Gå til innhold

Hvor lenge er det vanlig å gratulerer foreldrene for hvor mange mnd barnet er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

To slektninger (gift med hverandre) av mannnen sender oss månedlig gratulasjon og glemmer de det så får vi neste dag en "å nei jeg glemte å gratulere ...... med x mnd!! Så gratulerer så mye med overstått!". Som om det er bursdag hver mnd. Barnet vårt er 22 mnd nå og vi syntes at det var nok månedlige gratulasjoner når barnet var 1 år. Men fikk ved 22 mnd og. Og alle andre mnd siden fødselen. Er dette normalt? Syns det blir så overdrevet, eller er jeg den rare. "Feirer" dere hver mnd til barnet? Når skal man da slutte? Når barnet er 18 år? Jeg er 399 mnd gammel :D

Anonymous poster hash: f3689...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig spesielt. Tror kanskje besteforeldrene "gratulerte" ved 1 mnd og 6 mnd, men aldri ellers og aldri noen andre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt. Tror kanskje besteforeldrene "gratulerte" ved 1 mnd og 6 mnd, men aldri ellers og aldri noen andre.

Syns og at det er spesielt men for alt jeg vet så er det vanlig :P Jeg trodde og at ved 1 mnd og 6 mnd er normalt men ikke hver eneste mnd. Ingen andre i slekta har gratulert oss sånn, på begge sider. Er lei selv om det bare er en gang i mnd. Når barnet ble 22 mnd så tenkte jeg at nå får vi sikkert ingen gratulasjon, de må vel være ferdige med det. 5 min etterpå fikk jeg mld fra den ene og like etter fra den andre.

Har lyst å be de slutte for syns egentlig at det virker så dumt, litt "se så mye vi bryr oss", fordi de er typen til å tenke sånn, de er veldig opptatte av å virke bedre enn andre. Men de blir så fort fornærmet at jeg ikke vet hvordan vi kan si fra, må vel bare la de fortsette.

Anonymous poster hash: f3689...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns og at det er spesielt men for alt jeg vet så er det vanlig :P Jeg trodde og at ved 1 mnd og 6 mnd er normalt men ikke hver eneste mnd. Ingen andre i slekta har gratulert oss sånn, på begge sider. Er lei selv om det bare er en gang i mnd. Når barnet ble 22 mnd så tenkte jeg at nå får vi sikkert ingen gratulasjon, de må vel være ferdige med det. 5 min etterpå fikk jeg mld fra den ene og like etter fra den andre.

Har lyst å be de slutte for syns egentlig at det virker så dumt, litt "se så mye vi bryr oss", fordi de er typen til å tenke sånn, de er veldig opptatte av å virke bedre enn andre. Men de blir så fort fornærmet at jeg ikke vet hvordan vi kan si fra, må vel bare la de fortsette.

Anonymous poster hash: f3689...7e2

Herregud, det er da ikke nødvendig å be dem om å slutte? Hvor irriterende kan dette være?

Anonymous poster hash: 4295f...98e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er da ikke nødvendig å be dem om å slutte? Hvor irriterende kan dette være? Anonymous poster hash: 4295f...98e

Herregud, det er da ikke nødvendig å be dem om å slutte? Hvor irriterende kan dette være? Anonymous poster hash: 4295f...98e

Som jeg skrev så skal jeg ikke be de slutte, så du syns at dette er normalt? Var det jeg ville ha svar på.

Anonymous poster hash: f3689...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har folk bare gratuleret ved fødselen av baby, baby er snart 6 mnd. Og kan igrunn ikke se for meg at noen kommer til å gratulere da. Ikke er det noe jeg har tenkt på at ingen har gjort eller kommer tilnæ gjøre heller.

Er det vanlig å gratulere ved eldre mnd.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 måneder?

Ja 22 mnd

Anonymous poster hash: f3689...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har folk bare gratuleret ved fødselen av baby, baby er snart 6 mnd. Og kan igrunn ikke se for meg at noen kommer til å gratulere da. Ikke er det noe jeg har tenkt på at ingen har gjort eller kommer tilnæ gjøre heller.

Er det vanlig å gratulere ved eldre mnd.?

Derfor jeg spør, hva er vanlig? :) Som jeg skrev så har ingen andre gratulert oss hver mnd, vi har kun fått gratulasjoner ved fødselen, 1 mnd, 6 mnd og 1 år fra andre.

Anonymous poster hash: f3689...7e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare si at barnet er snart to år? Synes det er løye at folk sier at barnet er 21 mnd eller 29 mnd osv.. Hvorfor gjør dere det? Jeg bare lurer, er ikke frekt ment altså 😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare si at barnet er snart to år? Synes det er løye at folk sier at barnet er 21 mnd eller 29 mnd osv.. Hvorfor gjør dere det? Jeg bare lurer, er ikke frekt ment altså

Jeg pleier å sis nart 2 år, men i denne tråden så dreier det seg om at vi får gratulasjoner hver eneste mnd, så derfor nevner jeg at barnet er 22 mnd. Er egentlig enig med deg, før sa jeg 1 år, så en periode 1,5 år og nå sier jeg snart 2 år. Var såvidt jeg husket at barnet ble 22 mnd den dagen det ble det, måtte telle mnd i hodet og. Husker datoen barnet ble født og det er det viktigste.

TS

Anonymous poster hash: f3689...7e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å sis nart 2 år, men i denne tråden så dreier det seg om at vi får gratulasjoner hver eneste mnd, så derfor nevner jeg at barnet er 22 mnd. Er egentlig enig med deg, før sa jeg 1 år, så en periode 1,5 år og nå sier jeg snart 2 år. Var såvidt jeg husket at barnet ble 22 mnd den dagen det ble det, måtte telle mnd i hodet og. Husker datoen barnet ble født og det er det viktigste.

TS

Anonymous poster hash: f3689...7e2

Oki skjønner :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor jeg spør, hva er vanlig? :) Som jeg skrev så har ingen andre gratulert oss hver mnd, vi har kun fått gratulasjoner ved fødselen, 1 mnd, 6 mnd og 1 år fra andre.

Anonymous poster hash: f3689...7e2

 

Tja, hva tror du selv? At det som to personer gjør er vanlig, eller det alle andre gjør?

Anonymous poster hash: e16ee...c94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jeg skrev så skal jeg ikke be de slutte, så du syns at dette er normalt? Var det jeg ville ha svar på.

Anonymous poster hash: f3689...7e2

 

Dette har jeg aldri hørt om noen gjøre. Sært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers sendte mld og gratulerte hver måned fram til 1 år med førstemann som også var første barnebarnet. Nummer to fikk ikke den type oppmerksomhet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hva tror du selv? At det som to personer gjør er vanlig, eller det alle andre gjør?

Anonymous poster hash: e16ee...c94

Eh jeg vet ikke hva alle andre gjør, da hadde jeg ikke spurt her.

Anonymous poster hash: f3689...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har aldri hørt om noen som har gratulert for hver måned. Tror ikke det er normal praksis.

Anonymous poster hash: 7ba0b...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers sendte mld og gratulerte hver måned fram til 1 år med førstemann som også var første barnebarnet. Nummer to fikk ikke den type oppmerksomhet. :)

Jeg tenkte ikke over det frem til 1 år, men det bare fortsetter :P

Anonymous poster hash: f3689...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...