barn og midt i ditt eget innlegg så innrømmer du at det er litt slitsomt likevel?!?Anonymous poster hash: 15556...122 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #43 Skrevet 2. august 2015 Helt enig. Er tragisk at folk blir så slitne av å være sammen med barns. Hvorfor få barn om hverdagene er best, de dagene man bare ser barna sine i 2-3 timer iløpet av dagen. Her har vi tatt ut eldste fra barnehagen i 2 måneder i sommer, og utsatt barnehagestart på yngste som er 14mnd til 1 september. Selvfølgelig litt slitsomt til tider, men definitivt mest koselige og fine dager! Nå gleder eldste seg til å starte i barnehagen igjen snart. Men først har mannen tatt de med seg på tur i 2 uker alene, selv om de allerede har vært hjemme sammen siden 10. Juni Ååå så utrolig flott for deg da supermamma! Må være skikkelig godt å aldri bli sliten! Anonymous poster hash: 9ec44...07a 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #44 Skrevet 2. august 2015 Helt enig. Er tragisk at folk blir så slitne av å være sammen med barns. Hvorfor få barn om hverdagene er best, de dagene man bare ser barna sine i 2-3 timer iløpet av dagen. Her har vi tatt ut eldste fra barnehagen i 2 måneder i sommer, og utsatt barnehagestart på yngste som er 14mnd til 1 september. Selvfølgelig litt slitsomt til tider, men definitivt mest koselige og fine dager! Nå gleder eldste seg til å starte i barnehagen igjen snart. Men først har mannen tatt de med seg på tur i 2 uker alene, selv om de allerede har vært hjemme sammen siden 10. Juni Ganske arrogant å svare så dømmende på noe du ikke har peiling på. Du har jo en mann, du lever ikke alene. Kom deg ned fra din høye hest.Anonymous poster hash: b84df...0ef 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #45 Skrevet 2. august 2015 Så trist at folk synes ferien med barna er så slitsom Jeg har en toåring selv hjemme i 5 uker og jeg nyter hvert minutt. Selvfølig er det litt stahet og noen kamper, men det hører jo med. Vi finner på masse kult i sammen og jeg gruer meg litt til bhg starter igjen. Kanskje heller prøve å endre holdning? Det kan ha mye å si for hvordan barnet oppfører seg også Anonymous poster hash: 89157...972 Du glømte å avslutte med "hilsen en mamma til et enkelt barn" Det samme kunne jeg tenkt - men ikke sagt (ærlig talt, jeg har da antenner og forståelse for at barn er ulike) da min eldste var to og relativt medgjørlig. Så ble han tre, og verdens staeste lille røver trådte fram. Gudbedre. Jeg nyter ikke hvert minutt (og det er jeg helt sikker på at min mamma ikke gjorde da jeg var liten heller, hva så? Det er jo helt naturlig at stabeis i den alderen kan slite ut / erte på seg noen hver!), men jeg er like fullt uendelig stolt av han og glad i han og lykkelig over å være mammaen hans.Anonymous poster hash: 3fbff...1cb
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #46 Skrevet 2. august 2015 http://www.bt.no/meninger/kronikk/--Hva-far-jeg-for-det_-da-3409096.htmlAnonymous poster hash: c16f8...604
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #47 Skrevet 2. august 2015 Helt enig. Er tragisk at folk blir så slitne av å være sammen med barns. Hvorfor få barn om hverdagene er best, de dagene man bare ser barna sine i 2-3 timer iløpet av dagen. Her har vi tatt ut eldste fra barnehagen i 2 måneder i sommer, og utsatt barnehagestart på yngste som er 14mnd til 1 september. Selvfølgelig litt slitsomt til tider, men definitivt mest koselige og fine dager! Nå gleder eldste seg til å starte i barnehagen igjen snart. Men først har mannen tatt de med seg på tur i 2 uker alene, selv om de allerede har vært hjemme sammen siden 10. Juni "VI" sier du. Du er vel en av de som ikke evner å sette deg inn i andres tilværelse som alenemor. Der er ikke alltid man velger den tilværelsen vettu. Når man ikke får avlastning fra den andre forelderen kan hverdagene bli svært tøffe. Spesielt når man har en aktiv unge som krever mye oppmerksomhet.Anonymous poster hash: edfff...ea0 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #48 Skrevet 2. august 2015 Helt enig. Er tragisk at folk blir så slitne av å være sammen med barns. Hvorfor få barn om hverdagene er best, de dagene man bare ser barna sine i 2-3 timer iløpet av dagen. Her har vi tatt ut eldste fra barnehagen i 2 måneder i sommer, og utsatt barnehagestart på yngste som er 14mnd til 1 september. Selvfølgelig litt slitsomt til tider, men definitivt mest koselige og fine dager! Nå gleder eldste seg til å starte i barnehagen igjen snart. Men først har mannen tatt de med seg på tur i 2 uker alene, selv om de allerede har vært hjemme sammen siden 10. Juni Mannen din har vel reist to uker alene med ungene til utlandet da, tenker jeg? Eller har han tilfeldigvis reist for å besøke farmor og farfar? Blir ikke så slitsomt da!Anonymous poster hash: edfff...ea0 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #49 Skrevet 2. august 2015 Mister lysten på egen unge når jeg leser alt dette Anonymous poster hash: 0205e...90b
sjøhest Skrevet 2. august 2015 #50 Skrevet 2. august 2015 Unger er slitsomme, en mann som tar ansvar og besteforeldre som avlaster er gull verdt! 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #51 Skrevet 2. august 2015 Unger er slitsomme, en mann som tar ansvar og besteforeldre som avlaster er gull verdt! Dette er en av de mest fornuftige innleggene i denne trådenAnonymous poster hash: b84df...0ef 2
KG deltager Skrevet 2. august 2015 #52 Skrevet 2. august 2015 har du venner som liker barn -eller som har barn i samme alder? Å dra på besøk gir barnet litt nytt miljø og du får lufte deg. Er det lekekamerater så blir det langt mindre slitsomt.. Kan være greit å informere på forhånd dersom du vil ha avlastning En venninne av meg hadde samme problem med å ha barna sine alene, hun inviterte alltid meg hjem når gubben var borte.. -og overlot barna til meg.. Hun sa aldri at det var barneavlastning hun ville ha -bare om jeg ville komme å hilse på.. Jeg trodde det var fordi da hadde vi tid til jenteprat.. Jeg har en ganske krevende /slitsom jobb med en del natt, så en gang da hun spurte sa jeg at jeg gjene kom innom en tur.. Jeg var svært trøtt og sa derfor at jeg ikke kunne bli så lenge.. Da ble hun regelrett sint på meg- for hun orket IKKE å være alene med ungene, og ville invitert noen andre hadde hun visst det.. Hadde hun heller sagt at hun trengte avlastning ville jeg kommet i de fleste tilfeller, men ikke da.. En annen ting du kan gjøre er å alliere deg med andre foreldre : du har deres barn et par timer-de har ditt .: Ellers er lekeland etc et fint avbrekk , samt tv
Atea Skrevet 2. august 2015 #53 Skrevet 2. august 2015 Det er ikke et latmannsliv å ha barn. La en toåring gå med bæsjebleia er det samme som å si at du ikke er voksen.
Gjest chiki Skrevet 2. august 2015 #54 Skrevet 2. august 2015 Mannen din har vel reist to uker alene med ungene til utlandet da, tenker jeg? Eller har han tilfeldigvis reist for å besøke farmor og farfar? Blir ikke så slitsomt da!Anonymous poster hash: edfff...ea0 Nei han har reist til barndomshjemmet sitt 8 timers biltur herfra. Farfar reiste på jobb 2 dager etter de kom, så han har de alene:)
Gjest chiki Skrevet 2. august 2015 #55 Skrevet 2. august 2015 Ganske arrogant å svare så dømmende på noe du ikke har peiling på. Du har jo en mann, du lever ikke alene. Kom deg ned fra din høye hest.Anonymous poster hash: b84df...0ef Jeg lever ikke på noen høy hest. Fra datteren vår var 1 til 3 år levde jeg med en mann som var omtrent sengeliggende og sykemeldt, som orket ingenting nesten. Ingen fant ut hva som var galt med han. Da han endelig ble frisk tok det lang tid å bygge seg opp igjen. Denne tiden gikk jeg ferdig skole og hadde deltidsjobb. Men jeg klagde aldri og når jeg hadde fri var det en selvfølge at datteren vår også skulle få høstferie,csommerferie osv, Jeg kan skjønne at det er slitsomt å være alenemor, jeg var så og si det de årene han var syk, jeg har gode venninner som er alene også. Men jeg synes ikke dey er rett å klage på at man må ta seg av sitt eget barn alene uten barnehage noen få uker om sommeren:)
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #56 Skrevet 2. august 2015 Jeg hadde også klikka om 2-åringen var oppe til 21 hver dag. Går det ikke å legge han før? Er ikke 19 normal leggetid? Tydelig at du aldri har hatt barn som sliter med å sove/sove hele natten. Her er det leggetid 19, betyr ikke at ungen sovner før 2030/21 uansett og med 3-4 oppvåkninger hver natt. Prøv en natt i våre sko, så kan du snakke.Anonymous poster hash: a70af...113 1
sjøhest Skrevet 2. august 2015 #57 Skrevet 2. august 2015 Tydelig at du aldri har hatt barn som sliter med å sove/sove hele natten. Her er det leggetid 19, betyr ikke at ungen sovner før 2030/21 uansett og med 3-4 oppvåkninger hver natt. Prøv en natt i våre sko, så kan du snakke.Anonymous poster hash: a70af...113 Må man vente til man har vært i alle andre menneskers liv før en kan uttale seg om noe som helst? Jeg har sagt at JEG hadde klikket om jeg skulle hatt leggetid kl 21 hver dag. Og ja, barna mine våkner også om natten, men da har vi noen timer stort sett i fred før vi legger oss selv. Takk og pris, for småunger er slitsomme, som nevnt før. Både mine og andres.
Stinelin Skrevet 2. august 2015 #58 Skrevet 2. august 2015 Det er slitsomt å ha barna hjemme, men også en veldig verdifull tid! Enig med dem som skriver at planlegging er lurt og alle gode tips til aktiviteter. Samtidig mener jeg at barna gjerne kan lære seg å "gjøre ingenting" og aktivisere seg selv. Vi har to aktive gutter på 2 og 3 år som trener på styre på egenhånd mens vi slapper av eller gjør våre ting (med vekslende hell..). Griper inn når de krangler og slåss, det blir gjerne litt knuffing og ujevnt parti. Jeg har både en deltagende mann og besteforeldre som avlaster, så det er ikke noe problem for meg. Har stor sympati for og beundrer virkelig dere som er alene med barn!
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #59 Skrevet 3. august 2015 Jeg lever ikke på noen høy hest. Fra datteren vår var 1 til 3 år levde jeg med en mann som var omtrent sengeliggende og sykemeldt, som orket ingenting nesten. Ingen fant ut hva som var galt med han. Da han endelig ble frisk tok det lang tid å bygge seg opp igjen. Denne tiden gikk jeg ferdig skole og hadde deltidsjobb. Men jeg klagde aldri og når jeg hadde fri var det en selvfølge at datteren vår også skulle få høstferie,csommerferie osv, Jeg kan skjønne at det er slitsomt å være alenemor, jeg var så og si det de årene han var syk, jeg har gode venninner som er alene også. Men jeg synes ikke dey er rett å klage på at man må ta seg av sitt eget barn alene uten barnehage noen få uker om sommeren:) Fortsatt like arrogant og dømmende når du svarer på noe du ikke har peiling på. Du trives godt med å sitte på dine høye hest. Hvordan føles det egentlig? Blir du stolt hvis du ser ned på andre?Anonymous poster hash: b84df...0ef
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #60 Skrevet 3. august 2015 Nei han har reist til barndomshjemmet sitt 8 timers biltur herfra. Farfar reiste på jobb 2 dager etter de kom, så han har de alene:) Alene er man aldri når man bor i samme hus som noen. Alene har man de aldri når man er i samme hus som noen. Er han på besøk hos dem så har dem ikke alene, uansett om farfar er på jobb på dagen.Anonymous poster hash: b84df...0ef
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå