AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #1 Skrevet 19. juli 2015 Har kvinner virkelig enn sånn oppfatning i 2015? Etter å ha lest div tråder, så er jeg undrende. Om det skrives at far har omsorgen, så stilles det spørsmål omtrent hver gang: hvorfor har far omsorgen? Når det skrives at mor har omsorgen, så er det en selvfølgelighet. Når ekteskapet er slutt etter noen år. Hvorfor tror kvinner at far er dårligere omsorgsperson? Er det ikke like naturlig at far har omsorgen, og mor vanlig samvær? (Se bort fra der far har vært fraværende,rus voldosv) Jeg snakker om normale fam. Ikke bruk argumentet at barna er mer knyttet til mor,9 år i magen osv. Det er kvinners påstand,og mulig for å dekke egne behov. Jeg tror om 20 år er det like mange fedre som mødre som har hovedomsorgen.Anonymous poster hash: b66a6...7df 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #2 Skrevet 19. juli 2015 At barn er oftest mer knyttet til mor og at hun oftest er beste omsorgsperson de første 2-3 leveår er ikke en påstand, men vitenskapelig dokumentert godt og grundig. Etter det er det ikke Noe som sier at far er mindre egnet.Anonymous poster hash: 3b522...ae7 8
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #3 Skrevet 19. juli 2015 Ganske enkelt fordi at barn stort sett er mer knyttet til mor. Når barna slår seg roper de på mamma, når de har mareritt roper de på mamma osv osv. Mamma er synonymt med trygghet (klart pappa også er trygghet, men mamma er helt spesiell for de fleste barn). Så når det er far som har hovedomsorgen er det som regel veldig spesielle omstendigheter rundt. Anonymous poster hash: d0279...bd2 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #4 Skrevet 19. juli 2015 Har kvinner virkelig enn sånn oppfatning i 2015? Etter å ha lest div tråder, så er jeg undrende. Om det skrives at far har omsorgen, så stilles det spørsmål omtrent hver gang: hvorfor har far omsorgen? Når det skrives at mor har omsorgen, så er det en selvfølgelighet. Når ekteskapet er slutt etter noen år. Hvorfor tror kvinner at far er dårligere omsorgsperson? Er det ikke like naturlig at far har omsorgen, og mor vanlig samvær? (Se bort fra der far har vært fraværende,rus voldosv) Jeg snakker om normale fam. Ikke bruk argumentet at barna er mer knyttet til mor,9 år i magen osv. Det er kvinners påstand,og mulig for å dekke egne behov. Jeg tror om 20 år er det like mange fedre som mødre som har hovedomsorgen.Anonymous poster hash: b66a6...7df Anonymous poster hash: 3b908...201 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #5 Skrevet 19. juli 2015 Min mann har hovedomsorgen for sin datter og han er uten tvil den personen hun har sterkest tilknytning til. Anonymous poster hash: a88d6...afc 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #6 Skrevet 19. juli 2015 Ganske enkelt fordi at barn stort sett er mer knyttet til mor. Når barna slår seg roper de på mamma, når de har mareritt roper de på mamma osv osv. Mamma er synonymt med trygghet (klart pappa også er trygghet, men mamma er helt spesiell for de fleste barn). Så når det er far som har hovedomsorgen er det som regel veldig spesielle omstendigheter rundt.Anonymous poster hash: d0279...bd2 Både meg og mine søsken er mere knyttet til pappa. Det er ikke noe galt med mamma, men pappa har bestandig blitt favorisert av oss.Anonymous poster hash: ed5cc...c38 2
Maleficenta Skrevet 19. juli 2015 #7 Skrevet 19. juli 2015 Ganske enkelt fordi at barn stort sett er mer knyttet til mor. Når barna slår seg roper de på mamma, når de har mareritt roper de på mamma osv osv. Mamma er synonymt med trygghet (klart pappa også er trygghet, men mamma er helt spesiell for de fleste barn). Så når det er far som har hovedomsorgen er det som regel veldig spesielle omstendigheter rundt.Anonymous poster hash: d0279...bd2 Er ikke det mødrenes feil? Har de ikke latt faren slippe nok til? 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #8 Skrevet 19. juli 2015 Er ikke det mødrenes feil? Har de ikke latt faren slippe nok til? Nei, det tror jeg ikke. Er vel ofte at fedrene velger minste motstands vei. Anonymous poster hash: d0279...bd2 4
spektralkatt Skrevet 19. juli 2015 #9 Skrevet 19. juli 2015 I de tilfellene jeg har sett dette spm, har det vært tråder der veldig mye tyder på at far ikke klarer å følge opp barnet (og tråden omhandler dette) da syns jeg det er et helt naturlig spm. Men kan jo hende det er helt andre tråder du har lest og refererer til...
Gjest Universe Skrevet 19. juli 2015 #10 Skrevet 19. juli 2015 (endret) Enig med deg ts. Far har like mye rett til å ha omsorgsrett enn det mora har. Barn trenger ikke kun mora, eller mest mora. Blir kvalm av mødre som tror de har første rett pga de er mora og de har født, og de har hatt babyen inni magen. Vel, dere hadde aldri fått den ungen uten en mann. Det er pga han ungen er lagt. Tenk på det! Barnet trenger begge to like mye. Så lenge en av foreldra ikke er en drittsekk så klart. Da er det bedre å få hun/han ut av livet sitt. Hvis de bor langt fra hverandre så kan barnet bo der det trives mest. Om det er hos mor eller far. Endret 19. juli 2015 av Universe
Gjest Universe Skrevet 19. juli 2015 #11 Skrevet 19. juli 2015 Ganske enkelt fordi at barn stort sett er mer knyttet til mor. Når barna slår seg roper de på mamma, når de har mareritt roper de på mamma osv osv. Mamma er synonymt med trygghet (klart pappa også er trygghet, men mamma er helt spesiell for de fleste barn). Så når det er far som har hovedomsorgen er det som regel veldig spesielle omstendigheter rundt. Anonymous poster hash: d0279...bd2 Jeg var ikke mest knyttet til mor. Jeg ropte ikke kun på mamma. Jeg var knyttet til begge to like mye. Heldigvis har de bodd sammen hele tiden, og gjør det fortsatt. Ei venninne har skilte foreldre, og de var skilt fra hun var bitteliten. Hun ville også være hos begge to like mye. Hun fikk også være like mye hos far som hun var hos mor helt fra starten av. Hun fikk melkeerstatning, så far gav henne melk også. Hun har alltid vert like knyttet til både mor og far. En grunn til at de helst skal bo i samme by/sted. Så barnet får trygg hjem både hos mor og far og de trenger ikke reise langt for å bo hos de. Heldigvis hadde de her foreldre vett nok til å vite det som var best for barnet, og venninna mi har fått en god oppvekst. Som hun sier, hun kunne ikke bedt om en bedre oppvekst, og bedre foreldre. Ei annen jeg kjenner er vokst opp hos faren fra skolealderen. Mora og faren bodde langt fra hverandre, så da valgte hun faren. For hun orket ikke oppførselen til mora. Hun gikk fra mann til mann hele tiden. Rett etter det ble slutt med en så fant hun en annen. Faren hadde ei dame hele tiden. Ei snill og koselig dame.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #12 Skrevet 19. juli 2015 Ganske enkelt fordi at barn stort sett er mer knyttet til mor. Når barna slår seg roper de på mamma, når de har mareritt roper de på mamma osv osv. Mamma er synonymt med trygghet (klart pappa også er trygghet, men mamma er helt spesiell for de fleste barn). Så når det er far som har hovedomsorgen er det som regel veldig spesielle omstendigheter rundt.Anonymous poster hash: d0279...bd2 Det er ikke min erfaring. I rettsaker der de har komt frem til at begge har like gode omsorgsevne, vinner mor.Anonymous poster hash: b66a6...7df
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #13 Skrevet 19. juli 2015 Anonymous poster hash: 3b908...201 Du la kun merke til feilen,og måtte klø deg i hodet?du skjønte sikkert hva jeg mente.Anonymous poster hash: b66a6...7df 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #14 Skrevet 19. juli 2015 Det er jo et under at mødre lar de ha besøksreiser med slike holdninger.Anonymous poster hash: b66a6...7df
minister-mio Skrevet 19. juli 2015 #15 Skrevet 19. juli 2015 Fordi ni år i magen Neida, fordi det er mest vanlig så klart
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #16 Skrevet 19. juli 2015 Du la kun merke til feilen,og måtte klø deg i hodet?du skjønte sikkert hva jeg mente.Anonymous poster hash: b66a6...7df Er du litt gretten i dag? Anonymous poster hash: 3b908...201
ViljaH Skrevet 19. juli 2015 #17 Skrevet 19. juli 2015 Far er vel istand til å ivareta barna som regel. Men også som regel er det mor som er kaptein på skuta og holder rede på tannlegetimer og hvilke klær de har og hvilke klær de vil trenge snart, hva som bør jobbes med oppdragelsesmessig - mens far dilter litt etter og herjer med ungene. Derfor er det vel mest vanlig at mor fortsetter. Oftest er det også slik at kvinnen er den som ville ha barn, som føler morstrangen og omsorgstrangen, mens far også der dilter litt etter. Da er det jo ikke rart at mor vil fortsette å ha ungene nærmest mulig også etter et brudd. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #18 Skrevet 20. juli 2015 Enig med deg ts. Far har like mye rett til å ha omsorgsrett enn det mora har. Barn trenger ikke kun mora, eller mest mora. Blir kvalm av mødre som tror de har første rett pga de er mora og de har født, og de har hatt babyen inni magen. Vel, dere hadde aldri fått den ungen uten en mann. Det er pga han ungen er lagt. Tenk på det! Barnet trenger begge to like mye. Så lenge en av foreldra ikke er en drittsekk så klart. Da er det bedre å få hun/han ut av livet sitt. Hvis de bor langt fra hverandre så kan barnet bo der det trives mest. Om det er hos mor eller far. Nei vettu, jeg hadde alldri gitt fra meg ansvaret for barnet mitt. Jeg mener at kvinner har mer "rett" til barnet enn fedre. Anonymous poster hash: 3d765...02a 1
Maleficenta Skrevet 20. juli 2015 #19 Skrevet 20. juli 2015 Det er ikke min erfaring. I rettsaker der de har komt frem til at begge har like gode omsorgsevne, vinner mor.Anonymous poster hash: b66a6...7df De i retten kan jo ikke avgjøre hvem ungen roper etter når det er noe da...
Maleficenta Skrevet 20. juli 2015 #20 Skrevet 20. juli 2015 Enig med deg ts. Far har like mye rett til å ha omsorgsrett enn det mora har. Barn trenger ikke kun mora, eller mest mora. Blir kvalm av mødre som tror de har første rett pga de er mora og de har født, og de har hatt babyen inni magen. Vel, dere hadde aldri fått den ungen uten en mann. Det er pga han ungen er lagt. Tenk på det! Barnet trenger begge to like mye. Så lenge en av foreldra ikke er en drittsekk så klart. Da er det bedre å få hun/han ut av livet sitt. Hvis de bor langt fra hverandre så kan barnet bo der det trives mest. Om det er hos mor eller far. Er barnets rettigheter som skal være i fokus. Ikke foreldrenes, bare for å flisespikke litt på den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå