AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #1 Skrevet 25. juli 2015 Hva mener dere egentlig? Kan man ha selvmordstanker, men likevel være dritredd for døden? Altså at man vil flykte, men ikke dø på den "ordentlige" måten? Eller kalles det ikke da selvmordstanker? Anonymous poster hash: d6f1b...e3a
Crobern Skrevet 25. juli 2015 #2 Skrevet 25. juli 2015 Jeg mener at det ikke er selvmordstanker, men tanker om at man vil problemene til livs. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #3 Skrevet 25. juli 2015 Da er det ikke selvmordstanker. Anonymous poster hash: 99ece...d6d
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #4 Skrevet 25. juli 2015 Selvfølgelig kan man ha selvmordstanker, og samtidig være redd for døden. Men da tror jeg det er kun tanker, og ikke konkrete planer, det dreier seg om. Anonymous poster hash: 4436a...129 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #5 Skrevet 25. juli 2015 Selvfølgelig kan man ha selvmordstanker, og samtidig være redd for døden. Men da tror jeg det er kun tanker, og ikke konkrete planer, det dreier seg om. Anonymous poster hash: 4436a...129 Var det jeg mente, at det er kun tanker om at man ikke vil leve mer, men null planer om det! Anonymous poster hash: d6f1b...e3a
Gjest Gjest_Erica Skrevet 25. juli 2015 #6 Skrevet 25. juli 2015 Når man har selvmordstanker, har man det så vondt med seg selv og livet sitt at man ikke ser en annen vei ut av smerten og problemene enn å ta livet av seg. Selvmord er en egoistisk handling, for man etterlater seg så mange spørsmål, sorg og fortvilelse blant familie og venner. Ja, selv om det føles som om man er alene i livet, vil man alltid bli savnet av noen. Alltid.Forsøk å tenke at morgendagen kan bli bbedre. Om du velger å ta livet av deg, får du aldri oppdage den morgendagen som kunne bli bedre.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #7 Skrevet 25. juli 2015 Var det jeg mente, at det er kun tanker om at man ikke vil leve mer, men null planer om det! Anonymous poster hash: d6f1b...e3a Nettopp. Det er jo mange som går rundt med selvmordstanker av og til, uten å egentlig ha et sterkt ønske om å dø. Kan være et rop om hjelp, eller tanker som kommer fordi man ikke klarer å se noen løsning på problemene man sliter med. Anonymous poster hash: 4436a...129 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #8 Skrevet 25. juli 2015 En fin artikkel om det å snakke om følelsene sine http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/-A-fa-mot-til-a-snakke-med-noen-om-folelsene-sine-kan-redde-liv-8105680.html Anonymous poster hash: 8075a...338
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #9 Skrevet 25. juli 2015 Jo da, man kan ha selvmordtanker og samtidig være redd for døden. Å være redd for døden er helt naturlig, det er et iboende instinkt hos både mennesker å dyr å ikke ønske å dø. Selvmordstanker skyldes som reglel at livet er vanskelig. Anonymous poster hash: 00fa8...493 5
Brimi Skrevet 25. juli 2015 #10 Skrevet 25. juli 2015 Når man har selvmordstanker, har man det så vondt med seg selv og livet sitt at man ikke ser en annen vei ut av smerten og problemene enn å ta livet av seg. Selvmord er en egoistisk handling, for man etterlater seg så mange spørsmål, sorg og fortvilelse blant familie og venner. Ja, selv om det føles som om man er alene i livet, vil man alltid bli savnet av noen. Alltid. Forsøk å tenke at morgendagen kan bli bbedre. Om du velger å ta livet av deg, får du aldri oppdage den morgendagen som kunne bli bedre. Problemet er at folk er overbevist om at ingen kommer til å savne dem. Kanskje familien ikke gir uttrykk for at de elsker dem. Da hjelper det ikke å komme med at de kommer til å savne deg. Den personen kommer aldri til å tro på deg uansett. Jeg ville heller sagt til personen (om man har mulighet til å si det) at jeg er glad i h*n of jeg kommer til å savne den personen om h*n ble borte. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #11 Skrevet 25. juli 2015 " det er sunt med litt motgang, da blir man sterkere" . Dette er ofte sagt av folk som ikke har opplevd hva motgang er. Blir kvalm... " du må bare tenke positiv", ha ha ja det er lett. Isted for å bare komme med hva em bør gjøre bør kanskje folk ha tid til å lytte på en som er deppa. " uff jeg orker ikke deprimerte personer". Vel prøv og lev det livet som mange med depresjon har, så hadde du innsett at å tenke positiv og stå for den man er ikke er så lett. Har selv vært deprimert, hatt selvmordstanker og gått hos psykolog. Please la oss slippe alle disse "ta seg sammen" "tenke positivt" kommentarene fra folk. En klem til deg trådstarter og lykke til.Anonymous poster hash: f5416...c9e 4
QueenOfTheSidewalk Skrevet 25. juli 2015 #12 Skrevet 25. juli 2015 Vanskelig å si. Jeg har det sånn noen ganger at jeg tenker på døden, at jeg vil forsvinne og har mange rare tanker rundt det, men aldri konkrete planer om hvordan jeg skal dø, for jeg vil ikke dø. Forsvinne fra problemer og sorg er det kanskje? Jeg forteller ikke folk rundt meg om disse tankene, for jeg vet jo med meg selv at jeg bare blir revet med og at det ikke kommer til å skje noe. Det er da vanskelig å vite hva folk tenker om det, så denne tråden er interessant.
Gjest Citronella Skrevet 25. juli 2015 #13 Skrevet 25. juli 2015 Hva mener dere egentlig? Kan man ha selvmordstanker, men likevel være dritredd for døden? Altså at man vil flykte, men ikke dø på den "ordentlige" måten? Eller kalles det ikke da selvmordstanker?Anonymous poster hash: d6f1b...e3a Jeg har kun lest ditt innlegg. Ja, for meg har der vært slik. Jeg har vært suicidal. Og samtidig er jeg livredd for døden og det å opphøre fullstendig. 1
Frk.K Skrevet 26. juli 2015 #15 Skrevet 26. juli 2015 Tråden er ryddet for selvmordstanker (Det ikke er tillatt med selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen), personangrep, avsporinger og svar til dette. Frk.K, mod.
Gjest Jacklost Skrevet 26. juli 2015 #16 Skrevet 26. juli 2015 Samarbeider ikke kg med andre forumer inkludert en som handler om helse og slikt? Kunne dere ikke leid inn en fra der som kan med dette til slike situasjoner? Jeg tror det ville hjulpet folk som sliter med sånne ting
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #17 Skrevet 26. juli 2015 Samarbeider ikke kg med andre forumer inkludert en som handler om helse og slikt? Kunne dere ikke leid inn en fra der som kan med dette til slike situasjoner? Jeg tror det ville hjulpet folk som sliter med sånne ting Eller slike tråder kan postes f.eks på Doktoronline på underforum Psykiatri, der det er en psykiater som skriver svar til de som poster der. Anonymous poster hash: 8075a...338
Nowayback Skrevet 27. juli 2015 #18 Skrevet 27. juli 2015 " det er sunt med litt motgang, da blir man sterkere" . Dette er ofte sagt av folk som ikke har opplevd hva motgang er. Blir kvalm... " du må bare tenke positiv", ha ha ja det er lett. Isted for å bare komme med hva em bør gjøre bør kanskje folk ha tid til å lytte på en som er deppa. " uff jeg orker ikke deprimerte personer". Vel prøv og lev det livet som mange med depresjon har, så hadde du innsett at å tenke positiv og stå for den man er ikke er så lett. Har selv vært deprimert, hatt selvmordstanker og gått hos psykolog. Please la oss slippe alle disse "ta seg sammen" "tenke positivt" kommentarene fra folk. En klem til deg trådstarter og lykke til.Anonymous poster hash: f5416...c9e Jeg så enig med deg! 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #19 Skrevet 27. juli 2015 " det er sunt med litt motgang, da blir man sterkere" . Dette er ofte sagt av folk som ikke har opplevd hva motgang er. Blir kvalm... " du må bare tenke positiv", ha ha ja det er lett. Isted for å bare komme med hva em bør gjøre bør kanskje folk ha tid til å lytte på en som er deppa. " uff jeg orker ikke deprimerte personer". Vel prøv og lev det livet som mange med depresjon har, så hadde du innsett at å tenke positiv og stå for den man er ikke er så lett. Har selv vært deprimert, hatt selvmordstanker og gått hos psykolog. Please la oss slippe alle disse "ta seg sammen" "tenke positivt" kommentarene fra folk. En klem til deg trådstarter og lykke til.Anonymous poster hash: f5416...c9e Jeg er så, enig, så enig. Dette har jeg hørt utallige ganger, jeg også. Jeg har gått gjennom mange påkjenninger i livet, og har pga dette, slitt med depresjoner og angst gjennom mange år. Når andre da kommer med den håpløse frasen om at "motgang gjør deg sterk", så tenner jeg på alle pluggene. For dette stemmer ikke. Man blir IKKE sterkere av motgang! Man blir riktignok noen erfaringer rikere, men sterkere blir man ikke! Tvert i mot, man blir bare mer og mer sliten og nedbrutt for hver gang. Like frustrerende er det når folk kommer trekkende med "tenk positivt"-frasen. Når man er deprimert, er det nærmest umulig å tenke positivt. Det å få høre dette, føles bare som et hån. Som om sykdommen ikke er reell, og det bare er å "ta seg sammen" Anonymous poster hash: 4436a...129 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #20 Skrevet 27. juli 2015 Syns tråden skal stenges. Å diskutere selvmord skal vi ikke her på kgAnonymous poster hash: bc135...b20
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå