Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, Petra75 skrev:

Vel - jeg er fra bygda, og vil vel si at Oslo-folk er minst like gode til å ta vare på dyra sine som mine sambygdinger. Oslo har marka, ergo mer enn nok plass å boltre seg på med hund. 

Poenget er at det ikke er så mange som gjør det. For meg blir det ønsketenkning,og noe som egentlig ikke er realistisk for de fleste som har en jobb, som tar opp mye av fritiden deres.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De som har masse skrivefeil bør bruke stavekontroll. Har en kollega som ikke vet ikke når h*n skal bruke da/når, og/å. En eller annen dag kommer mailene til vedkommende i retur med rød skrift. 

Anonymkode: c95d2...6af

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, lille humla skrev:

Poenget er at det ikke er så mange som gjør det. For meg blir det ønsketenkning,og noe som egentlig ikke er realistisk for de fleste som har en jobb, som tar opp mye av fritiden deres.

Folk flest har da jobb?! :klo: 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, så du mener at en 9-16.00 jobb er det samme som en som har en direktør jobb? Har du peiling på boligmarkedet i Oslo? Virker jo ikke sånn, men jeg skal la det gå, da du tydeligvis ikke har peiling på hva du uttaler deg om:mynona:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lille humla skrev:

Jaha, så du mener at en 9-16.00 jobb er det samme som en som har en direktør jobb? Har du peiling på boligmarkedet i Oslo? Virker jo ikke sånn, men jeg skal la det gå, da du tydeligvis ikke har peiling på hva du uttaler deg om:mynona:

Eh ..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 14.3.2017 den 23.28, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet mange år med mennesker som er utviklingshemmet, men mener likevel de er en byrde for samfunnet og det skulle "automatisk" blitt gjennomført abort i regi av staten. Utviklingshemmede har ikke livets rett i mine øyne, og er rett og slett bare en utgift for staten. Jeg skammer meg som fy over at jeg tenker slik, men klarer bare ikke å la vær. 

(Og jeg vet at ikke alle tilfeller kan bli oppdaget under svangerskap, men da skulle det vært en human måte og avlivet avkommet på).

Anonymkode: 47c26...55a

Jeg har en funksjonssvikt.

Jeg synes holdningene dine virker ekstreme, men det er ikke nødvendigvis noe drap å ta abort, så lenge fosteret er under en viss alder. Derfor hadde det ikke gjort noen forskjell, etter min mening. 

Det er selvfølgelig et dilemma, men når de først er født, må det jo finnes andre alternativer enn  å ta livet av dem. I dag har man også tiltak for å hjelpe dem, og hvor mye de klarer seg kan variere. Men jeg har egentlig ingenting imot dem som tar abort. 

Anonymkode: f171a...b8c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når det er sagt, er abort også et personlig valg

Anonymkode: f171a...b8c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som har en genfeil der det er 50 % sjanse for at barnet arver genfeilen, burde reflektere om det å få barn er lurt. Selv om det er bare 50 % sjanse, er sjansen der uansett. 

Anonymkode: 4b3a3...6ac

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Homofile med feminine fakter. Ikke menn som alltid har fremstått litt femi, men de som begynner med det når de kommer ut av skapet.

Hiphopere som fekter med armene. 

Anonymkode: 07b83...79e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har fordommer mot folk som ikke bruker headset på treningsstudio. Det sier litt om musikksmaken, som igjen sier litt om personligheten. De kan være greie folk, men jeg vet de aldri vil sette pris på kunstneriske filmer, poesi eller reflektere dypt over meningen med livet. 

Anonymkode: 07b83...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fordommer mot:
Bedrevitere som føler at de må belære andre hele tiden.
Gamlinger som henter seg unge kvinnfolk fra Thailand o.l
Folk som ikke tolererer at alle er forskjellige både når det kommer til kropp og sinn.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 14.3.2017 den 9.51, AnonymBruker skrev:

Kvinners reaksjoner rundt voldtekt sliter jeg med å forstå. Kvinner som blir voldtatt får gjerne langvarige psykiske vansker. Det klarer jeg ikke sette meg inn i. Jeg skjønner at det kan være fysisk vondt der og da - og sikkert en stund etterpå - men på det psykiske planet tenker jeg at man burde riste det av seg etter noen dager. I hvert fall hvis fyren slo seg til ro med å bare få den mellom beina på dama, og ikke gjorde noen fysisk skade utover det.

Anonymkode: 559be...008

Fy faen.

Anonymkode: e253a...fa1

• Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kristenfundamentalister. Hyklere hele gjengen, og det de står for er vel bortimot det motsatte av det det nye testamentet prøver å formidle.

At vi har en regjering som lefler med disse synes jeg er urovekkende.

Anonymkode: 7633d...bd9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 3/17/2017 den 18.49, Petra75 skrev:

Vel - jeg er fra bygda, og vil vel si at Oslo-folk er minst like gode til å ta vare på dyra sine som mine sambygdinger. Oslo har marka, ergo mer enn nok plass å boltre seg på med hund. 

Synes folk som bor i Oslo som eventuelt har hund, og som savner hjembygden sin, bør la være å ha hund i byen. Hundeeierne passer uansett ikke på bra nok og holder de ikke i bånd men lar hunden gå og hoppe på andre forbipasserende. Fryktelgi irriterende. Spesielt når hundeeieren legger til "den er snill altså"...

As if one care. 

Anonymkode: ea6b0...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 3/14/2017 den 23.44, AnonymBruker skrev:

Blir deprimert av denne tråden. . Jeg har fordommer mot folk som har mange fordommer.  Det skader ikke å være litt mer rause med hverandre. . 

Anonymkode: e71f2...d34

Men nå snakker vi om fordommene - og kun det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
På 3/12/2017 den 10.06, Mari Y skrev:

Men folk som ikke bruker blinklys, ja. 

Grusomt irriterende!! (Og farlig!)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes folk som bor i Oslo som eventuelt har hund, og som savner hjembygden sin, bør la være å ha hund i byen. Hundeeierne passer uansett ikke på bra nok og holder de ikke i bånd men lar hunden gå og hoppe på andre forbipasserende. Fryktelgi irriterende. Spesielt når hundeeieren legger til "den er snill altså"...

As if one care. 

Jeg syns noen fordommer er dummere enn andre. Denne er en av dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 3/15/2017 den 23.38, AnonymBruker skrev:

Mennesker som forventer at det skal tas hensyn til de. Vil du sitte på bussen? Spør, en eller annen kommer til å si ja. Ikke bare vent at folk skal reise seg(bare eksempel). Det er ikke så forbanna vanskelig. 

Anonymkode: 3add6...6f9

Et høflig og sivilisert samfunn reiser seg for eldre,åpenbart syke og gravide i offentlig transport og tilbyr plass lengre frem i lange køer. 

I Norge er det laang vei igjen. 

I Norge må offentlig sektor sette opp skilter ved alle t-banestasjoner i Oslo der det står med store bokstaver: "slipp folk ut før du selv går på". (Noe som burde være innlysende...)

I Storbritannia og i andre siviliserte samfunn må man ikke ha slike skilt. De forstår det intuitivt i sin normalt høflige kultur.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg syntes de fleste mennesker er komplette idioter, noe denne tråden beviser.

...og siden jeg ikke er noe bedre selv så bare fortsetter jeg:

- Jeg klarer ikke å omgås folk som snakker trøndersk.
- Jeg takler ikke gravide som av en eller annen grunn tror de er mer verdt enn andre mennesker. Nei, et barn er ikke et mirakel, det blir født MANGE hver eneste dag.
- Jeg syntes at de som syntes mennesket er mer verdt enn andre dyr er enkle skapninger.

Kunne sikkert skrevet mer men nå har jeg andre ting å gjøre.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...