dillyduzit Skrevet 22. juli 2015 #21 Skrevet 22. juli 2015 Helt vanvittig. Litt av en sykepleier. Anonymous poster hash: a7eef...a14 Oxycontinen var allerede min, den hadde jeg fått utskrevet på sykehuset når jeg var innlagt. 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #22 Skrevet 22. juli 2015 Herregud så regelryttere (er vel de som pimper i seg rødvin hver kveld ) i denne tråden her ha ha. En halv tablett , ikke ha dårlig samvittighet. Anonymous poster hash: 8b9c7...a7e 10
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #23 Skrevet 22. juli 2015 Oxycontinen var allerede min, den hadde jeg fått utskrevet på sykehuset når jeg var innlagt. Det var du som skrev at du måtte ringe din mor for å få den. Men uansett så sier du at din mor har gitt deg angstmedisin og det sier ganske mye. Anonymous poster hash: a7eef...a14
Severus Skrevet 22. juli 2015 #24 Skrevet 22. juli 2015 Det var du som skrev at du måtte ringe din mor for å få den. Men uansett så sier du at din mor har gitt deg angstmedisin og det sier ganske mye. Anonymous poster hash: a7eef...a14 Kanskje moren hennes liker å vite hva datteren putter i seg? 5
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #25 Skrevet 22. juli 2015 jeg er sykepleier, og på sykehuset her jeg jobber kan vi gi diverse tbl uten å spørre en lege. Sovetbl er en av de, så ja, det gjør ingen ting. Håper hun får en god nattssøvn, kjærlghetssorg er forferdelig. Anonymous poster hash: 25616...488 Det er ikke lov for sykepleiere å ordinere noen form for medikament på mitt sykehus, ikke engang reseptfrie som selges i kiosken på sykehuset. Uansett er det ikke lov for en sykepleier å gi reseptbelagte medisiner til privatpersoner uten ordinasjon utenom arbeidsforholdet, selv om en institusjon hun jobber på har laget en ordning med forhåndsordinasjon på et utvalg av medikamenter. Da er det et ansvar som er delegert fra lege, gjør hun det på privaten uten spesifikk legetillatelse bryter hun loven inkl. Helsepersonelloven.Anonymous poster hash: c2b40...66b 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #26 Skrevet 22. juli 2015 Ja, selvsagt kan du gi sovetablett hvis hun har helt manko på søvn, og virkelig sliter. Skjønner ikke poenget med å skulle slite seg igjennom vonde faser hvis det ikke er nødvendig. Altså, du tar jo hodepinetabletter dersom du har vondt i hodet. Skjønner ikke hvorfor enkelte her inne er så utrolig "ordentlige"..... Livet er ikke slik. Anonymous poster hash: 49c7f...48d 7
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #27 Skrevet 22. juli 2015 Ga noen en mer uskyldig pille og så slo en av de sjeldne bivirkningene til, personen svimte av og kunne skadet seg selv alvorlig i fallet..glad det ikke var under bilkjøring. Er nå veldig skeptisk til å dele ut medisin. Er vel en grunn til at det er legen sin jobb å bestemme hvem som skal ha hva. Anonymous poster hash: 3b5cc...09a
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #28 Skrevet 22. juli 2015 Ja, selvsagt kan du gi sovetablett hvis hun har helt manko på søvn, og virkelig sliter. Skjønner ikke poenget med å skulle slite seg igjennom vonde faser hvis det ikke er nødvendig. Altså, du tar jo hodepinetabletter dersom du har vondt i hodet. Skjønner ikke hvorfor enkelte her inne er så utrolig "ordentlige"..... Livet er ikke slik.Anonymous poster hash: 49c7f...48d Et stort antall mennesker har erfaring med hvordan livet blir hvis man skal takle normale vanskeligheter med å spise piller.Anonymous poster hash: c2b40...66b 2
lulle Skrevet 22. juli 2015 #29 Skrevet 22. juli 2015 Ga noen en mer uskyldig pille og så slo en av de sjeldne bivirkningene til, personen svimte av og kunne skadet seg selv alvorlig i fallet..glad det ikke var under bilkjøring. Er nå veldig skeptisk til å dele ut medisin. Er vel en grunn til at det er legen sin jobb å bestemme hvem som skal ha hva. Anonymous poster hash: 3b5cc...09a Antagelig ville heller ikke legen kunnet forebygger denne bivirkninger du beskriver med mindre personen hadde en kjent overfølsomhet for et av de aktuelle virkestoffene. 9
QueenOfTheSidewalk Skrevet 22. juli 2015 #30 Skrevet 22. juli 2015 Få henne til legen sånn at hun kan skaffe seg sin egen medisin. Jeg er sikker på at legen skriver ut noe som får henne til å slappe av og sove 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #31 Skrevet 22. juli 2015 Et stort antall mennesker har erfaring med hvordan livet blir hvis man skal takle normale vanskeligheter med å spise piller.Anonymous poster hash: c2b40...66b Det er forskjell på å gi en tablett når man virkelig trenger det og være narkoman... Anonymous poster hash: 49c7f...48d 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #32 Skrevet 22. juli 2015 Det er forskjell på å gi en tablett når man virkelig trenger det og være narkoman...Anonymous poster hash: 49c7f...48d Det er langt flere pillemisbrukere enn narkomane, og de har vanligvis debutert med smerte, sorg, lett angst eller søvnproblemer. Min kjæreste slo ikke opp med meg, han døde. Selvfølgelig grusomt, selvfølgelig våkenetter. Fosteret mitt døde i magen, sov ikke på flere netter og var utrolig lei meg. Tøffe tak er en del av livet. Er det flere uker uten søvn kan man trenge piller. Anonymous poster hash: c2b40...66b 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #33 Skrevet 22. juli 2015 Det er langt flere pillemisbrukere enn narkomane, og de har vanligvis debutert med smerte, sorg, lett angst eller søvnproblemer. Min kjæreste slo ikke opp med meg, han døde. Selvfølgelig grusomt, selvfølgelig våkenetter. Fosteret mitt døde i magen, sov ikke på flere netter og var utrolig lei meg. Tøffe tak er en del av livet. Er det flere uker uten søvn kan man trenge piller.Anonymous poster hash: c2b40...66b Det er bare det at går man for lenge og er deprimert (med alt som hører til) så er det faktisk ikke helt ufarlig heller. Sorgen og fortvilelsen kan bli kronisk, så da tenker jeg at det er bedre med noe som kan lindre enn å skulle slite seg igjennom hver eneste dag. Anonymous poster hash: 49c7f...48d 2
Hulderen Skrevet 22. juli 2015 #34 Skrevet 22. juli 2015 Datteren min er 21 år og har stor kjærlighetssorg. Hun har ikke spist eller sover på to døgn dvs helt utslitt. Jeg ga henne nå 1/2 sovetablett , 3.75 mg imovane.... Slik at hun får en god nattesøvn. Var dette riktig av meg? Anonymous poster hash: 92bf5...d4b Jenta er voksen og klarer selv å vurdere om hun skal ta imot tabletten eller ikke. Så det du gjorde var ikke noe stort problem. Av overskriften trodde jeg at det var et barn du medisinerte. Da hadde det vært grunn til å komme med de store motreaksjonene. På generelt grunnlag skal man selvsagt ikke gi egen medisin til andre. Men mottaker har også et ansvar. For du ga henne vel ikke sovemedisin uten å fortelle hva det var? 5
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #35 Skrevet 22. juli 2015 Det er bare det at går man for lenge og er deprimert (med alt som hører til) så er det faktisk ikke helt ufarlig heller. Sorgen og fortvilelsen kan bli kronisk, så da tenker jeg at det er bedre med noe som kan lindre enn å skulle slite seg igjennom hver eneste dag.Anonymous poster hash: 49c7f...48d 2 dager er for lenge å være lei seg?Anonymous poster hash: c2b40...66b
Biloba Skrevet 22. juli 2015 #36 Skrevet 22. juli 2015 Jenta er voksen og klarer selv å vurdere om hun skal ta imot tabletten eller ikke. Så det du gjorde var ikke noe stort problem. Jeg er i 30-årene og kan fint vurdere om jeg vil ha vanedannende b-preparater eller ikke. Så da burde vi vel åpne for at det selges reseptfritt på apoteket bare bruker er over 18?
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #37 Skrevet 22. juli 2015 Jenta er voksen og klarer selv å vurdere om hun skal ta imot tabletten eller ikke. Så det du gjorde var ikke noe stort problem. Av overskriften trodde jeg at det var et barn du medisinerte. Da hadde det vært grunn til å komme med de store motreaksjonene. På generelt grunnlag skal man selvsagt ikke gi egen medisin til andre. Men mottaker har også et ansvar. For du ga henne vel ikke sovemedisin uten å fortelle hva det var? Det å hevde at noen som åpenbart er vesentlig påvirket av søvnløshet er istand til å vurdere om hun skal ta et søvndyssende medikament eller ikke, er kunnskapsløst. Søvnløshet svekker dømmekraft og kan i kombinasjon med sederende midler føre til man sovner i overkant fort og er i ute avstand til å be om hjelp om en allergisk reaksjon skulle forekomme. Anonymous poster hash: 73038...6cd 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #38 Skrevet 22. juli 2015 2 dager er for lenge å være lei seg?Anonymous poster hash: c2b40...66b Kjærlighetssorg kan være noe langt annt enn å være lei sei. En god natts søvn kan gjøre mye for å få en ut av en "panikk" tilstand, roe ned og kunne reagere mer adekvat på sorgen enn å ikke spise eller sove. Ser ikke noe galt i det mammaen gjorde. Blir det snakk om mer vedvarende ville jeg sendt henne til legen. Anonymous poster hash: c9bf9...b2e 3
minister-mio Skrevet 22. juli 2015 #39 Skrevet 22. juli 2015 Er dette første gang hun tok imovane? Syntes ikke det kan sammenlignes med allergitsbletter eller smertestillende som noen her gjør.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #40 Skrevet 22. juli 2015 Kjærlighetssorg kan være noe langt annt enn å være lei sei. En god natts søvn kan gjøre mye for å få en ut av en "panikk" tilstand, roe ned og kunne reagere mer adekvat på sorgen enn å ikke spise eller sove. Ser ikke noe galt i det mammaen gjorde. Blir det snakk om mer vedvarende ville jeg sendt henne til legen. Anonymous poster hash: c9bf9...b2e Har hun en sykelig sorgreaksjon bør hun vurderes av lege. Å gi bort b-preparater er per def galt og ikke lovlig, og et brudd på tilliten TS har blitt vist da hun fikk utskrevet medikamentet.Anonymous poster hash: c2b40...66b 3
Fremhevede innlegg