Gå til innhold

Kan jeg gi min datter sovetablett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min er 21 år og har stor kjærlighetssorg. Hun har ikke spist eller sover på to døgn dvs helt utslitt. Jeg ga henne nå 1/2 sovetablett , 3.75 mg imovane.... Slik at hun får en god nattesøvn. Var dette riktig av meg?

Anonymous poster hash: 92bf5...d4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Særlig farlig er det sannsynligvis ikke, og det var nok godt ment, men riktig var det nok ikke. Ønsker henne god bedring :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke lov, men min mor gjorde akkuratt det samme, og det trengte jeg. Jeg har kraftig insomnia og bruker imovane, gav en tabelett til min veninne når hennes mor døde. Har ingen vond samvittighet for det.()

Anonymous poster hash: 16867...484

• Liker 5
Gjest pelikanen
Skrevet

Vet du, jeg tviler på at hun har holdt seg våken i to døgn. Ja det har jeg ikke villet gjort. Man gir ikke medisin til andre enn den den er ment for.

AnonymBruker
Skrevet

Man skal ikke gjøre slikt, men noen skade har det neppe gjort. 

Anonymous poster hash: 97216...904
AnonymBruker
Skrevet

Dine medisiner er skrevet ut til deg fordi du skal bruke dem, sannsynligvis ved behov. Din datter må enten gå til lege og få egne sovetabletter eller holde seg unna den typen medisin.

Det er nesten så jeg har vondt for å ta deg seriøst.

Anonymous poster hash: d3a99...03f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun er 21 år og kan takke nei selv. Selvfølgelig er det ikke lov, men jesus da? Jeg og mamma utveksler medisiner av og til fordi det er jo ikke alltid legen har mulighet til å ta imot deg på dagen og man går da ikke på legevakten for å få EN smertestillende eller EN sovetablett.

Anonymous poster hash: b4615...4d7
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ingen fare. Unntakstilstand.

Anonymous poster hash: 03934...18c

• Liker 22
Skrevet

Man skal helst ikke ta andres medisiner. Men skjer det bare en gang får det være greit, istedenfor at hun skal sitte flere timer på legevakta. Har hun tatt Imovane tidligere? Hvis hun har det er det jo ikke så ille(syns jeg). Hvis du tror hun kan trenge det flere dager så ring fastlegen hennes i morgen og be om akuttime. Eventuelt at han snakker med henne på telefon(er ikke sikker på om det er mulig). Lykke til videre med datteren din! :)

Skrevet

Hun er 21 år og kan takke nei selv. Selvfølgelig er det ikke lov, men jesus da? Jeg og mamma utveksler medisiner av og til fordi det er jo ikke alltid legen har mulighet til å ta imot deg på dagen og man går da ikke på legevakten for å få EN smertestillende eller EN sovetablett.

Smertestillende som paracet o.l. får du kjøpt uten resept f.eks. i dagligvarebutikk og på bensinstasjoner

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg er sykepleier, og på sykehuset her jeg jobber kan vi gi diverse tbl uten å spørre en lege. Sovetbl er en av de, så ja, det gjør ingen ting. 

Håper hun får en god nattssøvn, kjærlghetssorg er forferdelig. 

Anonymous poster hash: 25616...488
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hun er 21 år og kan takke nei selv. Selvfølgelig er det ikke lov, men jesus da? Jeg og mamma utveksler medisiner av og til fordi det er jo ikke alltid legen har mulighet til å ta imot deg på dagen og man går da ikke på legevakten for å få EN smertestillende eller EN sovetablett. Anonymous poster hash: b4615...4d7

Kjærlighetssorg, som denne jenta angivelig har, er "normalt" å ha.

Kjærlighetssorg kommer man seg best over uten piller! Ja, det er en pille, men en pille for mye.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Smertestillende som paracet o.l. får du kjøpt uten resept f.eks. i dagligvarebutikk og på bensinstasjoner

Nå snakket jeg ikke om paracet, jeg tar ikke smertestillende før jeg har en god del vondere enn jeg skal ha for å ta paracet.

Kjærlighetssorg, som denne jenta angivelig har, er "normalt" å ha.

Kjærlighetssorg kommer man seg best over uten piller! Ja, det er en pille, men en pille for mye.

Det var ikke et skudd heroin hun fikk, men en god natts søvn.

• Liker 10
Skrevet

Fikk allergimedisiner og smertestillende av mamma når jeg var yngre. Lever enda. Ser ingenting galt i det sålenge det ikke er sterke medisiner, og en sjelden gang. Håper jenta fikk en god natts søvn  :blomst:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Sovetablett på grunn av at en ung jente har kjærlighetssorg? Jeg er sjokkert over hvor lett enkelte tyr til slikt. 

Lurer på hva man stapper i seg når livet virkelig butter imot.

Anonymous poster hash: a7eef...a14
  • Liker 3
Skrevet

Gratulerer med å ha introdusert din datter for at B-preparater er løsningen for naturlige følelser.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Datteren min er 21 år og har stor kjærlighetssorg. Hun har ikke spist eller sover på to døgn dvs helt utslitt. Jeg ga henne nå 1/2 sovetablett , 3.75 mg imovane.... Slik at hun får en god nattesøvn. Var dette riktig av meg?

Det er ikke lov til å gi sin datter narkotika uansett dose eller hvor gammel hun er. Det er en grunn til at en legevurdering kreves for å få utskrevet det. Det du har gjort er alvorlig og bør ikke gjentas.

Anonymous poster hash: 73038...6cd

• Liker 2
Skrevet

Fått både angst og sovemedisiner av mamma, ikke tatt skade av det, men hun så at det var et nødstilfelle. Jeg har forsåvidt også ringt hun for å spørre om jeg kunne ta en oxycontin når jeg var alene hjemme en uke. Enten det, eller å ringe ambulanse. 

(Jeg visste at jeg allerede tålte oxy, so no worries) og mamma er sykepleier. 

AnonymBruker
Skrevet

Fått både angst og sovemedisiner av mamma, ikke tatt skade av det, men hun så at det var et nødstilfelle. Jeg har forsåvidt også ringt hun for å spørre om jeg kunne ta en oxycontin når jeg var alene hjemme en uke. Enten det, eller å ringe ambulanse. 

Helt vanvittig. Litt av en sykepleier. 

Anonymous poster hash: a7eef...a14

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Skremende å lese at en sykepleier har så lite vett og dårlige holdninger. Hun virker uegnet.

Anonymous poster hash: 73038...6cd

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...