Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
På 22.6.2017 den 10.32, AnonymBruker skrev:

Helt klart, det kan være vanskelig å legge om f.eks gange, men det er faktisk ikke umulig. Jeg tenker det kommer ann på om man f.eks har fått hjelp til å endre gange. Har sett mange drag queens f.eks som er mer feminime enn andre kvinner og de er jo menn utenfor underholdningsarenaen. Vet du hvorfor de føler de må ta den helt ut? Fordi mange av dem er redde for at hvis de ikke gjør det, så vil ikke folk ta dem for å være kvinner. Finnes mange andre grunner også, men det husker jeg ikke akkurat nå. Anbefaler deg å titte på Julia Kaye sin instagramprofil upandoutcomic. 

Anonymkode: 5cd53...d7d

Det er ytterst få jeg synes som kan bli tatt for å være kvinner. Det er noe med vinklingen på ansiktsstrukturen som skiller menn fra kvinner, selv om de har brukt år på forvandlingen. For eksempel Andreja Pejic kan man se ennå er tidligere mann.  

Jeg ser av den du nevnte og ser ut som tidligere mann i noen vinkler. 

Ellers lurer jeg igjen på da - hvis transkvinner kaller seg "kvinner" eller "ekte kvinner", hva i all verden er da opprinnelige biologiske kvinner? Synes man faktisk skal kalle en spade for en spade, eller for å si det sånn, en syntetisk rose vil aldri bli en ekte. 

Anonymkode: 52c5e...6c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 21.6.2017 den 11.23, Gaea skrev:

Jeg har nok mange fordommer, men de stikker ikke særlig dypt. Det første som falt meg inn er at jeg ofte tenker at mennesker med svært dårlig språk, mange skrivefeil og utstrakt bruk av smilefjes er litt ''enklere'' mennesker. Selv om de selvsagt kan være superhyggelige likevel, så det er ikke slik at jeg skyr unna dem eller noe.

Åh, mennesker som ikke bruker smilefjes i det hele tatt, men prøver å være kvasi-intellektuelle og morsomme på en ironisk måte.... Patetisk.

Mennesker som bruker smilefjes i hver eneste setning, patetisk.

Anonymkode: e68e2...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinner som flørter med en mann hele kvelden, blir med han hjem, havner i senga, når trusa er av sier hun nei. Han er full og får det ikke med seg. Hun mener seg voldtatt. Min mening om det er at her kan hun takke seg selv. Og slikt er etter min mening ingen voldtekt.

Kvinner som har 3-4 barn med like mange menn. Stakkars barn. 

Jeg mener det er helt ok å bruke N-ordet når man snakker om afrikanere. Det kan man ikke si høyt, sa er man visst rasist.

Anonymkode: 9546c...9c0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 14.7.2017 den 21.30, AnonymBruker skrev:

Hender at jeg ser ned på mitt eget kjønn. Finner kun svakheter ved det å være kvinne. Kan gå rundt og tenke stygge tanker om andre jenter/kvinner, hvis de på en eller annen måte bekrefter de fordommene jeg har mot mitt eget kjønn.

Anonymkode: 860cf...da5

Jeg elsker å være kvinne jeg :D

Hvorfor er det en svakhet å være kvinne? Vi har andre styrker og roller enn det menn har, men vi passer likevel perfekt sammen. Jeg liker menn med typiske maskuline kvaliteter, det får meg til å føle meg enda mer feminin. :)

Anonymkode: d852a...80e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner som flørter med en mann hele kvelden, blir med han hjem, havner i senga, når trusa er av sier hun nei. Han er full og får det ikke med seg. Hun mener seg voldtatt. Min mening om det er at her kan hun takke seg selv. Og slikt er etter min mening ingen voldtekt.

Anonymkode: 9546c...9c0

Blir som når jeg kjører for fort fordi jeg er for full til å se fartsgrensen. Etter min mening har jeg ikke brutt fartsgrensen. :ironi:

Anonymkode: 6203f...c0c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Blir som når jeg kjører for fort fordi jeg er for full til å se fartsgrensen. Etter min mening har jeg ikke brutt fartsgrensen. :ironi:

Ikke har jeg fyllekjørt heller for jeg var for full til å vite at jeg hadde promille. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes venninnen min som er ung ufør bare er en latsabb og har blitt det som en brikke i spillet for å få gjeldsordning fra kommunen.

jeg synes mørkhudete menn er skumle.

jeg fatter ikke at folk gidder/orker å være tykke, spesielt ikke de som "har prøvd ALT" for å gå ned i vent.

folk som er allergiske eller har intoleranser for visse matvarer og krever at alle andre i fks en bursdag skal ta hensyn til dette. Jeg vil ha ordentlig kake med ordentlig krem laget av ordentlig fløte. 

Jeg misliker sterkt når foreldrene til voksne "barn" med fks downs syndrom forventer at alle skal ignorere dårlig oppførsel eller mene att det er søtt. De er voksne nok til å ikke kalle andre for bæsj eller grave i middagen med hendene. 

Anonymkode: d0e67...88d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk som drar rasismekortet så fort de ikke får viljen sin eller noe går de imot, som ikke går på rasisme i det hele tatt.

Overvektige folk som påstår at de har prøvd alt, men at de ikke greier å gå ned i vekt, og slår seg til ro med det.

Anonymkode: 31030...db1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overvektige folk som påstår at de har prøvd alt, men at de ikke greier å gå ned i vekt, og slår seg til ro med det.

Anonymkode: 31030...db1

Den kan generaliseres til det alt de aller fleste klarer. Folk som ikke klarer eksamen, få muskler, får venner, få kjæreste, få jobb, osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er rask til å stemple folk som kvasiintellektuelle. 

Anonymkode: 908d2...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinner kan voldta og utføre vold akkurat som menn.

Anonymkode: 8a074...6da

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 18.7.2017 den 2.25, AnonymBruker skrev:

Den kan generaliseres til det alt de aller fleste klarer. Folk som ikke klarer eksamen, få muskler, får venner, få kjæreste, få jobb, osv. 

Mye mulig. Men de sitter sjeldent å sutrer om det slik som overvektige gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lol. 

De fleste mennesker har flere stygge tanker enn fine tanker. Feks penger, hevde seg, klatre opp og frem, snobbete tanker med nesa i sky.

Hvorfor leker dere så hellige? Er dere virkelig så mye bedre? Hvorfor bruker dere tid på det? For å føle dere bedre? Men da er dere jo nøyaktig like ille som dem dere kritiserer, så det lønner seg i lengden å bli en grønnsak så dere slipper å servere dritten deres videre. For alles beste. Jeg vet dere er snille mennesker, sett i gang og utvisk dere. 

Anonymkode: 96714...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Kvinnfolk jeg har lyst til å ha et eventyr med, for å si det pent. Man sier ikke det vet du. Man tenker det. Jeg tipper jeg ikke er alene om det. Alle her har vel det til felles😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 17.7.2017 den 14.02, AnonymBruker skrev:

jeg fatter ikke at folk gidder/orker å være tykke, spesielt ikke de som "har prøvd ALT" for å gå ned i vent.

folk som er allergiske eller har intoleranser for visse matvarer og krever at alle andre i fks en bursdag skal ta hensyn til dette. Jeg vil ha ordentlig kake med ordentlig krem laget av ordentlig fløte. 

Du ser ned på overvektige, men selv skal du ha kake med ordentlig krem av ordentlig fløte?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 19.7.2017 den 20.15, Perelandra skrev:

Du ser ned på overvektige, men selv skal du ha kake med ordentlig krem av ordentlig fløte?

Det er ikke motsetninger det? Man kan være frisk, tynn og sunn og spise kake en gang i blant.

Anonymkode: 5764c...ed5

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Architect

Foreldre som setter barna og kjæledyret  likt burde bli fratatt barna sine og steriliseres og satt på en liste hvor man blir nektet og adoptere. Slike mennesker burde ikke få lov til å ha noe med barn og gjøre. Ihvertfall ikke ha lov til å ha egne barn.

Det samme gjelder for foreldre som misbruker, slår barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Jeg har faktisk en del fordommer mot enkelte  medlemmer av Kvinneguiden (og alle andre debatt-forum) som oppretter stadig fleire tråder om ett tema som det allerede  finnes fleire forskjellige tråder om...  

:mynona:   

Anonymkode: 14cb3...6c3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...