AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #441 Del Skrevet 14. mars 2017 Jeg dømmer folk etter utseende. Anonymkode: 0e59b...89c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 14. mars 2017 #442 Del Skrevet 14. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg dømmer folk etter utseende. Anonymkode: 0e59b...89c Dont we all?... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #443 Del Skrevet 14. mars 2017 Liker ikke hensynsløse og narsisisstiske folk. Heller ikke de som manipulerer og legger opp til bråk. Og jeg avskyr mennesker som er feige og svake når de ikke klarer å stå for noe eller skifter mening og tar parti med den dårlige. Og mener du er gal og svak når du er den som er reflektert og hatt mest motgang. Voksne som er tolv år i hodet. Bedrevitere Folk med null selvinnsikt og legger alt ansvar på andre og er spydig mot andre. Folk som rævslikker i trafikken og som ikke klarer å ta en god og sikker forbikjøring. Folk som ikke klarer å smile, flytte seg, himler med øynene og puster og peser. Ikke viser generell folkeskikk, ingen entusiasme, ingen øyekontakt og er stort sett sure og avvisende. Jenter som blir gravide og ikke vet hvem barnefar er og er i tillegg tilbakestående nok til å ikke ta seg av det. De trenger at noen elsker de fordi de ikke mestrer livet ellers. Folk som bare bryr seg om penger. De som tror de vet alt om deg, alt du gjør og er. De som er ustabile og man ikke vet hvor man har. Ofte så idoliserer de deg og en annen gang rakker de ned på deg. Anonymkode: ab740...a65 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #444 Del Skrevet 14. mars 2017 Jeg har jobbet mange år med mennesker som er utviklingshemmet, men mener likevel de er en byrde for samfunnet og det skulle "automatisk" blitt gjennomført abort i regi av staten. Utviklingshemmede har ikke livets rett i mine øyne, og er rett og slett bare en utgift for staten. Jeg skammer meg som fy over at jeg tenker slik, men klarer bare ikke å la vær. (Og jeg vet at ikke alle tilfeller kan bli oppdaget under svangerskap, men da skulle det vært en human måte og avlivet avkommet på). Anonymkode: 47c26...55a 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #445 Del Skrevet 14. mars 2017 Blir deprimert av denne tråden. . Jeg har fordommer mot folk som har mange fordommer. Det skader ikke å være litt mer rause med hverandre. . Anonymkode: e71f2...d34 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #446 Del Skrevet 14. mars 2017 1 time siden, Mari Y skrev: Det er kanskje fordi du aldri har vært gjennom det? Jeg tror det er umulig å forstå noe helt 100% som man aldri har vært igjennom. Jeg har ikke vært igjennom det selv men kan fint forstå at voldtekt gir psykiske langtidsplager. Tror det kalles empati samt en dose kunnskap om menneskepsyken hjelper. Anonymkode: e71f2...d34 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 14. mars 2017 #447 Del Skrevet 14. mars 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke vært igjennom det selv men kan fint forstå at voldtekt gir psykiske langtidsplager. Tror det kalles empati samt en dose kunnskap om menneskepsyken hjelper. Anonymkode: e71f2...d34 Ja, men jeg tror ikke vi har en perfekt emne til empati, heller. Vi kan på en måte 'lese' at en person har vondt, og forstå hvordan personen har kommet seg dit. Men å forstå det helt tror jeg er umulig medmindre man går igjennom noe av det samme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #448 Del Skrevet 15. mars 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet mange år med mennesker som er utviklingshemmet, men mener likevel de er en byrde for samfunnet og det skulle "automatisk" blitt gjennomført abort i regi av staten. Utviklingshemmede har ikke livets rett i mine øyne, og er rett og slett bare en utgift for staten. Jeg skammer meg som fy over at jeg tenker slik, men klarer bare ikke å la vær. (Og jeg vet at ikke alle tilfeller kan bli oppdaget under svangerskap, men da skulle det vært en human måte og avlivet avkommet på). Anonymkode: 47c26...55a Jeg mener det samme. Selvfølgelig, så føle jeg med foreldre som får et slik barn. De har rett til å få den de er glad i... men alle utviklingshemmede opplever vel ikke dette. Nei, jeg synes også de bare er en utgift. De skaper arb.plasser, glad for at det er mennesker som er omsorgsfulle og liker å jobbe med slike. Det samme gjelder eldre. Det er selvfølgelig noen som er glad i dem, vi kan ikke bare bestemme at de skal dø. Men jeg har problemer med å se på de som bare ligger med et hjerte som slår. Det eneste de klarer er å spise. Trist. Men de blir liksom en bortkastet ressurs. Og så er det en regel som heter at man skal gjøre alt som står i sin makt for å holde de i live om de nærmer seg døden. Ville egentlig bare latt vedkommende slippe om det skjedde. Anonymkode: 8786f...b24 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mintgrønn Skrevet 15. mars 2017 #449 Del Skrevet 15. mars 2017 På Tuesday, March 14, 2017 den 9.19, Brimi skrev: Eh, nei. Det kan også ha noe med makt å gjøre. Nei, er det kun snakk om makt er man ikke pedofil. Pedofil kommer fra gresk (pedo:barn) (fil: kjærlighet), så kjærlighet for barn. De blir forelska i barn og føler kjærlighet for barn. Ikke alle som forgriper seg på barn trenger å være pedofil heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Kilmister Skrevet 15. mars 2017 #450 Del Skrevet 15. mars 2017 Folk som tror de er bedre fordi de trener. Folk som barberer underlivet å som tror at det er sånn det skal være! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 15. mars 2017 #451 Del Skrevet 15. mars 2017 4 timer siden, mintgrønn skrev: Nei, er det kun snakk om makt er man ikke pedofil. Pedofil kommer fra gresk (pedo:barn) (fil: kjærlighet), så kjærlighet for barn. De blir forelska i barn og føler kjærlighet for barn. Ikke alle som forgriper seg på barn trenger å være pedofil heller. Ja? Siterte du feil person eller? For du skriver jo akkurat det samme som meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #452 Del Skrevet 15. mars 2017 På 3/4/2017 den 19.34, AnonymBruker skrev: Kvinner får lett jobber i det offentlige, fordi de er de fødte regelrytterne Jeg har ennå tilgode å møte en kvinne som utfordrer meg intellektuelt, da mener jeg ved å være flink til å filosofere, eller å kunne argumentere godt uten å ty til følelser. Feminister er feminister fordi de ikke er attraktive, og dermed trenger en måte å heve sin attraktivitet, ved å inisistere på at plus size og karriere er sexy. Nope, du er attraktiv fordi du er deilig, og deilige jenter trenger ikke være feminister, for de klarer faktisk tiltrekke menn Anonymkode: 3a32d...97e Jeg har en sterk fordom mot folk som sier filosofi og argumentasjon ikke har noe med følelser å gjøre Man argumenter eller debatterer FORDI man tror/mener/vil fremme sin egen mening eller sitt eget syn. Det blir bare så sykt mye bedre når man har forskning, gjerne underbygget av metaanalyser(eller i hvert fall litt mer enn en studie basert på 100 elever fra en eller annen Amerikansk side), for å begrunne meningen sin. Noe de fleste desverre ser ut til å glemme. Jeg er desverre en av de som har veldig mange fordommer.. -.- 1. Jeg har en fordom mot de som velger å bli i fortiden, i stedet for å leve i nåtiden. Med det mener jeg de som konsekvent skylder på barndommen for mindre gode sider de har som voksne i stedet for å oppsøke hjelp til å takle tidligere traumer på en bedre måte. 2. Jeg har en fordom mot sjefer som spør om jeg har samboer under jobbintervju. Ja, jeg er gift og planlegger å presse ut en unge eller to før jeg fyller 35.. Deal with it, eller slutt å kall inn kvinner til intervju.. 3. Folk som kaster søpla på gata. Ta deg sammen. Gå de siste meterne til ei sølpebøtte og kast søppelet ditt der! Du er ikke så feit eller lat at du ikke orker! 3. Folk som alltid finner unnskyldninger for at de ikke klarer ting. Alt fra studier til vektnedgang. Slutt med unnskyldningene, du klarer ikke hvis du ikke prøver(dette gjelder ikke de med f.eks medisinske grunner...) 4. Menn som spruter sæden sin inn dit den ikke bør være uten beskyttelse og så blir overraska når det blir til et embryo.. Samma med damer som "plutselig" er gravide. Du valgte å ha sex.. Og en eggcelle + en sædcelle = baby. Dette lærte vi på barneskolen og det bør ikke komme som en overraskelse. 5. Mennesker som forventer at det skal tas hensyn til de. Vil du sitte på bussen? Spør, en eller annen kommer til å si ja. Ikke bare vent at folk skal reise seg(bare eksempel). Det er ikke så forbanna vanskelig. 6. Folk som sier da i hver jøvla setnig da. Jeg blir så sykt sliten da, for da blir setningen så sykt dårlig. Da... 7. Folk som kommer for seint - hele tiden! Ha respekt, menneske! Du kaster bort tiden til andre, og det er ufint. folk å bevare freden/ikke starte diskusjoner eller virke frekk holder jeg klokelig kjeft om dette. Nikker, smiler og tenker mitt.. Anonymkode: 3add6...6f9 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #453 Del Skrevet 16. mars 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en sterk fordom mot folk som sier filosofi og argumentasjon ikke har noe med følelser å gjøre Man argumenter eller debatterer FORDI man tror/mener/vil fremme sin egen mening eller sitt eget syn. Det blir bare så sykt mye bedre når man har forskning, gjerne underbygget av metaanalyser(eller i hvert fall litt mer enn en studie basert på 100 elever fra en eller annen Amerikansk side), for å begrunne meningen sin. Noe de fleste desverre ser ut til å glemme. Jeg er desverre en av de som har veldig mange fordommer.. -.- 1. Jeg har en fordom mot de som velger å bli i fortiden, i stedet for å leve i nåtiden. Med det mener jeg de som konsekvent skylder på barndommen for mindre gode sider de har som voksne i stedet for å oppsøke hjelp til å takle tidligere traumer på en bedre måte. 2. Jeg har en fordom mot sjefer som spør om jeg har samboer under jobbintervju. Ja, jeg er gift og planlegger å presse ut en unge eller to før jeg fyller 35.. Deal with it, eller slutt å kall inn kvinner til intervju.. 3. Folk som kaster søpla på gata. Ta deg sammen. Gå de siste meterne til ei sølpebøtte og kast søppelet ditt der! Du er ikke så feit eller lat at du ikke orker! 3. Folk som alltid finner unnskyldninger for at de ikke klarer ting. Alt fra studier til vektnedgang. Slutt med unnskyldningene, du klarer ikke hvis du ikke prøver(dette gjelder ikke de med f.eks medisinske grunner...) 4. Menn som spruter sæden sin inn dit den ikke bør være uten beskyttelse og så blir overraska når det blir til et embryo.. Samma med damer som "plutselig" er gravide. Du valgte å ha sex.. Og en eggcelle + en sædcelle = baby. Dette lærte vi på barneskolen og det bør ikke komme som en overraskelse. 5. Mennesker som forventer at det skal tas hensyn til de. Vil du sitte på bussen? Spør, en eller annen kommer til å si ja. Ikke bare vent at folk skal reise seg(bare eksempel). Det er ikke så forbanna vanskelig. 6. Folk som sier da i hver jøvla setnig da. Jeg blir så sykt sliten da, for da blir setningen så sykt dårlig. Da... 7. Folk som kommer for seint - hele tiden! Ha respekt, menneske! Du kaster bort tiden til andre, og det er ufint. folk å bevare freden/ikke starte diskusjoner eller virke frekk holder jeg klokelig kjeft om dette. Nikker, smiler og tenker mitt.. Anonymkode: 3add6...6f9 Problemet er ikke følelser, men at det kun blir følelser som grunnlag for alle argumenter. Logikk er vanskelig for mange kvinner å forstå. Anonymkode: 3a32d...97e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 17. mars 2017 #454 Del Skrevet 17. mars 2017 På 14.3.2017 den 23.27, AnonymBruker skrev: Liker ikke hensynsløse og narsisisstiske folk. Heller ikke de som manipulerer og legger opp til bråk. Og jeg avskyr mennesker som er feige og svake når de ikke klarer å stå for noe eller skifter mening og tar parti med den dårlige. Og mener du er gal og svak når du er den som er reflektert og hatt mest motgang. Voksne som er tolv år i hodet. Bedrevitere Folk med null selvinnsikt og legger alt ansvar på andre og er spydig mot andre. Folk som rævslikker i trafikken og som ikke klarer å ta en god og sikker forbikjøring. Folk som ikke klarer å smile, flytte seg, himler med øynene og puster og peser. Ikke viser generell folkeskikk, ingen entusiasme, ingen øyekontakt og er stort sett sure og avvisende. Jenter som blir gravide og ikke vet hvem barnefar er og er i tillegg tilbakestående nok til å ikke ta seg av det. De trenger at noen elsker de fordi de ikke mestrer livet ellers. Folk som bare bryr seg om penger. De som tror de vet alt om deg, alt du gjør og er. De som er ustabile og man ikke vet hvor man har. Ofte så idoliserer de deg og en annen gang rakker de ned på deg. Anonymkode: ab740...a65 Mye av dette er nok ikke uvanlig. Narssister og psykopater er nok mer en selvfølge, når man først tenker på tilstanden, i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille humla Skrevet 17. mars 2017 #455 Del Skrevet 17. mars 2017 På 5.3.2017 den 16.50, Petra75 skrev: Men Oslo-folk er da også fuglejegere..?! Du har ikke en fuglehund som har sterke behov for mosjon, mens du er sjef i et ymse foretak bare fordi du jakten 1-2 ganger i året. Jeg bor rett ved Frognerparken, ser mange hunder som ikke burde hatt de eierne de har. (De har jo null kontroll) det er manko på selvinnsikt av eiere. Dyr er ikke en privilegie å ha. Har selv hatt en Breton, men da bodde jeg ikke I Oslo gryta... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 17. mars 2017 #456 Del Skrevet 17. mars 2017 27 minutter siden, lille humla skrev: Du har ikke en fuglehund som har sterke behov for mosjon, mens du er sjef i et ymse foretak bare fordi du jakten 1-2 ganger i året. Jeg bor rett ved Frognerparken, ser mange hunder som ikke burde hatt de eierne de har. (De har jo null kontroll) det er manko på selvinnsikt av eiere. Dyr er ikke en privilegie å ha. Har selv hatt en Breton, men da bodde jeg ikke I Oslo gryta... Fordomsfull much? Oslofolk er like gode (eller dårlige) fuglehundeiere som hvem som helst andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille humla Skrevet 17. mars 2017 #457 Del Skrevet 17. mars 2017 4 minutter siden, Petra75 skrev: Fordomsfull much? Oslofolk er like gode (eller dårlige) fuglehundeiere som hvem som helst andre. Har du lest overskriften på denne tråden?...... 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 17. mars 2017 #458 Del Skrevet 17. mars 2017 12 minutter siden, lille humla skrev: Har du lest overskriften på denne tråden?...... Hehe, ja - kom på det etter innlegget var skrevet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille humla Skrevet 17. mars 2017 #459 Del Skrevet 17. mars 2017 1 minutt siden, Petra75 skrev: Hehe, ja - kom på det etter innlegget var skrevet For meg er det greit å få en utblåsning, betyr ikke at jeg tror alle fuglehund eiere i Oslo er grusomme. Sikkert mange som er fantastiske, men jeg liker ikke trenden. De fleste fuglehunder krever veldig mye, og tror ikke alle som har de i en storby kan gi dem det de trenger av disiplin og mosjon. (: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 17. mars 2017 #460 Del Skrevet 17. mars 2017 6 minutter siden, lille humla skrev: For meg er det greit å få en utblåsning, betyr ikke at jeg tror alle fuglehund eiere i Oslo er grusomme. Sikkert mange som er fantastiske, men jeg liker ikke trenden. De fleste fuglehunder krever veldig mye, og tror ikke alle som har de i en storby kan gi dem det de trenger av disiplin og mosjon. (: Vel - jeg er fra bygda, og vil vel si at Oslo-folk er minst like gode til å ta vare på dyra sine som mine sambygdinger. Oslo har marka, ergo mer enn nok plass å boltre seg på med hund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå