Gå til innhold

Noen med vitiligo her som har hatt det en stund?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I fjor sommer dukket det opp hvite pigmentflekker på hendene og føttene mine, i løpet av året har de spredd seg mye (syns jeg) og håndbakkene mine er svært preget av det nå og det samme med føttene mine. I underlivet har jeg så godt som mistet alle pigmenter. Har også fått et par tre små flekker rundt øynene mine.

Vil det fortsette å spre seg i samme tempo? Eller kan det stoppe helt opp nå å ikke spre seg mer også? Jeg tenker at hvis dette fortsetter vil jeg mest sannsynligvis være ganske så flekkene innen noen få år :-/ i tillegg er jeg ikke så blek heller så det er ganske synlig..

Anonymous poster hash: 756ff...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både mannen min og jeg har vitiligo. For meg har det vært avgrenset til armhulene og har ikke spredd seg. For mannen ble det mer alvorlig og han mangler pigment på mye av underarmene, hendene, leggene, underlivet og en sirkel midt på hodet. Nå ser det ut som utbredelsen har stoppet opp noe, så vi håper det er i ferd med å "brenne" ut.

Endret av HvittHus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Har du hørt om det finnes noen form for behandling? Leste et sted om en jente som kjøpte noen piller i Sverige som vist nok fungerte, men de var vist ikke å få tak i mere :-/

Anonymous poster hash: 756ff...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Har du hørt om det finnes noen form for behandling? Leste et sted om en jente som kjøpte noen piller i Sverige som vist nok fungerte, men de var vist ikke å få tak i mere :-/

Anonymous poster hash: 756ff...286

Mannen prøvde lysterapi, men det hadde ingen effekt. Det jeg kjenner til finnes det ikke gode virksomme behandlinger enda, men det skal være noe på gang. Så får vi se om dette blir godkjent for behandling på pasienter.

 

http://nhi.no/forside/lovende-behandling-av-hvite-pigmentflekker-vitiligo-45305.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...