Gå til innhold

Normalt å bli helt utmattet i dagene før mens?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I to tre dager før jeg får mensen, så blir jeg helt utmattet. Jeg klarer ikke dusje eller stå oppreist i dusjen og klarer såvidt å gå/bevege kroppen. Som om jeg er helt tappet for krefter, som å ha influensa og 40 i feber. Må sove mye, og klarer ikke holde øynene oppe. Får også "vondt i stemmen" og orker nesten ikke snakke. Er dette normalt? Kan det være noe galt? 

 



Anonymous poster hash: e3bda...98c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det sånn hver måned? Hvordan er det når du har mensen? Det er sikkert kroppen som forbereder seg, men hørtes utrolig slitsomt ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn hver måned? Hvordan er det når du har mensen? Det er sikkert kroppen som forbereder seg, men hørtes utrolig slitsomt ut :(

Ja, det er sånn hver måned. Veldig slitsomt, fungerer ikke i det hele tatt. :( Jeg trodde først det var en periode og at det skulle være forbigående, men har vært sånn hver gang jeg skal ha mensen i litt over et år. Kan det ha noe med alderen min? Tidlig overgangsalder eller noe? Noen som har erfaringer? (jeg er ca 30) 

Anonymous poster hash: e3bda...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sånn hver måned. Veldig slitsomt, fungerer ikke i det hele tatt. :( Jeg trodde først det var en periode og at det skulle være forbigående, men har vært sånn hver gang jeg skal ha mensen i litt over et år. Kan det ha noe med alderen min? Tidlig overgangsalder eller noe? Noen som har erfaringer? (jeg er ca 30)  Anonymous poster hash: e3bda...98c

Aldri hørt at overgangsalderen har slike symptomer, så håper ikke du er helt der enda. Altfor tidlig. Få deg en time hos legen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sofie-Viktoria

Takk for svar. : ) 

Nei, håper ikke jeg er der helt selv enda, men kropp og helse er så individuelt. Så da vil jeg undersøke sånn problematikk også  : ) 

Andre som opplever noe lignende før menstruasjon? Hva gjorde dere? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måte. Fastlegen kalte det pms, selv om jeg ikke har andre symptomer enn ekstrem utmattelse. Jeg ble anbefalt å ta jerntilskudd de dagene jeg er utmattet, men jeg synes ikke det har hjulpet. "Heldigvis" er jeg uføretrygdet, så jeg slipper å tenke på jobb/skole.



Anonymous poster hash: 2d9cb...537
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det også sånn, i tillegg til at jeg blir hormonell. Har et veldig stort søvnbehov dagene rett før mens.



Anonymous poster hash: 70932...607
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever ca det samme selv! Pluss ekstreme humørsvingninger, depresjon og suicidale tanker...

Når mensen "endelig" kommer får jeg så vondt i beina mine at jeg nesten ikke klarer å stå oppreist. (Heldigvis bare den første/andre dagen.)

 

Vet ikke om det er normalt, men føler at jeg sjelden hører om andre som opplever det samme.

Har du gått til lege med det?



Anonymous poster hash: 99f75...606
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sliten og trøtt dagene før mensen. Jeg sover også dårlig, tisser ofte, spiser mye og er deppa og sur. Jeg opplever det som at kroppen går helt i stå de dagene, sikkert det som skjer hos deg også. 



Anonymous poster hash: f796c...8fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...