Gå til innhold

Kjæresten min roper og skriker til barna sine...!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han er egentlig ikke spesielt streng, egentlig er han alt for tålmodig og mild.

Men når han først blir trigget lenge nok av barna så klikker det for han. Han roper og skriker, mens barna også blir enda mer trasige og sinte og til slutt begynner å gråte.

Faren vet ikke hva konsekvenser er, og han har aldri prøvd å gitt barna sine nettop dette, forbdprlig oppførsel. Det han gjør er å rope og kjefte. Så gråter barna litt også er det over.

Neste dag skjer det samme igjen. Og igjen og igjen. Far kjefter og roper litt, men det skjer ikke noe mer enn det.

Alt barna har å frykte er liksom at faren blir litt sint på dem. Men det går jo over, så de taper jo ikke noe på å være trassige og oppføre seg dårlig.

Har spurt han flere ganger om han noen gang har gitt dem konsekvenser når de er umulige å ha med å gjøre. Som for eksempel å beslaglegge iPad eller trekke ut ledningen for tv/film for en dag eller to. Det hadde han aldri gjort sa han.

Jeg er mildt sagt sjokket over at han som har så store barn og vært far i 8 år nå, ikke vet hvordan man skal oppdra sine egne barn.

Når kjefting ikke hjelper, hvorfor har han ikke endret metode? Jeg har spurt men får ikke noe svar. Han "vet ikke", sier han.

Nå er jg selv mor til to barn og er på nippet til å droppe denne mannen for godt. Vi har vært sammen i 1 år nå og har snakket om å kanskje flytte inn sammen snart. Men jeg synes bare barna utagerer mer og mer, så jeg begynner å revurdere hele flyttingen.

Vet ikke om jeg orker å bo i et hus hvor far roper og skriker hver gang han blir irritert.

Jeg gjør ikke det. Og kjenner ingen andre foreldre som gjør det heller. Når jeg irettesetter mine barn opptrer jeg rolig, men er tydelig på mulige konsekvenser. Barna får ikke ukelønn om de oppfører seg dårlig en periode, og de blir titt og ofte fratatt goder. Dette hjelper veldig og de har blitt mye enklere å ha med å gjøre den siste tiden. Å kjefte funker ikke på mine barn ihvertfall. Og det er jo tydelig at hans barn ikke responderer positivt på det heller.

Har prøvd å snakke med han, men det virker ikke som han vet om bedre måter å handle på. Han er 29 år gammel og har enda ikke gitt barna sine en eneste konsekvens. Hva er dette slags mann da?

Trenger litt råd no hvordan håndtere dette da jeg ikke er interessert i å gå fra han enda. Vil gi det et forsøk og prøve å få han til å sette litt grenser for barna sine, altså gi dem konsekvenser for dårlig oppførsel, samtidig må han slutte å bli så hibsides sint på dem. Får vondt i meg noen ganger, hadde blir livredd selv om jeg var 7-8 år og min far hadde klikket på den måten.

Men han er et veldig godt hjerte og er glade i barna sine, det er ikke det. Men han må lære seg å styre seg og finne bedre måter å håndtere vanskelige situasjoner på.

Hvordan kan jeg få han til å forstå? Forslag?

Anonymous poster hash: 5ae14...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har holdt på slik i 8 år allerede, ingenting du sier kommer til å gå igjennom, så du må bare bestemme deg for om dette er noe du kan leve med eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæreste? Eller skulle det stå eks-kjæreste?

Aldri verden om jeg hadde latt ungene mine fått gjennomgå det der.



Anonymous poster hash: 4c909...fac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæreste? Eller skulle det stå eks-kjæreste?

Aldri verden om jeg hadde latt ungene mine fått gjennomgå det der.

Anonymous poster hash: 4c909...fac

Jeg vet. Men tror han bare ikke vet bedre. Har kyst til å gi han en sjanse til å forbedre seg før jeg dropper han.

Men hva hadde du sagt/gjort i min situasjon tror du?

TS

Anonymous poster hash: 5ae14...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vet sikkert ikke bedre. Man har antakeligvis blitt oppdratt på samme måte selv. Hvis han er interessert i det så er det sikkert veiledning å få på familiekontoret.



Anonymous poster hash: ff32d...fe6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han vet sikkert ikke bedre. Man har antakeligvis blitt oppdratt på samme måte selv. Hvis han er interessert i det så er det sikkert veiledning å få på familiekontoret.

Anonymous poster hash: ff32d...fe6

Det har han. Faren hans var akkurat lik. Men kjæresten nekter å innse det. Har gjort han oppmerksom på det mange ganger men.

TS

Anonymous poster hash: 5ae14...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde vært barn, hadde jeg satt pris på å få slippe å flytte inn i et slikt skrike-kaos-hjem...



Anonymous poster hash: 70bce...829
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...