Tetra Skrevet 14. juli 2005 Forfatter #461 Del Skrevet 14. juli 2005 Martine har fått seg ny vogn Rød, beige og sort Carena Ride, var bare så god og trille og Martine stor koste seg i den :D Har bare prøvd den innendørs enda (kjøpesenter), men nå strax skal vi ut på skikkelig tur. Ellers ikke så mye som skjer her, bare en uke til vi skal ha ferie nå, skal bli godt å komme seg litt bort hjemmefra, ha tid for oss selv, bare oss 3 I dag skal jeg på konsert, så sambo har skaffet barnevakt. Ikke at jeg har så lyst, men siden sambo vant billett så må jeg jo nesten bare gå. (Kommer til å føle meg som den fjortissen, er idol konsert, og jeg er så absolutt ikke fan da, men..... han vant nemlig billett til konserten og et eksklusivt møte backstage etterpå.....) Jaja.... skal ha meg en runde i byen først, så får vi se hvordan det går. Skulle egentlig sendt en nevø eller kusine som er fan, men de bor jo så langt borte, får vel ta noen bilder å sende til dem. Nei får gå å gjøre i stand tulla for en trilletur, ble mistenkelig stilt oppe, skal se hun har sovnet på stuegulvet nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 15. juli 2005 Forfatter #462 Del Skrevet 15. juli 2005 ENDELIG FERDIG Å BEISE HUSET Strålende vær i dag, har stått å beiset hele dagen med god hjelp av familien ble vi ferdige i dag I går var vi en tur i byen, jeg var først på konsert så kom sambo og hentet meg. Dro på kaffe bar sammen md et vennepar, dro i båten til en kompis av sambo hvor det var fullt forspill, er båtfestival denne uken. Men vi tok det piano, sambo og venneparet vårt skulle alle på jobb i dag så. Kom hjem i halv ett tiden, da sov Martine søtt i sengen sin, hun har hatt to dager hos farmor nå, mens vi har fått jobbet litt. Imorgen skal vi kose oss bare vi tre Gleder meg. kanskje en tur på byen i morgen kveld, får se hvordan formen er, er totalt utslitt i dag, så får håpe det hjelper med en sløve dag i morgen. Nei, får hoppe i dusjen, få bort litt malingslukt. Ha en god helg alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 21. juli 2005 Forfatter #463 Del Skrevet 21. juli 2005 Da tar vi feire og blir borte en stund. Skal endelig få kommet oss på en aldri så liten ferietur Skal først på hytta til svigers før vi drar videre til tigerstaden og blir der et par dager. Så skal vi tilbringe noen dager i Vestfold før vi setter kursen mot søta bror. Når vi kommer opp igjen blir det vel en tur for å besøke Martines mormor og oldemor tenker jeg. Ha en fin sommer alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 21. juli 2005 #464 Del Skrevet 21. juli 2005 God tur T!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 24. juli 2005 #465 Del Skrevet 24. juli 2005 SÅ gøy med ferie!!!! Håper dere får en super tur! Vi reiser og på ferie om 13 dager, men håper å treffe deg før den tid. Kos dere masse og hils søta bror!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 26. juli 2005 #466 Del Skrevet 26. juli 2005 God tur!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 31. juli 2005 #467 Del Skrevet 31. juli 2005 Håper dere koser dere på tur. Reiser selv på ferie på lørdag, men håper å treffe deg før den tid!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 5. august 2005 Forfatter #468 Del Skrevet 5. august 2005 Da er vi tilbake, eller det vil si nesten, er hos mamma på besøk nå, men klarer ikke holde meg unna internett samme hvor tregt det går Har hatt en alletiders ferie, gikk over all forventning å ha med Martine på bilferie, hun har stor kost seg og sjarmert alle hun har møtt på sin veg....... Vi dro først til svigers sin hytte og var der to netter, tok oss noen små turer hit og dit, og ellers koste vi oss inne, var ikke det helt store været. Tirsdagen kjørte vi videre til Lillehammer og tok en natt der. var innom norsk vegmuseum ogf fjellsprengingsmuseet, slikt som sambo interesserer seg for, men var ganske mye spennende å se. Så måtte vi jo så klart ha oss en ttur i bygatene før vi inlosjerte oss på hotellet. Onsdag bar det videre til Tønsberg hvor jeg har familie. På vegen stoppet vi i en familiepark, bare for å få strekt litt på beina og for at Martine ikke skulle sitte for lenge i bilstolen + at vi stoppet på et par kjøpesentere underveis, de er viktige å få med seg . Torsdagen og fredagen tilbrakte vi i byen og til å se oss litt rundt. Martine og pappsen gikk for seg selv så mor fikk tatt en liten frisør runde og litt shopping Lørdag tok vi formiddagsbåten fra Sandefjord til Strømstad, fikk shoppet litt taxfree og ellers en del annet i Sverige. Kjørte til Lillestrøm om kvelden og sjekket inn på hotell der, var et vi var så fornøyde med i fjor så fristet å dra tilbake. der ble vi værende til mandagen. Var ikke det helt store været i tigerstaden så søndagen kjørte vi over til Svinesund igjen, der var jammen sola også mandagen tilbrakte vi på diverse kjøpesenter i Oslo, skulle liksom ta turen til sentrum også, men så langt kom vi oss aldri Var på Strømmen senteret, Alnabru og så klart IKEA......... Satte kursen oppover igjen mandagskvelden etter Martine hadde fått kveldsstellet sitt. Tenkte det var best slik så slpp vi så mange stopp. La henne i vognbaggen med sikkerhetsnett og jammen sov hun ikke helt til neste morgen. Skjønte ingen ting da hun våknet opp på hytta til svigers stakkar'n...... Tirsdag kom vi hjem og fikk tatt en del klesvask før vi reiste til Martines mormor på onsdag og er her enda. Sambo reiste før i dag for han skulle på hytta igjen, sette opp aneks, så nå blir det enda større plass å boltre seg på. Var forøvrig på helsestasjonen på onsdag, Martine vokser fint, er nå 6430gr og 65cm. Fikk også vaksine. Skal tilbake neste uke også for 6mnd kontroll hos legen, han hadde ferie nå, så måtte gjøre det slik, men men. Har en stor mistanke om at Martine med tiden må operere polyppene, de er ganske så hovne. Blir spennede å se hva legen sier. De skal være ganske plaget før de fjerner dem, og det er ganske sjeldent de legger så små barn i narkose uten det er helt nødvendig. Hun snorker til tider verre enn en gmmel mann, og det er ikke tull en gang, hører henne i blandt godt fra 1. etrg hvor soverommet er og opp i stuen. Har snorkelyder i våken tilstand også ,så er noe som blokkerer luftstrømmen ja hos lille gullet. Bare 6 dager også nå til vi skal feire 1/2 års dagen, jammen har tiden gått fort. Men nå er det ei lita tulle som våkner her, så da får jeg vel avslutte her. Ble en lang oppdatering det her da men, får lese det den som gidder. fra oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 6. august 2005 Forfatter #469 Del Skrevet 6. august 2005 Glemte å få med i oppdateringen at Martine har badet i basseng for første gan Det er jo viktig å få med....... tok henne med i hotellets SPA avdeling, og gjett om tullla koste seg Trode hun kom til å være skeptisk, men nei da..... måtte jo få innvie den flotte badedrakten sin med jordbær og moreller på....... Så nå spørs det om vi ikke må begynne å fare i svømmehallen utover høste..... hadde vært morsomt det, men er litt kjedelig å fare alene da. Får dra med oss sambo en lørdag eller ti Nå har vi forresten kommet hjem igjen. Martine er lagt og jeg sitter å skriver noen jobbsøknader, må begynne å tenke litt fremover, selv om jeg ikke har særlig lyst til det.... Kunne godt tenke meg å gå hjemme med henne hvertfall et 1/2 år ekstra, men det er jo ikke så økonomisk da, så bør hvertfall prøve å jobbe 50%. Nei, får avslutte nå, skrive litt mer på søknadene og få pakket ut litt her. Blir mange maskiner med klesvask i morgen kan jeg tenke meg, mye å ta igjen etter et par uker med ferie selv om en har fått tatt litt underveis. *God Natt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 7. august 2005 #470 Del Skrevet 7. august 2005 Innom for å oppdatere meg litt etter sommerfraværet! Ser at dere har hatt en fin sommer!! Rakk faktisk to runder på Ikea jeg i sommer...slå den! Lykke til med jobbsøkingen da Tetra! fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 8. august 2005 Forfatter #471 Del Skrevet 8. august 2005 I dag har jeg og Martine hatt oss en by dag.... måtte bruke litt penger i dag også Fikk penger i bursdagsgave som jeg var å shoppet for (litt på forskudd, men.....) og så måtte jeg jo finne en liten ting til Martines halvt års dag Ble en tur innom svømmehallen også, utrolig deilig, Martine koste seg og så på alle de andre barna som plasket rundt. Var litt fullt der i dag siden det er skoleferie og siden det regnet, så neste gang tror jeg vi drar når skolene har startet og der er litt roligere. Gikk helt bra helt til vi kom i garderoben igjen... Ikke helt lett å få til alt i super tempo når en er alene med en lite krabat med tålmodighet på størrelse med en ert...... men men...... Blir nok flere turer i svømmehallen ja Men det skal sies at noe av grininga var som følger av lite søvn også da... her skulle jeg liksom "time" det slik at tulla sov mens vi kjørte til byen, men neida... var lys våken og babbla i bilen samme hvor trøtt hun var hjemme før vi dro.... Sovnet med en gang hun kom inn på kjøpesenteret etter badinga, så neste gang skal jeg sørg for at hun sover på forhånd I kveld har vi hatt besøk av sambos niese som også er fadder på Martine, koslig ja Blir ikke så ofte vi ser henne siden hun bor i Bergen. Nå skal jeg bare surfe litt til mens jeg venter på at klesvasken skal bli ferdig så jeg får hengt den opp, er vel på tide å oppdatere hjemmesiden også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 11. august 2005 Forfatter #472 Del Skrevet 11. august 2005 Tenk at du er 1/2 år i dag lille venn........ Gratulerer snuppa mi!!!! Syns ikke det er lenge siden du ble født og vi fikk lov å bli kjent med deg, men jammen går tiden fort, egentlig så alt for fort. I dag blir det dobbelt feiring her i huset, så i dag inviterer vi besteforeldre og oldeforeldre til middag og kaffi, så da er det kjærkomment med stor spiseplass som vi endelig fikk da vi bygde Ellers lite nytt her i heimen, skal til å dra i butikken, må bare vente på at Martine våkner, så må vi hente Martines oldemor som kommer reisende om en time. Skikkelig grå vær i dag så skal bli koselig å kose seg innendørs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 15. august 2005 Forfatter #473 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Nå har vi akkurat komt hjem fra trilletur. Har vært å besøkt Martines oldeforeldre. De har emlig vært lenge på ferie så martine var litt redd dem i helgen, får ta et par intensive besøk så hun venner seg til dem i gjen, litt leit når hun begynner å bli redd dem.... Ellers lite nytt her hos oss, har vært på fjelltur både lørdag og søndag, Martine stor koste seg skikkelig der hun hang på ryggen Sov seg gjennom nesten hele turen, og når hun var våken pludret hun og flirte hver gang pappan tullet er bare så herlig å høre høylydt barnelatter..... Nå ligger Martine bare å koser seg i vognen, ikke en lyd, ligger bare å studerer en dukke hun har fått. Vi får vel se å få gjort litt her hjemme, gjorde unna det meste i går (bakte 8 brød og vasket alle gulv), men har en del klesvask som må legges sammen og en haug flasker som må vaskes på kjøkkenbenken. Er vel snart på tide å servere snuppa dagens middag også, grønnsaker med kylling. Har funnet ut at det er en favoritt, gikk hvertfall ned på høykant i går Endret 15. august 2005 av Tetra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 16. august 2005 Forfatter #474 Del Skrevet 16. august 2005 Da skal jeg og Martine på ferie igjen...... Ikke helt enda da,men flybilettene er hvertfall bestilt. Skal til Sandnes å besøke sambos familie der, gleder meg allerede. Da blir det nok enda en IKEA tur, handle noe småtteri som jeg glemte da vi var i Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 22. august 2005 Forfatter #475 Del Skrevet 22. august 2005 Æsj... kan ikke ligge så langt ned på side 2...... Lite nytt som skjer her, så har liksom ikke så mye å skrive om. Har akkurat vært ute å trillet i 1,5time nå, herlig, men så klart måtte det komme å regne Martine sover enda i vognen, skal ha oss en tur på butikken når hun våkner, må fylle på litt i skuffer og skap. Var borte i helgen, koset oss på hyttetur sammen med svigers og min mor Sitter her å planlegger terasse nå, tegner diverse løsninger, må se å få satt den opp snart, er så godt med alt som er unnagjort. Spekulerer litt i garasje også, men da må vi ha erklæring av naboene siden tomten vår er så håpløst inndelt. Sidene av endeleilighetene er nemlig fellesareal Liksom som naboen i andre enden skal kunne komme å sole seg ved veggen vår..... Helt på trynet spør du meg..... Hadde tenkt å spørre om vi kunne kjøpe det ut å regulere det inn i vår del, men i følge dem som bygde huset var ikke det mulig. Men her har vi snakket med kommunen og de ser ikke helt problemet, så håpet er at alt ordner seg bare naboene går med på det og skriver under. Sitter også å funderer over hva jeg skal plante i hagen, lurte på å plante thuja hekk mot nabon hvertfall så spørs om det blir en plantasje tur i morgen. Æsj nå klikket pc'n også, alt er dobbelt her, ser ikke hva jeg skriver, så får vel avslutte. Må unnskylde om her ble mye skrivefeil...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 2. september 2005 #476 Del Skrevet 2. september 2005 Hei hei! Lenge siden sist nå. Spennede med hage planting. Hvordan gikk det?? Her er alt med det samme. Lillemor vokser og vokser. Er allerede over 6 mnd. Jammen så tiden flyr. Ellers er jeg så smått beg å jobbe litt. Bare noen få prosenter, men jeg ble liksom litt lei av å gå hjemme heeeele tiden. Så nå kombinerer jeg det litt og vi prøver å ta resten av permisjonen over på mannen. Han er litt lei i jobben og hadde hatt godt av en pause. Men ting tar tid og vi vet enda ikke hva som skjer. Krysser fingrene! Har fiskemiddag på kok så vi får snakkes mer en annen dag! Ha en super fredags kveld snuppa!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 3. september 2005 Forfatter #477 Del Skrevet 3. september 2005 Jammen lenge siden jeg har oppdatert her nå...... Tusen takk for hilsen Glossy, gikk greit med plantingen , ble så fornøyd atte La duk etter fulgt av singel og bark i håp om å slippe ugress på en stund Har bare tatt i fronten enda, mot naboen skal vi vente med til vi har bygd terasse, vil se hvor langt ut vi skal strekke den først. Ellers den siste tiden er det lite nytt Her i heimen, går sin vante gang. Jeg og Martine koser oss for det meste hjemme alene, sambo jobber 11 timer hver dag noe vi begynner å bli mektig lei av begge to. Hadde han bare fått god betaling da.... Men nei da, skikkelig luse lønn(for å ta et eksempel så har en ekstrahjelp i firmaet som er 30 år kun 100kr timen, forøvrig det samme som 17 åringene som var der i sommer, heldigvis ikke så ille for sambos vedkommende da, men det sier jo litt om bedriften....) ,å attpå til er det mye kjefting blant enkelte av kollegane så det er han dritt lei, vil vel være litt av det overalt, men dette dreier seg om mer enn litt. Så nå begynner vel jakten på ny jobb snart, han har akkurat utvidet førerkortet så er vel litt lettere da når han har mulighet til å kjøre alt, hva enn nå det måtte være. Håper bare han finner seg noe, er dritt lei av at han er borte hele tiden, jeg kjenner jo heller ikke så mange rundt om her så blir ganske så stusselig i blandt. Har gjort noe med det nå da, tatt opp igjen gamle korpskunster, så hver tirsdagskveld har Martine barnevakt, fungerer helt fint det, gjør ikke henne noe at andre mater, steller og legger henne. Ellers så vokser og trives Martine, skal på helsestasjonen på onsdag så blir spennende å se. har funnet ut hvordan hun skal rulle også nå, så om dagene gjør jeg ikke annet enn å snu tilbake når hun går lei Tror også de første tennene er på vei, har jo som sagt før slitt med kløe i lang tid, men nå ser det ut som de er på vei til å presse seg frem. Nå skal jeg bare kose meg, surfe og ikke gjøre en ting. Har akkurat tatt nybakte brød ut av ovnen, men de skal få stå til i morgen tidlig. Sambo er ute i kveld Hjelpekorpset han er med i har et arrangement i kveld/natt så han måtte stille som vakt. Jeg fikk tilbud om at martines oldemor kunne sitte barnevakt slik at jeg fikk gått på dansen, men kjenner ingen andre som skal dit, og siden sambo er vakt så blir det liksom ikke noe stas, så da koser jeg meg heller hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 8. september 2005 #478 Del Skrevet 8. september 2005 Heisann snuppa! Så flink du er da som baker brød! Kjekt å lese om dere! Er jo innom hjemmesiden deres å titter på bilder i ny og ne! Så du har begynt i korps igjen du altså! Så kjekt da! Ja, du har vel alltid likt å spille! Kjekt å ha en hobby da! Ønsker deg en kjempe fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 9. september 2005 Forfatter #479 Del Skrevet 9. september 2005 Takk for hilsen Susanna Begynt å spille i korps i gjen ja, koslig det. Godt å komme seg ut i blandt å finne på noe. kunne godt tenkt meg å begynne i Røde kors hjelpekorpset også, men de og korpset har samling samme dag så blir litt vanskelig. Så da valgte jeg korps, mens sambo er med i hjelpekorpset. Godt å være litt hver for seg også innimellom, selv om det jo er gøy å finne på litt sammen også. Nå har jeg akkurat vasket 1. etg. I går vasket jeg 2. etg, ryddet klesskapet mitt, jaggu mye rart der ja. Sendte en stor pose klær til Fretex, og kastet en hel del. Vasket også kjøleskapet i går. Godt å ha det litt ryddig i hus før en drar på ferie Jeg og Martine reiser til Sandnes på tirsdag og sambo kommer etter på fredagen etter arbeid, skal bli godt å komme seg litt bort ja Nå er det endelig fredag og en helg uten at vi har noen som helst planer, jaggu langt mellom de helgene. Skal bli godt å kose oss, bare oss tre. Har lurt litt på å dra en tur på besøk til mamma, men vi får se. Sender ut dit alle klær som er for små til Martine siden vi ikke har særlig med lagringsplass selv. Og så kjøpte vi en tripp trapp stol som vi skal ha ut dit, godt å ha noe der også som martine har bruk for. Ga bare 50 kr for den , ville gi mer, men de ville ikke ta i mot mer på loppemarkedet. Stolen er jo i tipp topp stand, trenger seg bare et ite malingsstrøk så er den fin som ny Var på helsestasjonen på onsdag, jammen har ikke Martine vokst den siste mnd. har lagt på seg 1kg på 4 uker og strekt seg 3cm, så nå er hun 7470gr og 68cm lang. Har også fått sine første to riskorn i munnen nå, brøt igjennom i går Stakkars vennen hadde det ikke godt da de kom. Våknet kl 1 om natta av at hun gråt noe innmari, hun som alltid sover, var helt utrøstelig stakkat.... Men når mamman klarte å lete frem dentinoxen sovnet hun på 5 min, så var tydelig det som plaget. Martine ligger å sover sin første blund nå, byttet til grindseng i går kveld, og hun sov som vanlig som en stein. Stolte ikke på vuggen lenger, hun begynte å slenge beina over kanten, så det er nok best å være føre var. Nei, må vel se å få gjort litt mer her, må benytte hver anledning når hun sover. Må vel vente med å vaske gulvene, venter på snekkerene som bygde huset vårt, kjøkkeninnredningen er enda ikke komplett, men nå har vi endelig fått det dom manglet så nå skal de komme å montere det. Skulle komme i går eller i dag, men har ikke sett snurten av de enda. (Jammen på tide at vi fikk det nå, har jo bodd her 1/2 år) Nei, nå var de vist ei lita frøken som våknet også, ligger å hoster i babysitteren. Hun har nemlig funnet ut at å hoste er en fin anledning til å tiltrekke seg oppmerksomhet Ha en super helg alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 12. september 2005 Forfatter #480 Del Skrevet 12. september 2005 Da er vi tilbake etter to koslige dager hjemme hos mamma, ble til at vi reiset, hadde litt så lenge til neste gang om vi ikke dro nå, nå er alle helgene til langt ut i oktober booket med enten det ene eller det andre.... Nå sitter Martine å sover i bilstolen, fant det for godt å ta seg en dubb når vi var å fylte på bilen, så da benyttet jeg meg like godt til å handle også siden hun satt og sov, går mye kjappere å handle om man er alene. I dag er det fortsatt drittvær, frister så innmari lite å gå ut på tur ihvertfall, så i dag tror jeg vi koser oss inne. Driver å sliter litt med en forkjølelse også som ikke vil gå over, blir nesten bra, men så blusser det opp igjen, veldig irriterende Skal snart en liten tur til Martines oldeforeldre, de ville så gjerne vise frem martine til noen slektninger som kom på besøk. Resten av dagen skal jeg benytte til å pakke fedig, var forresten å kjøpte ny koffert her om dagen, en skikkelig stor en så kanskje vi klarer oss med bare den..... Skal også oppom skolen å få stemt, må jo gjøre borgerplikten sin så skal jeg lage ovnsstekt laks til middag, det er bare så nydelig Ha en fin uke alle sammen, stikker nok innom når vi er tilbake igjen om en ukes tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå