Gå til innhold

24 år som student for første gang. Redd for å bli "hun eldre"....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann. Starter på en bachelor i optometri nå til høsten. Er veldig redd mange kommer rett fra vgs, og er da redd for å havne "utenfor" miljøet. Vil ikke være "hun eldre jenta som ikke forstår seg på ditt og datt" fordi hun er 24.. Vet jo at 24 ikke er noen alder. Er bekymret for at 19-22åringer oppsøker hverandre - og kanskje unngår meg fordi jeg er eldre.. Hvilke erfaringer har dere?

Anonymous poster hash: 38ebf...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer til å gå helt fint! Jeg har studert som 30 åring og kom inn i miljøet :-) Det er nesten alltid aldersspredning i klassen.

Anonymous poster hash: afa1e...2d2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går så fint!

 

Jeg har studert med folk i alle aldre og de har hatt null problemer med å "gli inn".



Anonymous poster hash: fc360...eb4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ashanti

Tror du virkelig det er såå stor forskjell på en 20 - 22 åring og en 24 åring?  ;)  Jeg er 28, blir 29, og skal begynne på studier til høsten. Jeg har gode venner helt ned i 23 år, selv om jeg har barn, har leilighet og har vært i arbeidslivet flere år så er det ikke slik at man ikke kan kommunisere på en grei måte med noen som er litt yngre altså.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg begynte å studere var rundt halvparten rundt 23 år. Tror også mange 22 åringer heller ønsker å være med en 24 åring enn en 19 åring. Er selvsagt individuelt, men synes man vokser rimelig mye det første eller de første årene etter har sluttet på VGS.

 

Selv var jeg 24 og kom rimelig godt inn i miljøet selv om jeg syntes jeg var for voksen for mange av de som så på første studieår som russtetid 2.



Anonymous poster hash: 70243...9e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig det er såå stor forskjell på en 20 - 22 åring og en 24 åring? ;) Jeg er 28, blir 29, og skal begynne på studier til høsten. Jeg har gode venner helt ned i 23 år, selv om jeg har barn, har leilighet og har vært i arbeidslivet flere år så er det ikke slik at man ikke kan kommunisere på en grei måte med noen som er litt yngre altså..

Jeg tror ikke det er så stor forskjell, bare redd de skal tenke det.

Takk for svar alle sammen :)

Anonymous poster hash: bfba6...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg begynte å studere var rundt halvparten rundt 23 år. Tror også mange 22 åringer heller ønsker å være med en 24 åring enn en 19 åring. Er selvsagt individuelt, men synes man vokser rimelig mye det første eller de første årene etter har sluttet på VGS.

Selv var jeg 24 og kom rimelig godt inn i miljøet selv om jeg syntes jeg var for voksen for mange av de som så på første studieår som russtetid 2.

Anonymous poster hash: 70243...9e5

Tuusen takk for svar! Kan jeg spørre hvilke studie dette var? :-)

Anonymous poster hash: bfba6...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ashanti

Også må man jo huske på at folk er forskjellige; jeg vet om 35 åringer som er mindre modne enn 25 åringer. Så alderen i seg selv er ikke nødvendigvis hovedårsaken til at man eventuelt ikke skulle klaffe med enkelte; men rett og slett at de er på et helt annet sted i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått optometri for noen år siden og det var stor spredning i klassen. Selvfølgelig er det en del som kommer rett fra vgs, men også mange som har gjort andre ting først. Vi var flest i 20-åra (både begynnelsen og slutten av 20-årene), noen i 30-åra og faktisk noen i 40-åra også. Så det skal du virkelig ikke bekymre deg over :).

Anonymous poster hash: 3a4ee...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hvordan du er :) Og hvis du har en holdning om at de er barn på 20 år vil dere jo selvfølgelig ikke bli venner. Men om du ikke bryr deg om alderen vil ikke de gjøre det heller :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuusen takk for svar! Kan jeg spørre hvilke studie dette var? :-)

Anonymous poster hash: bfba6...077

Meg du siterte, studerer jus. Men kjenner en del andre studenter også og tror på de aller fleste studier så går det helt greit å være 24. 

 

 

Anonymous poster hash: 70243...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 og skal begynne å studere jus.. Da kan du snakke om "hun gamle".. Kjenner jeg angrer nå.



Anonymous poster hash: f15f3...f39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er 30 og skal begynne å studere jus.. Da kan du snakke om "hun gamle".. Kjenner jeg angrer nå.

Anonymous poster hash: f15f3...f39

 

Nei, håper ikke at du angrer. Var mange på 30 også da jeg begynte på jus. Spennende studie!

Anonymous poster hash: 70243...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 24 år med barn, hus, mann og er gravid :P lurer på hvordan det skal gå å få meg noen nye venner. Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerte bachelor i ingeniørfag for noen år siden. Kom rett fra vgs og følte meg med en gang som "hun yngre". De aller fleste var rundt 22-25 år. Men folk ble venner på tvers av alder. Det var heller slik at man ble venner med de man hadde mye til felles med. Så det var en liten "festegjeng", en "nerdegjeng" som satt sammen og jobbet med matte, osv. Jeg er sikker på at du får venner i klassen. Kanskje noen venner som er litt yngre enn deg selv, og noen som er litt eldre. 

 

Det beste er å bare akseptere sin egen alder. Du har lyst til å bli optiker, og derfor blir du optiker. Det er urealistisk at du på en eller annen måte skal bli ekskludert i miljøet kun fordi du er et par år eldre enn gjennomsnittet. Alt tyder på at dette kommer til å bli veldig bra for deg. Du skal gjøre noe interessant, og får mest sannsynlig et par venner på kjøpet :)



Anonymous poster hash: a5797...879
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 31, og skal begynne å studere nå. Det går nok bra for oss alle, tenker jeg :) Alder er bare et tall.

Anonymous poster hash: e90f2...b1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og hva skal jeg si da, som kommer til å være 45 når jeg begynner å studere neste år...?

Anonymous poster hash: 87cd7...d44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 og skal begynne å studere jus.. Da kan du snakke om "hun gamle".. Kjenner jeg angrer nå.

Anonymous poster hash: f15f3...f39

Jeg er 26 og går 2 avdeling. Mange i klassen min er over 40 :)

Anonymous poster hash: 6a66c...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24 år med barn, hus, mann og er gravid :P lurer på hvordan det skal gå å få meg noen nye venner. Hehe!

Hva skal du gå?

Jeg har mann, barn snart hus og snart gravid igjen... Begynner på barnehagelærer til høsten og er 27 år. Håper vi klarer oss 😉

Anonymous poster hash: 6285e...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 26 og starter på bachelor til høsten. bekymrer meg ikke i det hele tatt. første gang jeg var student var jeg 20 år. tenkte overhodet ikke over alderen på mine medstudenter. hang med både jevnaldrende og eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...