Gå til innhold

Tilknytningsomsorg - er jeg en dårlig mor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg benekter ikke at det kanskje var vanlig, men det som er vanlig i en familie, trenger ikke være normen i en annen osv, uansett årstall. 

Her er det jo ikke normen i enkelt familier vi snakker om, men normen i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Seajewel

Her er det jo ikke normen i enkelt familier vi snakker om, men normen i samfunnet.

Nettopp, men det betyr ikke at alle gjorde det. Eller at det var vanlig i alle familier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, men det betyr ikke at alle gjorde det. Eller at det var vanlig i alle familier.

...men det er jo ingen som har påstått det!? :klaske:

Anonymous poster hash: 4ebd8...508

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på såkalt tilknytningsomsorg som et middel, ikke som et mål. Altså: Målet er babyen, og at babyen skal være tilfreds. Hvilke metoder man bruker for å nå det målet er egentlig ganske likegyldig, men når man har funnet en metode som fungerer kan man bli ganske frelst. Da min eldste var liten baby og bare skrek hele tiden så jeg ikke visste min arme råd var det den rene åpenbaringen å oppdage at bæresjal hjalp. Men vi kunne jo like gjerne ha funnet noe annet som fungerte.

TS, du gjør sikkert en helt super jobb. Babyen din er fornøyd, og ingenting er bedre enn det! At de andre damene har gjort tilknytningsomsorg til et mål i seg selv behøver du ikke å tenke på :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...