Gå til innhold

Hatkriminalitet: Vend det andre kinnet til

Fremhevede innlegg

Gjest Evans
Skrevet (endret)

Det er ikke bedre enn ingenting når han ikke beklager for det han sa. Det han gjør er å legge skylda på alle som reagerte. Så i mine øyne gjør han ting bare verre.

Tja, jeg syns det er bra han i det hele tatt kommenterte det. Men enig med deg i at taktikken han, og mange andre bruker ikke viser forståelse for hvordan utspillet oppfattes av andre, eller viser at han har tenkt seg om en ekstra gang.

Edit: men det er vel det som er meningen. Feilen ligger ikke hos den som kommer med utsagnene, men hos mottakeren.

Endret av Evans
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg syns det er bra han i det hele tatt kommenterte det. Men enig med deg i at taktikken han, og mange andre bruker ikke viser forståelse for hvordan utspillet oppfattes av andre, eller viser at han har tenkt seg om en ekstra gang.

Edit: men det er vel det som er meningen. Feilen ligger ikke hos den som kommer med utsagnene, men hos mottakeren.

Da burde det ikke kalles for beklagelse. Men journalister ... alltid på jakt etter sensasjon, selv om den ikke svarer helt med sannheten/virkeligheten. :)

Skrevet (endret)

Det er ikke så langt unna: hun ble slått hardt, ble svimmel og måtte sette seg ned. "Slått ned" høres nok kanskje ut som et svært hardt slag hvor offeret faller og blir liggende. Så det var vel en mellomting mellom et lett slag og slått ned. Uansett tenker jeg det ikke er relevant for akkurat denne diskusjonen :)

Det er lysår unna å bli "slått ned", Nrk framstår som løgnere med en klar politisk agenda. Troverdighet er tydeligvis ikke viktig for folk som lever av å snylte på andre. Det finnes faktisk folk det er synd på, homser er ikke av dem.

Endret av debatant
Skrevet

Tilgivelse og straff går hånd i hånd.

Og hva vet vi om presten ikke har tilgitt damen som slo? Man kan tilgi personen, selv om man ønsker at hun skal få den straffen samfunnet har satt opp for slike handlinger.

Nei, det motsatte av å tilgi er å ønske mennesker straff. Om man ikke ønsker å straffe personen, men i stedet for ønsker å tilgi, ja da lar man være å anmelde.

Det å ønske andre mennesker straff er et valg man har.

Kanskje man til og med tror at mennesker som hater lesbiske plutselig vil få stor forståelse av en lesbisk straffer henne? Hvem vet? Kanskje en som hater homofile så mye at den ønsker å slå homoer plutselig forandrer mening etter litt straff?

Det er vel lov å håpe? Kanhende straff hjelper?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...