Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
På 4.2.2019 den 11.06, BearMama skrev:

Tåler fint at folk sier hva de har på hjertet. Betyr ikke at jeg må være enig.

Ser du an hvem du snakker med og pakker du eventuelt budskapet inn?

Anonymkode: 6ab95...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er AB over deg. Mannen vet at jeg tenker det, og han er enig med meg, så det hender vi snakker litt om det sammen hvis det blir tatt opp på en måte. Ellers har jeg ikke snakket noe om den meningen til noen andre, da det fort kan bli sårende hvis noen føler seg truffet - selv om jeg ikke mener å såre.

Anonymkode: fa98b...22e

Det skjønner jeg, det er vel slik de aller fleste gjør.

Selv har jeg tenkt og tenkt på om jeg har noen meninger eller fordommer jeg holder helt for meg selv og aldri sier til noen, for det var slik jeg tolket TS' spørsmål. Kom fram til at nei - jeg klarer å si mine meninger til de jeg er på bølgelengde med, til og med fordommene(som jeg vet er fordommer), men holder munn om det er noe andre kan bli veldig såret av å høre.

Andre ganger er man dessverre nødt til å si "ubehagelige sannheter", men da går det an å formulere seg på en ryddig måte. Det handler om å ta hensyn til andre, og man skal være ganske dysfunksjonell for ikke å gjøre dét.

Anonymkode: 0b965...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser du an hvem du snakker med og pakker du eventuelt budskapet inn?

Anonymkode: 6ab95...3e3

Jeg er ikke ute etter å såre noen.

Men noen ting kan man ikke pakke inn søtt med rosa sløyfe på uansett hvor mye en prøver. 

Folk vet veldig godt at de ikke skal spørre om min ærlig mening med mindre de takler å høre hva jeg faktisk mener.

Ikke spør meg om du ser tjukk ut om du vet at du er tjukk og vil ha en som duller med deg og sier at du ikke er tjukk.

Det betyr ikke at jeg sier «Ja, du ser smellfeit ut!» Men jeg sier som det er. «Du har noen ekstra kilo. Plager det deg eller trives du med det?» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, BearMama said:

(...)Ikke spør meg om du ser tjukk ut om du vet at du er tjukk og vil ha en som duller med deg og sier at du ikke er tjukk.

Det betyr ikke at jeg sier «Ja, du ser smellfeit ut!» Men jeg sier som det er. «Du har noen ekstra kilo. Plager det deg eller trives du med det?» 

Greit eksempel på å si noe som kanskje er ubehagelig å høre men likevel sant, og ryddig formulert.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit eksempel på å si noe som kanskje er ubehagelig å høre men likevel sant, og ryddig formulert.

Tror det er en del mennesker som kaller seg ærlig og uten filter som blander det med mangel på folkeskikk.

Man kan være dønn ærlig, men si ting på en velformulert og høflig måte uten at noen skal føle at en er ute etter å såre.

Endret av BearMama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil aldri forstå hvordan menn kan være tiltrekket av veldig slanke kvinner med en rett kropp - gjerne med et par unaturlige store og runde pupper klistret på (f.eks. Victora's Secret-modeller).

Anonymkode: fa98b...22e

VS modeller har veldig formfulle kropper da.  Men mange modeller inne haute couture/runway har de kroppene du beskriver, minus pupper ofte. Ofte fordi de er undervektige. 

Endret av SupaWoman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BearMama
25 minutter siden, SupaWoman skrev:

VS modeller har veldig formfulle kropper da.  Men mange modeller inne haute couture/runway har de kroppene du beskriver, minus pupper ofte. Ofte fordi de er undervektige. 

Veldig formfulle er vel å ta litt hardt i. De er veldig tynne med lav muskelmasse med relativt stort frontparti/ekstrem pushup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BearMama skrev:

Veldig formfulle er vel å ta litt hardt i. De er veldig tynne med lav muskelmasse med relativt stort frontparti/ekstrem pushup.

Jeg syns de fleste ser ut som de har perfekte slanke timeglassfigurer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 7/21/2015 at 4:45 PM, AnonymBruker said:

enig, tenker det er import av damer. Syns det er skikkelig patetisk med menn som henter inn kvinner fra Thailand. 

Anonymous poster hash: f6d30...45a

Enig

Anonymkode: 53b42...62d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eldre menn som importerer Asia-dame: patetisk. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mennesker med altfor mye rynker. Turn off.

Anonymkode: ba021...f6e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som røyker tenker jeg VELDIG stygge tanker om. Samt de som reker ute på kvelden og slenger fra seg ølbokser og snusbokser og spytter snusbleier på gata. Veldig stygge tanker til de som ser shabby ut i hettegenser, drikker RedBull og snuser og har tatovering og slafser tyggis som de spytter ut pågata. Og er de samtidig feite og i dårlig fysisk form, får jeg helt noia. Skygger unna dem i all min fordom. Men sier det jo selvsagt ikke til noen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eldre menn som importerer Asia-dame: patetisk. 

Enig - det samme med middelaldrende kvinner som importerer unge menn fra Tyrkia eller diverse afrikanske land.

Anonymkode: f9002...c9a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 4.2.2019 den 11.17, Ullvott skrev:

Jeg har blitt mer og mer fordomsfull mot folk fra Nord-Norge, jeg. De er selv ekstremt fordomsfulle mot «søringa», skjærer alle over én kam (det gjør jeg også nå, jeg ser den ;) ), aner overhodet ingen ting om norsk geografi sør for deres egen navle, syter over at «ingen søringa»  forstår noe om avstandene i nord, samtidig som de tror at alt sør for Trondheim ligger innen gå-avstand til Oslo, syter noe så inni granskauen over været (jeg har bodd både nordpå og sørpå og dårlig vær/kulde/vind/snø har vi til tider alle steder) og forstår ikke at det er folke- og trafikktettheten og ikke antall cm med snø som gjør at det lettere blir trafikkaos når det er  store snøfall sør for Trondheim. Herregud, folkens, ta dere en bolle! 

Jeg er født og oppvokst på Østerås , men kan skjønne at nordlendinger liker å mobbe oss litt. Se på historikken søringer mot nordlandsfolket/ samene. Se hvor ekle vi har vært. Ta deg en bolle selv og ha litt selvinnsikt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svarte negere, kullsvarte i ansiktet,  tenker jeg at: « hxn ser malplassert ut her i Norge. Et fremmedlegeme» Tenker det,sier det ikke. Hvordan får de nok d-vitamin i mørketiden? Det er liksom unaturlig. Deres habitat er ikke her. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Svarte negere, kullsvarte i ansiktet,  tenker jeg at: « hxn ser malplassert ut her i Norge. Et fremmedlegeme» Tenker det,sier det ikke. Hvordan får de nok d-vitamin i mørketiden? Det er liksom unaturlig. Deres habitat er ikke her. 

Er det mulig?

Skjønner egentlig ikke hvorfor hvite mennesker har trodd i alle år at de er overlegne mørke? Mørke har 30% mer muskelmasse, de får sjelden rynker, de har rytme, de er bedre rustet nedentil. Den hvite mann er rynkete , urytmisk , har ofte mikro-pikk😆

Dra deg til ditt eget habitat. Hilsen norsk jente.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fordommer mot rosabloggere, eiendomsmeglere, veldig unge mødre, ressurssvake mennesker som får mange barn, vaksineskeptikere og andre konspirasjonsteoretikere, nyfrelste ekstremveganere... og sikkert flere. Men det betyr naturligvis ikke at jeg synes de er mindre verdt enn andre. Himler litt med øynene, bare.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, janeikanskje skrev:

Jeg har fordommer mot rosabloggere, eiendomsmeglere, veldig unge mødre, ressurssvake mennesker som får mange barn, vaksineskeptikere og andre konspirasjonsteoretikere, nyfrelste ekstremveganere... og sikkert flere. Men det betyr naturligvis ikke at jeg synes de er mindre verdt enn andre. Himler litt med øynene, bare.

Jeg har fordommer mot kvinner som spiser kjøtt. Det er sinnsykt ufeminint og uintelligent.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er fordomsfull mot innvandrere fra "primitive" land. Innvandringspolitikken har totalfeilet. Er innvandrer fra primitivt land selv...

Anonymkode: 6ae9d...8bd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fordommer mot kvinner som spiser kjøtt. Det er sinnsykt ufeminint og uintelligent.

I tilfelle du ikke ser forskjell på nyfrelste ekstremveganere og andre som ikke spiser kjøtt, må jeg bare poengtere at jeg ikke har fordommer mot vanlige folk som ikke spiser kjøtt. Spiser lite kjøtt selv. 

Men dine fordommer er din rett. Stå på :)

Endret av janeikanskje
formatering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...