Gå til innhold

Kviser som ligger på lur..


Uma

Anbefalte innlegg

hei....

jeg har ett problem...har tusenvis av disse kvisene som er under hude og aldri kommer frem.men du ser dem som små kuler. har det over hele haka....heldigvis sees det ikke sååå godt,men jeg ønsker og få bokt med disse. er fryktelig plagsomt og ha dem der.i det siste har jeg fått renere hud etter at jeg begynte med hudpleieserie fra declèor,men disse "kulene" er der enda...

hva skal jeg gjøre?noen som har noe råd om hvilke produkter jeg skal bruke eller behandlinger hos hudpleier for å få dem bort....?Noen som har hatt dette problemet.men klart og få dem bort?!Da vil jeg gjerne høre om det dere gjorde.

Håper noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville bestilt time hos en hudpleier og høre med henne. Hun vil sikkert kunne gi deg riktige produkter - kanskje hun har et tilleggsprodukt til dem du bruker i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hatt dette problemet.men klart og få dem bort?!Da vil jeg gjerne høre om det dere gjorde.

Min mor var også veldig plaget. Hun har prøvd alt av hudpleie-serier (MD, decleor, lancome, clarins,..etc), men ingenting hjalp mot byllene. Hun var inne til konsultasjon hos en privat hudlege som hjalp henne. (Hun fikk medisinen Roacutan, og er idag kvise-/byllfri)

Anbefaler deg derfor å ta kontakt med en hudlege og la han vurdere huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det er kviser og ikke milier du har? Milier ligner litt på kviser, men er runde hvite kuler som ikke forsvinner av seg selv.

Jeg har selv vært plaget med milier, det beste er å få fjernet dem hos hudpleier (dyprens) med jevne mellomrom. Du kan også fjerne dem selv hvis du først tar et dampbad (åpner porene) og derette stikker hull med en tynn nål (husk å desinfisere først!) og trykke dem ut. Men det tryggeste er å la hudpleieren ordne det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,kan jo være at det er det...Hvorfor oppstår slike da? Har det noe med uren hud og gjøre... Jeg tror det er kviser altså. Prøvde å plukke på en engang og da kom det noe hvitt som spratt ut akkurat som en kvise,men jeg vet ikke...

Dyprens,ja...Har tatt det endel ganger hos hudpleier. Men er det slik at jeg bør ta det ofte over lengre tid for å bli kvitt det? Tar vel en dyprens hos hudpleier bare sånn hvis jeg har litt penger til overs eller ønsker å belønne meg selv for noe jeg har gjort. Kan bli dyrt hvis jeg må gjøre det ofte... Men skal prate med en hudpleier...Må bare finne en jeg kan"slå meg til ro hos"...Har blitt så mye att og fram og det værste er at ofte sier det mye forskjellige ting så du aner jo ikke hvem du skal stole på. Går selv på hudpleie-linja på skolen,men er ikke blitt ååååå flink enda,så trenger endel råd!

Ikke noen som vet om noen bra ansiktsmasker eller kremer eller noe annet???Som jeg kan bruke i tillegg til hudpleiebehandlinger...

Takk! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du beskriver det høres det nesten ut som milier. De ser ut som hvite prikker, og er veldig vanskelig å klemme ut. Men når de plutselig "løsner" så er det noe hvitt som kommer ut..

De du har må rett og slett fjernes for at du skal bli kvitt dem. Etterpå kan det kansje hjelpe med produkter som er tilpasset din hudtype. Mener å huske at hudpleieren sa at de er hormonelt betinget og derfor vanskelig å forebygge. Jeg fikk tatt en skikkelig opprensking for 4 år siden og det er først nå at jeg har begynt å få noen igjen. Så det tar tydeligvis en stund før de utvikles.

Sorry, har lite konkrete tips på kremer eller masker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei...Det finnes kanskje ikke noen konkrete kremer/masker som kan hjelpe meg med dette problemet.

Men når du gikk til hudpleier...Hva kostet det(er nesten villig til og betale hva som helst...) og må du ta mange behandlinger? Er det vanlig dyprens-behandling eller noe spess de bare har noen steder??

Og du har ikke begynt å få dem tilbake før Nå,4 år etter???!!!Hmmm...Fantastisk!

Oi...Dette Må jeg jo bare gjøre! Tuuusen,tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en slik millie eller hva det heter. den er på øyelokket i globallinjen og syns bare når jeg lukker øyet litt... har veldig lyst til å stikke hull på den og klemme den ut! men er litt redd da huden der er så veldig tynn. tenk om det blir arr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,huff...Å ha det på øyelokket høres ikke noe godt ut. Sikker på at det ikke er noe annet da?

Ja,er jo ikke bare det at det kan bli arr,men er vel litt farlig å tukkle med nåler og andre dingsedangser for å ta hull på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er nok ikke milier du har der nei! Uren hud med mange små betente porer er hva det er. Uren hud betyr ikke ta du ikke vasker huden, men at du produserer mye fett og talg i kjertlene som er i huden i ansiktet. spesielt nese hake panne. Og at du mest sannsynlig reagerer på noe...

Milier er det ikke så mage av i huden. De finns ikke OVERALT.

Prøv dermalogica sin Active moist, den inneholder ikke olje men gir likevel huden din rikelig og NOK med fukt. Etter 2 mnd, garantert borte.

Du reagerer antagligvis på parfyme, mye konserveringsmidler og billige oljer for å fylle ut mengden fukt i kremen (kalles mineraloljer i mangel av bedre navn)

Sensetiv fet eller blandingshud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada...Vet at uren hud produserer for mye talg/fett,men har fått mye renere hud i hele ansiktet eller etter at jeg begynte med renseserie fra Declèor,men disse klumpene eller kviser eller hva pokker det er forsvinner ikke. Det var da jeg begynte å lure...Har fått en del tips fra dere nå. Har du(gjest over) hatt problemer med slikte klumper og ble hjulpet av den kremen??? Ja,jag orker ikke bruke masse penger på ting som ikke virker. men hvis du mener det så...Ja,reagerer endel på tilsetningsstoffer som parfyme og alkohol og må ha det så "rent" som mulig.

Men...Takk skal du ha!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milier er det ikke så mage av i huden. De finns ikke OVERALT.

Du kan ha mange milier hvis de har fått tid til å utvikle seg... Vil tro jeg hadde ihvertfall 50 den gangen. :-? Men som du gjest sier så tror jeg ikke det går an å få milier alle steder, jeg har feks aldri sett noen som har dem på nesa.

Uma: For å få vite helt eksakt hva dette er ville jeg gått til hudpleier. Der vil du også få tips om produkter som passer akkurat din hudtype. Bestill en vanlig dyprens-time, det koster vel fra 400 og oppover vil jeg tro. Jeg skal til time fredag ettermiddag, da betaler jeg litt over 600 for 1 1/2 time dyprens + massje og forming av bryn. Det er absolutt verdt prisen! :-) Og det er ikke sikkert du trenger mer enn en behandling heller for å bli kvitt problemet.

Jeg tror ikke det er så vanlig at miliene forsvinner for så mange år som de har vært borte på meg nå. Tror heller det er hormonelt, jeg har vært gjennom en graviditet som kanskje har gjort ting bedre i en periode. Men riktig hudpleie skal også kunne forebygge - til en viss grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...