Gå til innhold

Blir endel single desperate pga av mangel på sex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var en usigelig teit undersøkelse.

 

Hvorfor det?

 

Hva er det som er så "teit" med en slik undersøkelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor det?

 

Hva er det som er så "teit" med en slik undersøkelse?

 

Det er en helt klar og grunnleggende svakhet i premissene for forsøket som aktivt påvirker resultatet. Forsøket er ikke uavhengig av metodikken brukt. 

 

Uansett hva resultatet av forsøket ble, ville forsøket ikke kunne validert noen  teori. 

 

Gjennom å pålegge at personene skal ha mere sex, kan man ikke måle om resultatet er en refleksjon om folk misliker å ha mye sex, eller om folk misliker å bli tvunget til sex. 

 

I utvalget kan du ha par der den ene parten ønsker mere sex og den andre parten ønsker å bli dominert, du kan ha den ene parten ønsker mindre sex, mens den andre liker presset, den ene parten ønsker mere sex, men den andre parten misliker presset og til slutt den ene parten misliker mere sex, og den andre misliker press. 

 

Denne fordelingen er ikke normalfordelt ; vi kan regne med relativt stor sannsynlighet for at flertallet misliker å bli presset, og vi kan likedan regne med stor sannsynlighet at parenes ønske om sex er i ubalanse (det vil aldri være slik at ett par er 100% like i sexbehov; det vil være en ubalanse som er styrt av ett kompromiss som er det sexlivet de faktisk har. ) Gitt dette er det vanskelig til umulig å bygge en fungerende statistisk modell som sier noe om hva resultatet av undersøkelsen betyr. 

Endret av Druid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en helt klar og grunnleggende svakhet i premissene for forsøket som aktivt påvirker resultatet. Forsøket er ikke uavhengig av metodikken brukt. 

 

Uansett hva resultatet av forsøket ble, ville forsøket ikke kunne validert noen  teori. 

 

Gjennom å pålegge at personene skal ha mere sex, kan man ikke måle om resultatet er en refleksjon om folk misliker å ha mye sex, eller om folk misliker å bli tvunget til sex. 

 

I utvalget kan du ha par der den ene parten ønsker mere sex og den andre parten ønsker å bli dominert, du kan ha den ene parten ønsker mindre sex, mens den andre liker presset, den ene parten ønsker mere sex, men den andre parten misliker presset og til slutt den ene parten misliker mere sex, og den andre misliker press. 

 

Denne fordelingen er ikke normalfordelt ; vi kan regne med relativt stor sannsynlighet for at flertallet misliker å bli presset, og vi kan likedan regne med stor sannsynlighet at parenes ønske om sex er i ubalanse (det vil aldri være slik at ett par er 100% like i sexbehov; det vil være en ubalanse som er styrt av ett kompromiss som er det sexlivet de faktisk har. ) Gitt dette er det vanskelig til umulig å bygge en fungerende statistisk modell som sier noe om hva resultatet av undersøkelsen betyr. 

 

 

Uenig.

 

Folk flest (gjerne menn) går rundt i den tro at lykke blir oppnådd ved å ha mer sex.

 

Sex er kortidslykke og denne studien beviser at man ikke trenger mer sex for å bli lykkelig. 

 

Selvfølgelig kan man diskutere hvilken betydning dette har for enkeltindivider. Men for folk flest, som i denne undersøkelsen har et bredt utvalg av aldersgrupper, beviser at man ikke får mer lykke.

 

For min egen del kan jeg være enig i denne studien på generelt grunnlag. Av erfaring kan mer sex ha en negativ effekt i forhold til mental helse. 

Andre studier har bevist at depresjon kan være en stor faktor for at personer ønsker mer sex og tenker oftere på sex enn de som ikke er deprimerte.

 

Samfunnet generelt har et elendig syn på sex hvilket har påvirket og hjernevasket kvinners forhold til tema. Noe som jeg mener et stort problem i land som for eksempel Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig.

 

Folk flest (gjerne menn) går rundt i den tro at lykke blir oppnådd ved å ha mer sex.

 

Sex er kortidslykke og denne studien beviser at man ikke trenger mer sex for å bli lykkelig. 

 

Selvfølgelig kan man diskutere hvilken betydning dette har for enkeltindivider. Men for folk flest, som i denne undersøkelsen har et bredt utvalg av aldersgrupper, beviser at man ikke får mer lykke.

 

For min egen del kan jeg være enig i denne studien på generelt grunnlag. Av erfaring kan mer sex ha en negativ effekt i forhold til mental helse. 

Andre studier har bevist at depresjon kan være en stor faktor for at personer ønsker mer sex og tenker oftere på sex enn de som ikke er deprimerte.

 

Samfunnet generelt har et elendig syn på sex hvilket har påvirket og hjernevasket kvinners forhold til tema. Noe som jeg mener et stort problem i land som for eksempel Norge.

 

Problemet er at det er helt irrelevant om du er enig eller ikke; denne undersøkelsen sier ikke en dritt fordi metodikken påvirker resultatet. 

 

Det kan godt hende at teorien er korrekt, men man kan ikke konkludere det basert på en slik undersøkelse som pr definisjon er defekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei greit nok.Men når du ikke får lov å spise...når du er sulten...så blir du i hvertfall ULYKKELIG....

Handler om å få normale behov dekt i passelige doser.

Mer sex gjør deg lykkelig,hvis det er det du mangler og savner.For å føle deg som et levende og helt menneske som faktisk lever,og ikke bare existerer....

De som hater sex-blir ulykkelig av sex.

De som elsker sex-blir lykkelig av sex.-både menn og kvinner.

Anonymous poster hash: 1f86a...938

 

 

Jeg er veldig enig i at man skal kunne få dekt sitt eget behov for seksuelle utløp. Som denne artikkelen påpeker jeg dette en undersøkelse om at sex ikke nødvendigvis gjør deg lykkeligere. Noe som også er korrekt.

 

Likevel forstår jeg menn som er frustrerte over å ikke ha nok sex i livet siden vi lever i et samfunn hvor det meste av vår naturlige lyster ikke blir tilfredstilt.

 

Kvinner og samfunnet har skylda etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror single blir desperate pga flere ting:

- kanskje de er eneste i gjengen som er singel og de blir ikke invitert på ting for bare par er velkommen eller de føler seg utenfor

-samfunnspress

-de ønsker barn

- de vil ikke være single. De vil ha en å sitte i armkroken til

Tror det er tusen andre hrunner enn sex da mange single får det likevel

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror single blir desperate pga flere ting:

- kanskje de er eneste i gjengen som er singel og de blir ikke invitert på ting for bare par er velkommen eller de føler seg utenfor

-samfunnspress

-de ønsker barn

- de vil ikke være single. De vil ha en å sitte i armkroken til

Tror det er tusen andre hrunner enn sex da mange single får det likevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Dette er jo et spørsmål om prioriteringer, og du gir meg mye rett i det jeg skrev selv. Sex er ganske viktig. Det er limet i ethvert forhold som ikke er pro forma. Det er sikkert masse honnør i å hevde noe annet, men sånn er verden satt sammen. Det som skiller et forhold fra et vennskap er kanskje spesielt sex. Et forhold uten sex er heller ikke et forhold. Det er mange andre flotte aspekter av det å være i et forhold, men seksualiteten involvert er den biologiske nøkkelen til hvorfor man er så tett involvert.

Jeg savner rett og slett at single er ærlige om at sex er en del av pakken man søker, ikke minst ovenfor seg selv. 

 

Er enig i svært mye av det du skriver. De fleste vanlige gjennomsnittlige mennesker med gode fordelte doser av hormoner og normale kjønnsdrifter, vil jeg tro har ønske om sex svært høyt oppe på "savnelisten" når man er singel. Slik er vel ganske naturlig?

 

Det er desverre litt slik idag at mange anser "det å lengte etter sex" som noe litt skittent og billig. At man da liksom ikke bryr seg noe om personligheten til den andre man skal ligge med, og at man bare vil få tømt seg og stikke. Hvorfor går ikke lysten og behovet for kos og intimitet hånd i hånd med sex da?!? Jeg som mann savner iallefall sex når jeg er alene, fordi det er en kjempestor smeltedigel av både intimitet, kos, fysisk nærhet, psykisk nærhet, og ren rå lyst, tenning og nytelse sammen med den andre personen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Bare fordi vi ikke savner sex mest?

 

Nei....

 

Men fordi dere, ved å dytte noe så veldig viktig som sex langt ned på "ønskelisten", samtidig setter ett av mannens største behov, som "lite viktig".

Slikt blir det kræsj av :)

 

Mannen blir samtidig moralsk dømt og forkastet fordi mange tror at han alltid er bare ute etter å tømme seg. Sannheten for mange av oss gutta er at sexen er en ekstremt viktig faktor og bekreftelse på at man er verdsatt både fysisk OG psykisk av den personen man er glad i og deler sexen med. For meg er iallefall konseptet sex så langt ifra bare en kjapp vei til orgasme. Det er selve essensen i det å åpne seg for partneren sin og vise sin glede og kjærlighet og tiltrekning for henne.

 

...men det finnes desverre alltid mennesker som skal putte det å ha intens lyst på sex/nærhet, i bås med det å bare ville dyppe pikken og sovne etterpå. Alle menn er ikke slik.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Jeg avfeier ingenting, jeg bare sier at jeg synes viktigheten av sex er overvurdert, og at det er andre ting jeg savner langt mer. Personlig har jeg heller aldri opplevd at sex har vært så vanvittig altoppslukende når jeg har vært forelsket heller. Det er fint, for all del, absolutt ikke uvesentlig, men heller ikke det vesentligste.

 

Da er du kanskje egentlig bare mer opptatt av ett ekstra nært og godt vennskap med en dame... muligens? Sier ikke det for å være frekk altså, langt ifra. Men viktigheten av sex er absolutt ikke overvurdert, etter min mening.

 

Tar man bort sexen fra ett par i forhold, blir det bare ett vanlig vennskap....ikke lenger ett forhold. Jeg vil jo påstå at sex da er svært viktig, når man kan forandre statusen mellom to mennesker så dramatisk bare ved å fjerne en ting som sex derifra. Vil ikke du?

 

Det er en grunn til at man kan ha mange mange gode venner, mens en kjæreste kan man bare ha en av. Man får sexen og intimiteten sammen med en kjæreste....det får man ikke med venner. Man kan få dekket alle sine behov, stort sett med en nær god venn, men sex får man ikke delt med venner.

 

Jeg hadde iallefall ikke orket å inngått ett forhold dersom jeg ikke følte max tiltrekning både fysisk og psykisk mot henne. Og hvor lidenskapen og lysten for henne bobler i blodet. Det er limet i forholdet.....men ja....følsene man har for henne og hvor stor grad man er glad i henne, er ankerpunktet og hovedåren i samlivet. Men sexen er som sagt limet som holder hele denne kjærlighetsboblen isammen. Uten den biten faller allt ned på et helt vanlig vennskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei....

 

Men fordi dere, ved å dytte noe så veldig viktig som sex langt ned på "ønskelisten", samtidig setter ett av mannens største behov, som "lite viktig".

Slikt blir det kræsj av :)

 

Mannen blir samtidig moralsk dømt og forkastet fordi mange tror at han alltid er bare ute etter å tømme seg. Sannheten for mange av oss gutta er at sexen er en ekstremt viktig faktor og bekreftelse på at man er verdsatt både fysisk OG psykisk av den personen man er glad i og deler sexen med. For meg er iallefall konseptet sex så langt ifra bare en kjapp vei til orgasme. Det er selve essensen i det å åpne seg for partneren sin og vise sin glede og kjærlighet og tiltrekning for henne.

 

...men det finnes desverre alltid mennesker som skal putte det å ha intens lyst på sex/nærhet, i bås med det å bare ville dyppe pikken og sovne etterpå. Alle menn er ikke slik.

 

Men  hva som er menns største behov er jo ikke single kvinners problem sånn sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når de ikke føler at det kiler i skrittet....så fokerer de er på andre ting...

For oss som ikke er " døde" der nede...så blir selvsagt sex mye viktigere...

Den som ikke har luktesans-har ingen interesse av å lukte på ting...

Den som er døv-lytter ikke....

Den som ikke har sexualdrift-leter ikke etter muligheter for sex...

Sån er det....Folk er veldig forskjellige.Og noen mennesker mangler visse sanser...

Det gjelder både menn og kvinner...

Mange menn,er heller ikke særlig sexuelle.Kanskje for lavt testosteron-nivå??Noe fysisk feil med dem....

 

Anonymous poster hash: 1f86a...938

 

 

Ja, fordi alle ikke føler, tenker, snakker, skriver og agerer som en primat som deg, så er det naturligvis noe feil med dem. Ganske mange lavpannede generaliseringer i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du kanskje egentlig bare mer opptatt av ett ekstra nært og godt vennskap med en dame... muligens? Sier ikke det for å være frekk altså, langt ifra. Men viktigheten av sex er absolutt ikke overvurdert, etter min mening.

 

Tar man bort sexen fra ett par i forhold, blir det bare ett vanlig vennskap....ikke lenger ett forhold. Jeg vil jo påstå at sex da er svært viktig, når man kan forandre statusen mellom to mennesker så dramatisk bare ved å fjerne en ting som sex derifra. Vil ikke du?

 

Det er en grunn til at man kan ha mange mange gode venner, mens en kjæreste kan man bare ha en av. Man får sexen og intimiteten sammen med en kjæreste....det får man ikke med venner. Man kan få dekket alle sine behov, stort sett med en nær god venn, men sex får man ikke delt med venner.

 

Jeg hadde iallefall ikke orket å inngått ett forhold dersom jeg ikke følte max tiltrekning både fysisk og psykisk mot henne. Og hvor lidenskapen og lysten for henne bobler i blodet. Det er limet i forholdet.....men ja....følsene man har for henne og hvor stor grad man er glad i henne, er ankerpunktet og hovedåren i samlivet. Men sexen er som sagt limet som holder hele denne kjærlighetsboblen isammen. Uten den biten faller allt ned på et helt vanlig vennskap.

Der du feiler er når du sier at det enten er sex eller null intimitet i det hele tatt. Det er mange grader mellom der når det gjelder det seksuelle. Og intimitet mellom partnere er så mye mer enn selve knullet. Det er en armkrok, en fotmassasje, et blikk, å bli holdt rundt når man steker pannekaker.... Alt dette forbeholder jeg en partner og syns vennene skal få slippe.

 

Det er jo ikke snakk om å undergrave menns seksualitet når man sier at sex er viktig, men ikke det viktigste av det man savner som singel. Det er jo bare så enkelt som at vi alle har forskjellige seksuelle behov. Så er det seksuelle viktigst for deg, men du må respektere at det ikke er det for alle.

 

Hva hvis en partner plutselig blir langvarig syk og ikke kan ha sex? "Nei, sorry, da må jeg finne noen andre, for sexen er for viktig for meg?". Det er da det er viktig å ha noe mye mer i bunnen enn bare det seksuelle.

Endret av Petra75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg tror endel single blir desperate av mangel på sex, det er jo et behov vi mennesker har og mangel på dette over lengre tid er ikke bra både for selvtilliten heller.."Ingen vil ha meg liksom".. 

Jeg tror at de som er mest desperate single er desperate da de ikke får tilfredstilt dette behovet. Og de som oppretter klagetråder her inne på KG er nok i denne kategorien tror jeg.

Litt på siden men, de som er single og kan "få seg noe" om de vil, tror jeg ikke skjønner seg på andre single som sliter med å "få seg noe". Hvordan det er osv..

Hva tror dere?

 

Jeg er nysingel og skal ut på markedet igjen snart btw.

Anonymous poster hash: f6561...08f

 

Forstår ikke helt hvorfor det kobles opp mot sex. Sex kan man fin klare seg uten. De fleste har et bra sex og i stand til å tilfredsstille seg selv.

Men at noen blir desperat fordi de mangler en partner, bekreftelse, trygghet osv kan jeg forstå.

Anonymous poster hash: 81b87...7bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Der du feiler er når du sier at det enten er sex eller null intimitet i det hele tatt. Det er mange grader mellom der når det gjelder det seksuelle. Og intimitet mellom partnere er så mye mer enn selve knullet. Det er en armkrok, en fotmassasje, et blikk, å bli holdt rundt når man steker pannekaker.... Alt dette forbeholder jeg en partner og syns vennene skal få slippe.

Det er jo ikke snakk om å undergrave menns seksualitet når man sier at sex er viktig, men ikke det viktigste av det man savner som singel. Det er jo bare så enkelt som at vi alle har forskjellige seksuelle behov. Så er det seksuelle viktigst for deg, men du må respektere at det ikke er det for alle.

Hva hvis en partner plutselig blir langvarig syk og ikke kan ha sex? "Nei, sorry, da må jeg finne noen andre, for sexen er for viktig for meg?". Det er da det er viktig å ha noe mye mer i bunnen enn bare det seksuelle.

Jeg har aldri sagt at sex er det som betyr mest i ett forhold. Det er kjemien og de dype forankrede følsene man har for hverandre som bærer. Poenget mitt er at sex ER viktig i ett forhold. Det er for de aller fleste av oss svært svært høyt oppe på lista over ting som bør være velfungerende og relativt jevnt tilstede i ett forhold. Hvis det er EN ting man blir tvunget til å skille mellom vennskap og det å være i forhold, vil jeg tro de fleste vil nevne sex? Ikke mangelen på klem.

Å bli holdt rundt og å få klem av kjæresten kan erstattes med andre ting fra venner, som gode dype samtaler...venn som legger armen rundt skuldra og oppmuntrer/trøster osv. Sex kan derimot IKKE erstattes på noe som helst vis. Og der ligger den vesentlige forskjellen.

Og for ordens skyld...jeg gikk åresvis uten sex sist jeg hadde "tørke" og det gikk greit, selv om jeg savnet det dypt. Så om partner får en periode hvor lysten ikke er så stor, så er det problemfritt for meg. Da kan man klemme og kose desto mer for å holde lidenskapen sammen.

Men jeg tror desverre mange kvinner missforstår hvorfor så mange menn er ute etter sex. Mange tror vi gutta blir fornøyde bare vi får ett hull å tømme oss i. Og det kan ikke bli lenger fra sannheten. Undersøkelser viser at menn er mye mer opptatt av følser og helheten av opplevelsen sex, enn det mange kvinner tror. Så litt urettferdig stempel føler jeg vi lever under. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Ja, fordi alle ikke føler, tenker, snakker, skriver og agerer som en primat som deg, så er det naturligvis noe feil med dem. Ganske mange lavpannede generaliseringer i denne tråden.

Vedkomne du quoter har da virkelig ikke sagt at "ALLE" gjør ditt og datt. Han/hun sa "MANGE". Det betyr ikke alle og er da vitterlig ikke generaliserende? Hvordan får du vridd det rundt til det da? Det må vel være lov å uttale seg om noe "mange mennesker gjør og tenker" uten å bli beskyldt for generalisering vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HarryDotter

Men hva som er menns største behov er jo ikke single kvinners problem sånn sett.

Nei ikke dersom man murer seg inne med katten sin og ser hotell cæsar fra begynnelse til slutt etter man blir singel :)

Men dersom en singel kvinne er ute på vift og søker etter kjæreste, vil jeg så absolutt påstå at det bør bli en ting på bevisstheten hennes iallefall.

Om man ønsker å vinne hjertet hans selvfølgelig ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke dersom man murer seg inne med katten sin og ser hotell cæsar fra begynnelse til slutt etter man blir singel :)

Men dersom en singel kvinne er ute på vift og søker etter kjæreste, vil jeg så absolutt påstå at det bør bli en ting på bevisstheten hennes iallefall.

Om man ønsker å vinne hjertet hans selvfølgelig ;)

 

Hvis en fyr driver og maser om sex så forblir han nok singel han også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Hvis en fyr driver og maser om sex så forblir han nok singel han også.

Sex er ikke trolldom og gift. Det er ikke farlig. Man dør ikke av det. Det er faktisk sundt og veldig deilig dersom man har ett snev av tiltrekning mot vedkomne.

Så hvor denne motforestillingen mot sex kommer ifra på enkelte av kvinnfolka er ganske merkelig og noe besynderlig.

Men jaja...vi skal ikke forstå allt i denne verden :)

Endret av HarryDotter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er ikke trolldom og gift. Det er ikke farlig. Man dør ikke av det. Det er faktisk sundt og veldig deilig dersom man har ett snev av tiltrekning mot vedkomne.

Så hvor denne motforestillingen mot sex kommer ifra på enkelte av kvinnfolka er ganske merkelig og noe besynderlig.

Men jaja...vi skal ikke forstå allt i denne verden :)

Det holder at du forstår at folk er forskjellige, har forskjellige behov og ulike prioriteringer. Endret av Petra75
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...