AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #21 Skrevet 22. juli 2015 Du har da ingen steforeldre til barna dine, hvorfor svarer du i tråden da? Det var ikke spørsmål om HVORDAN steforeldre behandles. Når det er sagt, hvem er du til å bestemme hvem barna dine får klemme?Anonymous poster hash: 1a8aa...917 Hvorfor tar du deg bryet med å svare? Anonymous poster hash: 3dffb...782
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #22 Skrevet 22. juli 2015 Nei, venner blir ikke behandlet reservert: fordi de er på besøk hvis vi møtes i hjemmet. Som regel møtes vi ute. Venner invaderer ikke hjemmet og pappaen til barnet. Fars venninne som invaderer barnets hjem blir behandlet dårlig fordi hun har invadert barnets frie plattform og grunnmur i livet: dets eget hjem. Saken hadde stilt seg noe annerledes dersom hun bodde i sin egen bolig og ikke var så ofte i barnets hjem. Anonymous poster hash: 3dffb...782 Men er dere med i en slags sekt eller trossamfunn eller noe sånt? Jehovas vitner kanskje? For hva er dette bakenforliggende? Anonymous poster hash: c9a54...19b 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #23 Skrevet 22. juli 2015 Stebarnet mitt ser på meg som en mor og har lik kjærlighet til meg som far. Vi kan gjøre ting alene og får 《første tegning eller perlesmykke》 hun lager den dage . Både jeg og far kan legge henne og om ikke far er hjemme, har hun i gen problem med å sovne. Vil si vi er veldig nære. Barnet er 6. Anonymous poster hash: 98b99...b44
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #24 Skrevet 22. juli 2015 De kommer ikke inn på soverommet da de er for store.. 11 og 14. Vi klemmer ved leggetid, sier vi er glade i hverandre og sånn.. Vi reiser en uke til syden sammen om to uker, uten far og mor. Anonymous poster hash: ab7c1...63b 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #25 Skrevet 22. juli 2015 Den herlige 3 år gamle jenta jeg fikk være bonusmamma for i noen år kom svært nære innpå. Hun kom gjerne opp i sengen om morgenen, ville ofte sitte/ligge på fanget, og ville mye heller holde hånden min enn pappaen sin Og det synes jeg er helt greit. Jeg var en stor del av livet til både jenta og pappaen så å ikke ta henne til meg ville virket kunstig og unaturlig for min del. Anonymous poster hash: d855d...aa7
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #26 Skrevet 22. juli 2015 Nei, venner blir ikke behandlet reservert: fordi de er på besøk hvis vi møtes i hjemmet. Som regel møtes vi ute. Venner invaderer ikke hjemmet og pappaen til barnet. Fars venninne som invaderer barnets hjem blir behandlet dårlig fordi hun har invadert barnets frie plattform og grunnmur i livet: dets eget hjem. Saken hadde stilt seg noe annerledes dersom hun bodde i sin egen bolig og ikke var så ofte i barnets hjem. Anonymous poster hash: 3dffb...782 Du virker som en usikker person som må gjenta deg selv gang på gang i tråd etter tråd.Anonymous poster hash: 1a8aa...917 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #27 Skrevet 22. juli 2015 Men er dere med i en slags sekt eller trossamfunn eller noe sånt? Jehovas vitner kanskje? For hva er dette bakenforliggende? Anonymous poster hash: c9a54...19b Hvor kommer det spørsmålet fra? Hva er det her som er typisk for sekter, mener du? Anonymous poster hash: 3dffb...782
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #28 Skrevet 22. juli 2015 Du virker som en usikker person som må gjenta deg selv gang på gang i tråd etter tråd.Anonymous poster hash: 1a8aa...917 Ditto, som må kommentere det samme hver gang. Anonymous poster hash: 3dffb...782 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #29 Skrevet 22. juli 2015 Ditto, som må kommentere det samme hver gang. Anonymous poster hash: 3dffb...782 Det er bare en person som reagerer på holdningene dine mener du?Anonymous poster hash: 1a8aa...917
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #30 Skrevet 22. juli 2015 Hvor kommer det spørsmålet fra? Hva er det her som er typisk for sekter, mener du? Anonymous poster hash: 3dffb...782 Nei, jeg vet ikke jeg. Tenkte bare siden du/dere hadde så konsekvente og bestemte meninger om disse tingene så kanskje det lå en slags religion bak. Anonymous poster hash: c9a54...19b
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #31 Skrevet 22. juli 2015 Det er bare en person som reagerer på holdningene dine mener du?Anonymous poster hash: 1a8aa...917 Det er ikke så viktig. Jeg reagerer like mye på holdninger som ikke aksepterer andres holdninger. Denne tråden handler ikke om å "ta" de som mener noe annet enn deg og hele ditt følge. Du bør jo være trygg nok på egne meninger uten å la deg vippe av pinnen av de som mener noe helt annet enn deg selv... Anonymous poster hash: 3dffb...782
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #32 Skrevet 22. juli 2015 Nei, jeg vet ikke jeg. Tenkte bare siden du/dere hadde så konsekvente og bestemte meninger om disse tingene så kanskje det lå en slags religion bak. Anonymous poster hash: c9a54...19b Interessant tanke at hvis man er bestemt og konsekvent, så er man kanskje medlem i en sekt : - ) Hva hvis jeg hadde vært medlem i en sekt da? Anonymous poster hash: 3dffb...782
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #33 Skrevet 22. juli 2015 Det er ikke så viktig. Jeg reagerer like mye på holdninger som ikke aksepterer andres holdninger. Denne tråden handler ikke om å "ta" de som mener noe annet enn deg og hele ditt følge.Du bør jo være trygg nok på egne meninger uten å la deg vippe av pinnen av de som mener noe helt annet enn deg selv... Anonymous poster hash: 3dffb...782 Ja vel, men du er jo ute etter å "ta" stemødre. Du har selv sagt at du behandler stepersoner dårlig. Sier mer om deg.Anonymous poster hash: 1a8aa...917 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #34 Skrevet 22. juli 2015 Ja vel, men du er jo ute etter å "ta" stemødre. Du har selv sagt at du behandler stepersoner dårlig. Sier mer om deg.Anonymous poster hash: 1a8aa...917 Plager det deg merkbart i hverdagen? Anonymous poster hash: 3dffb...782
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #35 Skrevet 23. juli 2015 Interessant tanke at hvis man er bestemt og konsekvent, så er man kanskje medlem i en sekt : - ) Hva hvis jeg hadde vært medlem i en sekt da? Anonymous poster hash: 3dffb...782 Nei, ikke sånn generelt. Men dette er jo en bestemt sak, og dine holdninger er vel noe rigide. Slik som holdninger i div. trossamfunn kan være. Altså, jeg respekterer dine holdninger og forstår at for deg/dere så fungerer dette utmerket. Men i samfunnet for øvrig så er det jo ikke slik ting henger sammen. Stikkord som inkludering, varme og raushet er viktige her. Slike ting som dine holdninger er totalt blottet for. Tenker bare på hvor kaldt samfunnet ville ha blitt dersom ingen nye personer i en familie ville ha blitt godtatt, og gitt en posisjon. Hadde dette vært normalen så tror jeg ganske mange flere ville ha blitt ensomme, for ungene flytter jo ut etter hvert. Og alle vet at jo eldre en blir, jo vanskeligere er det å etablere seg på nytt. Jeg tror også at situasjonen en befinner seg i farger holdningene, for jeg forstår faktisk dine tanker rundt dette. Og dette er ofte tanker en har som "nysingel med barn", og blir som regel slipt etter hvert. Husk at de fleste mennesker ikke er slemme da, og alle fortjener en ny sjanse. Eks. ditt barn har blitt voksen og kan ikke få barn.... Han/hun treffer en person med barn fra før som han/hun blir glad i og ønsker å leve sammen med. Denne nye personen har imidlertid en oppfatning om at alle nye "fars/morsfigurer" må holdes på avstand og ikke blir inkludert eller behandles med kjærlighet. Hvordan hadde du følt denne situasjonen som mor? Greit eller urettferdig? Anonymous poster hash: c9a54...19b 3
Kattugla Skrevet 23. juli 2015 #36 Skrevet 23. juli 2015 Nei, venner blir ikke behandlet reservert: fordi de er på besøk hvis vi møtes i hjemmet. Som regel møtes vi ute. Venner invaderer ikke hjemmet og pappaen til barnet. Fars venninne som invaderer barnets hjem blir behandlet dårlig fordi hun har invadert barnets frie plattform og grunnmur i livet: dets eget hjem. Saken hadde stilt seg noe annerledes dersom hun bodde i sin egen bolig og ikke var så ofte i barnets hjem. Anonymous poster hash: 3dffb...782 Så disse reglene dine handler egentlig bare om "fars venninne".. Barnets hjem er forresten også farens hjem!
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #37 Skrevet 23. juli 2015 Så disse reglene dine handler egentlig bare om "fars venninne".. Barnets hjem er forresten også farens hjem! Selvsagt...man bør være svært kritisk til hvem som dras inn i barnas liv på dets egen hjemmebane. Det er mye rart der ute med bagasje. Man vil jo gjerne skåne sitt barn mot noe en anser som mindre bra enn egen familie - inntil det motsatte klart er bevist. Anonymous poster hash: 3dffb...782
Gjest Mythic Skrevet 23. juli 2015 #38 Skrevet 23. juli 2015 Som lærer kan jeg bare si at det er ganske vanlig å gi lærere en klem også. Anonymous poster hash: f2135...491 Fars venninne eller mors venn behandles her som en nabo/lærer/bekjent: høflig og vennlig men litt reservert. Klem og nærhet gis og fås kun fra far og mor (og deres familier som tanter/onkler/besteforeldre etc.) foreldrene har avtalt 50/50 og såkalt "delt bosted". Anonymous poster hash: 3dffb...782 Hva med barnehagepersonale, f.eks? Du innprenter barna dine å behandle dem høflig og vennlig, men reservert? I så fall er jeg helt sikker på at jeg ikke har dine barn i barnehagen! Der får jeg høre fra foreldre at barna sier hjemme: "Jeg skulle ønske Mythic var her!" når de ikke får det som de vil med mor/far Jeg får haugevis av klemmer, nuss og kjærlighetserklæringer fra de søte små, men det er vel en uting i dine øyne, etter som jeg ikke er nær familie. At du skal regulere hvem barna dine skal få klem og nærhet fra, er inten mindre enn trist, og jeg kjenner jeg får frysninger av sånne mennesker som deg. Stakkars barn.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #39 Skrevet 24. juli 2015 Hva med barnehagepersonale, f.eks? Du innprenter barna dine å behandle dem høflig og vennlig, men reservert? I så fall er jeg helt sikker på at jeg ikke har dine barn i barnehagen! Der får jeg høre fra foreldre at barna sier hjemme: "Jeg skulle ønske Mythic var her!" når de ikke får det som de vil med mor/far Jeg får haugevis av klemmer, nuss og kjærlighetserklæringer fra de søte små, men det er vel en uting i dine øyne, etter som jeg ikke er nær familie. At du skal regulere hvem barna dine skal få klem og nærhet fra, er inten mindre enn trist, og jeg kjenner jeg får frysninger av sånne mennesker som deg. Stakkars barn. Synes det er svært upassende å kysse barnehageansatte i ansiktet...det holder med å bære/holde/klemme og trøste: behøver ikke å kysse på munnen av den grunn. Er for øvrig barnas far her som reagerer mest på dette men er enig med ham. Anonymous poster hash: 3dffb...782
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #40 Skrevet 24. juli 2015 Har kommentert tidligere, hvor barnet har begynt å nuss meg på munnen. Hun gjør dette med mor, ikke far... og meg, stemor. Vet ikke helt om dette er koe jeg er komfortabel med. Koselig at hun ser på meg som foresatt og at vi har god relasjon, men er det for intimt og ikke riktig? Hva ville en mor sagt om at barnet gjorde dette med stemor? Anonymous poster hash: 98b99...b44
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå